april 28, 2024, 13:00:14 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Senkere Bay-buss - hvilke er best?  (Lest 1559 ganger)
Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 934
Bosted: Trondheim



Vis profil
« på: februar 05, 2008, 14:39:24 pm »

Som headingen sier, hvilke er best? Hvor kjøpe? Er det Maskinaben/Devil's Speedshop (jeg har ikke funnet ham her, ennå...?) sine som gjelder, eller er det Bus Boys, eller CSP  Hæ
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #1 på: februar 05, 2008, 15:11:27 pm »

Har hørt at jonas sine i BUSBOYS er bra. smeen her inne har de.
Loggført
Luftvw
Seniormedlem
****
Innlegg: 277
Bosted: Noreg



Vis profil
« Svar #2 på: februar 05, 2008, 16:01:22 pm »

Senkeplater fra Maskinaben er Best .Grunnen er at sporene/tennene er skikkelig store og dype. Jeg har lest litt på earlybay og det har skjedd flere alvorlige ulykker da plater med små tenner rusjer ned i en hump i en sving.Stopperene har vært fjernet og hjula har gått i taket og null styring og resten trenger jeg ikke nevne. Flere har opplevd dette med boblerogså men det er større tyngde på en buss da sjåføren sitter oppå hjula. Stoppe armene hadde hjulpet da. Det kan hende det er andre produsenter som har justert produktene sine litt ,men av det jeg har sett er de ikke så bra som Maskinaben sine.
Loggført

Folkevogn er kjerra!
Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 934
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #3 på: februar 05, 2008, 20:57:58 pm »

Jeg har bare sett bilder av Maskinabens senkere men synes de ser veldig bra ut, er dessuten litt skeptisk til materialkvalitet og slikt nå som mer og mer deler kommer fra Asia, vanskelig å vite hva som er "ekte vare" og hva som er rene kopier...

Når det gjelder ulykkene som nevnes her, tror jeg kanskje (uten at jeg kjenner vekten på særlig mange Bay-sjåfører Blunker ) kjøretøyets egenvekt spiller større rolle, ikke så mye at føreren sitter over hjulene... Uansett ikke noe hyggelig bilde og en mager trøst for de som har vært utsatt for slike ulykker, selvsagt  Trist
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
Luftvw
Seniormedlem
****
Innlegg: 277
Bosted: Noreg



Vis profil
« Svar #4 på: februar 05, 2008, 22:48:16 pm »

Seff,....seff , Men en normal Norboer veier kanskje et sted mellom 70- 100kg og du får mangen bilbetar i for en slik vekt...og pluss en passasjer det dobbelte, Men selvfølgelig er en bay tung i front.
Loggført

Folkevogn er kjerra!
Luftvw
Seniormedlem
****
Innlegg: 277
Bosted: Noreg



Vis profil
« Svar #5 på: februar 05, 2008, 23:27:24 pm »

Eller for å si det slik : I en vanlig peronbil sedan er passasjer vekten fordelt noenlune likt på alle fire hjul da de sitter ca. i mitten.
I en buss av typen vw varebil er personvekten mest fordelt på forhjulene. Annen vekt som varevekt er et annet kapitel  Gliser
Loggført

Folkevogn er kjerra!
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #6 på: februar 06, 2008, 14:32:05 pm »

Maskinaben sine er så pene at jeg har vurdert å kjøpe et sett å ha på hylla.
Og jeg er IKKE spesielt bussinteressert!  Blunker
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!