juni 04, 2024, 13:55:29 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 29
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: tmbryhns 1915cc-bygge: "T3 - T1-konvertering"  (Lest 216597 ganger)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #330 på: august 10, 2010, 19:32:47 pm »

Nå bestillte jeg akkurat Megasquirt 2 v.3,0 fra DIYAutoTune! Jeg skal starte å eksperementere med tenningskontrollering via ECU, og la sprutfunksjonen være enn så lenge. Vi skal fortsatt kjøre gassere må vite! Blunker
Intensjonen er å optimalisere tenningskurven til motoren med input fra MAP, helst banke-sensor, og turtall. Det beste er mulighetene for å sette fortenningsverdien oppover hele turtallsskalaen utifra hva som "føles best" uten en eneste mekanisk del.

Bremsebenk og ubegrenset fuel supply sier du?
Ja takk! Gliser

Forhåpentligvis er MS-en ferdig sammensatt, programert og testet på 1600-skrapet før 1915 står ferdig. Da er planen å ha første oppstart med MS-styrt tenning Glad
Vi tar et steg av gangen...
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7156
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #331 på: august 10, 2010, 20:49:30 pm »

spennende, hvordan tenker du å trigge og styre tenninga?

Jeg bruker EDIS og det er veldig enkelt å få opp og gå, og funker stabilt og bra.
Loggført
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #332 på: august 10, 2010, 20:58:17 pm »

Jeg startet med EDIS-tankene jeg også, men jeg hadde lyst til å prøve så enkelt som mulig i starten bare for å gjøre meg kjent med sprutet. Så innså jeg at for et std. single-coil-system som jeg er vandt med, kunne jeg kun bruke signal fra en grei pick-up som passer i fordeleren. Pertronix f.eks, som visstnok er en hall-sensor.
MS2 kan bruke simple pulser for hver sylinder som refferanse, for så å kalkulere ut hvor lenge før neste puls kommer sålenge den kjenner turtallet. Sånn kan jeg få fortenninga til å fungere. Jeg setter bare pulsen til å trigge v. TDC for et greit nullpunkt.
Fordelerens vekter må enten sveises fast eller fjærnes på sett og vis.
Jeg kommer til å bruke coil-driveren fra ECU-en til å lade coilen, også feeder jeg plsene fra sensoren inn på pinne 36 (tror jeg det var  Øyerulling)

Sounds like a plan to you?

Planen er å lage innsprut fra bunnen og rigge opp med CoP, men det blir seinere.
« Siste redigering: august 10, 2010, 21:01:18 pm av tmbryhn » Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #333 på: august 10, 2010, 21:00:48 pm »

 Glad
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7156
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #334 på: august 10, 2010, 21:09:37 pm »

uten å ha testet det selv, har jeg hørt at det er mye slark og tap av presisjon gjennom et system som baserer seg på fordeleren. I alle fall hvis man bruker en std el cheapo 009 variant. Både i drevene og lagere vil det være slark som resulterer i unøyaktigheter i timingen. Lager du et enkelt opplegg for pick up rett på veiva (f.eks et 36-1 trigger hjul og sensoren fra en EDIS modul) får du et dønn stabilt og riktig signal som du kan "leke" videre med i MS boksen din.

Mitt oppsett funka i alle fall umiddelbart, etter å ha kødda mye med signalene fra en 009

Andre, f.eks Jørn, har nok mer erfaring å bidra med her
Loggført
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #335 på: august 10, 2010, 21:19:57 pm »

Jeg har også hørt tilsvarende. Ikke at det er slarken sin feil, men at det kun er fire pulser pr. 720 veivgrader. Det kan visstnok skape unøyaktighet med raske endringer i turtall ellerno'. Makes sense pga. dårlig oppløsning igrunn.
Min erfaring fra å bruke pick-up-en som en coil-driver i seg selv er dønn stabilt tenningstidspunkt, både m. std.-fordeler og crappy china-009.
Selv på en del turtall ser en med stroboskopet på reimskiva at det er jevnt. Føles ikke som "stifteflyt" i alle fall, da tenningsmerket fort vekk kan vandre 5 grader fra side til side.

