april 19, 2024, 05:13:47 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 147
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Grelland's Ghia  (Lest 973521 ganger)
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7122
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #360 på: juli 21, 2008, 23:50:37 pm »

En liten oppdatering er vel på tide igjen :-)

Har fått koblet 98% av det elektriske nå, og satte strøm på for første gang i går. Ingen sikringer gikk, og alle releer slo inn når de skulle Glad

Så i dag var fokuset rettet mot motoren, så jeg rev ned alle "løse" deler mens den sto i bilen, det er bare en 10-minutters jobb, så løfta jeg longblokka ut på egenhånd. Jeg fikk tatt av sumpa og gjenget opp hull til oljetempføleren. Fikk også satt in tempføler i den ene toppen.

Deretter monterte jeg drivakler og triangelstag, før jeg begynte å fundere på plassering av oljekjøler.

Når kjøleren er plassert, må jeg ta med gullkortet til TESS og få laget slanger. Det blir ikke billig... Men kan ikke spare DER...

Så da er det inn med motoren igjen (forhåpentligvis for siste gang), og så kan den fyres Glad

Dette går så fint, atte Glad
Loggført
erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #361 på: juli 22, 2008, 00:56:36 am »

Dette er vel et godt alternativ når det gjelder slanger og nipler? http://www.agdervwklubb.com/forum/index.php?topic=1115.0
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7122
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #362 på: juli 23, 2008, 23:27:27 pm »

joa det er et bra alternativ, men langt å kjøre...
Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #363 på: juli 24, 2008, 00:26:24 am »

Sjekk med hydroscand ved siden av proffpartner på korten, kanskje de er noe billigere enn tess? Ikke mange meterne ekstra å kjøre heller
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
V-111
Medlem
***
Innlegg: 123
Bosted: Grong



Vis profil
« Svar #364 på: juli 24, 2008, 09:50:26 am »

firmaet http://www.okonomideler.no har koblinger og slanger tilpasset hydraulsystemer opp til 100 bar. Kan dette være brukbart til smøreoljesystemer?
Loggført
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #365 på: juli 24, 2008, 10:00:55 am »

Sjekk med hydroscand ved siden av proffpartner på korten, kanskje de er noe billigere enn tess? Ikke mange meterne ekstra å kjøre heller

Jeg har vært mye hos både Tess og Hydrocand de siste ukene, og anbefaler Hydroscand på alle mulige måter fremfor Tess. Både service, utvalg og priser går langt utenpå det Tess kan levere, dog med forbehold om lokale døgenikter på Tess i Stavanger...
Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
Keirn
Medlem
***
Innlegg: 120
Bosted: Malmø


Magister Mundi Sum


Vis profil WWW
« Svar #366 på: juli 29, 2008, 18:07:39 pm »

Nå begynner jeg å bli litt spent på oppstarten Grelland!!
Hva skjer?
Loggført

Om du ikke kan reparere det med en hammer, er det sikkert en elektrisk feil....
Karmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1057
Bosted: Kongsberg



Vis profil
« Svar #367 på: juli 29, 2008, 21:48:01 pm »

Nå begynner jeg å bli litt spent på oppstarten Grelland!!
Hva skjer?

Ikkeno...han er turist akkurat nå
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7122
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #368 på: august 01, 2008, 20:07:32 pm »

og nå er jeg hjemme igjen :-)

Avreisen kom litt brått på, så jeg "mista" et par planlagte skrukvelder, men nå er jeg i støtet igjen :-)
Loggført
Keirn
Medlem
***
Innlegg: 120
Bosted: Malmø


Magister Mundi Sum


Vis profil WWW
« Svar #369 på: august 01, 2008, 20:40:24 pm »

Noen host i garasjen ennå ? : Kult
Loggført

Om du ikke kan reparere det med en hammer, er det sikkert en elektrisk feil....
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7122
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #370 på: august 04, 2008, 14:11:21 pm »

mye host, men ikke fra motoren... Guttungen hadde visst bada litt mye i ferien, så mye av helga ble brukt til besøk på legevakt etc pga øreverk...

men noen timer ble det, så motoren ble satt inn, eksos montert, og slanger ble målt opp. Og i dag har jeg vært på Hydroscand og laget slanger og det var en positiv overraskelse mtp pris og service :-)

Skal ha med litt mer stæsj i morgen for å få alle overganger og bensinrør koblet opp, så skal motoren inn for siste gang, og oppstarten næremer seg.

