mars 29, 2024, 06:05:33 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: fastback 1600tl  (Lest 2830 ganger)
udyre
Nybegynner
*
Innlegg: 4
Bosted: finnmark


Vis profil

« på: september 08, 2009, 22:21:05 pm »

Jeg får en fastback inn i garasjen i disse dager. Den er rusten og stygg etter noen år ute, men regner med at den kan berges. Planen med denne er å bytte motor til en 2.1 vannkjølt,og mulig turbo. Men jeg lure på komp på 2.1 motorn og hvor meget orginal gir kasse på fastbacken tåler. tror det er en 66/67 modell med 1600 injection. Noen synspunkter på dette?
Loggført
udyre
Nybegynner
*
Innlegg: 4
Bosted: finnmark


Vis profil

« Svar #1 på: september 13, 2009, 20:43:36 pm »

Nå har jeg fått bilen hjem, og har plukket litt på den.Hadde tenkt å starte den i dag, men det ble reg reim bytte på bil nr 1 i stede. Men jeg fant id platen under "panseret" og 2 siffer koder. Den ene var 6-5-3593, og den andre 319192150, Fargen er diamant blå. Var på thesamba og leste ,men ble ikke så mye klokere. Tror bilen min kan være en 68 modell... Er det noen som kan tyde dette bedre en meg ?
Loggført
SAS
Medlem
***
Innlegg: 125
Bosted: Horten



Vis profil
« Svar #2 på: september 13, 2009, 21:11:24 pm »

iflg denne lista http://home.clara.net/hallvw/t3engnos.htm
er bilen produsert mellom desember-68 og juli 69.
Loggført
Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 933
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #3 på: september 14, 2009, 07:06:53 am »

319... betyr at bilen din er en 69-modell, og det stemmer jo bra med det "SAS" referer fra den engelske VW type 3 klubben...

Når det gjelder det første spørsmålet ditt ang girkasse kan jeg ikke gi deg noe svar på hvor mange hk girkassen din tåler, det er vel mer pedalbruken som bestemmer det! Selve kassen er den samme som på type 1 (andre utvekslinger, annen nesekon og annen "hockey-stick" på type 3), men siden du drar rundt på et par hundre kilo mer enn en boble gjør, kan du ikke regne med at den holder like mange hk den vil gjøre i bobla...

Lykke til med prosjektet - bilder er alltid kjekt Glad
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #4 på: september 14, 2009, 09:42:50 am »

Skal du selge 1600motoren om du bytter? Gliser
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
udyre
Nybegynner
*
Innlegg: 4
Bosted: finnmark


Vis profil

« Svar #5 på: september 14, 2009, 20:11:31 pm »

Takk for svarene,kjekt å få svar når man lurer Glad
Vet ikke sikkert enda hva jeg skal gjøre angående motoren, finner det sikkert ut etter hvert. Men det har oppstått et liteproblem. Han jeg hentet bilen hos leverte aldri inn salgsmeldingen. (er jo bare ca 7 år siden)..... Så bilen står registrert i navnet til tidligere eier,som er død.Det er også kona hans og de har en sønn som jeg ikke har fått kontakt med enda. Så teknisk sett er ikke bilen min enda. Men Statenvegvesen sa at biler er eid av den avdøde. Hva gjør man da?
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!