oktober 21, 2017, 22:10:35 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Oldspeed - flere i Norge som har noe på gang??  (Lest 22419 ganger)
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« på: juni 05, 2009, 14:05:46 pm »

I vår lille klubb har interessen skutt til himmels angående temaet. Jeg har svært lite arbeid igjen med en Expressmotor, Knechten har allerede kjørt en liten stund med Abarthkitet sitt og Splitboy har 356motor. Noen andre her i Norge som også har interesse for dette???

Vi har noen knakende flinke svensker og dansker innen området, men jeg har sett fint lite i Norge.

http://www.garbatastokrotka.pl/galeria/oslo_09/image_216

 


* express_til_vwNorge.JPG (183.87 KB, 1280x960 - vist 461 ganger.)

* 1875128.jpg (46.5 KB, 538x464 - vist 322 ganger.)

* 2258065.jpg (32.11 KB, 640x480 - vist 235 ganger.)

* 460736.jpg (79.63 KB, 640x480 - vist 345 ganger.)

* 25hp.jpg (47.53 KB, 300x460 - vist 229 ganger.)

* mille_miglia_1954_splitt.jpg (90.77 KB, 573x800 - vist 315 ganger.)
« Siste redigering: juni 05, 2009, 14:15:09 pm av Brezelfürsten » Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
vw2034
Juniormedlem
**
Innlegg: 67
Bosted: nannestad



Vis profil
« Svar #1 på: juni 05, 2009, 14:45:20 pm »

Kikket på bildene fra folkemuseet fantatiske omgivelser. for flotte biler.oldspeed er jo spennende men ikke lett og oppdrive tidsriktig trim til disse motorene.
Loggført

jimmern
Phantome
Medlem
***
Innlegg: 134
Bosted: Trondheim/Mo I Rana



Vis profil WWW
« Svar #2 på: juni 05, 2009, 15:56:07 pm »

The only good school is oldschool
Loggført

<Insert lame ass quote here>
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #3 på: juni 05, 2009, 16:00:40 pm »

Sant nok. Ikke lett å oppdrive sånt, men det er jo nettopp derfor det er så svinaktig artig å se det dukke opp en sjelden gang Glad

Det må da være noen der ute i tillegg til oss???

Her er litt mer inspirasjon:


* 397264.jpg (123.07 KB, 665x460 - vist 360 ganger.)

* Kompressor_47.jpg (101.57 KB, 908x568 - vist 305 ganger.)

* 1568595.jpg (56.64 KB, 640x480 - vist 411 ganger.)
Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6048
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #4 på: juni 05, 2009, 16:13:50 pm »

Vurderte å lage en lignende tråd. Jeg har blitt mer og mer interessert i dette etter at jeg kjøpte judson. Utrolig artig, sjeldent og tøft Glad Finner stadig ny vintage tuning som jeg ikke har visst om på thesamba.

Hva med et old speed forum under smak og behag. Det hadde vært digg!
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #5 på: juni 05, 2009, 16:20:41 pm »

Artig!!
Hyggelig å høre at vi ikke er alene Glad

Vurderte å lage en lignende tråd. Jeg har blitt mer og mer interessert i dette etter at jeg kjøpte judson. Utrolig artig, sjeldent og tøft Glad Finner stadig ny vintage tuning som jeg ikke har visst om på thesamba.

Hva med et old speed forum under smak og behag. Det hadde vært digg!
Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6048
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #6 på: juni 05, 2009, 16:28:44 pm »

Artig!!
Hyggelig å høre at vi ikke er alene Glad

Begynner å bli litt lei av kraftige motorer med bare nye deler. Bobla mister sjela med slikt fjas Gliser Vintage speed er jo nostalgi og historie!

Har hengt mye her i det siste: http://www.thesamba.com/vw/forum/viewforum.php?f=44 Masse fin info og bilder Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 841
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #7 på: juni 05, 2009, 16:52:29 pm »

Det er noen tegn til at det finnes planer her på vestlandet også - fra Frodes Blog: http://blog.algroy.no/?p=141

Både Sune og jeg her i Bergen er eiere (for tiden - ting skifter for hender) av hver vår 356 maskin. Vi få se..... Glad
Loggført
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #8 på: juni 05, 2009, 17:49:30 pm »


Begynner å bli litt lei av kraftige motorer med bare nye deler. Bobla mister sjela med slikt fjas Gliser Vintage speed er jo nostalgi og historie!


