november 01, 2024, 01:19:12 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3 4
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: ES Karmann Ghia 59 / 66 boblå  (Lest 25890 ganger)
ess
Juniormedlem
**
Innlegg: 77
Bosted: sandnes



Vis profil
« på: august 30, 2009, 03:02:08 am »

Jeg fikk byttet til meg en Karmann Ghia 1959 modell mot en god flaske cognac som jeg skal få i orginal stand igjen.
Per dags dato er det et rullende karosseri med en del rust, bilen ble påbegynt for 15 år siden og har stått lagret siden.
Mye nye deler og papirer fikk jeg med bilen så det er et bra utgangspunkt. Gliser
I første omgang skal jeg få sandblåst karosseri og rammeverk for å lokalisere rust/skader.

Er det noen i Rogaland som driver med Ghia hadde det vært kjekt å komt i kontakt.
« Siste redigering: januar 29, 2010, 00:48:30 am av ess » Loggført

KGhia 59
Audi TT
Boblå 66 1300
Golf II GTI
BMW E28 Turbo
Eddi
Seniormedlem
****
Innlegg: 438
Bosted: Sandnes


Vis profil WWW

« Svar #1 på: august 30, 2009, 05:01:44 am »

http://www.srvwk.com/   Blunker
Loggført

Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #2 på: august 30, 2009, 08:12:22 am »


I første omgang skal jeg få sandblåst karosseri og rammeverk for å lokalisere rust/skader.


Påse at de som skal gjøre den jobben vet hva de driver med. Det er veldig fort å blåse karosseriet til bølgeblikk, og da har du fått deg masse ekstra timer med retting. BS Teknikk på Fornebu kan syreduppe karosseriet ditt. Det blir ennå bedre enn sandblåsing.

Bare et tips Glad
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
ess
Juniormedlem
**
Innlegg: 77
Bosted: sandnes



Vis profil
« Svar #3 på: august 30, 2009, 21:38:16 pm »


I første omgang skal jeg få sandblåst karosseri og rammeverk for å lokalisere rust/skader.


Påse at de som skal gjøre den jobben vet hva de driver med. Det er veldig fort å blåse karosseriet til bølgeblikk, og da har du fått deg masse ekstra timer med retting. BS Teknikk på Fornebu kan syreduppe karosseriet ditt. Det blir ennå bedre enn sandblåsing.

Bare et tips Glad

Jeg skal blåse karosseriet selv. Jeg blåser selve rammeverk og profiler med industiblåser med lavt trykk og forsiktig over karosseri med en punktsandblåser. var planen.Er det en dyrt med syrebad? Osteaktig
Loggført

KGhia 59
Audi TT
Boblå 66 1300
Golf II GTI
BMW E28 Turbo
moon
Seniormedlem
****
Innlegg: 406
Bosted: mosjøen



Vis profil
« Svar #4 på: august 30, 2009, 22:26:07 pm »

gratulere m ghia ....du må poste bilder av bilen din Glad
Loggført

Karmann ghia 1957 mod
Hmmm.... karmann ghia ja. Fint skal det væra
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #5 på: august 30, 2009, 23:06:17 pm »

Hei Even, og velkommen til forumet.
Høres ut som om du har gjort en fin deal :-)
Hvor på Sandnes holder du til? Jeg er på Bogafjell selv. Har du bilder av prosjektet ditt?
Lykke til, og hold oss oppdatert :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #6 på: august 30, 2009, 23:17:51 pm »


I første omgang skal jeg få sandblåst karosseri og rammeverk for å lokalisere rust/skader.


Påse at de som skal gjøre den jobben vet hva de driver med. Det er veldig fort å blåse karosseriet til bølgeblikk, og da har du fått deg masse ekstra timer med retting. BS Teknikk på Fornebu kan syreduppe karosseriet ditt. Det blir ennå bedre enn sandblåsing.

