Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #30 på: desember 29, 2007, 14:51:39 pm » |
|
Og så dukket det opp en liten pakke i posten her en dag med såkalte injector bungs. Disse er til å sveise i iinnsuga slik at jeg kan montere innsprøytnings-dysene på innsuga og få det ferdig også. Ting drar seg sammen sakte men sikkert...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #31 på: desember 29, 2007, 21:58:04 pm » |
|
Motoren blir veldig pen å se på, så får håpe alle bitene faller på plass og den fungerer like bra som den ser ut, Roy  Det er noe eget med Porsche kjøling på T1 motor, og legger du på hjemmemekka innsprut blir det bare übergrymt 
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #32 på: januar 03, 2008, 00:50:45 am » |
|
Det håper jeg også, Pål !
Har blitt veldig lite skruing i jula, men et par kvelder har jeg da fått til, og da har den siste forskjermen kommet på plass:
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #33 på: januar 03, 2008, 00:54:28 am » |
|
og stort sette hele kvelden gikk med til å få denne glipa sånn nogenlunde:
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #34 på: januar 03, 2008, 00:58:09 am » |
|
den er langt fra bra enda; den er ikke like bred hele veien, men nå klarer jeg i alle fall å åpne og lukke døra...
det viste seg også at plåten sprakk et sted akkurat i den skarpe bretten... skulle nok ha kunt traktere gass-sveisen også, men jeg får be om hjelp fra de som kan det.
Har fått napp på den delen av høyreskjermen som ikke er bra også, 50 dollar fra USA.... tror ikke jeg står og sliper tinn flere kvelder da nei...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #35 på: januar 08, 2008, 01:03:51 am » |
|
så ble det et par kvelder i garasjen igjen da, og her er bilde av dørglipa etter kveldens seanse:
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #36 på: januar 08, 2008, 01:06:35 am » |
|
Ser kanskje ikke så forskjellig ut fra forrige bilde, men det ligger mange timer i forskjell... Man nå tror jeg at jeg godkjenner den glipa, den er nå sånn ca 4 mm +/- 0.2 hele veien ned, så det får duge.
Her er et bilde bakfra, hfor man kan følge refleksjonen fra lyset fra skjermen og over i døra. Jeg hater at det er sånne "søkk" inn mot slike karosserigliper, da jeg synes det drar forkus vekk fra de lekre linjene. Dørgliper etc skal bare være tynne streker som ikke ødelegger noen av de andre linjene på bilen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #37 på: januar 08, 2008, 01:08:58 am » |
|
Kommer sikkert til å bli arrestert på dette senere, når alle glipene på bilen ikke blir bra, men det er i alle fall målet, så får vi se om jeg oppnår det da...
Her er et bilde tatt forfra hvor man kan se jeg har punktet sammen den fremre skjøten, og den bakre er helsveset og slipet.
Begynner å få teken på denne sveisinga nå, godt jeg snart er ferdig...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #38 på: januar 08, 2008, 01:12:19 am » |
|
Jeg driver også å samler i sammen deler til dette EFI oppsettet mitt, og her er et bilde som hviser hvordan jeg har tenkt å legge opp bensintilførselenen. I stedet for å bruke high-tech aluminium fuel rails, er tanken å gjøre som VW gjorde selv, å satse på messing t-stykker, slanger og slangeklemmer. Jeg har modda toppen av dysene litt, slik at jeg får tredd over en slange, og det blir et pent spor som slangeklemma legger seg i.
Mulig jeg dropper metall-omspunne slanger, siden jeg har hørt rykter om at evt lekkasjer er vanskelig å oppdage med slike slanger. Bensinlekkasje under 3 bars trykk er jeg IKKE interesert i....
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
    
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #39 på: januar 08, 2008, 01:22:44 am » |
|
Syns dette ser veldig bra ut!!! Det er ingenting å si på dette arbeidet - annet en "well done"!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #40 på: januar 08, 2008, 01:55:30 am » |
|
Det er godt å se noen går gjort noe i helgene. her blir det mest å gå å sparke i grusen  Ser veldig bra ut og jeg kommer på ny innspeksjonsrunde snart 
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #41 på: januar 08, 2008, 09:19:48 am » |
|
gjør det!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #42 på: januar 08, 2008, 10:47:29 am » |
|
Jeg driver også å samler i sammen deler til dette EFI oppsettet mitt, og her er et bilde som hviser hvordan jeg har tenkt å legge opp bensintilførselenen. I stedet for å bruke high-tech aluminium fuel rails, er tanken å gjøre som VW gjorde selv, å satse på messing t-stykker, slanger og slangeklemmer. Jeg har modda toppen av dysene litt, slik at jeg får tredd over en slange, og det blir et pent spor som slangeklemma legger seg i.
Mulig jeg dropper metall-omspunne slanger, siden jeg har hørt rykter om at evt lekkasjer er vanskelig å oppdage med slike slanger. Bensinlekkasje under 3 bars trykk er jeg IKKE interesert i....
Hvis det er sånne TESS slanger. kast de så langt du klarer. Antar det er sånne tynne uten amrering? mine var det. Jeg brukte det på Varianten..og endte opp med lekkasjer flere steder..(innsprut) byttet alle til vanlige armerte slanger. Og ikke bruk rustfrie klemmer. de blir ikke skikkelig runde i så små diametere. been there , done that...also. PS WBX motorene har kurante fuelrails. jeg har optil flere: bilde av mine fuelrails og møkkaslanger: 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #43 på: januar 08, 2008, 12:02:13 pm » |
|
Jada de slangene på bildet er "illustrational purpose only", hva slags slangeklemmer anbefaler du da? jeg har fått anbefaling om sånne uten "gjengespor" i selve klemma, men har egentlig ikke kikket så nøye etter det enda.
Jeg har en slik fuel-rail, men mangler en, så hvis du har en til overs er jeg interessert. Blir litt færre skjøter av det.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #44 på: januar 08, 2008, 12:11:36 pm » |
|
Det blir så bra Roy! Veldig imponerende  Skulle ønske mine dører passet like fint...  Blir vel en totalrestaurering av min Ghia en gang også....når jeg er pensjonist....
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
mags
|
 |
« Svar #45 på: januar 08, 2008, 14:09:53 pm » |
|
Slang klemme type Zebra.De er bra.
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #46 på: januar 08, 2008, 15:21:56 pm » |
|
og hvor får jeg de? Wurth?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
-Marius-
Supermedlem
    
