november 01, 2024, 02:06:57 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3] 4
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: ES Karmann Ghia 59 / 66 boblå  (Lest 25900 ganger)
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7275
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #60 på: oktober 03, 2009, 00:26:55 am »

og det klarer du fint med en T1 motor...
Loggført
ess
Juniormedlem
**
Innlegg: 77
Bosted: sandnes



Vis profil
« Svar #61 på: oktober 03, 2009, 15:44:45 pm »

og det klarer du fint med en T1 motor...

Jodå det blir nokk en vwmotor men e nokk nogen år til eg trenger motor hehe
Loggført

KGhia 59
Audi TT
Boblå 66 1300
Golf II GTI
BMW E28 Turbo
Paasan
Supermedlem
*****
Innlegg: 602
Bosted: Oslo


Frøkna


Vis profil
« Svar #62 på: oktober 07, 2009, 09:15:18 am »

Eller t4 motor Blunker Går fint å kjøre fra mange japser med litt mindre enn 216 hk også. (tar noen tyskere også forresten)
Fint prosjekt stå på
Loggført

ess
Juniormedlem
**
Innlegg: 77
Bosted: sandnes



Vis profil
« Svar #63 på: oktober 07, 2009, 21:42:49 pm »

Eller t4 motor Blunker Går fint å kjøre fra mange japser med litt mindre enn 216 hk også. (tar noen tyskere også forresten)
Fint prosjekt stå på

Takker! Blunker
Loggført

KGhia 59
Audi TT
Boblå 66 1300
Golf II GTI
BMW E28 Turbo
ess
Juniormedlem
**
Innlegg: 77
Bosted: sandnes



Vis profil
« Svar #64 på: oktober 14, 2009, 21:54:25 pm »

Jeg lurer litt på hvor jeg kan få tak i billige deler til 54 - 59 modell karmann ghia og om det finnes oversikt over fargekoder til orginalfargen til min bil ! orginalt turkis1 Blunker
Loggført

KGhia 59
Audi TT
Boblå 66 1300
Golf II GTI
BMW E28 Turbo
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7275
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #65 på: oktober 16, 2009, 01:23:15 am »

her har du fargekoder:
http://www.thesamba.com/vw/archives/info/paintcodesghia.php

og ang deler, så kommer det an på hva du trenger... Unneberg både har en del på lager og skaffer det meste. Sjekk Ghia-katalogen til VWHeritage, det er der Unneberg får deler fra.

Loggført
ess
Juniormedlem
**
Innlegg: 77
Bosted: sandnes



Vis profil
« Svar #66 på: november 13, 2009, 22:43:40 pm »

her har du fargekoder:
http://www.thesamba.com/vw/archives/info/paintcodesghia.php

og ang deler, så kommer det an på hva du trenger... Unneberg både har en del på lager og skaffer det meste. Sjekk Ghia-katalogen til VWHeritage, det er der Unneberg får deler fra.

TAKKER! Blunker


Loggført

KGhia 59
Audi TT
Boblå 66 1300
Golf II GTI
BMW E28 Turbo
ess
Juniormedlem
**
Innlegg: 77
Bosted: sandnes



Vis profil
« Svar #67 på: november 13, 2009, 22:46:55 pm »

Er det noen i rogaland som har en 54-59 modell ghia som eg konne komt å sett litt på? Ghiaen min er blitt en del modifisert og uorginale deler som er sveist på som jeg vill kvitte meg med og trenger derfor å få studert en orginal ghia og tatt noen bilder. Hadde satt pris på om noen kan hjelpe med med dette? Blunker
Loggført

KGhia 59
Audi TT
Boblå 66 1300
Golf II GTI
BMW E28 Turbo
ess
Juniormedlem
**
Innlegg: 77
Bosted: sandnes



Vis profil
« Svar #68 på: november 25, 2009, 02:22:45 am »

Ja då begynne det å bli plass te å jobba me fonten ! Blunker


* GetAttachment.jpg (42.19 KB, 640x480 - vist 364 ganger.)

* 213.jpg (27.59 KB, 480x640 - vist 372 ganger.)

* front med lykt.jpg (32.18 KB, 640x480 - vist 377 ganger.)

* front uten lykt.jpg (31.17 KB, 480x640 - vist 361 ganger.)
« Siste redigering: november 25, 2009, 02:37:04 am av ess » Loggført

KGhia 59
Audi TT
Boblå 66 1300
Golf II GTI
BMW E28 Turbo
moon
Seniormedlem
****
Innlegg: 406
Bosted: mosjøen



Vis profil
« Svar #69 på: november 25, 2009, 10:32:51 am »

Her går det unna Glad kan ta noen  bilder a min vis du er interesert...skal du bytte luft inntakene også ??

