mars 28, 2024, 13:39:45 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hvor mye HK tror DU det blir presset ut av denne?? ved ca 1 bar ++ladetrykk
40-60hk   Dette er bare idioti...waste of time - 1 (0.6%)
60-80hk   Noe mer får man ikke ut av 5000.- - 6 (3.6%)
80-100hk Oppimot en dobling er MAX for hva man kan presse ut av dette - 24 (14.2%)
100-120hk Dobbling av originaleffekten + 20% HK for overgang til  E-85 - 69 (40.8%)
120-140hk Turbo ruler!! - 41 (24.3%)
140+++   Cheeeezus!!! - 28 (16.6%)
Stemmer totalt: 167

Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 15
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: -75 Jeans Skrotebrote cheap'O turbo-innsprut-vanninnsprut-prosjekt  (Lest 106923 ganger)
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #330 på: desember 04, 2009, 16:33:33 pm »

blir spennende og se hva hk du får målt i benk på denne . var og fekk målet min i dag:) det oppsette er jo en del simplere en ditt. og det er utrolig bra drag i de  med turbo. har hatt noen biler med 1915 tidligere  med mykje dårligere drag å 4 gir en hva eg har i denne. Glad.. hva tror du selv du benker den til??  Gliser
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #331 på: desember 04, 2009, 23:07:16 pm »

moro!
hva blei tallene og hva er "spec'en"?
jeg har ike så veldig høye forhåpninger om høye tall
mest pga 2 ting.
er ikke noe sårlig futt over 5000
turbo'en er i minste laget.
MEN den vil produsere godt med effekt lavt ned i registeret og bli veldig sterk sånn sett.
skal ut å teste litt i mårra. og ta en teoretisk beregning utifra A/F blandingsforhold(og turtall) + hvor mye dysene må åpne på de respektive steden
man kan regne da sånn nogenlunde  HK.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #332 på: desember 04, 2009, 23:21:36 pm »

min er og en standerd 1600. mulig kvassere kam.. ikke sikker der.. ikke porta.. en t3 turbo som lader1-1.1 bar.fordeler har fått dobbelt virkende vakum klokke.  med blow tru gjennom moddet orginal gasser. er satt på oringer ved spjeld. borret opp mainjet... fekk ikke opp noe moment på måling grunnet en kabel som var defekt.  men på rulla viste den 114hk i motor, og det vil eg nesten på stå er maks og vel så det på et slikt chepo motor bygge.. "og så enkelt".    hadde og 30% e85 blanding i bensin. vet ikke om det hadde noe og si..  Osteaktig

nå skal de bygges om til insp... og se om det blir noe mer.. med en større turbo:)
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #333 på: desember 04, 2009, 23:26:24 pm »

wow det er bra da.!!
ved hvilket turtall hadde du makseffekt??
fikke du noen tall "på hula"??

-blanding av E85 gir  effektøkning hvis blanding og tenning blir justert deretter
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #334 på: desember 04, 2009, 23:41:37 pm »

ja er fornøyd med tall. den går rikt.. på tomgang og halv gass. litt magerpå full gass i følge lamdamåler.
fekk ikke noe på hjula da det var en gratis bånn gass måling av en bekjent.. har ikke turtallmåler i bil og koblet ikke apperat på plugg ledning heller så fekk ikke noe spesifikt turtall. så usikker når eg hadde mest effekt. ,,,, vurdere om eg skal bort igjenn til uka og betale for en full måling så eg får turtalls kurve og  moment. hadde våre kult og vist.
den måling som ble tatt er så som så.. men fekk en peike pinn før ombygging. til spruten.

uten E85 så har eg tennings bank.. ved 0.7 bar. så hjelper gjør den..
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #335 på: desember 04, 2009, 23:44:32 pm »

kjør på med Kurver og Tall!!!