har også kikket på bensintanken, og den var FULL av rustflak, er det noen som har gode tips om hvordan jeg får renset/tømt ut alt sammen? HAr ikke lyst til å fylle filter, pumper og dyser med all den dritten. Ser at Gasolin har noen produkter fra Hirsch, er det noen sm har testet dette?
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #371 på: august 04, 2008, 14:16:09 pm »

Var det ikkje ein som snakte om å ta ein kjetting inni tanken, og riste Kraftig ?
Det skulle ivertfall hjelpe mot det som er løst osv.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Jon T
Supermedlem
*****
Innlegg: 657
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #372 på: august 04, 2008, 18:41:06 pm »



har også kikket på bensintanken, og den var FULL av rustflak, er det noen som har gode tips om hvordan jeg får renset/tømt ut alt sammen? HAr ikke lyst til å fylle filter, pumper og dyser med all den dritten. Ser at Gasolin har noen produkter fra Hirsch, er det noen sm har testet dette?

en ny er ikke så dyr hos unneberg?
Loggført
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #373 på: august 05, 2008, 22:52:15 pm »

de tanksealer tingene til bill hirsch er bra greier men det forutsette att du er nøye med å vaske med den syren som er til det den må få tørke godt før sealeren helles i tanken.Har brukt det på mc tank første gangen fikk jeg det ikke helt til fikk ujevn fordeling over der lekkasjen var så det fortsatte å lekke.Den tåler også kondensfjerner og E85
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7122
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #374 på: august 06, 2008, 07:59:54 am »

bra innspill.

nå har jeg så vidt jeg vet ingen lekkasjer, men tanken (...) var mest å bide opp løse fragmenter av rust etc som måtte være igjen etter jeg har renset så godt jeg kan
Loggført
Keirn
Medlem
***
Innlegg: 120
Bosted: Malmø


Magister Mundi Sum


Vis profil WWW
« Svar #375 på: august 06, 2008, 17:14:55 pm »


Fikk du orden på tanken grelland ?
Husker en kar som også fikk noe gröss i tanken, han zinka den.
Lurer bare litt på om de ikke syrebadet den först, husker ikke.
Uansett.. det er vist noen i Drammen som holder på med sånt.

Men det er kansje litt uaktuelt om du har fått den i orden.

-----------
B E N S I N
Loggført

Om du ikke kan reparere det med en hammer, er det sikkert en elektrisk feil....
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7122
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #376 på: august 06, 2008, 18:30:29 pm »

på vei ut for å se på dette nå  Blunker
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7122
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #377 på: august 06, 2008, 23:04:49 pm »

kom akkurat inn, men rakk aldri å se på tanken... må ta det i morgen.

Mye tyder på å ting begynner å bli klart for oppstart i morgen :-)

Har fikset en hel masse små og store saker de siste dagene, så det er ikke så spennende med bilder, men jeg har tatt meg fri i morgen, og da skal motoren på plass for siste gang, og da kan det passe med noen bilder igjen.

Ellers er bensinpumpe og rør/slanger nesten på plass, mangler noen klammer og småting.

det begynner å nærme seg nå...
Loggført
moon
Seniormedlem
****
Innlegg: 406
Bosted: mosjøen



Vis profil
« Svar #378 på: august 06, 2008, 23:12:13 pm »

dette blir jo bare helt rått...gleder meg til å se denne ferdig Øyerulling
Loggført

Karmann ghia 1957 mod
Hmmm.... karmann ghia ja. Fint skal det væra
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7122
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #379 på: august 06, 2008, 23:27:33 pm »

jeg og, men det blir ikke på scc...

jeg skal gjøre det jeg kan for å komme dit og kjøre, men den vil ikke være ferdig Blunker
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7122
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #380 på: august 07, 2008, 21:37:29 pm »

Tja, hva skal man si nå da....

Har tatt fri fra jobben i dag, og skrudd i sånn ca 11 timer i strekk.

Det har jo gitt litt resultater, da:


* motor.jpg (39.93 KB, 450x350 - vist 389 ganger.)

* motor-under.jpg (29.31 KB, 334x450 - vist 390 ganger.)
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7122
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #381 på: august 07, 2008, 21:41:37 pm »

jeg tror nesten jeg kan si den er ferdig Glad

Men det mangler noen smådeler, f.eks litt oljeslange til veivhusvenilasjonen, shims til porsche-vifta (er ikke lik VW, fant jeg ut), litt lengre viftereim, etc.

så det er i hovedsak småting.