Lars G
Loggført

Karmann ghia 1957 mod
Hmmm.... karmann ghia ja. Fint skal det væra
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7275
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #70 på: november 25, 2009, 14:47:32 pm »

litt vanskelig å se, men har du fjernet hele fronten i ett stykke?

ser også ut som du mangler leppa i overkant av innerskjermene, skal de byttes kanskje?

Er det smart å gjøre grunnarbeid/sparkling før fronten er tilbake på plass igjen? Den vil garantert endre noe fason når du skal montere alt sammen igjen... Eller skal du kanskje ha løs flip-front?

edit:
mulig jeg tar feil, og at det faktisk mangler en bit bakerst på skjermen din Glad
« Siste redigering: november 25, 2009, 14:51:06 pm av grelland » Loggført
ess
Juniormedlem
**
Innlegg: 77
Bosted: sandnes



Vis profil
« Svar #71 på: november 26, 2009, 16:02:16 pm »

Her går det unna Glad kan ta noen  bilder a min vis du er interesert...skal du bytte luft inntakene også ??

Lars G

Luftintakene skal jeg fikse opp igjen tror jeg, hadde satt pris på en del bilder! Blunker
Loggført

KGhia 59
Audi TT
Boblå 66 1300
Golf II GTI
BMW E28 Turbo
ess
Juniormedlem
**
Innlegg: 77
Bosted: sandnes



Vis profil
« Svar #72 på: november 26, 2009, 16:10:22 pm »

litt vanskelig å se, men har du fjernet hele fronten i ett stykke?

ser også ut som du mangler leppa i overkant av innerskjermene, skal de byttes kanskje?

Er det smart å gjøre grunnarbeid/sparkling før fronten er tilbake på plass igjen? Den vil garantert endre noe fason når du skal montere alt sammen igjen... Eller skal du kanskje ha løs flip-front?

edit:
mulig jeg tar feil, og at det faktisk mangler en bit bakerst på skjermen din Glad
Ja det stemmer nokk at det mangler en bit av sjermen bak, var rustet helit i stykker.Fremste delene av innersjermen måtte bare fjernes pga de var hjemmelaget og dårligt arbeid var utført.
Jeg hadde ikke planer om¨å ta av fronten ,men etter en halvtime med kapping under hjulbuen fant eg ut det var like godt å bare kappe av hele fronten. Så jeg må nokk gjør grunnarbeidet omigjen med mindre eg ikkje får en helt ny komplett front som eg har på gang  Blunker
Loggført

KGhia 59
Audi TT
Boblå 66 1300
Golf II GTI
BMW E28 Turbo
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7275
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #73 på: november 26, 2009, 19:12:14 pm »

ok, men et velment råd er helt klart å begynne fra bunnen av..

Ta innerskjermene først, så alt blir riktig. Tro meg... av erfaring vet jeg hvor vanskelig det er å få alt til å stemme. Det gjør nemlig ikke min bil...
Loggført
ess
Juniormedlem
**
Innlegg: 77
Bosted: sandnes



Vis profil
« Svar #74 på: november 30, 2009, 01:51:11 am »

ok, men et velment råd er helt klart å begynne fra bunnen av..

Ta innerskjermene først, så alt blir riktig. Tro meg... av erfaring vet jeg hvor vanskelig det er å få alt til å stemme. Det gjør nemlig ikke min bil...
takk for rådet
 Blunker
Loggført

KGhia 59
Audi TT
Boblå 66 1300
Golf II GTI
BMW E28 Turbo
ess
Juniormedlem
**
Innlegg: 77
Bosted: sandnes



Vis profil
« Svar #75 på: desember 01, 2009, 02:26:25 am »

Jeg har en motor til salgs hvis noen ser interessen i den. en M20 B20 boret til 2300


* dehlggx5t0y6htg5dz5s.jpg (161.4 KB, 1024x768 - vist 369 ganger.)