 Kult
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #336 på: desember 04, 2009, 23:46:54 pm »

hmmm vi får se... kjekt og ha det på papiret og... Rekker tunge  men er litt iver medog få satt på sprutet. hmmm

time will show Gliser
Loggført
Are
Medlem
***
Innlegg: 197
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #337 på: desember 05, 2009, 01:16:19 am »

min er og en standerd 1600. mulig kvassere kam.. ikke sikker der.. ikke porta.. en t3 turbo som lader1-1.1 bar.fordeler har fått dobbelt virkende vakum klokkemed blow tru gjennom moddet orginal gasser. er satt på oringer ved spjeld. borret opp mainjet... fekk ikke opp noe moment på måling grunnet en kabel som var defekt.  men på rulla viste den 114hk i motor, og det vil eg nesten på stå er maks og vel så det på et slikt chepo motor bygge.. "og så enkelt".    hadde og 30% e85 blanding i bensin. vet ikke om det hadde noe og si..  Osteaktig

nå skal de bygges om til insp... og se om det blir noe mer.. med en større turbo:)


Hva slags fordeler kommer den dobbeltvirkende klokka fra?  009 fordeler med saab-turbo "klokke" ?
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #338 på: desember 05, 2009, 01:27:24 am »

hmmm vi får se... kjekt og ha det på papiret og... Rekker tunge  men er litt iver medog få satt på sprutet. hmmm

time will show Gliser

veldig kjekt å ha sammenligningsgrunlag
før og etter , så ser man hva som gir resultat
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
mdyrseth
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: trondheim


Vis profil

« Svar #339 på: desember 05, 2009, 01:44:10 am »

ja er fornøyd med tall. den går rikt.. på tomgang og halv gass. litt magerpå full gass i følge lamdamåler.
fekk ikke noe på hjula da det var en gratis bånn gass måling av en bekjent.. har ikke turtallmåler i bil og koblet ikke apperat på plugg ledning heller så fekk ikke noe spesifikt turtall. så usikker når eg hadde mest effekt. ,,,, vurdere om eg skal bort igjenn til uka og betale for en full måling så eg får turtalls kurve og  moment. hadde våre kult og vist.
den måling som ble tatt er så som så.. men fekk en peike pinn før ombygging. til spruten.

uten E85 så har eg tennings bank.. ved 0.7 bar. så hjelper gjør den..

hadde vert morsomt å sett forskjell med og uten sprut
Loggført
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #340 på: desember 05, 2009, 10:02:37 am »

kommer fra 2.1wbx..

skal benkes etter montering med spruten...


men la oss holde oss tin knasten sin motor i tråden her.Glad spørsmål kan spørresom min min tråd 1300 rodster prosjekt:)
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #341 på: desember 06, 2009, 00:24:17 am »

motoren lever i allefall opp til navnet sitt   Gliser
for makan til skrotemotor!!!har ikke vært heldig med utgangspunktet for testinga her asså!.
kjørte bort 20liter  suppe i dag , med testing i hue og ræv@.
bilen går som ei kule ..når den er kald..dvs i 3 minutter.
testet og logget og justert ..men akk.
så da reiv jeg møkka ut.
igjen.
mens motor fortsatt hadde lunk i seg så
kjørte jeg trykkluft i alle sylinderne og fant en kraftig lekkasje på innsugsventil på den sylinderen som det var defekt stempel på( tidligere feil)

(tidligere ved stempelbytte ; når jeg kjørte komp test (kald motor) så var kompen bra)
men det skjer tydeligvis noe med toppen når den varmes opp.
det var sprekker mellom setene og opp til plug gjengene på begge sider.
toppen er vel helt vrengt. sånn att når den blir varm skjer det noe med ventil setet..siden det ikke var noe merker å snakke om på ventil/sete og att den begynner å lekke ved litt temperatur.
topp er kassert .
fant en annen topp som var sprekkfri. slipte lett over 2 av ventilene (etter prøvemontering og syl lekkasje test)
komptest 8 bar.  *pass*
sylinderlekkasje  *pass*

