mars 29, 2024, 09:55:40 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 55 56 [57] 58 59 ... 147
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Grelland's Ghia  (Lest 964703 ganger)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1680 på: august 09, 2011, 22:47:25 pm »

Lageret hugger du bort med en meisel

hørtes voldsomt ut... litt redd for å ødelegge veiva (hvis den ikke allerede er ødelagt da....)

Prøvd det med stor suksess. Pleier å gjøre det på bakre bærelager da jeg ikke alltid gidder å dra av drevene før jeg demonterer lagrene...

Synes veiva di så fin ut, jeg. Hadde selv smelt det sammen igjen etter litt bortpoléring av litt utklint lagermateriale Osteaktig

Godt du er proaktiv og får fix på sakene!
« Siste redigering: august 09, 2011, 22:50:06 pm av tmbryhn » Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1681 på: august 09, 2011, 23:18:35 pm »

ender nok opp med det ja. Jobben med å finne passende nytt lager er satt i gang, men hvis noen har et lager for std veiv og 0.50 linjeborring, så hyl ut. SCC nærmer seg...
Loggført
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1682 på: august 09, 2011, 23:51:20 pm »

Tror jeg har et sett... Skal prøve å huske å se på delelageret på verkstedet i morgen Blunker

Std. trust?
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1683 på: august 10, 2011, 00:07:46 am »

Glitrende. Std thrust ja.
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1684 på: august 10, 2011, 07:57:46 am »

Jeg har også gjort det der en gang på en 2276. Da la jeg veiva i en rullekrybbe jeg har og polerte lagerbanen opp med et meget fint brynje hjern. Dette er ting du kan låne Roy hvis vi får ordnet logistikken Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #1685 på: august 10, 2011, 08:04:18 am »

Eller hvis du vil bygge big blokk så vet jeg om ei scat veiv med 82 slag
nyslipt med nye ks lagre for 3000kr  Blunker
Loggført

Vw 1302
Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #1686 på: august 10, 2011, 08:13:59 am »

jeg er 99% sikker på at jeg har et sånt lager liggende. Nytt. I Oslo.
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1687 på: august 10, 2011, 08:40:48 am »

Skal du ha denne klar til SCC?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1688 på: august 10, 2011, 11:03:14 am »

Skal du ha denne klar til SCC?

det var målet ja, så noe langslag eller andre ting er på ingen måte aktuelt.

Har et par stykker i nærområdet som skulle sjekke lager, så hvis det finnes, er det bare en kvelds-jobb om å gjøre å få skiten inn igjen Glad
Loggført
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1689 på: august 10, 2011, 16:58:12 pm »

Da har jeg sjekket etter lager.

Kom pluttselig på at det eneste settet jeg hadde som kunn dekke behovet ditt gikk til å hjelpe en annen kompis som stod i beita bare for et par uker siden, dessverre...

Håper du får tak på et nytt sett innen rimelig tid.
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1690 på: august 10, 2011, 17:07:55 pm »

takk for at du sjekket Glad

er fortsatt et par mann som leter i hyllene sine Blunker
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1691 på: august 10, 2011, 19:23:10 pm »

fikk sneket inn en drøy time i garasjen i dag også, og har fått kuttet til alu-støtstengene, og montert stive enkle fjører.

bare jeg kan finne et lager til veiva mi nå så... fortsatt et par mann som skulle sjekke hyllene sine
Loggført
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #1692 på: august 10, 2011, 19:27:00 pm »

fikk sneket inn en drøy time i garasjen i dag også, og har fått kuttet til alu-støtstengene, og montert stive enkle fjører.

bare jeg kan finne et lager til veiva mi nå så... fortsatt et par mann som skulle sjekke hyllene sine

Hvis 0.5 er første overborring er jeg rimelig sikker på at jeg har dette - som en siste utvei evt. Reiser bort fredag til utlandet, men skulle være muligheter eventuelt. Må letes frem dog.
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1693 på: august 10, 2011, 19:33:36 pm »

første overborring ja  Glad
Loggført
HenningA
Supermedlem
*****
Innlegg: 668
Bosted: Nøtterøy


