mars 28, 2024, 14:21:58 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3 ... 9
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Empiboys cal-look "oval" (konebilen)....  (Lest 84390 ganger)
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« på: september 17, 2009, 10:36:27 am »

Nå som 66 bobla er solgt og plass frigjort skal jeg med god hjelp fra "karoserimaker" fatter over flere år bygge cal-look stuket oval Blunker Blir med lister og fangere i fint retro utsende. Motor har jeg ikke tenkt på ennå men stor blir den nok ikke. Får holde med 1-2 cm senk bak og litt, men ikke mye mere senk foran.
Tro det eller ei..... Ser nemelig ikke poenget i å bygge en bil hvor planen er litt finish for så å skrape den i stykker langs bakken. Derfor er cal-look stuket perfekt.
Dette prosjektet begynte med at jeg handlet et "oval tak" på impuls av en hyggelig kar fra Svarstad. Taket viste seg å være litt mere enn bare et tak. Den er kappet et stykke over kanalene og A stolpen er fortsatt på plass mens resten av fronten er borte. Bak er den kappet i loddrett linje like bak lufterillene under bakruta. Torpedoveggen er der samt det meste av gulvet bak baksetet. Foran er dashbordet intakt og ganske mye av gulvet i bagasjerommet foran. Taket stammer fra en 56 oval. Med en gang fatter så dette så la han ut om hvor moro og utfordrende det ville vært å hengt dører på dette, plasert det i riktig høyde over ei bunnplate, kjøpt kanaler og bygd opp det i mellom som mangler. Front og bakpart finner man altids et sted mente han!
Ok. Straffen for å være stor i kjeften er å få jobben tenkte jeg Gliser
Bunnplate fra en 58 modell (registrert i 57) ble innskaffet, dører og orginale skjermer fra en 58 er kjøpt inn, w-lokk, BRM repro felger ligger i kjelleren og orginalforstilling med innsveiset avix justering plukket jeg jo av bruksbilen min tidligere i år. Før selve marerittet med å bygge opp karoseriet sette igang skal plata og hjuloppheng samt motor fikses.
Prosjektet er ment å ta MANGE år.
« Siste redigering: november 19, 2009, 15:05:07 pm av Mr. Empiboy » Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #1 på: september 17, 2009, 10:44:09 am »

Her ser man "taket" i bakrunnen.


Slik står den nå. Med untak av at den idag er full av skjermer inni Blunker




Så nå kan dere sitte å riste på hodet og le dere skakke av den idioten som planleger å lage bil av dette igjen Osteaktig

« Siste redigering: september 17, 2009, 12:31:01 pm av Mr. Empiboy » Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #2 på: september 17, 2009, 14:02:50 pm »

Thumbs up , gleder meg til å følge prosjektet
Loggført

Seaside VW Klubb
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #3 på: september 17, 2009, 14:05:35 pm »


Så nå kan dere sitte å riste på hodet og le dere skakke av den idioten som planleger å lage bil av dette igjen Osteaktig


Jeg ler egentlig mest av han som kappet i stykker en tilsynelatende flott originallakk Oval....
Loggført

SCREWDRIVER #2
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #4 på: september 17, 2009, 14:24:44 pm »


Jeg ler egentlig mest av han som kappet i stykker en tilsynelatende flott originallakk Oval....


Bilen var ganske hel den, men det eneste som var oval er det du ser på bildene..
Hele den nedre delen var halvbra skjøtt inn fra en '67. Kunne aldri blitt noen originalbil, nå har den reddet en annen bil i tillegg til at den blir bygget opp igjen  Glad
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #5 på: september 17, 2009, 14:30:11 pm »

Husker jeg så denne i samme forfatning utenfor KOM i Sandefjord mens jeg kjørte moped.... dvs rundt 91 Øyerulling
Synnes å huske at Elwood har det motsatte av det du har her Empi... hengene på en vegg...
Loggført

Speed is no substitute for direction
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #6 på: september 17, 2009, 14:30:53 pm »

Se her ja.. klargjort for avtagbar bakende og flipfront... tøft
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #7 på: september 17, 2009, 14:44:10 pm »

Husker jeg så denne i samme forfatning utenfor KOM i Sandefjord mens jeg kjørte moped.... dvs rundt 91 Øyerulling
Synnes å huske at Elwood har det motsatte av det du har her Empi... hengene på en vegg...