1 side klar i allefall. Rekker tunge

så var det andre siden
har altid hatt en liten mistanke om lekkasje mellom topp og sylinder på den andre toppen da jeg har sett antydninger til dette .
og syl lekkasjetest bekrefter dette.
sprekker mellom setene her også. men ikke opp til pluggene.
da var jeg tom for topper , så det står på stedet hvil , i påvente av en ok topp.

det positive er att den er skikkelig morro å kjøre  ...i de tre minutta den går bra Osteaktig
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #342 på: desember 07, 2009, 00:17:40 am »

i kveld blei de tre minutta forvandlet til  con-stant-ly.
fikk tilslutt  ordnet en topp uten def ventiler og lekkasje mellom topp/syl.
var og hentet en donormotor hos TomR , en AD 1600, men når jeg kom hjem og fikk revet av toppene viste det seg att disse toppene hadde mindre ventiler... hmm
snodig. er dette evt en transporter motor tro?? eller 1300 DP topper?
så de blei ikke brukt
+ att de den motoren  OGSÅ lakk mellom topp/sylinder på begge sider.  Sjokkert
fant en siste topp i haugen ..som jeg egentelig hadde kassert.
den kom fra en motor som hadde  stått med vann i eller åpen ventil så ventilsete og ventil var ganske rustet.
en god runde med grov og så fin venttlslipepasta og batteridrill på bånn gass til å slipe ventilen med blei den tett
monterte toppen og syl lekksje test reslueterte i  *PASS*
samme gjorde komptesten *PASS*
« Siste redigering: desember 07, 2009, 01:55:51 am av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #343 på: desember 07, 2009, 00:43:40 am »

fikk logget litt under den lille testturen og det ser ganske bra ut.
eneste jeg er litt overasket over er att dysene går på over 100% duty cycle noen steder  ..dvs de er på maks av hva de kan gi og står da åpne hele tiden .
MEN en positiv ting er da att motoren svelger mer suppe..og da med riktig A/F (Air Fuel ratio) betyr det mere HK/nm enn antatt.
Gliser
hadde den nesten opp i 5200 O/MIN på 4.gir. men da trur jeg att jeg fikk ventil flyt.
Log'en viser att turbotrykk holder følge hele veien opp.
har ikke koplet inn TPS enda så den fusker litt/går magert ved raske gasspådrag.
skal få montert dette ASAP.
fordelen å kjøre/mappe uten TPS er att da får man da får man justert alle cellene best mulig.
vedlagt en log

innsugstemp stiger fra ca 50-70 grader(MAT 71.3)
ladetrykk ca 0.65-0.7 (MAP 165)
A/F ratio ca 9.0

CLT (motortemp er ikke koplet til motoren enda..henger løst bakider.



Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #344 på: desember 07, 2009, 00:51:22 am »

nå kjører jeg med låst tenning.kun mekanisk med vekter
under ser man att maks ladetrykk på 4. gir er  oppnådd ved 2600 o/min
håper på att oppspolinga på lavere gir skal gå litt kjapper
ved å få inn den modifiserte fordeleren slik att jeg kan justere mer fortennig på tidligere tidspukt og få funskjonen ved nedtrekk av tenning under ladetrykk
+ vakum opptrekk under cuise.   Kult


Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #345 på: desember 07, 2009, 01:05:33 am »



hadde den nesten opp i 5200 O/MIN på 4.gir. men da trur jeg att jeg fikk ventil flyt.


Langs veien i Hokksund ?


Glad jeg ikke er i området de neste ukene  Blunker
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #346 på: desember 07, 2009, 01:06:24 am »

 Kult
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
RuneA
Supermedlem
*****
Innlegg: 556
Bosted: Oslo/Tallinn



Vis profil WWW
« Svar #347 på: desember 07, 2009, 01:26:26 am »

Jeg gir meg ende over, full respect Glad kjør hardt!!:)
Loggført



1987 Westfalia
1980 Westfalia
1972 Westfalia
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #348 på: desember 07, 2009, 01:53:45 am »

hadde den nesten opp i 5200 O/MIN på 4.gir. men da trur jeg att jeg fikk ventil flyt.
Langs veien i Hokksund ?
Glad jeg ikke er i området de neste ukene  Blunker


