april 27, 2024, 17:18:16 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: '71 1302 vurderes solgt/byttet i bruksbil [SOLGT]  (Lest 2330 ganger)
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« på: februar 01, 2008, 14:10:38 pm »

Jeg har gått å lurt på om ikke jeg skal skaffe meg en "ordentlig" bil som bruksbil istedenfor 1302'en, og vil derfor lufte interessen for bilen min her.

Bilen ble kjøpt fra Stavanger i fjor sommer, og har fungert godt siden den gang. Den dobbeltportede (AB) 1300 motoren som står i nå trøbler litt for tiden (går bare på 3 sylindre), jeg har ikke byttet plugger/fordeler eller noe slikt, men har planer om å få gjort dette før et evt. salg/bytte. Uansett så følger det med en ekstra enkeltportet (F) 1300 motor som fungerte når jeg tok den ut.

Bilen er sprøytelakkert gul med uttynnet benga-lakk, og lakken ser deretter ut. Forrige eier var borti en annen bil en gang, så høyre skjerm er noe bulkete. Vinduspakninger bak, i siderutene bak og rundt frontruta ble byttet når den ble lakkert, og jeg tror også at frontruta er byttet.

Det er gjort en del arbeid på forstillinga, for å bli kvitt den klassiske "super beetle"-ristinga. Jeg har byttet alle foringer (i fronten) til urethane, og forrige eier har byttet bærekuler, endeledd og nedre opphengskuler. Etter urethane foringene ble montert har jeg ikke opplevd noe risting, og styringa er også blitt bedre. Jeg har også satt på senkefjærer med TÜV-godkjenning (står ikke i vognkort eller noe slikt), de senker vell en 6-7 cm.

Bilen har også effektanlegg, eller såkalt "mondo muffler", som gir en meget fin lyd.

Link til prosjekttråd

Diverse bilder:






Jeg er interessert i det meste av byttebiler, så lenge de er godkjente og det er bare å sette i nøkkelen og kjøre (trenger en ny bruksbil). Bud vurderes også.
« Siste redigering: oktober 06, 2012, 11:27:32 am av Filip/purity » Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
kenhep
Nybegynner
*
Innlegg: 31
Bosted: Minnesund


Vis profil WWW

« Svar #1 på: februar 02, 2008, 13:14:50 pm »

Hvilken prisklasse hadde du tenkt deg da??
Loggført
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #2 på: februar 02, 2008, 14:40:45 pm »

18-20k?
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Skaravelle
Seniormedlem
****
Innlegg: 413
Bosted: Skien


bugbuddies.no


Vis profil WWW
« Svar #3 på: februar 03, 2008, 21:29:09 pm »

Har en registrert og godkjent Golf 1 jeg kan bytte med deg, men bare jamt, da lommeboka er vrengt.
Loggført



bugbuddies.no
Arild
Nybegynner
*
Innlegg: 5
Bosted: Ålesund


Vis profil

« Svar #4 på: februar 14, 2008, 22:03:55 pm »

Hei, hvilke type seter står i bilen? Jeg er på jakt etter svarte stoffseter, er det det i bilen kan det være interessant å kjøpe bilen/ bytte den
Loggført
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #5 på: februar 15, 2008, 07:31:45 am »

Hei, hvilke type seter står i bilen? Jeg er på jakt etter svarte stoffseter, er det det i bilen kan det være interessant å kjøpe bilen/ bytte den
Kjøpe bilen bare for setene? Jaja...

De som står i for øyeblikket er de originale, uten hodestøtte, med rødt vinyl-trekk. Utenom disse har jeg stående to racing-seter jeg kjøpte (ikke noe proffe greier), men disse har understell som ikke passer denne modellen. Understell som passer har jeg også kjøpt, men jeg har bare ikke kommet så langt til at jeg har fått sveiset dette på, bør ikke være så mye arbeid.
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!