april 27, 2024, 16:01:06 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Porsche g50 kasse. Trenger noe info.  (Lest 2630 ganger)
Cobra
Seniormedlem
****
Innlegg: 265
Bosted: Bergen



Vis profil
« på: februar 02, 2008, 14:39:33 pm »

Hei.

Er det noen som vet hvor lang en G50 kasse er i forhold til en vw 091.  pga holder på med noen planer om en g50 eller en 993 carera ombygget til 2wd.Inn i en vw 1302s.  Er det mulig og få annleggs flaten mellom kasse og motor Til å stå såpass langt inne i bilen at den er plant med boltene til girkasse ved  feste ved clutch huset. uten og kutte i stykker hele torsjon stav røret? Vist noen har noen gode bilder av g50 i vw hadde et vært veldig fint.
« Siste redigering: februar 03, 2008, 23:54:28 pm av Cobra » Loggført

vw 1302rs
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« Svar #1 på: februar 02, 2008, 18:04:32 pm »

Med G50 må torsionskonstruksjonen kappes bort.
Flytter man 091 kassen så langt frem som mulig, stikker den forsatt lenger ut i motorrommet en en T-1 kasse gjør.


* 17577.jpg (37.47 KB, 480x360 - vist 209 ganger.)
Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
Cobra
Seniormedlem
****
Innlegg: 265
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2 på: februar 02, 2008, 21:43:06 pm »

Så g50 er noe lengre en 091. ikke bra. Har 091 i bilen nå. Med cp sitt rett i rammen feste kit. Men ser at jeg kan hente 5-6 cm i forkant, vist jeg bygger om festene litt.  Men er skeptisk på om den tåler min nye motor. grunnet 470nm. Og jeg trenger egentlig å få den lengst mulig inn. uten å vri driv akselingene for mye ut av kurs.  Pga vil ha luken helt igjen. Grunnent til at jeg vil ha g50 i bilen er vel egentilig at 091 kassen jeg har i bilen. Var bygget til bakke løp. Lav utvekslin max ca 160kmt på 8000rpm. Og ny og sterkere motor.  Det er vel egentlig ganske dumt å bygge om til coil overs bak i steden for torsjon. For å få inn en ny kasse. Blir vel mye stress i karossoriet i stedenfor i torsjons røret. Eller ?? Ser forx slik som stev carter i linken under her har gjort http://www.clubvw.org.au/steve_carter.htm
Loggført

vw 1302rs
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #3 på: februar 02, 2008, 22:10:25 pm »

Du har ikke vurdert å bare få en annen utveksling i 091 kassa? Evt. forsterke denne ytterligere?
Loggført
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« Svar #4 på: februar 02, 2008, 22:13:42 pm »

Du kan flytte drivakslene forover i bilen opptil 100 mm uten å få problemer.

Coilovers påvirker ikke karosseriet.
Boble er en "rammebil" så det er rammen (flyndren) som må tåle påkjenningen og ikke karosseriet.
« Siste redigering: februar 02, 2008, 22:18:56 pm av Holmen » Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
Cobra
Seniormedlem
****
Innlegg: 265
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #5 på: februar 03, 2008, 00:44:40 am »

Så den vil regelrett bli bedre vist jeg fjærener torsjons stavene og bygger om til coil overs.  Glad Da er det bare til å finne en g50 eller 993 carrera 4x4 som jeg kan bygge om til 2wd og Klakke det inn. På med 930 drivknuter og trekke den inn et stykke. Dette blir bra. Da blir jo det også god plass til min nye twin turbo maskin.
Loggført

vw 1302rs
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #6 på: februar 03, 2008, 21:01:56 pm »

Dette høres spennende ut.
Holder selv på med å installere en 915 girkasse i min 02GT
Jeg kjører også med coilovers, uten torsjons stagene i.
G50 får du aldri godkjent fordi du må kappe torsjonsrøret, som også er den eneste bærebjelken til bakstillingen.
Det kan selvfølgelig gjøres forsterkninger som gjennopretter noe av stivheten, men skal du ha det like sterkt snakker vi rørkonstruksjon ala helbur.
915 kassen derimot klarer man å få like langt inn som en boblekasse. Med litt modifikasjoner da. Eks ny nesekon til kassa. Deler finnes for å gjøre dette bolt on. koster litt men det forenkler masse. Men siden du tenkte G50 regner jeg med økonomien er i orden.

Kommer en prosjekt tråd om 915 litt senere. Litt kjipere kasse enn G50 men den tåler fint 500hk/500nm

Håper bremsene dine er av tilsvarende kvalitet
Loggført
Cobra
Seniormedlem
****
Innlegg: 265
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #7 på: februar 03, 2008, 23:54:14 pm »

Har hørt så mye negativt om 915 kassen om den styrke. Har derfor tenkt på g50. Og falt litt på det. Har også regnet litt på å bygge om 091 kassen min. Men det blir fort samme pris som en g50 kasse.  Men ingen ting er helt bestemt enda. Men heller litt mot g50.  Har helbur i bilen fra før. Porsche 944  turbo bremser.
Loggført

vw 1302rs
Cobra
Seniormedlem
****
Innlegg: 265
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #8 på: februar 04, 2008, 00:21:14 am »

Har tatt meg en tur å regnet litt på 091 kassen. For ny gir sats 1-4 gir med akslinger, Lsd diff(den uten clutcher) ring og pinjong, lager og paknings sett, ca 18700kr i usa + frakt og mva. + sikkert noe mer.  Men da tåler den over 400hk både på stripen og gaten.

G50 ca 15000kr vist jeg bygger om en carrera 4x4 til 2wd
ca- 20000kr for en godt brukt en tilstand?.
Strøken G50  30000kr og oppover.
Loggført

vw 1302rs
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #9 på: februar 04, 2008, 01:17:04 am »

Hvis du bruker uniball fra f.eks. remmele og coilovers kan du vel fjerne torsjonsstaget, eller er jeg helt på jordet? Syntes jeg har lest det et sted, men kan jo ta feil. I så fall kan du vel trekke G50en lenger frem?
Loggført
Cobra
Seniormedlem
****
Innlegg: 265
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #10 på: februar 04, 2008, 07:26:28 am »

Det har vi kommer fram til. Glad Men er noe usikker på hvor mye det svekker bilen, når man kutter vek torsjons røret. Har helbur så det stiver jo opp ganske nye.  Det jeg hadde trengt nå var et bilde der neg kunne sammen lignet 091 og g50. Har et med t-1 og g50. Men det blir likso litt feil. siden jeg ikke har en eneste t-1 kasse lengre.


* G50_2.jpg (94.5 KB, 800x598 - vist 180 ganger.)
Loggført

vw 1302rs
Cobra
Seniormedlem
****
Innlegg: 265
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #11 på: februar 04, 2008, 07:31:28 am »

Her er jo noe av den løsningen jeg synest er litt for drøy( stev carter)


* G50_chassis.jpg (94.7 KB, 850x636 - vist 193 ganger.)
Loggført

vw 1302rs
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!