Front, bakpart og slitne kanaler?Hæ
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #8 på: september 17, 2009, 14:48:11 pm »

Jeg mener det var kanaler og 30 cm opp på sidene pluss fremre torpedo... front og ræv får nu noen annen plass... jeg har på lageret om det skulle bli krise...
Hør også med forrige eier... han er ikke kjempe god på å kaste han heller... Blunker
Loggført

Speed is no substitute for direction
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #9 på: september 17, 2009, 15:15:59 pm »

Har sendt forige eier en melding.....
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #10 på: september 17, 2009, 18:38:49 pm »

Denne så slett ikke ille ut, lykke til!
Loggført
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #11 på: september 17, 2009, 21:13:04 pm »


Jeg ler egentlig mest av han som kappet i stykker en tilsynelatende flott originallakk Oval....


Bilen var ganske hel den, men det eneste som var oval er det du ser på bildene..
Hele den nedre delen var halvbra skjøtt inn fra en '67. Kunne aldri blitt noen originalbil, nå har den reddet en annen bil i tillegg til at den blir bygget opp igjen  Glad

SCHOENE DAE ..... som vi si.
Loggført

SCREWDRIVER #2
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #12 på: september 21, 2009, 17:39:49 pm »

Får holde med 1-2 cm senk bak og litt, men ikke mye mere senk foran.

Hmm hva blir det neste? Orginal... Baja.... ? Gliser
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #13 på: september 21, 2009, 20:49:35 pm »

Får holde med 1-2 cm senk bak og litt, men ikke mye mere senk foran.

Hmm hva blir det neste? Orginal... Baja.... ? Gliser

Ville vel blitt den eneste i landet med oval baja, tror jeg! Gliser
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #14 på: september 21, 2009, 22:44:41 pm »

Jeg er offisielt medeier i 33,33333% av en orginal 61 modell T-1 også, så der er jeg alt. Men oval baja kommer nok aldri jeg til å bli eier av Blunker
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #15 på: november 19, 2009, 15:02:01 pm »

Nesten ferdig Gliser

Her er det mye å ta tak i!



ID.....






Gulvet skal bort så fort kassa og fjærene er vekk. Fjærene sitter GODT Blunker. Det som da er igjen skal sandblåses før oppbyggingen med nytt gulv osv begyner.
Allt av bremserør, braketter, dingser og dangser som er orginalt vw har blitt glassblåst og levert for å bli lagt zink på. Tromlene er planet i dreiebenken og pulverlakkert sorte. Samme gjelder  bremse skjolda/platene. 
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #16 på: november 19, 2009, 15:19:27 pm »

I følge thesamba er denne plata produsert ca i månedskiftet august-september 1957. Altså en relativt tidlig bigwindow boble. Er det noen som kan si meg om det er forskjell på bunnplatene fra en oval og en bw eller er de så godt som like. Er jo ønskelig at sluttresultatet blir mest mulig likt en 1957 oval.
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #17 på: november 19, 2009, 15:37:44 pm »

I godboka mi står følgende forandring under Rahmen:
Gasfusshebel:Neu: Gummibelegte Trittplatte, Bisher: Hebel mit rolle.

Altså: bytte fra rollerpedal til vanlig gasspedal.