Bare et tips Glad

Jeg skal blåse karosseriet selv. Jeg blåser selve rammeverk og profiler med industiblåser med lavt trykk og forsiktig over karosseri med en punktsandblåser. var planen.Er det en dyrt med syrebad? Osteaktig

Ja, desverre er det veldig dyrt. 12.000 for karosseri, også er det 4-5.000 for dører, panser, motorlokk osv. Men skal man få et firma til å blåse bilen, så er fort det 6-8.000, så det er nok verdt å betale litt ekstra.

Men veldig greit om man har tilgang på utstyr og kan blåse selv da:)
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
ess
Juniormedlem
**
Innlegg: 77
Bosted: sandnes



Vis profil
« Svar #7 på: august 31, 2009, 07:51:46 am »

Hei Even, og velkommen til forumet.
Høres ut som om du har gjort en fin deal :-)
Hvor på Sandnes holder du til? Jeg er på Bogafjell selv. Har du bilder av prosjektet ditt?
Lykke til, og hold oss oppdatert :-)

Heisann. Eg holder til på Gandal men verkstedet er på sola, skal få lagt ut noen bilder til helgen Blunker
Loggført

KGhia 59
Audi TT
Boblå 66 1300
Golf II GTI
BMW E28 Turbo
ess
Juniormedlem
**
Innlegg: 77
Bosted: sandnes



Vis profil
« Svar #8 på: august 31, 2009, 07:56:36 am »


I første omgang skal jeg få sandblåst karosseri og rammeverk for å lokalisere rust/skader.


Påse at de som skal gjøre den jobben vet hva de driver med. Det er veldig fort å blåse karosseriet til bølgeblikk, og da har du fått deg masse ekstra timer med retting. BS Teknikk på Fornebu kan syreduppe karosseriet ditt. Det blir ennå bedre enn sandblåsing.

Bare et tips Glad

Jeg skal blåse karosseriet selv. Jeg blåser selve rammeverk og profiler med industiblåser med lavt trykk og forsiktig over karosseri med en punktsandblåser. var planen.Er det en dyrt med syrebad? Osteaktig

Ja, desverre er det veldig dyrt. 12.000 for karosseri, også er det 4-5.000 for dører, panser, motorlokk osv. Men skal man få et firma til å blåse bilen, så er fort det 6-8.000, så det er nok verdt å betale litt ekstra.

Men veldig greit om man har tilgang på utstyr og kan blåse selv da:)

ja det var litt i det dyreste laget. Så jeg får nokk ta på meg blåsemasken å gjør det selv hehe
noen som har kjennskap til fosforsyrebad? Det er veldig effektivt mot rust men er litt usikker på hvordan man skal få nøytralisert delene igjen så det ikke tærer på stålet?
Loggført

KGhia 59
Audi TT
Boblå 66 1300
Golf II GTI
BMW E28 Turbo
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #9 på: august 31, 2009, 11:36:28 am »

Det er en kis på Sviland (rett ved aboréet) som gjør sandblåsing rimelig.
Betalte han kun noen lapper for bunnplate og karosseri (ikke de store overflatene på karosseriet)
Gravdal Sandblåsing, 91366991
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
ess
Juniormedlem
**
Innlegg: 77
Bosted: sandnes



Vis profil
« Svar #10 på: september 01, 2009, 17:38:25 pm »

er det noen som har erfaring med blåsing av bil karosseri? av større plater
Loggført

KGhia 59
Audi TT
Boblå 66 1300
Golf II GTI
BMW E28 Turbo
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #11 på: september 01, 2009, 18:57:33 pm »

Du bør bare blåse på profilerte deler. Problemet er vel at det blir varmgang i karosseriet ved sandblåsing, og det slår seg. Spesielt på store flater.

Var en gang på et karosserimøte med Veteran VW klubben, hos Rett-lakk i Horten.
Innehaveren fortalte at det fantes mange som kunne sandblåse biler, han visste tilogmed om en i Vestfold!

