april 26, 2024, 21:23:32 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Dører, hva går om hverandre osv  (Lest 1067 ganger)
JonB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2392
Bosted: Vestfold


Vis profil

« på: juni 11, 2009, 02:27:21 am »

Siden det i en tråd her på forumet har vært mye om og men om hva som passer av dører til hvilke biler kan vi kanskje en gang for alle avgjøre det i denne tråden. Det er tidligere skrevet at "alle" dører passer til "alle" bobler. Det stemmer på ingen måte, hvertfall ikke fram til og med 1964.

Her er mine erfaringer, som kan dokumenteres med bilder så fort jeg får det til:

På min 1954 oval manglet jeg en dør. Hadde to stk '56-dører stående og tenkte at den ene kunne jeg bruke til jeg fikk tak i riktig dør. Nei, det gikk ikke. Dørene fra og med 1956modellen er vesentlig mye KORTERE enn 1955 og nedover. Derfor, da det var enklere å få tak i et par lånedører fra en splitt ble det slike dører.
Det vil si, har du en oval 1955 eller ELDRE passer dører fra 1955 og eldre, IKKE dører fra 1956 eller nyere.
Hvordan det er videre oppover i "nyere tid" er jeg derimot usikker på hva som passer om hverandre.

Loggført
Frode
Supermedlem
*****
Innlegg: 973
Bosted: Ås



Vis profil
« Svar #1 på: juni 11, 2009, 06:46:30 am »

Nyttig info :-)

Kan du ikke få med her hva som passer omhverandre av andre karosserideler også

Jeg må bytte ut mitt panser......(bilen er en 55 mod)....hva passer da på denne?
Kan jeg bruke et panser fra en 60- mod?......eller blir det helt feil.....(ps jeg er ikke en orginal frik)
« Siste redigering: juni 11, 2009, 13:21:47 pm av Frode » Loggført
JonB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2392
Bosted: Vestfold


Vis profil

« Svar #2 på: juni 12, 2009, 00:53:50 am »

Panseret er vel "likt" opp til biler med stående lykter, men her er det også forskjeller oppgjennom. Såvidt jeg vet kan du bruke panser fra 60-mod, da denne årsmodellen ikke har opphøyning for VWemblemet på toppen. Med modifikasjoner kan du vel i prinsippet også bruke senere panser.

Som mange allerede vet så finnes det en fin oversikt over endringer oppgjennom på Veteran VW Klubbens hjemmesider.
http://vvwklubb.no/Side/VWT1Endring.htm
Loggført
Frode
Supermedlem
*****
Innlegg: 973
Bosted: Ås



Vis profil
« Svar #3 på: juni 12, 2009, 06:07:04 am »

Takk for svaret
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!