mars 28, 2024, 19:55:40 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 48 49 [50] 51 52 ... 147
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Grelland's Ghia  (Lest 964431 ganger)
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1470 på: mars 14, 2011, 22:10:27 pm »

Kan være jeg skal lure lidt på dem hvis de bliver til overs  Blunker
Du må slutte å lure deg på du, ser hva resultatet av det blir, 2 barn du har nå? Osteaktig Osteaktig

Drit fete stoler Roy sånna vill jeg å ha men uten polstring og i høyglans polert, så lag ett sett extra jeg betaler Blunker

hehe får se om jeg i det hele tatt får en stol klar. Kan hende vi burde satt Kenth på denne jobben i stedet...

Loggført
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4336
Bosted: Horten


Ække laft før du henger igjen på brosteinen


Vis profil
« Svar #1471 på: mars 14, 2011, 22:12:37 pm »

Kan være jeg skal lure lidt på dem hvis de bliver til overs  Blunker
Du må slutte å lure deg på du, ser hva resultatet av det blir, 2 barn du har nå? Osteaktig Osteaktig

Drit fete stoler Roy sånna vill jeg å ha men uten polstring og i høyglans polert, så lag ett sett extra jeg betaler Blunker

hehe får se om jeg i det hele tatt får en stol klar. Kan hende vi burde satt Kenth på denne jobben i stedet...



Hehe sant det, vi burde mase litt på han Osteaktig
Loggført

Visse biler kler bare ikke høyde
www.telehiv-jumpers.com




Proud member of Senkemafia'n.
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1472 på: mars 16, 2011, 22:50:12 pm »

Fikk endelig en liten kveld i garasjen i dag, og begynte med litt kosejobb med å montere høyttalere og disse kassene på sidene bak. Fikk skrudd de fast i siden på bilen uten at skruene kom ut på utsiden Glad

Var innom Pål her om dagen, og han ville ha den gamle Rockford/Fosgate forsterkeren min, så han tok den i innbytte mot et par nye moderne kina-greier. Blir nok rock'n roll da tenker jeg Glad

Men jeg må jo få bilen kjøreklar snart, så jeg fortsatte med litt mer matnyttig skruing. Planen var å modde den nye tanken for å kunne får returen inn i tanken i stedet for den løsningen jeg har hatt hittil med et t-stykke under tanken. Men det viste seg at jeg hadde nesten full tank, og da måtte jeg tømme den først, så nå sitter jeg her med bensinsmak i munn og nesten tom tank.

Skal ta litt bilder neste gang.

Har også begynt å tegne på disse stolene mine, og etter litt kontrollmåling tror jeg at dette skal gå fint uten å komme i konflikt med de originale seteskinnene.

Guttungen har også begynt på et nytt prosjekt med å støydempe brannveggen fra motorromssiden, bilder kommer der også Glad

Snart vår Glad
« Siste redigering: mars 17, 2011, 10:06:26 am av grelland » Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #1473 på: mars 17, 2011, 01:15:05 am »

tømming av bensintank + bruk av kjeften ender somregel medbensin i kjeften Glad
denne bør du vurdera til neste gong: http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Verktoy-og-verkstedutstyr/Olje-og-Fett/Hevertpumpe/

Dei stolane du presanterte kan verta alvårleg råe!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 979
Bosted: Verdal



Vis profil
« Svar #1474 på: mars 17, 2011, 07:29:58 am »

Mye bedre å kjøre tanken tom Gliser
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1475 på: mars 17, 2011, 08:52:10 am »

hehe ja mer moro å kjøre den tom enn å suge...

tok et par crappy mobilbilder, men man kan jo se hvordan ideene er da...

Først et bilde av tanken fra Unneberg (brand spanking ny, så jeg slipper å bekymre meg for bensindamp ved sveising). Den hadde det ene hjørnet "kuttet av" noe som passet utmerket for mitt formål. Her har jeg borret et 12 mm hull, men det er litt tynt blikk, så hullet ble ikke så jevnt i kantene:


Og her skal det sveises inn en "weld bung" med en 90° AN -6 fitting på:


På undersiden av tanken har jeg kjøpt en nippel fra CB som passer rett på tankgjengene, med oring, og AN-6 nippel. Har også en AN -8, som antakelig passer bedre inn på filter/pumpe:


Så dette blir en mye ryddigere installasjon enn det jeg har i dag.

Har også en sånn bulkhead gjennomgang, for å få returen gjennom reservehjulsbrønnen, men jeg må ha ut tanken først for å se hvordan jeg best skal legge opp dette.
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1476 på: mars 17, 2011, 23:22:49 pm »

var en liten tur innom garasjen for å se på dette med den gjennomføringen i reservehjulsbrønn, men da fikk jeg meg en overraskelse, gitt... Det sitter en brakett nedi brønn som holder horna. Denne tok jeg naturlig nok løs når jeg sveisa rust der, men det viser seg at jeg satt den på plass igne litt for nær bakveggen i brønn, så reservehjulet gikk ikke nedi.... hmmm har en 4.5" fuchs som skal brukes som reservehjul, kanksje jeg må få tak i et 125 dekk for å få skviset dette nedi....

