desember 14, 2017, 21:37:43 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bildetråd: Din Old Speed VW  (Lest 16521 ganger)
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6049
Bosted: Akershus



Vis profil
« på: juni 08, 2009, 13:18:21 pm »

Må jo ha en bildetråd her også! Post bilder av din Old Speed bil/motor Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #1 på: juni 08, 2009, 13:34:55 pm »

Får være med å bidra i en av de bedre trådene som er startet på lenge  Gliser Gliser
Endelig et pusterom for oss som blir uglesett av originalfantastene og utledd av performance-gutta...
Old Speed er et passende navn, for dette dreier seg KUN om nostalgi og følelser, ikke hestekrefter. Motoren på bilde drar knapt skinnet av pølsa, men vintage-faktoren er høy. Alt sammen pakket inn i en 52 zwitter.


* 03062009007rev.jpg (118.52 KB, 837x768 - vist 888 ganger.)
« Siste redigering: juni 08, 2009, 14:46:06 pm av Knechten » Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4409
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #2 på: juni 08, 2009, 13:37:39 pm »

Dette er ikke noe jeg ler av hvertfall. Ser kjempetøft ut
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6049
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #3 på: juni 08, 2009, 14:29:22 pm »

Old Speed er en passende navn, for dette dreier seg KUN om nostalgi og følelser, ikke hestekrefter.

110% enig! Bilen din vekker i alle fall følelser hos meg. Vakkert!
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #4 på: juni 08, 2009, 22:29:14 pm »

Får bare legge ut en teser jeg da... Er jo tross alt ikke helt ferdig ennå Flau

For originalentusiasten: Har forsøkt å gjøre det så tidsriktig som mulig siden denne sitter i 51 boble:
130w dynamo, 383 fordeler, stjernecoil, sømma viftehus, korrekte varmepotter og D-regulator. Cyclonefiltre kommer snart.

Egentlig burde vel blokka vært fra 25hk, og ikke 30hk som jeg bruker, men et sted går grensa. Lommeboka bestemmer.. 

Når det gjelder resten av bilen blir det originalt og urørt. Jeg er altfor originalfreak til å senke bilen..
Baklyktene er byttet da...

PERFORMANCE IS NOTHING - LOOKS IS EVERYTHING


* neeeeesten_ferdig.jpg (80.99 KB, 622x467 - vist 624 ganger.)

* 51_splitt.JPG (28.71 KB, 400x300 - vist 549 ganger.)
« Siste redigering: juni 09, 2009, 09:05:20 am av Brezelfürsten » Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
Lundby
Supermedlem
*****
Innlegg: 2088
Bosted: Ottestad/Hamar



Vis profil
« Svar #5 på: juni 09, 2009, 22:04:45 pm »

Her kan vel jeg slippe til også...


* cato 078.jpg (82.04 KB, 640x480 - vist 588 ganger.)
Loggført

bergrenner                     TLF 90910383
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6049
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #6 på: juni 09, 2009, 23:24:19 pm »

Her kan vel jeg slippe til også...

Definitivt Sjokkert
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Mangokid
Seniormedlem
****
Innlegg: 261
Bosted:


Vis profil

« Svar #7 på: juni 09, 2009, 23:41:09 pm »

Får være med å bidra i en av de bedre trådene som er startet på lenge  Gliser Gliser
Endelig et pusterom for oss som blir uglesett av originalfantastene og utledd av performance-gutta...
Old Speed er et passende navn, for dette dreier seg KUN om nostalgi og følelser, ikke hestekrefter. Motoren på bilde drar knapt skinnet av pølsa, men vintage-faktoren er høy. Alt sammen pakket inn i en 52 zwitter.

dæven drite magasjau, den der likte jeg
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5209
Bosted: Fornebu Prærie


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #8 på: juni 10, 2009, 07:43:25 am »

Bra tråd!

