april 29, 2024, 11:51:42 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3 4
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: AndyCandy´s VW Bay  (Lest 19895 ganger)
AndyCandy
Medlem
***
Innlegg: 227
Bosted: Oslo



Vis profil WWW
« på: august 26, 2009, 13:49:31 pm »

Ser ut som hele tråden min har blitt slettet? Så får bite i det sure eplet å komme med en ny en.

Da har jeg endelig skaffa drømmebilen min! Osteaktig Har ønsket meg en slik i mange år nå, men så på det som en tapt liten drøm ettersom de enten er for dyre eller for rustne.. Bilen det er snakk om er en VolksWagen Bay.
Det hadde seg sånn at jeg og fattern var på en bil auksjon med en kompis av han, så begynnte vi av en eller annen grunn å snakke om VW T2 å hvor kult det hadde hvert å skaffa seg en sånn! Glad Så sa kompissen til fattern min på oss begge å sa at han hadde en ståendes som han tenkte å selge for en rimlig penge.. Den var strøken innvendig, men noe rust uttapå selføgelig. Motor og gir fungerte som det var nytt, så å si. Så 2 dager etterpå, ble bilen min :g

14.07.2009
Vel, fattern ble enig med kompissen sin om at han skulle komme opp idag tidlig å la bilen stå der til jeg kom Glad Så når jeg kom opp på jobben idag kl 12, sto den pene hvite bilen der Osteaktig Begynnte å glise med engang jeg så den, å skjønte med engang at ¨Denne skal jeg ha¨.. Så har vasket, støvsugd å alt bilen i ca. 4 timer idag med dama :g Godt å ha en dame som liker å vaske.










14.07.2009
Da kommer jeg hjem fra en dag med fjærning av ¨interiør¨ i varerommet.. Er virkelig helt merkelig hvor størken denne bilen er, folk stusser på det hele tiden å tror den er pusset opp. Men så er den jo over 30 år gammel.. Glad Vel, her kommer noen få bilder av dagens økt!





26.07.2009
Da kommer jeg hjem fra en ukes ferie! Med tiden har jeg fått tak i en Pioneer Avic X1R(GPS, DVD, CD, MP3, FM/ AM. Touch Screen).. Har planer om å bygge ett godt og solid anlegg her, så fikk en fin start nå Glad Bilder av spilleren:

« Siste redigering: august 19, 2010, 12:14:27 pm av AndyCandy » Loggført

1977 Bay Glad
AndyCandy
Medlem
***
Innlegg: 227
Bosted: Oslo



Vis profil WWW
« Svar #1 på: september 19, 2009, 20:58:07 pm »

19.09.2009
Leeenge siden jeg har oppdatert her nå. Har bare slipt baki og malt ferdig, skal prøve å få opp noen bilder i løpet av uka.. Blunker Så venter på noen deler så jeg får sendt bilen til sveising.. Idag var jeg hvertfall på Ekeberg Markedet å kjøpte ett sett chrome speil! Osteaktig Har like fra før, men disse var da lakkert.
Loggført

1977 Bay Glad
AndyCandy
Medlem
***
Innlegg: 227
Bosted: Oslo



Vis profil WWW
« Svar #2 på: september 21, 2009, 01:39:59 am »

Trippelposting her.. Jeg har en liten skavanke på bakfangeren som dere ser på bildet over, hvordan kan jeg rette opp den? Tenkte å få retta den opp så høyglanspolere Glad
Loggført

1977 Bay Glad
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #3 på: september 21, 2009, 22:13:39 pm »

Fortsatt like fin å sjå på denne i all sin orginalitet;)

Ikkje heilt godt å sjå omfanget på bulken på støtfangaren, men du får begynna med å ta den av bilen og fjerne gummilista. Så trenger du ein ambolt eller noko i helst massivt stål til mothold og eit uvalg hammarar og slegger. Og får å skåna lakken mest mulig så må du legga filler mellom ambolt og fanger, men ikkje for tjukt.. Problemet er att dette er tjukt stål og då er det ikkje godt å få det til å poppe tilbake utan att det vert masse småbulker.. Men nå skal det seiast att eg ikkje har noko spesiell erfaring med dette, men det er Godt mulig att det hjelper eindel med varme! og varm då frå innsida med gassbrennar/skjerebrennar.

