Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7275
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #60 på: oktober 03, 2009, 00:26:55 am » |
|
og det klarer du fint med en T1 motor...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ess
Juniormedlem
Innlegg: 77
Bosted: sandnes
|
|
« Svar #61 på: oktober 03, 2009, 15:44:45 pm » |
|
og det klarer du fint med en T1 motor...
Jodå det blir nokk en vwmotor men e nokk nogen år til eg trenger motor hehe
|
|
|
Loggført
|
KGhia 59 Audi TT Boblå 66 1300 Golf II GTI BMW E28 Turbo
|
|
|
Paasan
Supermedlem
Innlegg: 602
Bosted: Oslo
Frøkna
|
|
« Svar #62 på: oktober 07, 2009, 09:15:18 am » |
|
Eller t4 motor Går fint å kjøre fra mange japser med litt mindre enn 216 hk også. (tar noen tyskere også forresten) Fint prosjekt stå på
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ess
Juniormedlem
Innlegg: 77
Bosted: sandnes
|
|
« Svar #63 på: oktober 07, 2009, 21:42:49 pm » |
|
Eller t4 motor Går fint å kjøre fra mange japser med litt mindre enn 216 hk også. (tar noen tyskere også forresten) Fint prosjekt stå på Takker!
|
|
|
Loggført
|
KGhia 59 Audi TT Boblå 66 1300 Golf II GTI BMW E28 Turbo
|
|
|
ess
Juniormedlem
Innlegg: 77
Bosted: sandnes
|
|
« Svar #64 på: oktober 14, 2009, 21:54:25 pm » |
|
Jeg lurer litt på hvor jeg kan få tak i billige deler til 54 - 59 modell karmann ghia og om det finnes oversikt over fargekoder til orginalfargen til min bil ! orginalt turkis1
|
|
|
Loggført
|
KGhia 59 Audi TT Boblå 66 1300 Golf II GTI BMW E28 Turbo
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7275
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #65 på: oktober 16, 2009, 01:23:15 am » |
|
her har du fargekoder: http://www.thesamba.com/vw/archives/info/paintcodesghia.phpog ang deler, så kommer det an på hva du trenger... Unneberg både har en del på lager og skaffer det meste. Sjekk Ghia-katalogen til VWHeritage, det er der Unneberg får deler fra.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ess
Juniormedlem
Innlegg: 77
Bosted: sandnes
|
|
« Svar #66 på: november 13, 2009, 22:43:40 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
KGhia 59 Audi TT Boblå 66 1300 Golf II GTI BMW E28 Turbo
|
|
|
ess
Juniormedlem
Innlegg: 77
Bosted: sandnes
|
|
« Svar #67 på: november 13, 2009, 22:46:55 pm » |
|
Er det noen i rogaland som har en 54-59 modell ghia som eg konne komt å sett litt på? Ghiaen min er blitt en del modifisert og uorginale deler som er sveist på som jeg vill kvitte meg med og trenger derfor å få studert en orginal ghia og tatt noen bilder. Hadde satt pris på om noen kan hjelpe med med dette?
|
|
|
Loggført
|
KGhia 59 Audi TT Boblå 66 1300 Golf II GTI BMW E28 Turbo
|
|
|
ess
Juniormedlem
Innlegg: 77
Bosted: sandnes
|
|
« Svar #68 på: november 25, 2009, 02:22:45 am » |
|
Ja då begynne det å bli plass te å jobba me fonten !
|
|
« Siste redigering: november 25, 2009, 02:37:04 am av ess »
|
Loggført
|
KGhia 59 Audi TT Boblå 66 1300 Golf II GTI BMW E28 Turbo
|
|
|
moon
Seniormedlem
Innlegg: 406
Bosted: mosjøen
|
|
« Svar #69 på: november 25, 2009, 10:32:51 am » |
|
Her går det unna kan ta noen bilder a min vis du er interesert...skal du bytte luft inntakene også ?? Lars G
|
|
|
Loggført
|
Karmann ghia 1957 mod Hmmm.... karmann ghia ja. Fint skal det væra
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7275
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #70 på: november 25, 2009, 14:47:32 pm » |
|
litt vanskelig å se, men har du fjernet hele fronten i ett stykke? ser også ut som du mangler leppa i overkant av innerskjermene, skal de byttes kanskje? Er det smart å gjøre grunnarbeid/sparkling før fronten er tilbake på plass igjen? Den vil garantert endre noe fason når du skal montere alt sammen igjen... Eller skal du kanskje ha løs flip-front? edit: mulig jeg tar feil, og at det faktisk mangler en bit bakerst på skjermen din
|
|
« Siste redigering: november 25, 2009, 14:51:06 pm av grelland »
|
Loggført
|
|
|
|
ess
Juniormedlem
Innlegg: 77
Bosted: sandnes
|
|
« Svar #71 på: november 26, 2009, 16:02:16 pm » |
|
Her går det unna kan ta noen bilder a min vis du er interesert...skal du bytte luft inntakene også ?? Lars G Luftintakene skal jeg fikse opp igjen tror jeg, hadde satt pris på en del bilder!