Et spm, hvor/hvem/når dukket ideen om å lakke innsiden av motorluken og bakplaten under luken opp? Ser at flere velger å gjøre dette og det blir sjeldent bra. På Knechten sin bil ser det derimot helt rett ut.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #9 på: juni 10, 2009, 08:00:48 am »

Jeg er ikke sikker på når og hvor, men har sett en del tidlige gassere og "løpsbiler" som har gjort dette. Grunnen til at jeg har gjort det, er at bilen er lakkert blå utvendig på 50 tallet, men hadde original kastanjebrun litt hist og her på innsiden. Ikke den peneste fargekombinasjonen. Derfor ble det svart, for å fremheve ræserbil stuket. Må vel si at jeg har blitt lett inspirert av bilen på bildet under, selv om jeg er usikker på om denne har svart motorrom. Den er derimot lakkert svart inni kupeen, og lekker som få  Gliser (Den bakluka har jeg også lyst på, håndbanket i aluminium)


* 013_4a4de99de52ffa20b3e04c4f187e730c.jpg (30.17 KB, 400x275 - vist 708 ganger.)
Loggført
Mangokid
Seniormedlem
****
Innlegg: 261
Bosted:


Vis profil

« Svar #10 på: juni 10, 2009, 14:47:01 pm »

wow, den ere lenge sia jeg har sett. utrolig tøff bil, tror jeg bare har sett ett eneste bilde av den noengang jeg, i et gammalt Volksworld
Loggført
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3656
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #11 på: juni 10, 2009, 14:52:26 pm »

Siden det nå er en bildetråd, så gjentar jeg meg selv litt...så den havner i riktig avdeling:

Dette er min "Der Thundersodder Spezialer"...skal legge ut bilde av motoren også etterhvert (til tross for at den har bolt-on dynamofot).

Hva er egentlig tidsbegrensingen for "Old Speed"...er det pr def fast dynamofot...eller som denne Thundersodderen som altså kjørte sitt første løp i 1964 ?


* SoddAtWork 01.JPG (90.17 KB, 858x570 - vist 557 ganger.)

* BDC0150.jpg (55.67 KB, 600x450 - vist 590 ganger.)
Loggført

SCREWDRIVER #2
Soddli
Seniormedlem
****
Innlegg: 413
Bosted: Levanger



Vis profil WWW
« Svar #12 på: juni 10, 2009, 19:45:33 pm »

Jeg er ikke sikker på når og hvor, men har sett en del tidlige gassere og "løpsbiler" som har gjort dette. Grunnen til at jeg har gjort det, er at bilen er lakkert blå utvendig på 50 tallet, men hadde original kastanjebrun litt hist og her på innsiden. Ikke den peneste fargekombinasjonen. Derfor ble det svart, for å fremheve ræserbil stuket. Må vel si at jeg har blitt lett inspirert av bilen på bildet under, selv om jeg er usikker på om denne har svart motorrom. Den er derimot lakkert svart inni kupeen, og lekker som få  Gliser (Den bakluka har jeg også lyst på, håndbanket i aluminium)

Helt klart...den bilen der til Richie King var en tidlig inspirasjon for meg også....kongebil!
ER vel generelt et racetriks det...sort bagasje, innvendig og motorrom.
Loggført

LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6049
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #13 på: desember 01, 2009, 15:11:04 pm »

Får legge til 54'n her også da Glad


* HPIM4022vwnorge.jpg (150.36 KB, 746x800 - vist 685 ganger.)
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
vwmann
Seniormedlem
****
Innlegg: 271
Bosted: Trondheim


Ranheim


Vis profil
« Svar #14 på: desember 02, 2009, 11:18:44 am »

Den sorte 54 mod var jaggu fin lobo. Brom brom...
Loggført

08 Passat stv 4 motion individual
72 Fastback, red rat
65 Notchback, orginal
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6049
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #15 på: desember 02, 2009, 15:17:16 pm »

Takk for det! I juleferien blir det VDO klokke i høytalergrillen og Schenk askebeger på girspaken Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Soddli
Seniormedlem
****
Innlegg: 413
Bosted: Levanger