Dei gamle spegla dine kjøper eg gjerne Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
AndyCandy
Medlem
***
Innlegg: 227
Bosted: Oslo



Vis profil WWW
« Svar #4 på: september 22, 2009, 00:02:12 am »

Takk for tipset! Skal prøve å bøye den eller noe, så blir den fin og rett.. Er nemlig ikke noen andre bulker eller rust på den Glad Kun overflate!

Send meg PM om speila du Glad
Loggført

1977 Bay Glad
AndyCandy
Medlem
***
Innlegg: 227
Bosted: Oslo



Vis profil WWW
« Svar #5 på: oktober 01, 2009, 22:47:16 pm »

01.10.2009
Da har jeg fått resten av delene til bilen, så nå skal den sendes til sveising snartest! Glad Har også kjøpt de feteste gardinene EVER til bilen! Check it out Blunker



Loggført

1977 Bay Glad
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #6 på: oktober 01, 2009, 23:24:27 pm »

Voldsomt med plater! Sjokkert

Kven er det som skal sveise for deg? Firma eller privat?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #7 på: oktober 02, 2009, 11:12:41 am »

Wow!!
Detta må da bli en bra bil når den er ferdig!!  Gliser

og jævelig fete gardiner!!  Gliser Gliser
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #8 på: oktober 02, 2009, 18:59:48 pm »

Voldsomt med plater! Sjokkert

x2! Bilen ser jo veldig rustfri og fin ut i alle fall på bildene. I
kke lurt å bytte ut originalplåten med billige kopier..

Men lykke til med prosjektet Glad
Loggført

Member #1 /Spliths venner
AndyCandy
Medlem
***
Innlegg: 227
Bosted: Oslo



Vis profil WWW
« Svar #9 på: oktober 02, 2009, 19:00:21 pm »

Takk takk! Glad Var en privat fyr som skulle sveise, men hørte at han var ganske ¨kladdete¨ med sveisinga si.. Så om noen kjenner til noen som er ganske rimlig i Oslo/akershus, vestfold eller østfold området.. Så rop ut! Osteaktig

Gardinene er helt uber kule Blunker Hehe. Blir vel å få bestemor til å sy nå!
Loggført

1977 Bay Glad
AndyCandy
Medlem
***
Innlegg: 227
Bosted: Oslo



Vis profil WWW
« Svar #10 på: oktober 02, 2009, 19:03:35 pm »

Bilen har ganske lite rust, men er noen hull her og der.. Noen er større enn andre Blunker Vil ha bilen 100% rustfri! 70% av sveisedelene er orginal deler Glad Resten av dem er re-prods med veldig bra kvalitet etter det jeg ser Glad
Loggført

1977 Bay Glad
AndyCandy
Medlem
***
Innlegg: 227
Bosted: Oslo



Vis profil WWW
« Svar #11 på: oktober 29, 2009, 19:17:05 pm »

En liten trippelpost her Glad

Har ikke fått gjort så mye i det siste, venter fortsatt på noen som kan sveise.. Noen som kjenner en BILLIG fyr i Oslo/Akershus, vest- eller østfold som vil ta på seg jobben? Glad

Har funnet ut at jeg skal vente med å senke bilen noen mnder, å heller vente til dollaren er VIRKELIG lav å så kjøpe Air Rides :g
Loggført

1977 Bay Glad
AndyCandy
Medlem
***
Innlegg: 227
Bosted: Oslo



Vis profil WWW
« Svar #12 på: november 08, 2009, 16:16:37 pm »

Da har jeg fått en kar til å sveise Glad Polakk med sveisepapirer fra Polen, -selfølgelig.. Han søker flere jobber, så om noen trenger hjelp så får dere gi meg en rop Glad

Det jeg egentlig tenkte på var at det koster utrolig mye å leie utstyr.. Hva trenger jeg av utstyr og hvilke apparater anbefaler dere? Vurderer heller å kjøpe noe brukt, for så å selge det igjen.. Glad
Loggført

1977 Bay Glad
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #13 på: november 08, 2009, 16:25:38 pm »

Hahahaha.. Det der er dei gardinene med "Woodsock" i staden for "Woodstock", ikkje sant?

Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #14 på: november 08, 2009, 16:28:44 pm »

Da har jeg fått en kar til å sveise Glad Polakk med sveisepapirer fra Polen, -selfølgelig.. Han søker flere jobber, så om noen trenger hjelp så får dere gi meg en rop Glad

Det jeg egentlig tenkte på var at det koster utrolig mye å leie utstyr.. Hva trenger jeg av utstyr og hvilke apparater anbefaler dere? Vurderer heller å kjøpe noe brukt, for så å selge det igjen.. Glad

Kjøp et minimum 150A mig/mag apparat, sjekk bruktmarkedet.

Alternativt kan du jo høre med polskien om han har noe krav.

Hvis han er dyktig kan du sende han hit etterpå!

Loggført

Member #1 /Spliths venner
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #15 på: november 08, 2009, 16:30:25 pm »

70% av sveisedelene er orginal deler Glad Resten av dem er re-prods med veldig bra kvalitet etter det jeg ser Glad

Ser berre repro deler på bildet eg?

Har du sett noko av det arbeid han polakken har gjort? Er ein fordel att det vert gjort skikkeleg når du fyrst skal bruka så mykje peng på både plater og arbeid.

Men eg lurer på kvifor du leiter etter utstyr? Må du skaffe utstyr til han, eller har du tenkt å gjera det sjølv?

Uansett, for å få dei delane på plass, så trenger du minst:
-Eit brukandes trådsveiseaparat MAG, med gass. 150amp+
-Eit utvalg karosserihammarar og mothold(300,- biltema)
-Tynn meisel, stor meisel
-Boremaskin, borer frå 3-6mm, kjørnar
-Diverse sveisetenger, biltema
-Vinkelslipar, kutteskjeva, slipeskjeva og roterande stålbørste
-Kompressor og trykkluftsag/karossserisag er ein fordel
-Stålbørste og diverse anna småttri.

Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
AndyCandy
Medlem
***
Innlegg: 227
Bosted: Oslo



Vis profil WWW
« Svar #16 på: november 08, 2009, 16:41:44 pm »

Hahahaha.. Det der er dei gardinene med "Woodsock" i staden for "Woodstock", ikkje sant?
Riktig, ¨woodsock¨.. ;DLo da jeg så det, men gardinene var jo fete.. hehe.

Det er ikke bare Repro´s Tistlo, mesteparten er orginale deler fra brasil. Unneberg hadde gått tom for orginale deler, å jeg gadd ikke vente i 6mnder, så disse fungerer for meg Glad Polakken er veldig flink etter hva jeg har hørt, å han ville ikke tatt på seg jobben om det var for vanskelig. Han har jobbet for stefaren min i ett par år, så vi kjenner han godt Glad Jeg må skaffe han utstyr, da alt han sitt ligger i polen.
Loggført

1977 Bay Glad
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #17 på: november 08, 2009, 17:53:09 pm »

Hahahaha.. Det der er dei gardinene med "Woodsock" i staden for "Woodstock", ikkje sant?
Riktig, ¨woodsock¨.. ;DLo da jeg så det, men gardinene var jo fete.. hehe.

Det er ikke bare Repro´s Tistlo, mesteparten er orginale deler fra brasil. Unneberg hadde gått tom for orginale deler, å jeg gadd ikke vente i 6mnder, så disse fungerer for meg Glad Polakken er veldig flink etter hva jeg har hørt, å han ville ikke tatt på seg jobben om det var for vanskelig. Han har jobbet for stefaren min i ett par år, så vi kjenner han godt Glad Jeg må skaffe han utstyr, da alt han sitt ligger i polen.

