Dr. Ing. Brezelfürsten
|
 |
« på: juni 05, 2009, 15:05:46 pm » |
|
I vår lille klubb har interessen skutt til himmels angående temaet. Jeg har svært lite arbeid igjen med en Expressmotor, Knechten har allerede kjørt en liten stund med Abarthkitet sitt og Splitboy har 356motor. Noen andre her i Norge som også har interesse for dette??? Vi har noen knakende flinke svensker og dansker innen området, men jeg har sett fint lite i Norge. http://www.garbatastokrotka.pl/galeria/oslo_09/image_216
|
|
« Siste redigering: juni 05, 2009, 15:15:09 pm av Brezelfürsten »
|
Loggført
|
|
|
|
vw2034
Juniormedlem
 
Innlegg: 67
Bosted: nannestad
|
 |
« Svar #1 på: juni 05, 2009, 15:45:20 pm » |
|
Kikket på bildene fra folkemuseet fantatiske omgivelser. for flotte biler.oldspeed er jo spennende men ikke lett og oppdrive tidsriktig trim til disse motorene.
|
|
|
Loggført
|
jimmern
|
|
|
Phantome
Medlem
  
Innlegg: 137
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #2 på: juni 05, 2009, 16:56:07 pm » |
|
The only good school is oldschool
|
|
|
Loggført
|
<Insert lame ass quote here>
|
|
|
Dr. Ing. Brezelfürsten
|
 |
« Svar #3 på: juni 05, 2009, 17:00:40 pm » |
|
Sant nok. Ikke lett å oppdrive sånt, men det er jo nettopp derfor det er så svinaktig artig å se det dukke opp en sjelden gang  Det må da være noen der ute i tillegg til oss??? Her er litt mer inspirasjon:
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #4 på: juni 05, 2009, 17:13:50 pm » |
|
Vurderte å lage en lignende tråd. Jeg har blitt mer og mer interessert i dette etter at jeg kjøpte judson. Utrolig artig, sjeldent og tøft  Finner stadig ny vintage tuning som jeg ikke har visst om på thesamba. Hva med et old speed forum under smak og behag. Det hadde vært digg!
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Dr. Ing. Brezelfürsten
|
 |
« Svar #5 på: juni 05, 2009, 17:20:41 pm » |
|
Artig!! Hyggelig å høre at vi ikke er alene  Vurderte å lage en lignende tråd. Jeg har blitt mer og mer interessert i dette etter at jeg kjøpte judson. Utrolig artig, sjeldent og tøft  Finner stadig ny vintage tuning som jeg ikke har visst om på thesamba. Hva med et old speed forum under smak og behag. Det hadde vært digg!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #6 på: juni 05, 2009, 17:28:44 pm » |
|
Artig!! Hyggelig å høre at vi ikke er alene  Begynner å bli litt lei av kraftige motorer med bare nye deler. Bobla mister sjela med slikt fjas  Vintage speed er jo nostalgi og historie! Har hengt mye her i det siste: http://www.thesamba.com/vw/forum/viewforum.php?f=44 Masse fin info og bilder 
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
erikaa
|
 |
« Svar #7 på: juni 05, 2009, 17:52:29 pm » |
|
Det er noen tegn til at det finnes planer her på vestlandet også - fra Frodes Blog: http://blog.algroy.no/?p=141Både Sune og jeg her i Bergen er eiere (for tiden - ting skifter for hender) av hver vår 356 maskin. Vi få se..... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dr. Ing. Brezelfürsten
|
 |
« Svar #8 på: juni 05, 2009, 18:49:30 pm » |
|
Begynner å bli litt lei av kraftige motorer med bare nye deler. Bobla mister sjela med slikt fjas  Vintage speed er jo nostalgi og historie! Helt enig. Dette var min tanke da jeg begynte med motoren. Alt skulle være gammelt, eller evt håndlaget hvis noe manglet.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ZAR
Supermedlem
    