Han har dessverre slutta.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
ess
Juniormedlem
**
Innlegg: 77
Bosted: sandnes



Vis profil
« Svar #12 på: september 01, 2009, 21:34:01 pm »

Du bør bare blåse på profilerte deler. Problemet er vel at det blir varmgang i karosseriet ved sandblåsing, og det slår seg. Spesielt på store flater.

Var en gang på et karosserimøte med Veteran VW klubben, hos Rett-lakk i Horten.
Innehaveren fortalte at det fantes mange som kunne sandblåse biler, han visste tilogmed om en i Vestfold!

Han har dessverre slutta.
Ja men da får jeg prøve meg litt frem forsiktig takker  Blunker
Loggført

KGhia 59
Audi TT
Boblå 66 1300
Golf II GTI
BMW E28 Turbo
ess
Juniormedlem
**
Innlegg: 77
Bosted: sandnes



Vis profil
« Svar #13 på: september 09, 2009, 21:47:21 pm »

Hvordan legger jeg ut bilder? Hæ Tvilende HEHE
Loggført

KGhia 59
Audi TT
Boblå 66 1300
Golf II GTI
BMW E28 Turbo
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4106
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #14 på: september 09, 2009, 22:19:59 pm »

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,12661.0.html

Den godeste Tistlo har gjort et super job her...
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
ess
Juniormedlem
**
Innlegg: 77
Bosted: sandnes



Vis profil
« Svar #15 på: september 09, 2009, 23:31:24 pm »

Då fekk eg lagt ut et bilde av prosjektet mitt!


* Picture 056.jpg (132.61 KB, 775x580 - vist 542 ganger.)
Loggført

KGhia 59
Audi TT
Boblå 66 1300
Golf II GTI
BMW E28 Turbo
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7275
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #16 på: september 09, 2009, 23:40:23 pm »

se her ja Glad

Ikke lenge før den er på veien Blunker
Loggført
ess
Juniormedlem
**
Innlegg: 77
Bosted: sandnes



Vis profil
« Svar #17 på: september 09, 2009, 23:42:05 pm »

se her ja Glad

Ikke lenge før den er på veien Blunker

HEHE Blunker
Loggført

KGhia 59
Audi TT
Boblå 66 1300
Golf II GTI
BMW E28 Turbo
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4106
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #18 på: september 10, 2009, 07:37:03 am »

Se der ja. Det her absolut fint ud, men en Karmann Ghia kan vel ikke andet?

Det er bare at sige til hvis du vil bytte med en 72-modell fastback  Osteaktig
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
moon
Seniormedlem
****
Innlegg: 406
Bosted: mosjøen



Vis profil
« Svar #19 på: september 10, 2009, 07:46:03 am »

se der ja:) såg jo ikke ille ut det der.....men er fronten ombygd, er jo ikke nå 59 mod front d der???
Loggført

Karmann ghia 1957 mod
Hmmm.... karmann ghia ja. Fint skal det væra
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #20 på: september 10, 2009, 08:23:15 am »

60 mod regget i 59?

se der ja:) såg jo ikke ille ut det der.....men er fronten ombygd, er jo ikke nå 59 mod front d der???
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7275
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #21 på: september 10, 2009, 09:05:27 am »

på meg ser det ut som low-light skjermer, men nyere nesebor... Kan være en '60 modell, som TomR antyder, eller at det har vært gjort rust-reparasjoner eller noe på et senere tidspunkt. Kan du se noe i innerskjermer eller i reservehjuls-brønn som tyder på at det har vært noen og fiklet der før?
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #22 på: september 10, 2009, 09:10:18 am »

Dette er vel den bilen som Jee hentet fra sverige i hine hårde dager... den hadde fått forskjermene ombygget til Lowlight utseende.
Etter det skulle den bli Gasser i bingen til Baboon, men han rakk vel ikke mer enn å kappe bort litt i motorrommet... før den gikk til Marius på Jæren....
Om det er den bilen vel å merke
Loggført

