april 29, 2024, 17:32:45 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvordan montere man en Hurst gir skifter  (Lest 1783 ganger)
jayster
Supermedlem
*****
Innlegg: 1067
Bosted: The land of no return!


"IN RUST WE TRUST!!!"


Vis profil
« på: august 30, 2009, 18:04:44 pm »

Er det bare å skru på det du ta av det gammelt skifter?? Hæ Hæ
Loggført

1973 1300s En eiers bil. aka "Buzz"
jayster
Supermedlem
*****
Innlegg: 1067
Bosted: The land of no return!


"IN RUST WE TRUST!!!"


Vis profil
« Svar #1 på: august 30, 2009, 18:18:31 pm »

Ingen som vet??
 Trist
Loggført

1973 1300s En eiers bil. aka "Buzz"
godlune
Medlem
***
Innlegg: 160
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #2 på: august 30, 2009, 18:27:58 pm »

Er det bare å skru på det du ta av det gammelt skifter?? Hæ Hæ

Går utifra at spørsmålet skal være om det bare er å skru av den gamle spaken og skru på den nye!?
Loggført
jayster
Supermedlem
*****
Innlegg: 1067
Bosted: The land of no return!


"IN RUST WE TRUST!!!"


Vis profil
« Svar #3 på: august 30, 2009, 18:35:24 pm »

Ja er litt usikker hvis det passer 67 model eller ikke?? har lest litt forskjellig på nette??
Loggført

1973 1300s En eiers bil. aka "Buzz"
Unneberg Bil
Forhandler
Supermedlem
*****
Innlegg: 1545
Bosted: Tønsberg


SVARER PÅ MAIL. IKKE PM!!!!!


Vis profil
« Svar #4 på: august 30, 2009, 19:39:09 pm »

boble eller buss ??

i bobla er det to skruer får å demontere den gamle og de samme to skruene får å montere den nye spaken uansett årsmodell

T2 : samme jobb to sktuer får å demontere, to litt lengre sktuer + en distanse ''ramme''  som er ulik på splitt og bay ( forskjellig høyde )

på både buss og boble må du regne med litt justering får å finne alle gira og får å få spaken i den posisjonen du ønsker ( ovale feste hull )
Loggført

åpent man-fre 0900-1600
kvelder og helger etter avtale
IKKE PM !!
Tlf 33330606
deler@unneberg-bil.no
jayster
Supermedlem
*****
Innlegg: 1067
Bosted: The land of no return!


"IN RUST WE TRUST!!!"


Vis profil
« Svar #5 på: august 30, 2009, 19:53:59 pm »

hei takk for svar det er en 67 boble,er det noe justering man må gjøre og når du montere det?
Loggført

1973 1300s En eiers bil. aka "Buzz"
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #6 på: august 31, 2009, 08:24:21 am »

Når du setter på den nye spaken, stram til de 2 boltene så spaken beveger seg bare littegrann i festepunktet. Prøv alle girene så du kjenner at alle fungerer. Stram til. Kan være du må prøve deg frem et par ganger, men det var det jeg gjorde på min girspak. fungerer knirkefritt idag Glad

Lasse
Loggført

JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #7 på: august 31, 2009, 08:42:59 am »

Er det ikke en "guide" som sier noe med å sette den i 2-gir, og da skal spaken så vertikalt eller noe? Husker jeg har lest dette, men finner det ikke igjen.
Loggført
71kg
Supermedlem
*****
Innlegg: 646
Bosted: Kristiansand


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #8 på: august 31, 2009, 08:48:53 am »

Det er lurt å merke hvordan platene sitter før du løsner, dette er godt beskrevet i Haynes manualen.
Loggført
Frode
Supermedlem
*****
Innlegg: 973
Bosted: Ås



Vis profil
« Svar #9 på: august 31, 2009, 09:49:04 am »

Skal man ikke bruke den ekstra plata som er med, når man montere den i en type1?
Loggført
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #10 på: august 31, 2009, 11:06:10 am »

Følger det ikke med ett sånt ark menn pleier å kaste,(les bruksanvisning) da ?
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Frode
Supermedlem
*****
Innlegg: 973
Bosted: Ås



Vis profil
« Svar #11 på: august 31, 2009, 11:27:56 am »

som du sier, har kasta det da...hehe  Gliser
Loggført
Jon T
Supermedlem
*****
Innlegg: 657
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #12 på: august 31, 2009, 11:48:04 am »

Skal man ikke bruke den ekstra plata som er med, når man montere den i en type1?

Jo, det er denne som gir deg reduksjonen i giringsveien!
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!