Mob 95298043


Vis profil
« Svar #1694 på: august 12, 2011, 11:10:49 am »

ender nok opp med det ja. Jobben med å finne passende nytt lager er satt i gang, men hvis noen har et lager for std veiv og 0.50 linjeborring, så hyl ut. SCC nærmer seg...
Har du sjekket maskinforretningen? Vi hadde j... mye forskjellig liggende den gang jeg jobbet der hvertfall. Mulig du bør ha målene eller id på lageret med deg :-)
Loggført

63 T1

Har hatt:
57 T1
64 T1
71 1302



____________
Mob 95298043
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1695 på: august 12, 2011, 12:38:21 pm »

Lager er i posten  Gliser
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #1696 på: august 12, 2011, 21:26:19 pm »

Det likær vi  Gliser
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1697 på: august 15, 2011, 16:01:20 pm »

Da lå lageret i postkassa og ventet på meg, så nå er det ut i garasjen Glad takk til Erik jee Glad
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #1698 på: august 15, 2011, 16:08:43 pm »

Da lå lageret i postkassa og ventet på meg, så nå er det ut i garasjen Glad takk til Erik jee Glad
livet er herlig.
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1699 på: august 15, 2011, 20:51:28 pm »

so far so good:  Gliser


* longblokk.jpg (122.33 KB, 700x407 - vist 330 ganger.)
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #1700 på: august 15, 2011, 21:08:34 pm »

Det likær vi  Gliser

Vi tager den en gang til  Gliser
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1701 på: august 15, 2011, 22:18:42 pm »

hehe

hadde håpet å komme litt lenger i kveld, men jeg knotet en hel del med den ene toppen.... Først dro jeg av den ene pinnebolten til vippestellet, og måtte en tur i skrotkassa å finne en ny, og det var ikke bare-bare å få ut den knekte....

Så plundra jeg med vippearmsgeometrien på den samme siden, men etter litt banning over unøyaktig kutting av støtstangrør, fikk jeg det sammen sånn nogenlunde greit.

Ble også litt plunder med å shimse endeslakken, men til slutt fant jeg en kombinasjon av shims som ga meg ca 0.10 endeslakk, så det ser bra ut der også (uten papirpakning)

Husket til og med glemmeblekk, så nå er longblokka klar. Skal bare sette på svinghjulet permanent, så kan motoren løftes inn i bilen. Spørs om ikke det blir skruing og ikke burger i morra gitt Blunker
« Siste redigering: august 15, 2011, 23:43:35 pm av grelland » Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1702 på: august 16, 2011, 17:42:12 pm »

Motoren på plass, viftehus på plass. Innsug på plass. Så må jeg løpe til et møte før jeg kan fortsette...

Kan nesten se ut som jeg får prøvekjørt for jeg pakker teltet, jo Glad
Loggført
HenningA
Supermedlem
*****
Innlegg: 668
Bosted: Nøtterøy


Mob 95298043


Vis profil
« Svar #1703 på: august 16, 2011, 20:07:46 pm »

Motoren på plass, viftehus på plass. Innsug på plass. Så må jeg løpe til et møte før jeg kan fortsette...

Kan nesten se ut som jeg får prøvekjørt for jeg pakker teltet, jo Glad

LIKE A LOT!!! Gliser
Loggført

63 T1

Har hatt:
57 T1
64 T1
71 1302



____________
Mob 95298043
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1704 på: august 17, 2011, 15:07:23 pm »

fikk telefon fra barnehagen om at minstemann var blitt syk i dag, så da måtte jeg hjem. HEldigvis ligger garasjen rett utenfor stuedøra, så poden satt i sofaen og så på Timon og Pumba, mens jeg snek meg ut i garasjen og fikk sluttmontert skiten.

Alt gikk ganske glatt, og den fyra på første slag, med ok oljetrykk.

Den ladet ikke, så da måtte jeg ut med vifte og dynamo igjen, og det var så enkelt som at jeg hadde koplet litt feil...