Men du må seriøst ikke bruke disse delene på bilen. Dersom bildene dine ikke ljuger er det galskap å bytte ut denne mengden metall. Det kan hende det ser veldig mye bedre ut enn det er da den ser helt rustfri ut.

Sleng gjerne ut noen bilder av rusten slik at vi får sove om natta Blunker

Loggført

Member #1 /Spliths venner
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #18 på: november 08, 2009, 17:59:37 pm »

Hahahaha.. Det der er dei gardinene med "Woodsock" i staden for "Woodstock", ikkje sant?
Riktig, ¨woodsock¨.. ;DLo da jeg så det, men gardinene var jo fete.. hehe.

Det er ikke bare Repro´s Tistlo, mesteparten er orginale deler fra brasil. Unneberg hadde gått tom for orginale deler, å jeg gadd ikke vente i 6mnder, så disse fungerer for meg Glad Polakken er veldig flink etter hva jeg har hørt, å han ville ikke tatt på seg jobben om det var for vanskelig. Han har jobbet for stefaren min i ett par år, så vi kjenner han godt Glad Jeg må skaffe han utstyr, da alt han sitt ligger i polen.

Men du må seriøst ikke bruke disse delene på bilen. Dersom bildene dine ikke ljuger er det galskap å bytte ut denne mengden metall. Det kan hende det ser veldig mye bedre ut enn det er da den ser helt rustfri ut.

Sleng gjerne ut noen bilder av rusten slik at vi får sove om natta Blunker


Har ikke ville sagt det jeg BT,,men er veldig enig med deg,av de bildene vi har sett, er nok galskap rett ord på det.
Men selvfølgelig kan bilder juge, som oftest gjør de jo akkurat det Glad
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
AndyCandy
Medlem
***
Innlegg: 227
Bosted: Oslo



Vis profil WWW
« Svar #19 på: november 08, 2009, 18:38:38 pm »

Hehe, dette er tingen.. De store bakskjermene på bildene er billigere enn de små lavere bakskjermene. Så kjøpte heller de store. Skal kun bruke nederste del av dem(ca 10x10cm).

På denne bilen er det enten eller.. Enten så er det rusthull eller ikke rust i det hele tatt.. Rekker tunge
Inner- og ytterkanalene er helt opprusta, så er det hull i alle 4 jekkfestene, hull forran og bak på begge bakskjermene.
Her er noen dårlige bilder;








Loggført

1977 Bay Glad
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #20 på: november 09, 2009, 13:36:17 pm »

Hahahaha.. Det der er dei gardinene med "Woodsock" i staden for "Woodstock", ikkje sant?
Riktig, ¨woodsock¨.. ;DLo da jeg så det, men gardinene var jo fete.. hehe.

Det er ikke bare Repro´s Tistlo, mesteparten er orginale deler fra brasil. Unneberg hadde gått tom for orginale deler, å jeg gadd ikke vente i 6mnder, så disse fungerer for meg Glad Polakken er veldig flink etter hva jeg har hørt, å han ville ikke tatt på seg jobben om det var for vanskelig. Han har jobbet for stefaren min i ett par år, så vi kjenner han godt Glad Jeg må skaffe han utstyr, da alt han sitt ligger i polen.

Men du må seriøst ikke bruke disse delene på bilen. Dersom bildene dine ikke ljuger er det galskap å bytte ut denne mengden metall. Det kan hende det ser veldig mye bedre ut enn det er da den ser helt rustfri ut.

