mai 17, 2025, 01:35:56 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
Bensinpumpe til DRLA 45, elektrisk eller mekanisk? hvilket trykk?
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Bensinpumpe til DRLA 45, elektrisk eller mekanisk? hvilket trykk? (Lest 1343 ganger)
KåreK
Nybegynner
Innlegg: 20
Bosted: Ålgård
VW 1300S
Bensinpumpe til DRLA 45, elektrisk eller mekanisk? hvilket trykk?
«
på:
september 01, 2009, 19:26:26 pm »
Hei,
jeg har lest her på forumet en eller annen plass at original pumpe kan brukes på dobble gassere. Men hva anbefales til 2 dobble Dellorto DRLA 45?
Mekanisk eller elektrisk? Står på en 1835 motor.
Er det noen som vet hvilket bensintrykk disse gasserene skal ha?
/Kåre
Loggført
Filip/purity
Supermedlem
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo
Sv: Bensinpumpe til DRLA 45, elektrisk eller mekanisk? hvilket trykk?
«
Svar #1 på:
september 01, 2009, 20:30:54 pm »
Begge deler har sine fordeler og ulemper. Om du har plass til å ha den mekaniske pumpa på plass er jo det like greit. Trykket fra denne kan justeres ved å shimse opp pumpa ved å bruke flere pakninger slik jeg har forstått det.
Loggført
1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
1835cc
Seniormedlem
Innlegg: 493
Bosted: trondheim
Luftliga`n
Sv: Bensinpumpe til DRLA 45, elektrisk eller mekanisk? hvilket trykk?
«
Svar #2 på:
september 01, 2009, 20:37:49 pm »
Trykket skal være rundt 3 psi.Bruk en el.pumpe og en regulator.Mål trykket ut fra regulatoren med en trykkmåler
.....eller vent til det kommer et innlegg fra "JS",om at den orginale pumpa er god som gull....
Loggført
JS
Supermedlem
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
Sv: Bensinpumpe til DRLA 45, elektrisk eller mekanisk? hvilket trykk?
«
Svar #3 på:
september 01, 2009, 22:32:14 pm »
Sitat fra: 1835cc på september 01, 2009, 20:37:49 pm
et innlegg fra "JS",om at den orginale pumpa er god som gull....
Loggført
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...