Jaja, det løser seg nok Blunker
Loggført
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #1477 på: mars 17, 2011, 23:30:47 pm »

Nødhjul fra bl. annet Saab, 115/70x15 funker fint. Svoger'n kjørte på det permanent foran sin sorte '54
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1478 på: mars 17, 2011, 23:40:45 pm »

anbefaler noe ala dette :

http://www.jula.no/koniske-platebor-3deler-125012

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1479 på: mars 19, 2011, 20:44:32 pm »

takk for gode tips.

I dag var det skikkelig vårstemning på solkysten, og jeg hadde noen timer i garasjen i dag Glad

Fikk gjort en del småting, bl.a testet musikken, og dette spilte jammen bra etter min målestokk. Kanskje ikke så høyt som mange liker, men høyt nok Glad Gjenstår litt på å få en pen installasjon, men da kommer vi over på neste jobb, og det er nytt ledningsnett til sprutet.

Har lurt litt på det en stund, men har kommet til at jeg skal flytte tenningscoilen og litt andre saker ut i motorrommet, så da skal jeg legge opp hele ledningsnettet på nytt. er ikke så mye jobb, er jo bare ca 20 kabler. Da får jeg frigjort litt plass på brannveggen til forsterker også, så da blir det nok fint tenker jeg...

Og hvis været er like fint i morgen er jeg veldig fristet til å prøve en runde rundt på øya her Glad
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #1480 på: mars 19, 2011, 22:05:47 pm »

Gi lyd hvis du skal cruise lidt, så kigger jeg forbi og slår følge.. Vi kan måske enda få flere med på en tidlig vår tur  Osteaktig
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
66 Cab
Supermedlem
*****
Innlegg: 619
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos


Vis profil
« Svar #1481 på: mars 20, 2011, 00:56:36 am »

Urkult trekk på rattet ditt der Mr, hvor kan slikt kjøpes?
Loggført

http://www.typ15.com/                      

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1482 på: mars 20, 2011, 10:55:52 am »

var en her på forumet som solgte noen for noer år siden. Har ikke sett det i noen butikker i det siste...
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1483 på: mars 24, 2011, 23:34:35 pm »

blitt et par kvelder i garasjen denne uken, og jeg har bl.a røsket ut hele ledningsnettet til sprutet. Jeg var ikke helt fornøyd slik det var, så da startet jeg like godt fra bunnen av igjen.

Så jeg har fått loddet meg en ny hovedkabel fra sprutet, som nå skal gå rett i motorrommet, muligens via en "bulkhead connector" gjennom brannveggen, men det kan jeg evt ta senere. Alle sensorer i motorrommet har konnektorer på seg, så det skal være en smal sak å kople fra sprutet for å ta ut motoren.

Jeg har begynt jobben med å kople opp på nytt, og her er releer til hovedstrøm og bensinpumpe og sikringsbok montert på innsiden av brannveggen:


Så har jeg tenkt å rydde opp i den noe "form follows function"-løsningen jeg hadde på triggerhjul og vr-sensor, og her er den nye sensoren montert på en brakett på baksiden av reimhjulet:


Dekselet bak reimhjulet har fått seg et lite kikkhull:

trenger en omgang med sprayboksen ser jeg....

Og når alt er ferdig ser det sånn ut:

dvs ikke helt, siden jeg skal bruke et CB alu-hjul med et stål trigger-hjul montert på baksiden. Poenget er at det ikke kommer til å synes i det hele tatt.

Ikke like elegant som knasten sin løsning, men grei nok Glad

Guttungen har som vanlig et prosjekt på gang, og nå er det støydemping av brannveggen, og her ser vi både disse butyl-mattene som er limt på veggen og de sorte skumgummisakenbe som skal utenpå:


Gjenstår litt tankearbeid for å finne en elegant skjult løsning på alle kablene i motorrommet, men det løser seg nok det også.

Snart tut og kjør igjen Glad
« Siste redigering: mars 24, 2011, 23:54:53 pm av grelland » Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #1484 på: mars 25, 2011, 06:28:40 am »

Ser jo veldig fint ud som altid!  Blunker
Men havde du ikke indfarvet viftehus?
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1485 på: mars 25, 2011, 07:35:31 am »

Jo men etter at jeg måtte tilpasse litt for gasswire- opplegget, ble det sort Glad
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1486 på: mars 25, 2011, 20:08:08 pm »

jammen ble det ikke et par timer i garasjen i dag også, gett. Også på en fredag da Glad

Resultatet er at nå er sprutet på plass, og wiringa inni bilen er ferdig, mangler bare et par ledninger ut til motorrommet.

