mai 02, 2024, 09:54:27 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: kjekke fuchs felger på finn!  (Lest 3790 ganger)
knut86
Nybegynner
*
Innlegg: 47
Bosted: grøa


Vis profil

« på: september 20, 2009, 19:28:59 pm »

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=19044552
Loggført
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #1 på: september 22, 2009, 07:34:01 am »

Sinnsykt fine felger Gliser
Loggført

Mvh
Reiel
Eivind E
Supermedlem
*****
Innlegg: 529
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #2 på: september 22, 2009, 07:47:05 am »

Var vel litt i overkant optimistisk pris?
Loggført

65 Karmann Ghia @ 2332
66 1300 @ 1914
72 Doka @ 2.4
Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 934
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #3 på: september 22, 2009, 11:05:00 am »

Al Reed kan jobben sin, han... Noen her inne som har brukt ham til felgpolering?
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #4 på: september 22, 2009, 11:16:30 am »

De fleste ganger du ser en showbil i et blad med sinnsykt strøkne fuchs så er det høyst sannsynlig at Al Reed har hatt en hånd eller to i spillet. Dyrt? Neppe.. se for deg arbeidstimene for å få de felga så strøkne
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #5 på: september 22, 2009, 11:21:24 am »

Jeg vurderer jo sterkt  akkurat disse type hjula på Crewen, men selv om de sikkert er DØNN strøkne så hadde i alle fall jeg gått for de her:

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=806386

Loggført



Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #6 på: september 22, 2009, 11:24:52 am »

Ja de vil jo bli 4-5 tusen billigere hvertfall
Bare å få hjem Togga!
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #7 på: september 22, 2009, 11:27:16 am »

Om man kjøper i Tampa Florida eller i Drammen har også en sammenheng med om man vil ha de krommet eller ikke.
At banen er "blank" i Drammen tyder på at de er dyppet i blank (chrome) om ikke Al Reed er helt off the rockers da...
Loggført

Speed is no substitute for direction
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #8 på: september 22, 2009, 11:29:32 am »

Jeg vurderer jo sterkt  akkurat disse type hjula på Crewen, men selv om de sikkert er DØNN strøkne så hadde i alle fall jeg gått for de her:

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=806386



har handlet av magrowheels sjøl. og ikke noen å utsette på jobben hans i allefall!
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #9 på: september 22, 2009, 11:33:52 am »

Tror vi hvertfall er enige om en ting. Full polerte fuchs er najs og både Al Reed og Alex Magro er flinke til det de gjør.

Og at det koster å være kar... *sukk*
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #10 på: september 22, 2009, 12:58:06 pm »

det var vel strengt tatt tre ting vi var enige om Blunker
Loggført
primer
Medlem
***
Innlegg: 111
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #11 på: september 22, 2009, 13:04:02 pm »

Det var tre ting, og vi alle kan være enig om at det er mange synspunkter hva angår Fuchs felger...ekte og repro :-)
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #12 på: september 22, 2009, 13:17:24 pm »

Godt at vi har et diskusjonsforum da hvor vi kan ytre alle disse meningene :-D
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
knut86
Nybegynner
*
Innlegg: 47
Bosted: grøa


Vis profil

« Svar #13 på: september 22, 2009, 15:59:29 pm »

dyre eller ikke,hadde jeg hatt penga og bil å slenge dem på hadde jeg handla tvært:D
Loggført
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #14 på: september 22, 2009, 16:13:28 pm »

Jeg vurderer jo sterkt  akkurat disse type hjula på Crewen, men selv om de sikkert er DØNN strøkne så hadde i alle fall jeg gått for de her:

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=806386



Se så sinnsykt bra disse felga sitter på T-3... Faan i helvete at jeg solgte mitt sett.

Hmmmm..... Kjøpe kjøpe kjøpe......
Loggført

Mvh
Reiel
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #15 på: september 23, 2009, 05:57:54 am »

Husker jeg leste et sted at hvis original-Fuchsene krommes så mister de styrke; legeringene er ikke laget for kromming. Noen som kjenner til dette og i så fall - hvorfor gjør man dette?
Loggført
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #16 på: september 23, 2009, 09:50:42 am »

Husker jeg leste et sted at hvis original-Fuchsene krommes så mister de styrke; legeringene er ikke laget for kromming. Noen som kjenner til dette og i så fall - hvorfor gjør man dette?

Hm, det er  jo to ting som kan skje; varmebehandlingen medfører strukturendringer i stålet og at man får diffusjonsprosesser der hvor belegget "vandrer" inn i stålet.

Om disse skjer her avhenger jo av en del ting, så sier ingenting sikkert. Generelt må man opp i ca 400+ grader for å få noen strukturforandring i stålet av varmebehandlingen. Om diffusjon er mulig ville jeg antatt at man kan få noe korrosjon inne i stålet som så skaper bruddinitieringssteder, men kan ikke huske å ha lest noe spesifikt om stål som chromes.
Loggført
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #17 på: september 23, 2009, 10:00:08 am »

Jeg solgte ett akkurat maken sett for noen år siden for 7000,- jeg. Men de var ikke restaurerte, jeg var fornøyd da... og er i grunnen det enda...
Loggført

1961 T1 - Custom
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #18 på: september 23, 2009, 10:30:35 am »

Jeg solgte ett akkurat maken sett for noen år siden for 7000,- jeg. Men de var ikke restaurerte, jeg var fornøyd da... og er i grunnen det enda...

Forskjellen ligger kanskje i at du heller ikke betalte mer for dem når du kjøpte dem ;-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #19 på: september 23, 2009, 11:29:19 am »

Husker jeg leste et sted at hvis original-Fuchsene krommes så mister de styrke; legeringene er ikke laget for kromming. Noen som kjenner til dette og i så fall - hvorfor gjør man dette?

Hm, det er  jo to ting som kan skje; varmebehandlingen medfører strukturendringer i stålet og at man får diffusjonsprosesser der hvor belegget "vandrer" inn i stålet.

Om disse skjer her avhenger jo av en del ting, så sier ingenting sikkert. Generelt må man opp i ca 400+ grader for å få noen strukturforandring i stålet av varmebehandlingen. Om diffusjon er mulig ville jeg antatt at man kan få noe korrosjon inne i stålet som så skaper bruddinitieringssteder, men kan ikke huske å ha lest noe spesifikt om stål som chromes.

Hvordan er det ved Aluminium/magnesium legeringer da?  Blunker
Loggført

Speed is no substitute for direction
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #20 på: september 23, 2009, 11:44:17 am »

Hvordan er det ved Aluminium/magnesium legeringer da?  Blunker

Ahhh... det gikk jo meg hus forbi. Disse hersens nymotens materialene.
Vet noen legeringstypen av felgen? Har jo en del å si for varmefølsomheten.
Loggført
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #21 på: september 23, 2009, 14:46:27 pm »

Jeg solgte ett akkurat maken sett for noen år siden for 7000,- jeg. Men de var ikke restaurerte, jeg var fornøyd da... og er i grunnen det enda...

Forskjellen ligger kanskje i at du heller ikke betalte mer for dem når du kjøpte dem ;-)

Spikeren på hodet der ja.... tror jeg ga 4500,- ??  mye var bedre i gamle dager ja....
Loggført

1961 T1 - Custom
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!