Helt enig.
Dette var min tanke da jeg begynte med motoren. Alt skulle være gammelt, eller evt håndlaget hvis noe manglet.
Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
ZAR
Supermedlem
*****
Innlegg: 631
Bosted: Nær Bergen


Patina er mangel på vedlikehold og reparasjoner


Vis profil WWW
« Svar #9 på: juni 05, 2009, 18:16:03 pm »

Jepp, som Erik sier så holder jeg på med et Vintage Speed prosjekt jeg og! http://blog.algroy.no/?cat=13
Har samlet en del deler så vi får se når det skjer noe

Synes også det høres spennende ut når Wolfsburg West lager reprosett av Okrasa
De har fått mye skryt av at det holder høy kvalitet og er likt originalen
Tror det dukker opp noen i Norge når dette kommer for salg til høsten

mer info: http://blog.algroy.no/?p=1025


* ww1.jpg (255.37 KB, 638x729 - vist 480 ganger.)
« Siste redigering: juni 05, 2009, 18:20:25 pm av ZAR » Loggført

 
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil WWW
« Svar #10 på: juni 05, 2009, 19:00:37 pm »

Herlig!!

Går å drømmer om litt old school trimming til min 59' T1. Men det koster jo skjorta og litt til

Her kan dere laste ned Okrasa Flyeren om forgasser og topplokk settet til WW
http://www.installbay.no/prod/data/upfiles/Okrasa_flyer.pdf
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #11 på: juni 05, 2009, 22:07:20 pm »

Artig at temaet fattet litt interesse for noen Glad
Noen andre som har bilder å vise til inspirasjon for andre?


* 1845005.jpg (43.35 KB, 451x441 - vist 256 ganger.)
« Siste redigering: juni 05, 2009, 22:13:12 pm av Brezelfürsten » Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
Wheeler
Supermedlem
*****
Innlegg: 608
Bosted: Svarstad,Vestfold


Vis profil

« Svar #12 på: juni 05, 2009, 22:12:03 pm »

http://forums.pre67vw.com/Default.aspx?g=topics&f=7
Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil WWW
« Svar #13 på: juni 05, 2009, 23:55:55 pm »

1300 dual port heads til salgs. Det kan vel legges i gategorien oldspeed?

http://www.pre67vw.com/classifieds/detail.aspx?id=1811
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
-.-
Supermedlem
*****
Innlegg: 2387
Bosted:


Vis profil

« Svar #14 på: juni 06, 2009, 02:39:15 am »

JA!!
Loggført
.LP
Supermedlem
*****
Innlegg: 523
Bosted: Ranheim, Trondheim



Vis profil WWW
« Svar #15 på: juni 06, 2009, 06:26:42 am »

Man har jo også http://www.riechertmotorentechnik.de/



Støtter forslaget om eget forum, dette er til glede og inspirasjon for mange som drømmer om å få litt mer guff i boblo.

.LP
Loggført

-65 T1 Panama beige
http://tvwk.tripod.com/
-------------------------------------------------------------
Jeremy Clarkson:
 “A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.”
surfer56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1524
Bosted: Stavanger


92817564


Vis profil
« Svar #16 på: juni 06, 2009, 07:58:48 am »

Jeg følger tett med Blunker





Loggført

Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #17 på: juni 06, 2009, 12:07:25 pm »

Shots fra HO 2005:


* HO-2005.JPG (67.34 KB, 768x576 - vist 245 ganger.)

* express.JPG (153.24 KB, 1024x768 - vist 285 ganger.)

* express2.JPG (186.03 KB, 1024x768 - vist 305 ganger.)
« Siste redigering: juni 06, 2009, 12:23:22 pm av Brezelfürsten » Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
Eirik82
Medlem
***
Innlegg: 131
Bosted: Nord Trøndelag


Vis profil

« Svar #18 på: juni 07, 2009, 14:15:49 pm »

YES.

Dette jeg liker. Old school.
stil, sjel og sjarm.

Alltid vært en tilhenger av old school trim og metoder

Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6048
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #19 på: juni 07, 2009, 14:41:07 pm »

Litt bilder:
To ville kompressorløsninger, og en Okrasa Rometch. Helt grei bil Gliser


* bi_judson.jpg (120.86 KB, 799x709 - vist 262 ganger.)

* 757_5451887175d63cd54abc5ca690d65748.jpg (87.87 KB, 900x940 - vist 252 ganger.)