Jeg har planer om EDIS og 36-1 eller tilsvarende når det skal perfeksjoneres litt videre, men først må jeg bruke det jeg har liggende. Siden jeg ikke har store verkstedet å holde på i for tiden, må jeg holde meg til basic... I værste fall blir det fiasko, men det er gøy bare å få det til å virke først, også får en ta det derfra og se hva en har å jobbe med.
« Siste redigering: august 10, 2010, 21:22:12 pm av tmbryhn » Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7156
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #336 på: august 10, 2010, 21:32:16 pm »

helt klart moro å teste ut ja. Hold oss oppdatert Glad
Loggført
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #337 på: august 10, 2010, 21:40:45 pm »

Blir sikkert litt nytt pisspreik i 1600-tråden når dette omsider skal opp og gå.

Får bare prøve, feile og lære. Hadde jo vært litt kult med MS-styrt tenning og oldschool-look motorrom samtidig.
Jeg savner sykt et tenningsanlegg som tar inn input fra MAP og varierer kurven on-the-go.
Med 009 har en liksom bare et turtall som alt fungerer bra på. En blir aldri fornøyd...

Husker for et par uker siden. Jeg stoppet og tanket på en stasjon. Fant fram 10mm-pipa og prøvde å trekke ned tenninga en gooood del. Var på vei utover mot Horten på motorveien.
Resultatet blei en motor som nesten ikke gikk på tomgang, men satan for et drag over 4000 på 4.-giret! Trodde ikke denne lille rotta hadde så mye krefter!
Har sikkla på heltid etter MS-tenning siden den opplevelsen...
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #338 på: august 10, 2010, 22:48:27 pm »

det er bare å kople på tenningslampe på en fordelerbasert løsning å se hvordan merket spretter frem og tilbake
så kopler du til EDIS.
rock steady.  Rekker tunge
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #339 på: august 11, 2010, 06:07:24 am »

Hehe, ok. Point taken then. Takker for fine tips Blunker

Får prøve å ordne meg EDIS snart da, sånn at det er klart.

Hva slags 36-1-reimskiver bruker folket? Tar dere bare en grei universalskive og setter på ei reimskive med gradering?
Synes jeg så en på The Samba-forumet som du hadde brukt, Grelland. Var ikke det noe universalt som du hadde fått bolta på utsiden av reimskiva?
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7156
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #340 på: august 11, 2010, 07:21:38 am »

stemmer, nå kjører jeg et meget enkelt oppsett med et trigger hjul fra DIY Autotune og et litt uelegant men funksjonelt feste av sensoren, planen er å lage en litt mer elegant løsning når alle gremlins er plukket bort.

www.trigger-wheels.com leverer også mange universale triggerhjul

her er et gammelt bilde


* trigger-wheel.jpg (155.92 KB, 600x476 - vist 331 ganger.)
« Siste redigering: august 11, 2010, 07:23:24 am av grelland » Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #341 på: august 11, 2010, 08:16:21 am »

Jeg har "gjemt" mitt triggeroppsett bak reimhjulet for å få et ryddig motorrom;


* Crank6[1].JPG (80.59 KB. 942x774 - vist 318 ganger.)


Mvh
BB

Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #342 på: august 11, 2010, 10:23:26 am »

eller slik som på racebussen og bobla til "Lynet" 
montere sensor i hullet til den originale sensoren for tenningsjiustering/diagnose. på 71??--> opp blokker.



* DSC07679.JPG (140.51 KB, 480x580 - vist 331 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #343 på: august 11, 2010, 11:05:22 am »

Ja, det er flott hva en kan få til med en grei maskinpark. Frister såklart mest med BB sitt oppsett da det ser penest ut.

Hvor fikk du tak i den skiva? Jeg veit at noen lager og tilpasser dem selv også, men det har jeg ikke muligheten til for tiden.
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #344 på: august 11, 2010, 11:12:14 am »

å frese i svinghjulet som på bildet fixer du vel  glatt sjøl   Kult
det blir i allefall usynlig og veldig stabil montering.
eller har du ikke tilgang til maskinparken lenger??
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #345 på: august 11, 2010, 11:12:55 am »

å frese i svinghjulet som på bildet fixer du vel  glatt sjøl   Kult
det blir i allefall usynlig og veldig stabil montering.
eller har du ikke tilgang til maskinparken lenger??

Veldig lekker løsning det der Knasten!
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #346 på: august 11, 2010, 15:52:27 pm »

Jeg har jo flyttet, så jeg må nok holde meg litt lavt før jeg begynner å spørre om slikt her på det nye tekniske verkstedet. Blunker
Ellers er det jo en genial og diskret løsning hvis en har muligheten. Veit ikke hvordan det funker med f.eks. en vanlig drill mtp. presisjonen, og om den er veldig kritisk.
Det er eller ikke lett å motere med motoren i bilen, hvilket er et kriterie i første omgang.

