april 19, 2024, 00:27:20 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Stigbrettforsterkninger 2 per side fra 1946-1949 - hvilken måned sluttet det?  (Lest 1991 ganger)
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« på: september 07, 2009, 14:52:25 pm »

På våre eldste VW var det hele to forsterkninger under stigtrinnet på hver side. Er det noen som veit eller har gode gjetninger på når det opphørte, hvilken dato. Jeg har helt frivillig tatt på meg litt konsulentoppgaver i forbindelse med restaurering av en av de ca. 190 bilene som kom til Norge i 1949.

Det skulle virkelig ta seg ut å restaurere en ekte 49-modell uten de riktige viktige detaljer.
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
SplitMan
Moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #1 på: september 07, 2009, 21:34:09 pm »

Min gjettning: De forsvant da alt ble endret i Mars 49... Fangere, bred krom baklys... Etc. Ergo ingen av de norske ekte har 2 braketter. Min gjettning. Hva sier konsulenten om høyre-venstre piler?
Loggført

SCREWDRIVER #2
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #2 på: september 07, 2009, 22:42:49 pm »

"Litt på sida:" Kor mange av dei Ekta 49modellane eksisterer fortsatt (i landet) ? Kor mangen er gone? Kor mangen er fortsatt out there somewhere?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
SplitMan
Moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #3 på: september 08, 2009, 11:01:55 am »

"Litt på sida:" Kor mange av dei Ekta 49modellane eksisterer fortsatt (i landet) ? Kor mangen er gone? Kor mangen er fortsatt out there somewhere?

http://screwdriversnorway.blogspot.com/2009/09/re-united-we-stand.html
Loggført

SCREWDRIVER #2
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #4 på: oktober 06, 2009, 19:27:40 pm »

Min gjettning: De forsvant da alt ble endret i Mars 49... Fangere, bred krom baklys... Etc. Ergo ingen av de norske ekte har 2 braketter. Min gjettning. Hva sier konsulenten om høyre-venstre piler?

Det er nok ingen dårlig gjetning:) Konsulenten har ikke uttalt seg om høyre og venstre-piler ennå. Men det ligger i luften av noen grep blir gjort, det blir i alle fall ikke (huff og grøss) slette rygger på pilene....
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!