Men jeg er litt pessimistisk akkurat nå  Tvilende

Det er mange småting som må fikses, og det tar vanvittig med tid. De siste ukene har jeg ofret nesten all familietid, pluss at lunchene er på ca 2 timer for å fikse ting og tang...  Er det verdt det....
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7122
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #382 på: august 07, 2008, 21:43:25 pm »

Har også fått på plass det meste av det elektriske, og instrumentene. Mangler fortsatt turtelleren, siden jeg klarte å ødelegge den flotte stickeren jeg fikk sendt fra USA. Trenger litt opprydning og samling av kabler, men det er stort sett klart:


* dash.jpg (40.34 KB, 450x397 - vist 358 ganger.)

* dash_bak.jpg (22.19 KB, 450x186 - vist 317 ganger.)
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7122
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #383 på: august 07, 2008, 21:47:13 pm »

har også lekt rørlegger, men det tror jeg er en karrierevei jeg skal overlate til andre...

Er ikke fornøyd med dette virvaret, så jeg ser for meg å gjøre om dette en god del...


* under-tank-kaos.jpg (24.78 KB, 450x226 - vist 394 ganger.)
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7122
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #384 på: august 07, 2008, 21:48:33 pm »

og sånn ser stakkaren ut på utsiden...

Jeg har hatt litt hjelp til å legge på litt sparkel, men det er på langt nær ferdig slipet, så vi får se hvor mye vi evt gjør før vi legger grunning



* utsiden.jpg (35.42 KB, 450x296 - vist 356 ganger.)
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7122
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #385 på: august 07, 2008, 21:51:33 pm »

Ja da er det store spørsmålet:

Er det mulig å få bil av dette på 8 dager???

Skal jeg være helt ærlig så er jeg som sagt litt pessimistisk akkurat nå. Bare  dette med å fyre motoren og få mappet opp sprutet ser jeg for meg er nolen kvelders jobb, evt tar jeg det på vei til Gardermoen...

Skal også en tur på EU kontroll før alt er klart.

Tiden vil vise om det blir kjøring på meg i år, eller kanskje jeg heller skal fylle opp cooleren med pils, kjøre campingbil oppover, og nyte alle de ANDRE fantastiske bilene på årets SCC...
Loggført
Keirn
Medlem
***
Innlegg: 120
Bosted: Malmø


Magister Mundi Sum


Vis profil WWW
« Svar #386 på: august 07, 2008, 22:17:52 pm »

Ta bilen med på hengern, alltid morro å se sånt som andre driver med, campingbilen og pilsen er jo en selvfölge.
Bedre å skynde langsomt og få det strökent til neste år, stå på!

Det er uansett så utrolig å se denne bilen fikset opp,  at jeg ikke helt skjönner det.
Som sagt folkens, jeg så hvordan denne bilen så ut når den sto hos Unneberg, det var ikke mye annet en sparkel og rust.
Jeg tar av meg hatten for den jobben du har gjort.
« Siste redigering: august 07, 2008, 22:21:56 pm av Keirn » Loggført

Om du ikke kan reparere det med en hammer, er det sikkert en elektrisk feil....
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #387 på: august 07, 2008, 23:10:32 pm »

Ikke prøv deg,,, Gliser   Tipper det er akkurat sånn rundtomkring mange plasser.
Ta oppstarten på ett godt eu verksted, påkoblet både ditt og datt,,,  Kalles for to fluer i ett smekk.
Tror dessuten svaret på teipgreiene blir bra  Kult  
Er nok ikke er aleine om at denna ghian er det mange som gleder seg til og se.
Oi,,,der gikk det enda en dag gitt,,,,,,
Vi sees MED bil på SCC  Gliser


Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1195
Bosted: nykirke i vestfold


Vis profil

« Svar #388 på: august 08, 2008, 07:09:29 am »

Ja da er det store spørsmålet:

Er det mulig å få bil av dette på 8 dager???

Skal jeg være helt ærlig så er jeg som sagt litt pessimistisk akkurat nå. Bare  dette med å fyre motoren og få mappet opp sprutet ser jeg for meg er nolen kvelders jobb, evt tar jeg det på vei til Gardermoen...

Skal også en tur på EU kontroll før alt er klart.

Tiden vil vise om det blir kjøring på meg i år, eller kanskje jeg heller skal fylle opp cooleren med pils, kjøre campingbil oppover, og nyte alle de ANDRE fantastiske bilene på årets SCC...

er det ikke noen mekanikere her på forumet  som kan hjelpe deg litt da,så blir du ferdig,,tenk deg et par kvelder med dugnad på denne ,,vips"ferdig"
Loggført

EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #389 på: august 08, 2008, 07:46:03 am »

Du MÅ bli ferdig Roy, jeg har gleda meg i hele år til å se både bilen og deg på stripa på SCC! *krysser fingre og tær* Stå på!
Loggført

1969 Militær-buss
Sider: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 147
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!