Innlegg: 633
Bosted: Nær Bergen
Patina er mangel på vedlikehold og reparasjoner
|
 |
« Svar #9 på: juni 05, 2009, 19:16:03 pm » |
|
Jepp, som Erik sier så holder jeg på med et Vintage Speed prosjekt jeg og! http://blog.algroy.no/?cat=13Har samlet en del deler så vi får se når det skjer noe Synes også det høres spennende ut når Wolfsburg West lager reprosett av Okrasa De har fått mye skryt av at det holder høy kvalitet og er likt originalen Tror det dukker opp noen i Norge når dette kommer for salg til høsten mer info: http://blog.algroy.no/?p=1025
|
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #10 på: juni 05, 2009, 20:00:37 pm » |
|
Herlig!! Går å drømmer om litt old school trimming til min 59' T1. Men det koster jo skjorta og litt til Her kan dere laste ned Okrasa Flyeren om forgasser og topplokk settet til WW http://www.installbay.no/prod/data/upfiles/Okrasa_flyer.pdf
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Dr. Ing. Brezelfürsten
|
 |
« Svar #11 på: juni 05, 2009, 23:07:20 pm » |
|
Artig at temaet fattet litt interesse for noen  Noen andre som har bilder å vise til inspirasjon for andre?
|
|
« Siste redigering: juni 05, 2009, 23:13:12 pm av Brezelfürsten »
|
Loggført
|
|
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #13 på: juni 06, 2009, 00:55:55 am » |
|
1300 dual port heads til salgs. Det kan vel legges i gategorien oldspeed? http://www.pre67vw.com/classifieds/detail.aspx?id=1811
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
JonB
Supermedlem
    
Innlegg: 2398
Bosted: Vestfold
|
 |
« Svar #14 på: juni 06, 2009, 03:39:15 am » |
|
JA!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
.LP
|
 |
« Svar #15 på: juni 06, 2009, 07:26:42 am » |
|
Man har jo også http://www.riechertmotorentechnik.de/  Støtter forslaget om eget forum, dette er til glede og inspirasjon for mange som drømmer om å få litt mer guff i boblo. .LP
|
|
|
Loggført
|
-65 T1 Panama beige http://tvwk.tripod.com/------------------------------------------------------------- Jeremy Clarkson: A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.
|
|
|
surfer56
Supermedlem
    
Innlegg: 1533
Bosted: Kristiansand
+4792817564
|
 |
« Svar #16 på: juni 06, 2009, 08:58:48 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dr. Ing. Brezelfürsten
|
 |
« Svar #17 på: juni 06, 2009, 13:07:25 pm » |
|
Shots fra HO 2005:
|
|
« Siste redigering: juni 06, 2009, 13:23:22 pm av Brezelfürsten »
|
Loggført
|
|
|
|
Eirik82
Medlem
  
Innlegg: 131
Bosted: Nord Trøndelag
|
 |
« Svar #18 på: juni 07, 2009, 15:15:49 pm » |
|
YES.
Dette jeg liker. Old school. stil, sjel og sjarm.
Alltid vært en tilhenger av old school trim og metoder
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #19 på: juni 07, 2009, 15:41:07 pm » |
|
Litt bilder: To ville kompressorløsninger, og en Okrasa Rometch. Helt grei bil 
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Löf
Seniormedlem
   
Innlegg: 372
Bosted: Sverige
55Panel, 62DC, 63SC, 70411
|
 |
« Svar #20 på: juni 07, 2009, 19:40:12 pm » |
|
Kan abslout ingenting om old school trimming men ja hittade en sida idag som kanske kan vara till lite inspiration för er 'vintage' trimmare: http://www.kaeferfriseure.de
|
|
« Siste redigering: juni 07, 2009, 19:43:14 pm av Löf »
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #21 på: juni 07, 2009, 20:18:23 pm » |
|
Cuts your 0-60 time by 12sec... ikke dårlig. Med en judson på en 30hk, blir 0-60mph tiden 18 sek. Orginalt er den 28sek. Ikke dårlig det lr! Gleder meg til å prøve det ut 
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
SveinT
Supermedlem
    