Dit du skal .. så kan du få samme opplevelsen..hvis du havner bakpå planet til en Jabba tyggende Tuk-Tuk sjåfør.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #349 på: desember 07, 2009, 08:46:37 am »

 Gliser

hadde den nesten opp i 5200 O/MIN på 4.gir. men da trur jeg att jeg fikk ventil flyt.
Langs veien i Hokksund ?
Glad jeg ikke er i området de neste ukene  Blunker


Dit du skal .. så kan du få samme opplevelsen..hvis du havner bakpå planet til en Jabba tyggende Tuk-Tuk sjåfør.
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
tekken
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Gjøvik


Klubbløs #003 www.proturbovw.com


Vis profil WWW
« Svar #350 på: desember 07, 2009, 20:49:35 pm »

Knallbra Jørn.Lurte på hvordan du leser av og kommer frem til dysenes duty cycle?
Loggført

72 boble (8.59 og 263 km/t) (0-209km/t og 201m på 5.57 sek)
63 notch
67 fastback
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #351 på: desember 07, 2009, 23:18:15 pm »

duty cycle er den grønne grafen, på det øverste bildet står markøren (den loddrette linja) på 118% DC.

Men de er litt vanskelige å lese uten skala på y-aksen, ja Glad

Dette var moro, Jørn, stå på
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #352 på: desember 07, 2009, 23:43:29 pm »

ja stemmer som roy sier.
dette er kun en Printscreen bilde fra Log programmet.
I logprogrammet kan man flytte den vertikale lyseblå streken over hele logen og lese ut verdier hvor det måtte ønskes dette.
på det andre logbildet  ser du att dutycycle er på 57.5%
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #353 på: desember 08, 2009, 08:57:28 am »

Heia Drammen! Ser artig ut som bare f***! Fikk litt inspirasjon til å lage meg en grei syl.-lekkasjetester av det jeg leste i tråden din.

Skal skabberakklet bremses eller? Hor mye har du påkostetet denne skrotebrota foreløpig?
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #354 på: desember 08, 2009, 10:39:56 am »

som nevt i tråden din så gjør jeg dette:



verktøuet / dingsen er bare en gammel plugg med påsveist luftenippel
2 metoder avhengig av om støtstenge/vippestell står på

med vippestell og støtstenger montert , må motor vries til TDC/øvredødpunkt på den sylinder du skal teste på.
Da står stempel på topp og ventiler er stengt
viktig att stemepl  står helt på toppen , ellers skyves stemplet bare nedover av trykk lufta.

uten støtstenger og vippestell er det bare å kjøre trykkluft inn i sylinder , men vær forberdedt på att motor snurrer litt hvis du ikke har motor på Nedre dødpunkt

da er det bare å høre etter lekkasjer evt sprute litt såpevann her og der.
men det vil alltid være bittelitt lekkaske mellom stempel ringer/syl  og ventiler
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #355 på: desember 08, 2009, 10:46:15 am »

Som nevnt i tråden min, mottatt og forstått Gliser
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #356 på: desember 08, 2009, 10:56:21 am »

goody.
når det gjelder budsjett så har jeg fortsatt planer om å få testet WBX sprutet
det er jo noget biligere enn Megasquirt og det var tanken i utgangspunktet.
men for å finne makseffekt blir det nok tilbake til megasquirt.

grunnen til att jeg testet Megaquirt nå , var pga jeg trodde motoren var i orden og bare fikk for lite suppe.
men som jeg merket var det både smeltet stempel og def innsugsventil/syl lekkasje som lagde muffens .
all den uforbrente oxygenen i den sylinderen som ikke fulgte med , gjorde att bredbåndlambdaen leser magrere enn den egentelig er sidne den får uforbrent oxygen fra den def sylinderen i målingene.
når jeg ser på log'en med samme settinger i sprutet , så gikk den på rundt 12:1 i A/R med den defekte sylinder, mens nå er den nede i ca 9:1 i blandingsforhold
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
tekken
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Gjøvik