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal
|
 |
« Svar #47 på: januar 08, 2008, 17:27:52 pm » |
|
Ja det er wurth sitt merke. Alle vw gutter kan handle på kontoen som heter vw4you. dette er en kontant konto med greie rabatter.
|
|
|
Loggført
|
Mvh
Marius
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #48 på: januar 08, 2008, 17:55:49 pm » |
|
jeg kan sende deg en vetdu.
PS har ett instrument liggendes her også!!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #49 på: januar 08, 2008, 18:08:13 pm » |
|
flotters, send meg kontonr og beløp så skal jeg sette inn en slant på kontoen din for frakt og rail :-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #50 på: januar 15, 2008, 00:54:38 am » |
|
Går tregt på nyåret, men en liten time i garasjen ble det, og da var det innsuget som fikk seg en runde i sveiseapparatet, og jeg fikk montert såkalte injector bungs. Gjenstår bare den andre siden, og en eller annen mekasnisme for å holde dysene på plass, så kan disse innsuga pyntes opp og lakkeres:
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
anders.
Supermedlem
    
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg
|
 |
« Svar #51 på: januar 15, 2008, 01:24:49 am » |
|
ser flott ut grelland 
|
|
|
Loggført
|
1 up
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #52 på: januar 21, 2008, 00:28:28 am » |
|
Jeg skvatt litt når jeg kom inn fra garasjen i kveld og fikk se denne meldingen om at en VW entusiast i Østfold var gått bort. Jeg kjente ikke vedkommende personlig, men slike meldinger får en alltid til å tenke.
Uansett fikk jeg et par timer i garasjen i kveld, og jeg legger ut et par bilder her allikevel, om ikke annet for å vise at verden tross alt må gå videre selv om slike ting skjer...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #53 på: januar 21, 2008, 00:29:33 am » |
|
Det var den siste forskjermen som fikk litt pleie og omtanke i kveld, og den er nå ferdig sveiset:
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #54 på: januar 21, 2008, 00:31:36 am » |
|
Og her kan man se at jeg har montert fangeren igjen, og alle avstander mellom lykter, nesebor og fanger er nå innenfor 1 mm, så dette ser ut til å bli rett og fint :-)
Avstanded fra fangeren og til siden på skjermen ser også bra ut (og lik på begge sider)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #55 på: januar 21, 2008, 00:34:36 am » |
|
Da er det jammen ikke mye sveising som gjenstår på dette karosseriet..... Hjulbuen bak på den ene siden er bare punktet fast, og så er det et par større og mindre fadeser som må rettes opp, så dette går rette veien. Oj ja, så må dashen sveises inn igjen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
EspenX
Supermedlem
    
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo
Praise the raised
|
 |
« Svar #56 på: januar 21, 2008, 00:58:20 am » |
|
Så... det betyr at du nærmer deg lakkering? Da er det jo sjarmør-etappen igjen 
|
|
|
Loggført
|
1969 Militær-buss 
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #57 på: januar 23, 2008, 00:51:24 am » |
|
sjarmør-etappen, ja, men det er en liten stund til enda, så jeg begynte med å helsveise denne hjulbuen, og ved å ta ett punkt om gangen og kjøle ned med trykkluft mellom hver runde, greide jeg det uten at noe slo seg :-) Og så kunne jeg ikke dy meg for å legge inn et hjul i åpningen 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #58 på: januar 23, 2008, 00:52:37 am » |
|
Og når jeg var innom denne skjermen sist, for en 2-3 år siden, var jeg nok litt overivrig med sliperen, så jeg hadde slipet noen plater papirtynne noen steder, så jeg måtte lage meg en liten platebit å legge igjen den fadesen...
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #59 på: januar 23, 2008, 00:54:24 am » |
|
og så var den den siste (og kansje største) fadesen, da....
denne bakskjermen var det første jeg begynte på, så da var nok sveisekunnskapene mine ganske rustne, så jeg dreit meg ut når jeg monterte baklyset.
Her kan man se at denne forhøyningen på toppen gjør en kjempesleng:
|
|
« Siste redigering: januar 23, 2008, 00:56:29 am av grelland »
|
Loggført
|
|
|
|
|