* agzm5z5lwj6znzk2zkcf.jpg (207.4 KB, 1024x768 - vist 366 ganger.)
Loggført

KGhia 59
Audi TT
Boblå 66 1300
Golf II GTI
BMW E28 Turbo
ess
Juniormedlem
**
Innlegg: 77
Bosted: sandnes



Vis profil
« Svar #76 på: desember 03, 2009, 13:13:29 pm »

Jeg skal oppgradere forstilling med skivebremser og lurer på om eg bør gå for link pin eller ball joint ? hva er pluss og hva er minus med disse?
Og hvis jeg kjøper lavere spindler så trenger jeg ikkje bytte ut flere deler for at disse skal passe? Hæ
Loggført

KGhia 59
Audi TT
Boblå 66 1300
Golf II GTI
BMW E28 Turbo
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7275
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #77 på: desember 03, 2009, 16:37:34 pm »

ehhh

hvis det er en lowlight du har, så er det link-pin, med mindre du skal bytte rammehodet

ang senkespindler, så er sannsynligheten stor for at du må også ha smalere forstilling, men det avhenger bl.a av hvor lav du skal ha den, og ikke minst hvilke hjul du skal ha på.

Legg heller frem hvilken konkret plan du har, så er det lettere å gi råd. Valgene er mange Glad
Loggført
ess
Juniormedlem
**
Innlegg: 77
Bosted: sandnes



Vis profil
« Svar #78 på: desember 03, 2009, 16:48:19 pm »

ehhh

hvis det er en lowlight du har, så er det link-pin, med mindre du skal bytte rammehodet

ang senkespindler, så er sannsynligheten stor for at du må også ha smalere forstilling, men det avhenger bl.a av hvor lav du skal ha den, og ikke minst hvilke hjul du skal ha på.

Legg heller frem hvilken konkret plan du har, så er det lettere å gi råd. Valgene er mange Glad

Det er link pin på den orginalt. Tengte eg sko senke den ca 2 " ellers prøve og holde det så orginalt som mulig med unntak av bremser.

hvilke felger jeg skal ha vet jeg ikke helt men det blir 4 X 130 hullbide på det bremse konverterings kitet jeg har bestillt.
Vet du om noen råe felger som passer på dette er jeg interesert i forslag til dette
Loggført

KGhia 59
Audi TT
Boblå 66 1300
Golf II GTI
BMW E28 Turbo
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7275
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #79 på: desember 03, 2009, 17:02:23 pm »

det du må tenke på er offseten på hjula....

hvilket kit har du bestilt? er det droppa spindler og skiver? Normalt bygger både spindlene og skivene en del utover hver for seg, så med 4x130 sliter du med klaringa til hjulbuen.

På min bil har jeg nå (prøve)montert droppa spindler fra CB, og EMPI 8-spoke hjul. disse har en offset på 32mm hvis jeg ikke tar feil. Da vil det subbe med god margin i skjermene, så jeg har nå en 3" smalet forstilling på plass. Den skal av, både fordi den ikke er godkjent, men også fordi den er litt for smal, så det blir litt for mye trillebår-look.

Jeg har ikke sjekket så nøye hvilke forskjellige hjul du får med 4x130, men i følge papirene jeg har fra møller ble ghiaen levert med enten 41 eller 46mm ET, og de eneste hjula jeg har funnet med tilsvarende offset er fuchs repro med 5x130 boltsirkel. Min plan er nå å bytte til vanlig forstilling (puma) uten droppa spindler og fooks hjul fra ssp. Da blir alt bra tror jeg med offset etc, og ikke minst godkjent.

Ellers så kan man jo også si at 4x100 boltsirkel blir seende litt rart ut på en lo-light... Litt samme grunn til at jeg bytter på min. Den er en '62.
Loggført
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #80 på: desember 03, 2009, 17:17:32 pm »

Mener originale Fuchs og har 42- men mulig jeg er på tur....
det du må tenke på er offseten på hjula....

hvilket kit har du bestilt? er det droppa spindler og skiver? Normalt bygger både spindlene og skivene en del utover hver for seg, så med 4x130 sliter du med klaringa til hjulbuen.

På min bil har jeg nå (prøve)montert droppa spindler fra CB, og EMPI 8-spoke hjul. disse har en offset på 32mm hvis jeg ikke tar feil. Da vil det subbe med god margin i skjermene, så jeg har nå en 3" smalet forstilling på plass. Den skal av, både fordi den ikke er godkjent, men også fordi den er litt for smal, så det blir litt for mye trillebår-look.

Jeg har ikke sjekket så nøye hvilke forskjellige hjul du får med 4x130, men i følge papirene jeg har fra møller ble ghiaen levert med enten 41 eller 46mm ET, og de eneste hjula jeg har funnet med tilsvarende offset er fuchs repro med 5x130 boltsirkel. Min plan er nå å bytte til vanlig forstilling (puma) uten droppa spindler og fooks hjul fra ssp. Da blir alt bra tror jeg med offset etc, og ikke minst godkjent.