|
|
|
Loggført
|
KGhia 59 Audi TT Boblå 66 1300 Golf II GTI BMW E28 Turbo
|
|
|
ess
Juniormedlem
Innlegg: 77
Bosted: sandnes
|
|
« Svar #72 på: november 26, 2009, 16:10:22 pm » |
|
litt vanskelig å se, men har du fjernet hele fronten i ett stykke? ser også ut som du mangler leppa i overkant av innerskjermene, skal de byttes kanskje? Er det smart å gjøre grunnarbeid/sparkling før fronten er tilbake på plass igjen? Den vil garantert endre noe fason når du skal montere alt sammen igjen... Eller skal du kanskje ha løs flip-front? edit: mulig jeg tar feil, og at det faktisk mangler en bit bakerst på skjermen din Ja det stemmer nokk at det mangler en bit av sjermen bak, var rustet helit i stykker.Fremste delene av innersjermen måtte bare fjernes pga de var hjemmelaget og dårligt arbeid var utført. Jeg hadde ikke planer om¨å ta av fronten ,men etter en halvtime med kapping under hjulbuen fant eg ut det var like godt å bare kappe av hele fronten. Så jeg må nokk gjør grunnarbeidet omigjen med mindre eg ikkje får en helt ny komplett front som eg har på gang
|
|
|
Loggført
|
KGhia 59 Audi TT Boblå 66 1300 Golf II GTI BMW E28 Turbo
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7275
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #73 på: november 26, 2009, 19:12:14 pm » |
|
ok, men et velment råd er helt klart å begynne fra bunnen av..
Ta innerskjermene først, så alt blir riktig. Tro meg... av erfaring vet jeg hvor vanskelig det er å få alt til å stemme. Det gjør nemlig ikke min bil...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ess
Juniormedlem
Innlegg: 77
Bosted: sandnes
|
|
« Svar #74 på: november 30, 2009, 01:51:11 am » |
|
ok, men et velment råd er helt klart å begynne fra bunnen av..
Ta innerskjermene først, så alt blir riktig. Tro meg... av erfaring vet jeg hvor vanskelig det er å få alt til å stemme. Det gjør nemlig ikke min bil...
takk for rådet
|
|
|
Loggført
|
KGhia 59 Audi TT Boblå 66 1300 Golf II GTI BMW E28 Turbo
|
|
|
ess
Juniormedlem
Innlegg: 77
Bosted: sandnes
|
|
« Svar #75 på: desember 01, 2009, 02:26:25 am » |
|
Jeg har en motor til salgs hvis noen ser interessen i den. en M20 B20 boret til 2300
|
|
|
Loggført
|
KGhia 59 Audi TT Boblå 66 1300 Golf II GTI BMW E28 Turbo
|
|
|
ess
Juniormedlem
Innlegg: 77
Bosted: sandnes
|
|
« Svar #76 på: desember 03, 2009, 13:13:29 pm » |
|
Jeg skal oppgradere forstilling med skivebremser og lurer på om eg bør gå for link pin eller ball joint ? hva er pluss og hva er minus med disse? Og hvis jeg kjøper lavere spindler så trenger jeg ikkje bytte ut flere deler for at disse skal passe?
