april 19, 2024, 05:39:54 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: kranglete førerstol  (Lest 1233 ganger)
vw2034
Juniormedlem
**
Innlegg: 67
Bosted: nannestad



Vis profil
« på: juni 08, 2009, 22:49:01 pm »

prøvde idag og montere førerstol men fikk da denne 1/3 inn på skinna da det stoppet.og det var ikke mulig flytte den ytterligere.det ser ut til at skinna på stolen tar i gulvet i bak kant og hindrer videre bevegelse frem.denne stolen har vært montert i denne bilen tideligere.men måtte overtales med makt for og få den ut.hva kan være problemet.

hilsen jimmern
Loggført

jimmern
gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1195
Bosted: nykirke i vestfold


Vis profil

« Svar #1 på: juni 08, 2009, 22:53:24 pm »

prøvde idag og montere førerstol men fikk da denne 1/3 inn på skinna da det stoppet.og det var ikke mulig flytte den ytterligere.det ser ut til at skinna på stolen tar i gulvet i bak kant og hindrer videre bevegelse frem.denne stolen har vært montert i denne bilen tideligere.men måtte overtales med makt for og få den ut.hva kan være problemet.

hilsen jimmern
hvilken års modell er det?kanskje du må holde opp den spaken som du drar opp når du skyver setet frem og tilbake?eller så er det noen som har en tapp på skinna som du må dytte ned også
Loggført

vw2034
Juniormedlem
**
Innlegg: 67
Bosted: nannestad



Vis profil
« Svar #2 på: juni 08, 2009, 22:59:53 pm »

Tappen på skinna er i rett posisjon og spaken holder jeg fri når skyver setet frem.men den delen av skinna som ikke er i sporet tar i gulvet bak. dette er en 68 modell type 1.muligheten for at rammen på stolen har endret fasong kan være en mulighet.tror denne stolen kan være til en eldre modell da denne ikke har låsing på vippe funksjon på stolrygg.
« Siste redigering: juni 08, 2009, 23:03:56 pm av vw2034 » Loggført

jimmern
gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1195
Bosted: nykirke i vestfold


Vis profil

« Svar #3 på: juni 08, 2009, 23:02:40 pm »

Tappen på skinna er i rett posisjon og spaken holder jeg fri når skyver setet frem.men den delen av skinna som ikke er i sporet tar i gulvet bak. dette er en 68 modell type 1.
kanskje du gjør samme feil jeg gjorde og begynner bakfra og frem,du må rygge de på
Loggført

vw2034
Juniormedlem
**
Innlegg: 67
Bosted: nannestad



Vis profil
« Svar #4 på: juni 08, 2009, 23:06:25 pm »

Mulig min fremgangs måte er helt hinsides feil.men er det mulig og skli setet forfra og bakover.
Loggført

jimmern
gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1195
Bosted: nykirke i vestfold


Vis profil

« Svar #5 på: juni 08, 2009, 23:08:40 pm »

Mulig min fremgangs måte er helt hinsides feil.men er det mulig og skli setet forfra og bakover.
du må tre på setet med ryggen først,dvs ,putt setet der hvor du har beina og rygg det på,andre veien går det ikke,værtfall ikke på ovalen
Loggført

vw2034
Juniormedlem
**
Innlegg: 67
Bosted: nannestad



Vis profil
« Svar #6 på: juni 08, 2009, 23:12:50 pm »

Takker og bukker.når du sier det er sånn jeg har gjort det tideligere.skal nå en tur i skammekroken og prøve og fortrenge at dette spm kom opp

takk hilsen jimmern
Loggført

jimmern
gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1195
Bosted: nykirke i vestfold


Vis profil

« Svar #7 på: juni 08, 2009, 23:13:55 pm »

Takker og bukker.når du sier det er sånn jeg har gjort det tideligere.skal nå en tur i skammekroken og prøve og fortrenge at dette spm kom opp

takk hilsen jimmern
hehe ,gjorde samme feil jeg å,banna litt jeg å  Osteaktig
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!