Så fikk jeg alt på plass igjen, og da ladet det Glad

Heiv på hjula og fikk tømt motorrommet for verktøy, så var det ut på prøvetur Glad

Ser ut til å funke som det skal, men det er fortsatt ganske mye tikking/rasling fra ventiler (tror jeg) men jeg rakk aldri å kjøre den varm, og siden jeg nå har alu støtstenger, er de justert til 0.15 på kald motor, så det er vel "normalt" at det tikker når den er kald.

Ellers så la tomgangen seg på ca 2000 rpm.... aner ikke hvorfor, men da gikk tiden fra meg, og jeg måtte ordne litt middag etc. Så er det dugnad på modellbilbanen, før jeg forhåpentlogvis får sett på dette igjen i kveld.

Kjenner freddan kommer litt fort her nå....
« Siste redigering: august 17, 2011, 20:07:52 pm av grelland » Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #1705 på: august 17, 2011, 18:33:51 pm »

føst kal du igjenom torsdagen med endel tripping   Gliser
Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #1706 på: august 17, 2011, 22:00:01 pm »

Du får ta deg en Grodag i morra Glad
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1707 på: august 18, 2011, 21:12:50 pm »

ble ingen grodag; snarere tvert imot.... Mye pes på jobb om dagen, pluss mye greier på hjemmebane, så jeg kom ikke i gang i garasjen før etter kl åtte, men når jeg først kom i gang, fikk jeg gjort en del Glad

Har testet en hel del, og ting funker forsåvidt som det skal, men jeg er veldig usikker p åom jeg er klar til å kjøre oppover i morgen.

Det ene er at det fortsatt tikker og rasler en hel del.... Mulig det skal være sånn, men det jeg må gjøre er i alle fall og vente til den er skikkelig kald, og se iover ventiljusertingen igjen. Jeg har vipper med sånne kuler på tuppen som har en liten rett flate som skal ligge an mot ventilen, og jeg har sett at kula har ligget fei ved justering, så når den roterer og den flate siden treffer ventilen, blir klaringen VELDIG stor. Kan være noe sånt som har skjedd igjen...

Ellers kan det være dysene som faktisk høres så godt når de åpner og lukker....

tror jeg satser på å kjøre opp til Gardermoen, så kanskje det finnes en eller annen der oppe som har hørt en VW motor før... Blunker

Tomgangen er fortsatt altfor høy, og jeg fatter ikke hvorfor. Kan være falsk luft, men det virker som lufta suges inn gjennom spjellhuset, for motoren stopper når jeg legger hånda over åpningen, så det tyder ikke på at det kommer luft inn andre steder i innsuget....

Jeg har justert ned bensinmengden rundt tomgang en hel del, så nå ligger den på 13-1400 rpm, men det er helt feil måte å gjøre det på, så jeg foretrekker å finne årsaken og fikse det skikkelig... problemet er at jeg aner ikke hvordan... Får begynne med å ta ut spjellhuset og se skikkelig på om det lukker skikkelig...

Summasummarum tror jeg IKKE det blir tur oppover i morgen ettermiddag... Må nok ha kvelden i morgen på meg også hvis jeg skal tørre å kjøre såpass langt...
Loggført
Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #1708 på: august 18, 2011, 21:35:55 pm »

jeg har fått råd fra JPM om å justere alu stenger til "løs 0" akkurat som cro mo stenger. motoren utvider seg mye mer enn støtstanga uansett og du får klaring nok når motoren er varm.
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1709 på: august 18, 2011, 21:45:34 pm »

jeg har fått råd fra JPM om å justere alu stenger til "løs 0" akkurat som cro mo stenger. motoren utvider seg mye mer enn støtstanga uansett og du får klaring nok når motoren er varm.

Selv om JPM har flott rykte på seg så ville eg vert skeptisk til dette, pga støt stangen og motoren varmes opp ved forskjellig hastighet og vis du da en liten stund får  "negativ" klaring så kan du lett brenne en ventil..
I tillegg så kan det ikke være uten grunn at de flotte tyske ingeniørene valgte nettopp den klaringen de gjorde...
Vis det er noe man er i tvil om på en vw motor, så gjør bare som ingeniørene valgte. Blunker
Loggført

Sider: 1 ... 55 56 [57] 58 59 ... 147
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!