* 347052.jpg (111.17 KB, 1024x768 - vist 281 ganger.)
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Löf
Seniormedlem
****
Innlegg: 371
Bosted: Sverige


55Panel, 62DC, 63SC, 70411


Vis profil
« Svar #20 på: juni 07, 2009, 18:40:12 pm »

Kan abslout ingenting om old school trimming men ja hittade en sida idag som kanske kan vara till lite inspiration för er 'vintage' trimmare: http://www.kaeferfriseure.de



« Siste redigering: juni 07, 2009, 18:43:14 pm av Löf » Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6048
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #21 på: juni 07, 2009, 19:18:23 pm »

Cuts your 0-60 time by 12sec... ikke dårlig. Med en judson på en 30hk, blir 0-60mph tiden 18 sek. Orginalt er den 28sek. Ikke dårlig det lr! Gleder meg til å prøve det ut Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1506
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #22 på: juni 07, 2009, 20:07:52 pm »

 Langtidsprosjekt &Oslash;yerulling
http://www.thesamba.com/vw/archives/lit/65speedwellcatalog.php


* DCP_4005b (Large).jpg (166.84 KB, 1024x933 - vist 367 ganger.)

* 30.jpg (58.52 KB, 647x773 - vist 179 ganger.)
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Nebelbrille
Supermedlem
*****
Innlegg: 815
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #23 på: juni 07, 2009, 21:40:45 pm »

http://imageevent.com/mrokrasa/okrasadenzeljudsonmiscengines;jsessionid=xfivexdbt4.penguin_s
Loggført
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3655
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #24 på: juni 08, 2009, 12:42:37 pm »

Jeg har også et prosjekt på gang, som forhåpentligvis skal bli til motor iløpet av kommende vinter - litt om delehaugen:

- Komplett, fin Juni-56 motor som er gått 80 000 km only
- Meget pene, svenskproduserte innsug i stål...likner Okrasa, litt lavere..og passer originale topper, har uttak til "lufttrykksutvejnivngsrør"...og passer til originale gassere
- Forseggjort, roterende gasserstag i alu....lavt montert på vifthuset...hyggelige, støpte braketter
- oljepåfylling/åndeboks fra tidlig 356-motor
- Langslags 30 HK veiv fra Piece Perfomance / Demello...da blir det vel 1275 ccm..
- "EMPI-grind" 30 HK kamaksel fra Joe Ruiz
- NOS Fram-filter boks m slanger
- 1 par NOS gassere
- 1 par '49 VW luftfilter av sopp-modellen, alt 1 par syklon innsug

Jeg tenker å få Landelius på Piece Performance til å sette sammen short blokken etter alle hans kunsts regler, deretter sammenstilling og testing på SCC 2010..
Loggført

SCREWDRIVER #2
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3006
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #25 på: juni 08, 2009, 12:58:18 pm »

Det ligger i luften her, uten at det er uttalt, at det her dreier seg om STØPT DYNAMOFOT og trimming av disse motorene.
34 HK og større passer som kjent ikke så godt i de gamle bilene, uten å modifisere for mye.

Jeg jobber (sakte) med en 356-motor med de rette delene, men samler også til to-forgasser-sett til 30 HK.

Vi kjenner opptil flere med flere Judson, og til og med en nordmann med MAG-prosjekt:) Og ikke nok med det så har en av våre gode venner en original Okrasa-motor stående....
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
Soddli
Seniormedlem
****
Innlegg: 413
Bosted: Levanger



Vis profil WWW
« Svar #26 på: juni 08, 2009, 16:00:09 pm »

Endelig noe vettugt innimellom alt fjaset:-)
Veldig bra tiltak, moro at flere liker "hot-sodd"-stilen som jeg kaller det...hehe.
Vintage-race look er vel også under det her.
Noe bra innimellom alt sodd-pratet i den tråden jeg startet på loungen i sin tid:
http://cal-look.no/lounge/index.php/topic,65.0.html
Loggført

Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #27 på: juni 08, 2009, 20:18:03 pm »

Her er en 356-motor ferdig trimmet langt utpå bygda i hedmark  Blunker


* 356trim.jpg (173.62 KB, 640x425 - vist 411 ganger.)
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil WWW
« Svar #28 på: juni 08, 2009, 22:08:49 pm »

Det hadde vært så morro med noe slikt i min 59'.

For en som har null peil på motor, hvor mye må man ut med for en vettug turn key motor i oldspeed kategorien??
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #29 på: juni 08, 2009, 22:25:49 pm »

Slik ser motoren ut nå. Fikk startet og justert, men ikke kjørt. Det lekker bak reimhjulet av en eller annen grunn, samt at clutchen må ut pga et mysterisk problem.... Ut med motoren igjen.

Håper å kunne testkjøre sent i morgen kveld Glad 


* neeeeesten_ferdig.jpg (80.99 KB, 622x467 - vist 256 ganger.)
Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
Sider: [1] 2 3
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!