Klubbløs #003 www.proturbovw.com


Vis profil WWW
« Svar #357 på: desember 08, 2009, 14:10:05 pm »

ja stemmer som roy sier.
dette er kun en Printscreen bilde fra Log programmet.
I logprogrammet kan man flytte den vertikale lyseblå streken over hele logen og lese ut verdier hvor det måtte ønskes dette.
på det andre logbildet  ser du att dutycycle er på 57.5%

Joda,skjønner hvordan det leses av på skjermen.Men tenkte mere på hvordan sprutet vet at 100% duty cycle på dysene er oppnådd?Hva må du legge inn av informasjon i sprutet når det gjelder dyser?Skjønne mæ..?

Loggført

72 boble (8.59 og 263 km/t) (0-209km/t og 201m på 5.57 sek)
63 notch
67 fastback
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #358 på: desember 08, 2009, 14:44:51 pm »

man legger inn åpningstidene  til dysene som trengs for å fylle en gitt sylinder med suppe , med 100% VE
kalles "Required fuel"
denne regnes ut fra

motorvolum
antal sylindere (antal dyser)
dyse str
blandingsforhold

da får man ett tall i millisekunder (f.eks 11ms som jeg har på denne motor)
og da regner den totale åpningstid ved hjelp av bl.a VE tabellen (bealstning) og turtall , temperatur hvor lang pulsen skal være ved forskjellige turtall og belastninger.
ved 6000 O/min så er stempel på topp 100 ganger pr sekund.
1/100 = 0.01sek eller 10millisekunder.
siden det er forbrenning annen hvergang blir det da 20ms mellomhver forbrenningstakt
hvis dysene krever 20ms for å fylle en sylinder har man 100% dutycycle dvs de står åpne hele tiden
megasquirt regner jo bare ut åpningstiden , så vis dysene er for små vil den regne seg frem til åpningstid som faktisk er lenger en virkelig tid som er tilgjengelig.
derfor den kan vise tallene  i mer enn 100 prosent.
det er bare matematikk Glad

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #359 på: desember 08, 2009, 15:30:29 pm »

så man kan regne ut sånn ca teoretisk HK tall

først den enkle metoden

50HK orginalt ved 4200 O/min
+ca 8 hk grunnet overgang til innsprut
= 58hk
0,7bar ladetrykk= 70% økning av luft.
58hk x 1,7=98,6HK
ovegang  til e-85 15-20 %
98,6 x 1,15 = 111,39HK. ved 4200 O/min


ellers basert på noen av disse tallene som kommer frem i log'en og det man vet om motorstr og dyser, blandingsforhold.

de dysene jeg har på nå er på ca 390CC  på 100% dutycycle skal gi på BENSIN ca 225HK ved en  BSFC på 0,65 og blanindgsforhold på 14,7
(BSFC  is the ratio between the engine's fuel mass consumption and the crankshaft power it is producingis)
dvs relativt lite effektiv med hensyn til bensinmengde man putter inn

jeg kjører E-85 som har en del mindre energi pr enhet en benzin så man må ha mere mengde E-85 inn for å få same energi ut.
ellers klarer E-85 seg med mindre luft enn benzin så resultatet blir ved mange tilfeller 5-10 % mer på sugemotor og 10-20 % mer på turbomotor

siden logen viser over 100% duty cycle på ca 5200 O/min og ett blandingsforhold på ca 9.0:1

225hk x9.0:1 /14,7:1 = 137hk ved 5200 O/min
legger vi inn 10% tap  pga slitasje /tennig ikke optimal , så havner vi på

137x0.9= 123.3HK


MEN dette er KUN teori og man får ikke noe målinger via megasquirt , på om tenningen er riktig
da er det kun bremsebenk som gjelder.
og det er jo veldig vesentlig att peak'en/tenningspunktet  i forbrenningen havner akkurat der den skal
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 15
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!