Speed is no substitute for direction
primer
Medlem
***
Innlegg: 111
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #23 på: september 10, 2009, 09:59:35 am »

Jeg fikk byttet til meg en Karmann Ghia 1959 modell mot en god flaske cognac som jeg skal få i orginal stand igjen.
Per dags dato er det et rullende karosseri med en del rust, bilen ble påbegynt for 15 år siden og har stått lagret siden.
Mye nye deler og papirer fikk jeg med bilen så det er et bra utgangspunkt. Gliser
I første omgang skal jeg få sandblåst karosseri og rammeverk for å lokalisere rust/skader.

Er det noen i Rogaland som driver med Ghia hadde det vært kjekt å komt i kontakt.

Jeg har Ghia....og bor i Stavanger....ta en titt på denne linken : http://www.vwnorge.no/index.php/topic,16549.0.html
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #24 på: september 10, 2009, 10:26:26 am »

Dette er vel den bilen som Jee hentet fra sverige i hine hårde dager... den hadde fått forskjermene ombygget til Lowlight utseende.
Etter det skulle den bli Gasser i bingen til Baboon, men han rakk vel ikke mer enn å kappe bort litt i motorrommet... før den gikk til Marius på Jæren....
Om det er den bilen vel å merke

Nja, er vel ikke den vel? Hadde ikke nesebor den...


* 002.jpg (14.68 KB, 300x225 - vist 423 ganger.)
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
ess
Juniormedlem
**
Innlegg: 77
Bosted: sandnes



Vis profil
« Svar #25 på: september 10, 2009, 16:10:15 pm »

se der ja:) såg jo ikke ille ut det der.....men er fronten ombygd, er jo ikke nå 59 mod front d der???
Jeg er amatør på karmann ghia så hvordan karosseriet har forandret seg opp over årene vet jeg ikke. Papirene til bilen tilsier at det er en 59 modell!
Loggført

KGhia 59
Audi TT
Boblå 66 1300
Golf II GTI
BMW E28 Turbo
ess
Juniormedlem
**
Innlegg: 77
Bosted: sandnes



Vis profil
« Svar #26 på: september 10, 2009, 16:13:04 pm »

på meg ser det ut som low-light skjermer, men nyere nesebor... Kan være en '60 modell, som TomR antyder, eller at det har vært gjort rust-reparasjoner eller noe på et senere tidspunkt. Kan du se noe i innerskjermer eller i reservehjuls-brønn som tyder på at det har vært noen og fiklet der før?

Det ser ut som fremsjermene kanal og baksjermer er skiftet i sin tid!
Loggført

KGhia 59
Audi TT
Boblå 66 1300
Golf II GTI
BMW E28 Turbo
moon
Seniormedlem
****
Innlegg: 406
Bosted: mosjøen



Vis profil
« Svar #27 på: september 10, 2009, 16:49:56 pm »

Det var et karroseri endring i 1960...Så det kan være lurt å finne ut av hva du har,,,før du begynner å handle inn deler Glad    Kult
Loggført

Karmann ghia 1957 mod
Hmmm.... karmann ghia ja. Fint skal det væra
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #28 på: september 10, 2009, 16:56:51 pm »

Modellskiftene var vel i august, gjelder det også for Ghia? Lykke til med prosjektet uansett!
Loggført
ess
Juniormedlem
**
Innlegg: 77
Bosted: sandnes



Vis profil
« Svar #29 på: september 10, 2009, 17:13:11 pm »

Modellskiftene var vel i august, gjelder det også for Ghia? Lykke til med prosjektet uansett!

Takk Blunker
Loggført

KGhia 59
Audi TT
Boblå 66 1300
Golf II GTI
BMW E28 Turbo
Sider: [1] 2 3 4
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!