|
|
|
Loggført
|
KGhia 59 Audi TT Boblå 66 1300 Golf II GTI BMW E28 Turbo
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7275
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #77 på: desember 03, 2009, 16:37:34 pm » |
|
ehhh hvis det er en lowlight du har, så er det link-pin, med mindre du skal bytte rammehodet ang senkespindler, så er sannsynligheten stor for at du må også ha smalere forstilling, men det avhenger bl.a av hvor lav du skal ha den, og ikke minst hvilke hjul du skal ha på. Legg heller frem hvilken konkret plan du har, så er det lettere å gi råd. Valgene er mange
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ess
Juniormedlem
Innlegg: 77
Bosted: sandnes
|
|
« Svar #78 på: desember 03, 2009, 16:48:19 pm » |
|
ehhh hvis det er en lowlight du har, så er det link-pin, med mindre du skal bytte rammehodet ang senkespindler, så er sannsynligheten stor for at du må også ha smalere forstilling, men det avhenger bl.a av hvor lav du skal ha den, og ikke minst hvilke hjul du skal ha på. Legg heller frem hvilken konkret plan du har, så er det lettere å gi råd. Valgene er mange Det er link pin på den orginalt. Tengte eg sko senke den ca 2 " ellers prøve og holde det så orginalt som mulig med unntak av bremser. hvilke felger jeg skal ha vet jeg ikke helt men det blir 4 X 130 hullbide på det bremse konverterings kitet jeg har bestillt. Vet du om noen råe felger som passer på dette er jeg interesert i forslag til dette
|
|
|
Loggført
|
KGhia 59 Audi TT Boblå 66 1300 Golf II GTI BMW E28 Turbo
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7275
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #79 på: desember 03, 2009, 17:02:23 pm » |
|
det du må tenke på er offseten på hjula....
hvilket kit har du bestilt? er det droppa spindler og skiver? Normalt bygger både spindlene og skivene en del utover hver for seg, så med 4x130 sliter du med klaringa til hjulbuen.
På min bil har jeg nå (prøve)montert droppa spindler fra CB, og EMPI 8-spoke hjul. disse har en offset på 32mm hvis jeg ikke tar feil. Da vil det subbe med god margin i skjermene, så jeg har nå en 3" smalet forstilling på plass. Den skal av, både fordi den ikke er godkjent, men også fordi den er litt for smal, så det blir litt for mye trillebår-look.
Jeg har ikke sjekket så nøye hvilke forskjellige hjul du får med 4x130, men i følge papirene jeg har fra møller ble ghiaen levert med enten 41 eller 46mm ET, og de eneste hjula jeg har funnet med tilsvarende offset er fuchs repro med 5x130 boltsirkel. Min plan er nå å bytte til vanlig forstilling (puma) uten droppa spindler og fooks hjul fra ssp. Da blir alt bra tror jeg med offset etc, og ikke minst godkjent.
Ellers så kan man jo også si at 4x100 boltsirkel blir seende litt rart ut på en lo-light... Litt samme grunn til at jeg bytter på min. Den er en '62.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TomR
|
|
« Svar #80 på: desember 03, 2009, 17:17:32 pm » |
|
Mener originale Fuchs og har 42- men mulig jeg er på tur.... det du må tenke på er offseten på hjula....
hvilket kit har du bestilt? er det droppa spindler og skiver? Normalt bygger både spindlene og skivene en del utover hver for seg, så med 4x130 sliter du med klaringa til hjulbuen.
På min bil har jeg nå (prøve)montert droppa spindler fra CB, og EMPI 8-spoke hjul. disse har en offset på 32mm hvis jeg ikke tar feil. Da vil det subbe med god margin i skjermene, så jeg har nå en 3" smalet forstilling på plass. Den skal av, både fordi den ikke er godkjent, men også fordi den er litt for smal, så det blir litt for mye trillebår-look.
Jeg har ikke sjekket så nøye hvilke forskjellige hjul du får med 4x130, men i følge papirene jeg har fra møller ble ghiaen levert med enten 41 eller 46mm ET, og de eneste hjula jeg har funnet med tilsvarende offset er fuchs repro med 5x130 boltsirkel. Min plan er nå å bytte til vanlig forstilling (puma) uten droppa spindler og fooks hjul fra ssp. Da blir alt bra tror jeg med offset etc, og ikke minst godkjent.