@ Grelland: Hvor har du fått tak på den kjølinga? Er det std. modda Porche-kjølig for T1? Hadde virkelig vært noe og hatt på disse knattremotorene... Særlig med litt effekt...
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7156
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #347 på: august 11, 2010, 16:24:52 pm »


@ Grelland: Hvor har du fått tak på den kjølinga? Er det std. modda Porche-kjølig for T1? Hadde virkelig vært noe og hatt på disse knattremotorene... Særlig med litt effekt...
 
Viftehuset og festet med spennband er fra BAS, vifte og dynamo fra porsche. Grunnen til at jeg endte opp med den løsningen var at jeg trengte plass til plenum på midten.
Loggført
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #348 på: august 11, 2010, 16:32:54 pm »

Veldig tøfft! Kunne trengt noe slikt i lengden føler jeg. Takk for tipset. Det er vel begrensinger i hva det originale kjølesystemet greier å ta av varme på en ganske rimmet T1-motor.

Jeg så for meg en litt kul mod med 36-1-skive:
En får kjøpt reimskiver helt ned i 63mm hos www.trigger-wheels.com.
Dette burde vel kunne moddes inn i en std.-fordeler, også er det vel mulighet for å frese inn et hull og feste stort nok for en EDIS VR-sensor. Hvordan er det forresten å bruke helt andre VR-sensorer tror dere?
Hvis en ikke har bruk for coil-packen til EDIS er vel vitsen borte? En kan vel bare bruke en random VR-sensor og koble coilen til coil-driveren i ECU-en. Cluet er vel å få inn et signal som ECU forstår etter mitt skjønn.

Prøver bare å stake opp litt forskjellige muligheter her, derfor jeg spør. Noen vil jo sikkert også ha så oldschool-look motorrom som mulig. Jeg vil bare gjøre det så enkelt som mulig i starten.
« Siste redigering: august 11, 2010, 16:39:58 pm av tmbryhn » Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7156
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #349 på: august 11, 2010, 16:50:33 pm »

hvis du vil ha det enkelt, er EDIS tingen, og jeg tror de fleste VR sensorer vil funke. Prinsippet er jo det samme.

Jeg har også planer om å hoppe over EDIS på sikt, og la ECUen generere driversignalet til coil-packen, men jeg har lagt EDIS boksen og coil-packen inne i bilen, på andre siden av brannveggen, så det er fullt mulig å lage et cleant motorrom med EDIS også. EDIS er faktisk det eneste jeg klan si var plug and play på min motor, så min anbefaling er klar hvis du vil komme raskt opp å gå i alle fall.
Loggført
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #350 på: august 11, 2010, 17:46:39 pm »

Ja, høres veldig bra ut. Jeg tror også at de fleste VR-sensorer vil funke, av prinsippet som du sier. Cluet var å bruke en liten søt en som kanskje ville gå lett inn i fordeleren. Ikke den store EDIS-sensoren.
Jeg er keen på CoP etterhvert, og da må jeg tenke litt annerledes. Cluet er at jeg til slutt vil sitte igjen med 36-1-skiva, men droppe alt annet av EDIS-systemet.
Med den nye MS2 v3,0 skal det gå fint med CoP og wasted spark på 4 syl. siden den har to coil-drivere. Ellers må jeg vel ha sequencer-box.
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #351 på: august 11, 2010, 20:12:26 pm »


På Passaten min med 5'er monterte jeg trigger hjulet på reimhjulet, men brukte HAL sensoren i fordeler som kam trigger (Signal på cylinder 1.. da det er 5'er må en ha det)
Men jeg brute fortsatt fordeleren til å fordele gisten. Er klart det alltid er fare for crossfire på høyt turtall men tenningen er likevel meget stabil
Om en vil ha "orignal look" på anlegget er jo det et alternativ, og det er enkelt å bygge videre på for COP om du ikke gidder kjøpe EDIS delene nå....



Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #352 på: august 11, 2010, 20:42:51 pm »

Var i de banene jeg tenkte også. Leste litt om historikk på dette med bruk av pick-up i fordeleren.
De første systemene fungerte på akkurat samme måte som jeg skal bruke sprutet. En pick-up i fordeler og en tenningsmodul med en fastsatt kurve som kalkulerer ut fortenninga med turtallsinput. Disse systemene hadde kun 4 "punkter" i fordeleren på 4 sylindere. Tror WBX har tilsvarende system, men vet ikke helt sikkert.

