april 28, 2024, 20:44:48 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Mystisk rele i motorrummet og ladeproblemer.  (Lest 788 ganger)
Pass
Juniormedlem
**
Innlegg: 67
Bosted: Tvedestrand


Vis profil

« på: juni 09, 2009, 23:14:43 pm »

Hei, jeg har bygget min T1 67 mod til 12 volt (MEN har liggende alle delene hvis jeg skulle ombestemme meg Glad) Probleme mitt er at jeg har et 6 volts rele hengene på viftehuset. Kobler jeg vekk terminal 30 på releet så sviver ikke starteren. Hva er dette reelet til? Og hva kan jeg gjøre for å koble releet bort?

Har også satt inn ny 12 volt likestrøms dynamo, regulator osv, men batteriet lader ikke. Tror det samme broblemet var der da den hadde 6 volt. KAn det være jordingen som er feil et sted?

Loggført
VW 1303 S
Medlem
***
Innlegg: 219
Bosted: Sandnessjøen


VW 1303 S 1974 og 1300 1967


Vis profil
« Svar #1 på: august 31, 2009, 05:40:50 am »

Sjekk at jordingswire mellom girkasse og chassie er på plass og at den har god kontakt. Har dynamo innebygget eller ekstern regulator? Det ligger linker til dette med bilder på siden Glad
Loggført

Medlem TVWK & YHMK
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #2 på: august 31, 2009, 16:38:51 pm »

Mener av og til noen 6volt biler ble bygget om med et rele for å hjelpe til med bedre spenning til starterinnslaget. Da har de nok tatt den ledningen som kommer fra tenningslåsen og normalt går inn på starteren over på spolen på dette releet.

Jeg regner med det er to ledninger på dette releet som går til jord. Fjern de to, og du kan koble sammen de to andre ledningene som er på releet i dag. Da håper jeg det skal virke.
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!