Vis profil WWW
« Svar #16 på: desember 02, 2009, 15:38:58 pm »

Takk for det! I juleferien blir det VDO klokke i høytalergrillen og Schenk askebeger på girspaken Glad

Monterer du det askebegeret...og vips du er utenfor old-speed og over i resto..... Blunker
Loggført

Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12509
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #17 på: desember 02, 2009, 20:15:38 pm »

Takk for det! I juleferien blir det VDO klokke i høytalergrillen og Schenk askebeger på girspaken Glad
blir lekkert Nick  Kult
Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6049
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #18 på: desember 02, 2009, 20:20:50 pm »

Takk for det! I juleferien blir det VDO klokke i høytalergrillen og Schenk askebeger på girspaken Glad

Monterer du det askebegeret...og vips du er utenfor old-speed og over i resto..... Blunker

Så alle Volkswagen tunere på 50-tallet var ikke-røykere? Øyerulling Gliser
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Soddli
Seniormedlem
****
Innlegg: 413
Bosted: Levanger



Vis profil WWW
« Svar #19 på: desember 02, 2009, 20:22:39 pm »

Takk for det! I juleferien blir det VDO klokke i høytalergrillen og Schenk askebeger på girspaken Glad

Monterer du det askebegeret...og vips du er utenfor old-speed og over i resto..... Blunker

Så alle Volkswagen tunere på 50-tallet var ikke-røykere? Øyerulling Gliser

Det var de nok ikke....men de var MENN og ikke homoerotiske dilldall-pusegutter Gliser

Neida, monter askkoppen du Lobo:-)
Loggført

LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6049
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #20 på: desember 02, 2009, 20:34:45 pm »

Takk for det! I juleferien blir det VDO klokke i høytalergrillen og Schenk askebeger på girspaken Glad

Monterer du det askebegeret...og vips du er utenfor old-speed og over i resto..... Blunker

Så alle Volkswagen tunere på 50-tallet var ikke-røykere? Øyerulling Gliser

Det var de nok ikke....men de var MENN og ikke homoerotiske dilldall-pusegutter Gliser

Neida, monter askkoppen du Lobo:-)

Å SÅPASS JA Sint  .... Gliser
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #21 på: desember 02, 2009, 21:05:12 pm »




Takk for det! I juleferien blir det VDO klokke i høytalergrillen og Schenk askebeger på girspaken Glad

Monterer du det askebegeret...og vips du er utenfor old-speed og over i resto..... Blunker

 Osteaktig Osteaktig Osteaktig
Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
Hansi
Supermedlem
*****
Innlegg: 521
Bosted: Ørskog


tlf: 949 72 075


Vis profil
« Svar #22 på: desember 03, 2009, 01:16:08 am »

Siden det nå er en bildetråd, så gjentar jeg meg selv litt...så den havner i riktig avdeling:

Dette er min "Der Thundersodder Spezialer"...skal legge ut bilde av motoren også etterhvert (til tross for at den har bolt-on dynamofot).

Hva er egentlig tidsbegrensingen for "Old Speed"...er det pr def fast dynamofot...eller som denne Thundersodderen som altså kjørte sitt første løp i 1964 ?

LEKKERT Sjokkert
Loggført

Member of the  Vintage VW-Club of Møre & Romsdal

67 t1-- 70 westy
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5655
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #23 på: desember 03, 2009, 09:57:15 am »

Siden det nå er en bildetråd, så gjentar jeg meg selv litt...så den havner i riktig avdeling:

Dette er min "Der Thundersodder Spezialer"...skal legge ut bilde av motoren også etterhvert (til tross for at den har bolt-on dynamofot).

Hva er egentlig tidsbegrensingen for "Old Speed"...er det pr def fast dynamofot...eller som denne Thundersodderen som altså kjørte sitt første løp i 1964 ?