Får prøve og se hvordan det går med Hall sensor i fordeler før jeg gjør noe videre. Som sagt hadde det vært enda grommere med en mini-36-1 i fordeleren og en liten søt VR-sensor skrudd rett i fordelergodset på baksiden der den ikke synes så godt. Tross alt skal den nyeste versjonen av MS2 være laget for dette konseptet...
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #353 på: august 11, 2010, 23:04:50 pm »

WBX fordeleren er med 4 vindu ja, så den er lett å modifisere.
Bare fjerne vektene og låse av akslingen, samt fjerne vakum styring og låse av platene
Jeg bruker bare en popnagle for å låse av det som vakum normalt justerer.

Jeg ser ikke uten videre poenget med å bruke VR sensor i stede for HAL sensor i fordeleren, du får jo eventuell unøyaktighet med fordelerdrev osv med deg likevel. Om du skal bruke VR sensor og COP hadde jeg montert trigger hjulet på veiva.
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #354 på: august 11, 2010, 23:09:23 pm »

det går vel også litt på oppløsningen på signalet Hjernen får inn,

4 "hull" vs 36 som på edis eller på andre tenningsopplegg som har 60 tenner.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #355 på: august 12, 2010, 00:03:56 am »

Gode poeng ja.
Årsaken til VR og 36-1 kontra 4 er vel som Jørn hinter om. At nøyaktigheten blir bedre. Jeg vil tro at 4 funker bra, men her sitter jeg ikke med erfaring slik andre gjør.
Triggerhjul på veiva blir det til slutt uansett. Det er bare spørsmål om tid.
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #356 på: august 22, 2010, 22:49:40 pm »

Da håper jeg at SCC gikk fint for seg for alle deltagende. Jeg deltok som kjent ikke, men noe bærekraftig har jeg da fått gjort i løpet av helgen alikevel...

Stemningsbilder av ferdig sammensatt og testet MS2 v.3.0:

* IMG_1138 (Large).jpg (107.67 KB. 1024x768 - vist 281 ganger.)



* IMG_1140 (Large).jpg (160.4 KB. 1024x768 - vist 283 ganger.)


Jeg mottok pakka på torsdag og gikk igang med loddinga på fredag ettermiddag. Ble ferdig ved 1700-tiden idag. Kan sikkert gjøres raskere, men perfeksjonisme kan ikke speedes opp... Og en bør holde tunga rett i munnen og ta seg god tid!

Første power-up i MegaTune gikk knirkefritt, og alle justerbare parametere på stimulatoren gir det utslaget det skal. Deilig!

Hardware og software er foreløpig satt opp for kontroll av én konvensjonell coil og sensorinput fra fordeler (uten mekanisk opptrekk, såklart), så får vi se hvordan det går. Spennende blir det i alle fall!

Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #357 på: august 24, 2010, 22:49:33 pm »

Alt med MS-en er oppe og går fint og stabilt i megatune, men jeg har et problem!

I MegaTune mangler jeg helt klart en del settings. Bla. "Engine constants". Det er ingen meny for å sette viktige parametere som bla. antall sylindere og om en har 2.- el. 4-takt osv, osv...

Jeg kjører versjon 2,687 for MS2 v.3.0 og MegaTune v. 2.25 P3.

Alt skal være riktig satt opp i configuratoren iht. megamanual-prosedyren.

Det som kommer opp på toppen av menyer er:

File
Settings
Tables
Tuning
Communications
Tools
Help

Det er ingen undermenyer som hentyder noe i nærheten av basic-parametere og "engine constants".

Noen forslag?!
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #358 på: august 24, 2010, 23:10:51 pm »

I megatune er det funksjoner for å lage utgangspunkt på diverse.

1. du setter Req fuel i "basic setup" .der er det en calculator for å regne ut dette fra div parametere


* reqfuel.JPG (40.73 KB, 632x420 - vist 216 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #359 på: august 24, 2010, 23:19:23 pm »

så for å lage en start VE tabell så går du til "Basic setup" og velger "fuel VE table"
der under

"tools"-->   "Ve specific"  -->  "generate table"

så popper det opp en ny calculator for å  lage ett startMap.
så da må man gjette,håpe og tro hva man kan forvente.
mere optimistisk man er , jo feiter går den Glad , men begynn litt fetere og lean ut.



* vecalc.JPG (98.66 KB, 814x491 - vist 204 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 29
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!