Neste før oppstart er å sette på konnektorer på alle senorene, og så få maskinert reimhjulet slik at jeg får satt på triggerhjulet.
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1487 på: mars 29, 2011, 22:07:45 pm »

elektrikeren er i støtet....

Innsiden er ferdig:


Mangler et par power-kabler til forsterkerene, men det får jeg tak i i løpet av noen dager.

Bassen mangler teppe/vinyl (har ikke bestemt meg enda...) og en festeanordning til gulvet, men slik ser det ut:

Akkurat plass til en sixpack på hver side av bassen når man skal på tur Blunker

Og så er det bare å løfte opp setet, så synes nesten ingenting:

Baksete skal trekkes i riktige farger, men fruen har vært syk neste hele vinteren, så det har foreløpig ikke blitt prioritert.

Så har jeg koplet alt ferdig baki motorrrommet:

ser ganske rotete ut nå, men en liten ryddejobb og så få på de sorte platene på brannveggen, så blir det mye bedre

Det som mangler nå er å få maskinert reimskiva slik at triggerhjulet får en presspasning på baksiden, og å tilpasse pluggledningene, så er det tut og kjør...

mangler forresten å sveise inn en an -6 nippel i tanken, og lage et par slanger, men det går på en kveld eller to Glad

Sugen på å kjøre nå ja Glad
« Siste redigering: mars 30, 2011, 16:44:41 pm av grelland » Loggført
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 979
Bosted: Verdal



Vis profil
« Svar #1488 på: mars 29, 2011, 22:42:05 pm »


mangler forresten å sveise inn en an -6 nippel i tanken, og lage et par slanger, men det går på en kveld eller to Glad

Sugen på å kjøre nå ja Glad

Bare å montere en slik istedenfor


* nippel.jpg (16.34 KB, 305x213 - vist 225 ganger.)
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1489 på: mars 30, 2011, 07:28:19 am »

og det er ?
Loggført
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 979
Bosted: Verdal



Vis profil
« Svar #1490 på: mars 30, 2011, 07:30:47 am »

og det er ?

http://www.marcomansiperformance.com/products.html

Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1491 på: mars 30, 2011, 09:41:44 am »

ah, men det er omtrent slik jeg har det i dag, med et t-stykke. Jeg vil ha returen inn i tanken Glad
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1492 på: mars 30, 2011, 11:50:39 am »

Ser bra ut Roy!!
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1493 på: mars 30, 2011, 16:50:56 pm »

takker Glad
Loggført
RZR Arve
Seniormedlem
****
Innlegg: 277
Bosted: Longyearbyen


Vis profil

« Svar #1494 på: mars 30, 2011, 20:16:44 pm »

Hvilke materialer bruker du til lyddemping og støyisolering? Skal snart i gang med det på ghia'en min, interessant å høre hva du har gått for.
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #1495 på: mars 30, 2011, 20:24:16 pm »

Hvilke materialer bruker du til lyddemping og støyisolering? Skal snart i gang med det på ghia'en min, interessant å høre hva du har gått for.
og den e fin.  Gliser
Loggført
RZR Arve
Seniormedlem
****
Innlegg: 277
Bosted: Longyearbyen


Vis profil

« Svar #1496 på: mars 30, 2011, 20:57:35 pm »

Hvilke materialer bruker du til lyddemping og støyisolering? Skal snart i gang med det på ghia'en min, interessant å høre hva du har gått for.
og den e fin.  Gliser
Blunker
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1497 på: mars 30, 2011, 21:44:37 pm »

Hvilke materialer bruker du til lyddemping og støyisolering? Skal snart i gang med det på ghia'en min, interessant å høre hva du har gått for.

sånn rundt omkring side 5-6 og 24 i tråden her, finner du litt mer info, men kort fortalt er det produkter fra installbay.no. Pål her på forumet skaffer dette
Loggført
RZR Arve
Seniormedlem
****
Innlegg: 277
Bosted: Longyearbyen


Vis profil

« Svar #1498 på: mars 30, 2011, 22:21:47 pm »

Hvilke materialer bruker du til lyddemping og støyisolering? Skal snart i gang med det på ghia'en min, interessant å høre hva du har gått for.

sånn rundt omkring side 5-6 og 24 i tråden her, finner du litt mer info, men kort fortalt er det produkter fra installbay.no. Pål her på forumet skaffer dette

Strålende! Takk!
Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #1499 på: mars 31, 2011, 15:10:11 pm »


Flere som skal bestille derfra? Jeg vil gjerne ha en sånn Glad
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Sider: 1 ... 48 49 [50] 51 52 ... 147
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!