Og jeg har hatt ett 57 mod chassi med 58 karosseri. Ingen problem. Blunker
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #18 på: november 19, 2009, 21:23:01 pm »

Da tror jeg det må bli rullepedal.
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Frode
Supermedlem
*****
Innlegg: 973
Bosted: Ås



Vis profil
« Svar #19 på: november 20, 2009, 19:16:17 pm »

ser ut til at du skulle hat en ny bunn plate :-).......har en 54 plate uten rust ;-)
Loggført
66 Cab
Supermedlem
*****
Innlegg: 619
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos


Vis profil
« Svar #20 på: november 20, 2009, 19:32:21 pm »

Da tror jeg det må bli rullepedal.

Rullepedal er bra Gliser
Artig prosjekt dette Blunker
Loggført

http://www.typ15.com/                      

Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #21 på: november 20, 2009, 19:46:53 pm »

ser ut til at du skulle hat en ny bunn plate :-).......har en 54 plate uten rust ;-)

Kommer til å redde den plata jeg har her. Plata (bilen) er allerede registrert på meg og kjenner jeg meg selv rett ender vel innkjøp av ei ny bunnplate med at jeg til slutt ender opp med ennå et prosjekt. Men takk for tilbudet.
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Frode
Supermedlem
*****
Innlegg: 973
Bosted: Ås



Vis profil
« Svar #22 på: november 20, 2009, 19:54:52 pm »

Den er grei ;-)....
Loggført
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #23 på: januar 15, 2010, 08:20:00 am »

Litt dårlig med oppdateringer her kansje? Har droppet pre-cal planen inntil videre og heller begynt å bygge en til av disse Blunker







Kona ville ha hjula "som på den grå".......... Det var vist så kult. Er vel heller ikke til å stikke under en stol at det er et sett med stålfelger på vei med båt til norge fra SA.....

Så da blir det vel ca slik.......




Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #24 på: januar 15, 2010, 08:20:32 am »

Bare med mindre bakvindu og blank rød lakk.
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #25 på: januar 15, 2010, 08:26:13 am »

Denne tegningen laget jeg til min nåværende kone i et "svakt" øyeblikk for mange år siden.



Den blir malen for dette bygget. Jeg vet at farge kombinasjonen er klisje, men den er vist så fin og det er vist det viktigste for henne. Felger fra SA måtte hun vist bare ha av personlige årsaker. Hun maser også om å få et sett 14" SA felger på kone-bruks-bilen, en polo fra 1977. Kunne kansje vært tøft. Og ikke er det særlig vrient å lage adaptere fra 4-100 til 5-205 heller.....Ideen er god den Blunker
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #26 på: januar 15, 2010, 08:31:09 am »

Blir ikke øyelokk litt feil på en så clean bil?
Loggført
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #27 på: januar 15, 2010, 08:36:53 am »

Det må også nevnes at Fatter jobber mye med denne flyndra mens jeg innreder kjeller hjemme. Han er verktøykonstruktør og jobber til daglig med å tegne/ konstruere produksjonsutstyr/ verktøy på ABB. For å få ut fjærene laget han et verktøy som jeg bare lo av. Noe så overdimensjonert....... Hvor feil tok jeg? Etter tre overhalinger av dette verktøyet og ca 5 timer med banning er fjærene på begge sider løse Gliser Utrolig hva rust kan gjøre.
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #28 på: januar 15, 2010, 08:38:04 am »

Blir ikke øyelokk litt feil på en så clean bil?

Jo. Tegningen er fra 1995....... Og da syntes jeg boble uten øyelokk ikke var en ordentlig boble. Men enkelte avvik fra malen kommer det til å bli.
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4336
Bosted: Horten


Ække laft før du henger igjen på brosteinen


Vis profil
« Svar #29 på: januar 15, 2010, 08:47:37 am »

Blir bra detta Blunker men holder det ikke med at du har ødelagt en bil, med slikt Hymer camping utsende Gliser Gliser Gliser
Loggført

Visse biler kler bare ikke høyde
www.telehiv-jumpers.com




Proud member of Senkemafia'n.
Sider: [1] 2 3 ... 9
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!