Sleng gjerne ut noen bilder av rusten slik at vi får sove om natta Blunker


Har ikke ville sagt det jeg BT,,men er veldig enig med deg,av de bildene vi har sett, er nok galskap rett ord på det.
Men selvfølgelig kan bilder juge, som oftest gjør de jo akkurat det Glad

Hehe, ja bilder har en tendens til å ljuge og når en ikke har for mye erfaring selv er det fort gjort å bytte ut mer enn nødvendig.
Er ingen proffsveiser selv, men ut fra hva jeg kan bedømme via disse bildene er mye av jobben gjort om man kjøper en halv kvadrat stålplate og skjærer ut/banker til de bitene en trenger. Muligens med unntak av kanalene hvis de er helt kjeks.

Men det er din bil Andy, så du gjør nok hva som er best for den Glad
Blir moro å følge med videre på prosjektet!



Loggført

Member #1 /Spliths venner
AndyCandy
Medlem
***
Innlegg: 227
Bosted: Oslo



Vis profil WWW
« Svar #21 på: november 09, 2009, 14:56:46 pm »

Sant det. Ser det nå i ettertid at det å kjøpe en ren stålplate ville hvert det beste div steder. Men nå skal jeg ikke gjøre dette selv, å vet ikke hvor flink sveisegutten er.. Så da er det enklere for han med deler som han kan kappe av og på Glad
Loggført

1977 Bay Glad
AndyCandy
Medlem
***
Innlegg: 227
Bosted: Oslo



Vis profil WWW
« Svar #22 på: desember 14, 2009, 23:26:37 pm »

Ja-Ja-Jaaa.. Da ser det ut som sveisekaren har litt for mye å gjøre å kan ikke begynne på en stund, så da leter jeg etter en annen som kan. Så ja, jeg leter fortsatt etter en billig sveisemann Glad
Idag fikk jeg hvertfall kjøpt noe morsomt til bussen! Lønner seg å titte innom jallabutikkene iblant..
Salt og pepperbørse:

Så var det de tøffe tallerknene Glad
Loggført

1977 Bay Glad
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #23 på: desember 14, 2009, 23:45:08 pm »

Det er mykje bedre å kjøpa utstyr sjølv og lera seg å sveisa! Det er faktisk billigare og ikkje minst, du slepp gå å venta!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
AndyCandy
Medlem
***
Innlegg: 227
Bosted: Oslo



Vis profil WWW
« Svar #24 på: desember 14, 2009, 23:48:36 pm »

Sant det, men nå skal det sies at jeg aldri har rørt ett sveiseapparat så å si. Å vil ikke øve meg på bussen.. Selvom det er veeeldig fristende.. Men må jo starte ett sted! Blunker
Loggført

1977 Bay Glad
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #25 på: desember 14, 2009, 23:52:42 pm »

Bruk tida du egentlig vill brukt på å venta/leita på sveisar til å øva deg, og sjølvsagt så finn du nokon platebeter å øva på, og ikkje bussen! Når du får det til bra så kan du begynna på bussen!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
AndyCandy
Medlem
***
Innlegg: 227
Bosted: Oslo



Vis profil WWW
« Svar #26 på: januar 20, 2010, 16:01:24 pm »

Da er bussen solgt! Trist Blir vel å kjøpe ny buss etterhvert tenker jeg... Gliser
Loggført

1977 Bay Glad
AndyCandy
Medlem
***
Innlegg: 227
Bosted: Oslo



Vis profil WWW
« Svar #27 på: januar 31, 2010, 12:22:29 pm »

Da er bussen IKKE solgt! Kjøper trakk seg når jeg sendte kontrakten. Så nå blir den sveist av Knut/K.H her på forumet til uka! Gliser
Loggført

1977 Bay Glad
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #28 på: januar 31, 2010, 13:46:58 pm »

da err den i gode hender kan jeg låve deg.  Blunker
Loggført
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #29 på: januar 31, 2010, 17:01:32 pm »

Da er bussen IKKE solgt! Kjøper trakk seg når jeg sendte kontrakten. Så nå blir den sveist av Knut/K.H her på forumet til uka! Gliser
en klok avgjørelse,,som Martin sier,den er i gode hender Glad
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Sider: [1] 2 3 4
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!