Fordaska!! Den der minner meg om fetteren min:

En fetter av meg har funnet et dansk verksted som levde av å runde av splittruter i mange år, firmaet, Rudolf Ræders Motors, er nå nedlagt men ingen hadde ryddet lokalene. Der fant han en instruksjonsvideo fra den tyske produsenten som viser hvordan man runder av hjørnene helt uten å måtte lakke om taket. Han fant også en gammel Lloyd racerbil som dansken hadde kjørt med i isløp, men den var så rusten at bare motoren og noen bulker i motorlokket kunne reddes.... fetteren min har planer om å parre den med en gammel norsk rally Lloyd han har fått tak i fra Stavern.... skal kalles "Der raspeballer" og passer godt inn i retro-race trenden som var på sin høyde for fem år siden...

Det finnes flere originaler!

OBS, det er nå 6 år siden stilen var på høyden... om den nå noengang var det...
Loggført

Speed is no substitute for direction
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #24 på: desember 03, 2009, 15:25:00 pm »

Takk for det! I juleferien blir det VDO klokke i høytalergrillen og Schenk askebeger på girspaken Glad

Forstillinga på bilen din er vel det som "river" den rett ut av Old Speed sirkuset?
For hvem i gammle dager hadde vett på å korte inn nesa for å få senket bilene sine realt..........

Mvh: Utro mot luftkjølt Blunker
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6049
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #25 på: desember 03, 2009, 17:21:16 pm »

Jeg tar litt her og litt der jeg. Men motorn er jo Old Speed... det kan ingen nekte på. Matching#30hk+judson. Hvilken stil bilen er vet jeg ikke Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1195
Bosted: nykirke i vestfold


Vis profil

« Svar #26 på: desember 03, 2009, 22:11:08 pm »

Takk for det! I juleferien blir det VDO klokke i høytalergrillen og Schenk askebeger på girspaken Glad

Monterer du det askebegeret...og vips du er utenfor old-speed og over i resto..... Blunker

Så alle Volkswagen tunere på 50-tallet var ikke-røykere? Øyerulling Gliser
det gikk så jævelig at de ikke hadde tid å røyke for de måtte ha begge henda på rattet  Osteaktig
Loggført

LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6049
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #27 på: desember 04, 2009, 00:46:59 am »

Takk for det! I juleferien blir det VDO klokke i høytalergrillen og Schenk askebeger på girspaken Glad

Monterer du det askebegeret...og vips du er utenfor old-speed og over i resto..... Blunker

Så alle Volkswagen tunere på 50-tallet var ikke-røykere? Øyerulling Gliser
det gikk så jævelig at de ikke hadde tid å røyke for de måtte ha begge henda på rattet  Osteaktig

Nei det var nettopp det det ikke gjorde Gliser
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #28 på: januar 07, 2010, 20:28:03 pm »

Norsk vintage speed har slått rot midt i Tysk-VW-pokemon-tuning land. Zwitteren min var så heldig å vinne loddtrekningen "Pornostjerne for en dag" i Tyskland i sommer. Jeg spilte rollen som en solbrent "Fritz"... Jeg skjønner ca 50% av teksten som er skrevet, og det er vel omtrent like mye som er sant. Ellers er det vel som pornoblader flest, det er bildene som teller  Osteaktig www.vau-max.de (scroll nederst)


* vau-max.jpg (29.74 KB, 500x333 - vist 376 ganger.)
Loggført
Soddli
Seniormedlem
****
Innlegg: 413
Bosted: Levanger



Vis profil WWW
« Svar #29 på: januar 07, 2010, 22:00:56 pm »

Norsk vintage speed har slått rot midt i Tysk-VW-pokemon-tuning land. Zwitteren min var så heldig å vinne loddtrekningen "Pornostjerne for en dag" i Tyskland i sommer. Jeg spilte rollen som en solbrent "Fritz"... Jeg skjønner ca 50% av teksten som er skrevet, og det er vel omtrent like mye som er sant. Ellers er det vel som pornoblader flest, det er bildene som teller  Osteaktig www.vau-max.de (scroll nederst)

Fantastisk moro...og velfortjent!
KONGEBIL!!!!!
Loggført

Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!