Ellers så kan man jo også si at 4x100 boltsirkel blir seende litt rart ut på en lo-light... Litt samme grunn til at jeg bytter på min. Den er en '62.
|
|
|
Loggført
|
- The devil is in the detalis! - Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7275
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #81 på: desember 03, 2009, 19:45:14 pm » |
|
det kan stemme det
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ess
Juniormedlem
Innlegg: 77
Bosted: sandnes
|
|
« Svar #82 på: desember 08, 2009, 19:20:34 pm » |
|
ja då begynne eg å bli ferigge med innersjermen på pasasjer siå. har aldrig sett så mye rust før hehe
|
|
|
Loggført
|
KGhia 59 Audi TT Boblå 66 1300 Golf II GTI BMW E28 Turbo
|
|
|
ess
Juniormedlem
Innlegg: 77
Bosted: sandnes
|
|
« Svar #83 på: desember 20, 2009, 22:18:23 pm » |
|
det du må tenke på er offseten på hjula....
hvilket kit har du bestilt? er det droppa spindler og skiver? Normalt bygger både spindlene og skivene en del utover hver for seg, så med 4x130 sliter du med klaringa til hjulbuen.
På min bil har jeg nå (prøve)montert droppa spindler fra CB, og EMPI 8-spoke hjul. disse har en offset på 32mm hvis jeg ikke tar feil. Da vil det subbe med god margin i skjermene, så jeg har nå en 3" smalet forstilling på plass. Den skal av, både fordi den ikke er godkjent, men også fordi den er litt for smal, så det blir litt for mye trillebår-look.
Jeg har ikke sjekket så nøye hvilke forskjellige hjul du får med 4x130, men i følge papirene jeg har fra møller ble ghiaen levert med enten 41 eller 46mm ET, og de eneste hjula jeg har funnet med tilsvarende offset er fuchs repro med 5x130 boltsirkel. Min plan er nå å bytte til vanlig forstilling (puma) uten droppa spindler og fooks hjul fra ssp. Da blir alt bra tror jeg med offset etc, og ikke minst godkjent.
Ellers så kan man jo også si at 4x100 boltsirkel blir seende litt rart ut på en lo-light... Litt samme grunn til at jeg bytter på min. Den er en '62.
Har du noen nettsider hvor jeg kan kjøp felger (EMPI 8-spoke ) 4x140 i europa?
|
|
|
Loggført
|
KGhia 59 Audi TT Boblå 66 1300 Golf II GTI BMW E28 Turbo
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #84 på: desember 21, 2009, 00:26:28 am » |
|
Empi 8 spoke i 4*140 eksisterar vel ikkje, så eg antar du tenker på 4*130. Og desse får du tak i ikkje berre i europa, men optil veldig mange plassar her i landet og feks: http://www.vwnorge.no/index.php/board,65.0.htmlhttp://www.vdub2you.com/
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
ess
Juniormedlem
Innlegg: 77
Bosted: sandnes
|
|
« Svar #85 på: desember 21, 2009, 01:38:22 am » |
|
Ja det stemmer det. det er 4*130 ja TAKKER
|
|
|
Loggført
|
KGhia 59 Audi TT Boblå 66 1300 Golf II GTI BMW E28 Turbo
|
|
|
ess
Juniormedlem
Innlegg: 77
Bosted: sandnes
|
|
« Svar #86 på: januar 06, 2010, 21:00:49 pm » |
|
Då fekk eg meg bil til sommeren 1966 1300
|
KGhia 59 Audi TT Boblå 66 1300 Golf II GTI BMW E28 Turbo
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 4106
Bosted: Tønsberg
|
|
« Svar #87 på: januar 06, 2010, 22:06:21 pm » |
|
Fin fin vogn ser det ud til.. Skulle gerne ha en slik takgrind
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
ess
Juniormedlem
Innlegg: 77
Bosted: sandnes
|
|
« Svar #88 på: januar 06, 2010, 22:08:49 pm » |
|
Fin fin vogn ser det ud til.. Skulle gerne ha en slik takgrind En kamerat har en liggende tror jeg som er for salg
|
|
|
Loggført
|
KGhia 59 Audi TT Boblå 66 1300 Golf II GTI BMW E28 Turbo
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 4106
Bosted: Tønsberg
|
|
« Svar #89 på: januar 06, 2010, 22:22:11 pm » |
|
Hvis det er af samme type og den kan justeres i bredden kan han gerne sende billeder og en pris til mig på mail..
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
|