april 30, 2024, 06:53:16 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bredda org felger  (Lest 3139 ganger)
Odøling
Medlem
***
Innlegg: 130
Bosted: Skarnes


low and "lover"


Vis profil
« på: januar 31, 2008, 20:24:39 pm »

Ser noen bredder org felger fra senter og ut,andre bredder etter første fals og ut.
Hva anbefales
Loggført

Hiace 2002
Vw Golf GTI 16v 1985-90
Vw boble 1300 1967
Vw boble 1200 1954
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #1 på: januar 31, 2008, 21:23:59 pm »

Det som anbefales er vel egentlig å bytte hele banen til en i ønsket bredde..
Sunnaas hjulservice gjør dette. De bruker ditt gamle senter i en ny bane i den bredden og med det offsetet du ønsker.
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #2 på: januar 31, 2008, 23:16:27 pm »

Har Sunnaas hjulservice noko haimasia???
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Kjetil
Supermedlem
*****
Innlegg: 1459
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #3 på: januar 31, 2008, 23:19:00 pm »

http://www.sunnaas-hjul.no/
Loggført
pan57
Nybegynner
*
Innlegg: 26
Bosted:


Vis profil

« Svar #4 på: januar 31, 2008, 23:34:50 pm »

det er enklere og bruke den indre falsen og bredde du har da også mulighet til å bruke 2 felgbaner for å sveise sammen til 1 sveisen trenger heller ikke slipes mot dekket (sterkere). bredder du i ytter kant ser det i mine øyne bedre ut men det krever bedre / mer bearbeida sveis (må slipes fra begge sider) meget viktig med god gjennombrenning!! det beste er kanskje og bruke felgbaner fra MB 124, nyere volvo eller lignende på vw senter. 
Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #5 på: februar 01, 2008, 00:01:45 am »

Jeg har breddet flere felger og vet Unneberg Bil har breddet mange sett. Dette er en relativt smal sak å gjøre selv. Kapp ut senteret av orginalfelgene dine ved å snitte opp alle sveisene mellom senter og bane, så splitter du selve banen, så senteret blir let å få ut. Så gjør du samme prosessen på donorfelgene. Med unntak av å splitte selve banen. Men du kan splitte senteret om det er vanskelig å få ut. Så banker du senteret inn i de nye banene og prøvemonterer de på bilen for å finne ønsket innpress. Så er det bare å måle nøye at senteret står rett i banen, prøvemontere de på bilen igjen. Snurr hjulet og mål mot f.eks hjulbuen at felgene er rette. Så punkter du fast senteret, tar felgen av bilen og helsveiser. Av erfaring, så kan jeg si at denne metoden gir rettere felger enn VW klarte å levere Glad

Nyere BMW har 7x15 felger, men senteret er sveiset hele veien rundt, så litt mer jobb å få det fra hverandre enn MB W124 felger. Jeg brukte W124 6" felger og de er rimelig greie å dele. Mulig disse også finnes i 7" bredde.

Skal du opp i bredder som ikke det finnes donobaner til, så ville jeg kontaktet sunnås og fått de til å lage den bredden og innpresset du ønsker.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #6 på: februar 01, 2008, 00:06:43 am »

Jeg får mine felger tilbake fra Sunnaas i morgen. Har breddet disse til 8".
Ga 800,- pr. felg for jobben. Gleder meg veldig til å se resultatet. Følg med i min prosjekttråd for bilder.
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #7 på: februar 01, 2008, 00:16:28 am »

Det var jo ikke ille pris for en sånn jobb. Da kan man jo bredde de man kan skaffe baner til selv og få sunås til å bredde bakfelgene Glad

Bredda orginalfelger er tøfft!
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Odøling
Medlem
***
Innlegg: 130
Bosted: Skarnes


low and "lover"


Vis profil
« Svar #8 på: februar 01, 2008, 17:33:51 pm »

Takk for råd,så inner diameter på boble felgen "banen" er samme som inner diameter på banen til MB 124
Loggført

Hiace 2002
Vw Golf GTI 16v 1985-90
Vw boble 1300 1967
Vw boble 1200 1954
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #9 på: februar 01, 2008, 23:24:46 pm »

Innerdiameter på de aller fleste 15" felgbaner er den samme. Så det er bare å finne en donorbane som ser bra ut, snu denne feil vei og sveise i et vw nav. Så må også hullet for ventilen tettes og bores opp igjen på riktig side. Bare pass for all del på å få delene rett sammen igjen. Jeg endte med å maskinere en oppspeningsjiig som jeg spenner fast banen og senteret til. Da skal det MYYYYE  til for at dette blir skjevt.
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!