Ellers så kan man jo også si at 4x100 boltsirkel blir seende litt rart ut på en lo-light... Litt samme grunn til at jeg bytter på min. Den er en '62.
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7275
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #81 på: desember 03, 2009, 19:45:14 pm »

det kan stemme det
Loggført
ess
Juniormedlem
**
Innlegg: 77
Bosted: sandnes



Vis profil
« Svar #82 på: desember 08, 2009, 19:20:34 pm »

ja då begynne eg å bli ferigge med innersjermen på pasasjer siå. har aldrig sett så mye rust før hehe


* ghia innersjerm.jpg (32.98 KB, 480x640 - vist 372 ganger.)
Loggført

KGhia 59
Audi TT
Boblå 66 1300
Golf II GTI
BMW E28 Turbo
ess
Juniormedlem
**
Innlegg: 77
Bosted: sandnes



Vis profil
« Svar #83 på: desember 20, 2009, 22:18:23 pm »

det du må tenke på er offseten på hjula....

hvilket kit har du bestilt? er det droppa spindler og skiver? Normalt bygger både spindlene og skivene en del utover hver for seg, så med 4x130 sliter du med klaringa til hjulbuen.

På min bil har jeg nå (prøve)montert droppa spindler fra CB, og EMPI 8-spoke hjul. disse har en offset på 32mm hvis jeg ikke tar feil. Da vil det subbe med god margin i skjermene, så jeg har nå en 3" smalet forstilling på plass. Den skal av, både fordi den ikke er godkjent, men også fordi den er litt for smal, så det blir litt for mye trillebår-look.

Jeg har ikke sjekket så nøye hvilke forskjellige hjul du får med 4x130, men i følge papirene jeg har fra møller ble ghiaen levert med enten 41 eller 46mm ET, og de eneste hjula jeg har funnet med tilsvarende offset er fuchs repro med 5x130 boltsirkel. Min plan er nå å bytte til vanlig forstilling (puma) uten droppa spindler og fooks hjul fra ssp. Da blir alt bra tror jeg med offset etc, og ikke minst godkjent.

Ellers så kan man jo også si at 4x100 boltsirkel blir seende litt rart ut på en lo-light... Litt samme grunn til at jeg bytter på min. Den er en '62.

Har du noen nettsider hvor jeg kan kjøp felger (EMPI 8-spoke ) 4x140 i europa?
Loggført

KGhia 59
Audi TT
Boblå 66 1300
Golf II GTI
BMW E28 Turbo
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #84 på: desember 21, 2009, 00:26:28 am »

Empi 8 spoke i 4*140 eksisterar vel ikkje, så eg antar du tenker på 4*130.
Og desse får du tak i ikkje berre i europa, men optil veldig mange plassar her i landet og Glad

feks: http://www.vwnorge.no/index.php/board,65.0.html

http://www.vdub2you.com/
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
ess
Juniormedlem
**
Innlegg: 77
Bosted: sandnes



Vis profil
« Svar #85 på: desember 21, 2009, 01:38:22 am »

Empi 8 spoke i 4*140 eksisterar vel ikkje, så eg antar du tenker på 4*130.
Og desse får du tak i ikkje berre i europa, men optil veldig mange plassar her i landet og Glad

feks: http://www.vwnorge.no/index.php/board,65.0.html

http://www.vdub2you.com/
Ja det stemmer det. det er 4*130 ja TAKKER Glad
Loggført

KGhia 59
Audi TT
Boblå 66 1300
Golf II GTI
BMW E28 Turbo
ess
Juniormedlem
**
Innlegg: 77
Bosted: sandnes



Vis profil
« Svar #86 på: januar 06, 2010, 21:00:49 pm »

Då fekk eg meg bil til sommeren 1966 1300


*  (33.48 KB, 480x640 - vist 402 ganger.)
Loggført

KGhia 59
Audi TT
Boblå 66 1300
Golf II GTI
BMW E28 Turbo
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4106
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #87 på: januar 06, 2010, 22:06:21 pm »

Fin fin vogn ser det ud til.. Skulle gerne ha en slik takgrind  Blunker
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
ess
Juniormedlem
**
Innlegg: 77
Bosted: sandnes



Vis profil
« Svar #88 på: januar 06, 2010, 22:08:49 pm »

Fin fin vogn ser det ud til.. Skulle gerne ha en slik takgrind  Blunker
En kamerat har en liggende tror jeg som er for salg
Loggført

KGhia 59
Audi TT
Boblå 66 1300
Golf II GTI
BMW E28 Turbo
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4106
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #89 på: januar 06, 2010, 22:22:11 pm »

Hvis det er af samme type og den kan justeres i bredden kan han gerne sende billeder og en pris til mig på mail..
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Sider: 1 2 [3] 4
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!