Innlegg: 1961
Bosted: Vennesla
Agder VW Klubb
|
 |
« Svar #22 på: juni 07, 2009, 21:07:52 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass. Hilsen Svein Terje 91647950
|
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
    
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
 |
« Svar #24 på: juni 08, 2009, 13:42:37 pm » |
|
Jeg har også et prosjekt på gang, som forhåpentligvis skal bli til motor iløpet av kommende vinter - litt om delehaugen:
- Komplett, fin Juni-56 motor som er gått 80 000 km only - Meget pene, svenskproduserte innsug i stål...likner Okrasa, litt lavere..og passer originale topper, har uttak til "lufttrykksutvejnivngsrør"...og passer til originale gassere - Forseggjort, roterende gasserstag i alu....lavt montert på vifthuset...hyggelige, støpte braketter - oljepåfylling/åndeboks fra tidlig 356-motor - Langslags 30 HK veiv fra Piece Perfomance / Demello...da blir det vel 1275 ccm.. - "EMPI-grind" 30 HK kamaksel fra Joe Ruiz - NOS Fram-filter boks m slanger - 1 par NOS gassere - 1 par '49 VW luftfilter av sopp-modellen, alt 1 par syklon innsug
Jeg tenker å få Landelius på Piece Performance til å sette sammen short blokken etter alle hans kunsts regler, deretter sammenstilling og testing på SCC 2010..
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
Oval57
Supermedlem
    
Innlegg: 3011
Bosted: Lier
Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.
|
 |
« Svar #25 på: juni 08, 2009, 13:58:18 pm » |
|
Det ligger i luften her, uten at det er uttalt, at det her dreier seg om STØPT DYNAMOFOT og trimming av disse motorene. 34 HK og større passer som kjent ikke så godt i de gamle bilene, uten å modifisere for mye.
Jeg jobber (sakte) med en 356-motor med de rette delene, men samler også til to-forgasser-sett til 30 HK.
Vi kjenner opptil flere med flere Judson, og til og med en nordmann med MAG-prosjekt:) Og ikke nok med det så har en av våre gode venner en original Okrasa-motor stående....
|
|
|
Loggført
|
*Paradise road* Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.comTlf. 900 13 764 Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer. Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har noe du vil selge.
|
|
|
Soddli
Seniormedlem
   
Innlegg: 413
Bosted: Levanger
|
 |
« Svar #26 på: juni 08, 2009, 17:00:09 pm » |
|
Endelig noe vettugt innimellom alt fjaset:-) Veldig bra tiltak, moro at flere liker "hot-sodd"-stilen som jeg kaller det...hehe. Vintage-race look er vel også under det her. Noe bra innimellom alt sodd-pratet i den tråden jeg startet på loungen i sin tid: http://cal-look.no/lounge/index.php/topic,65.0.html
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #27 på: juni 08, 2009, 21:18:03 pm » |
|
Her er en 356-motor ferdig trimmet langt utpå bygda i hedmark 
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #28 på: juni 08, 2009, 23:08:49 pm » |
|
Det hadde vært så morro med noe slikt i min 59'.
For en som har null peil på motor, hvor mye må man ut med for en vettug turn key motor i oldspeed kategorien??
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Dr. Ing. Brezelfürsten
|
 |
« Svar #29 på: juni 08, 2009, 23:25:49 pm » |
|
Slik ser motoren ut nå. Fikk startet og justert, men ikke kjørt. Det lekker bak reimhjulet av en eller annen grunn, samt at clutchen må ut pga et mysterisk problem.... Ut med motoren igjen. Håper å kunne testkjøre sent i morgen kveld
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|