april 26, 2024, 14:10:15 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Høyby: en original drømmebil (1969 hvit early bay Dobbelcabiner)  (Lest 54447 ganger)
Hølby
Supermedlem
*****
Innlegg: 1631
Bosted: Gan


Originalt er kult!


Vis profil
« Svar #120 på: august 02, 2011, 12:51:16 pm »

Takk Tistlo.

Det ble ikke gjort så mye i går, da jeg uheldigvis havnet i en kraftig kjedekollisjon med min vanlige bruksbil (som nå blir kondemnert) og det ødela hele kvelden. Får gutse på videre når kroppen er restituert og ting normaliserer seg.
Loggført

Mobil: 90828000
Hølby: 1958 Folkevogn m/piler
Basse «The bastard»: 1959 Ragtop med oval bakrute og litt annen gatemix
Høyby: 1969 T2 Dobbeltkabiner m/kapell
T3 Gipsy Camper 1985
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #121 på: august 02, 2011, 15:31:55 pm »

Denna ser da veldig klar ut til ikke å bli klar til årets treff ??
Stå på,,,17 dager igjen.  Blir helt utrolig fin
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Hølby
Supermedlem
*****
Innlegg: 1631
Bosted: Gan


Originalt er kult!


Vis profil
« Svar #122 på: august 02, 2011, 18:45:11 pm »

Denna ser da veldig klar ut til ikke å bli klar til årets treff ??
Stå på,,,17 dager igjen.  Blir helt utrolig fin

Blir nok ikke klar til årets treff Holmsen, da måtte jeg fått masse hjelp og lokaler som var bedre egnet. Der er vel ikke en ledig plass i Slackers frem til SCC vel? ;-)

Nå har Mags tilbudt seg å hjelpe meg å sette inn taktrekket og når det er montert -er det bare å klemme inn frontruta og da er det ikke så masse igjen (vi er avhengig av varmt vær så lenge jeg ikke har oppvarmet lokale). Men jeg tviler på at jeg rekker SCC, men målet er EU-godkjenning før sesongen er over. Og så få jeg ta småpirket neste år.
Loggført

Mobil: 90828000
Hølby: 1958 Folkevogn m/piler
Basse «The bastard»: 1959 Ragtop med oval bakrute og litt annen gatemix
Høyby: 1969 T2 Dobbeltkabiner m/kapell
T3 Gipsy Camper 1985
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #123 på: august 02, 2011, 18:54:35 pm »

pm Roger Blunker
Loggført
Hølby
Supermedlem
*****
Innlegg: 1631
Bosted: Gan


Originalt er kult!


Vis profil
« Svar #124 på: august 02, 2011, 19:01:20 pm »

pm Roger Blunker
PM besvart
Loggført

Mobil: 90828000
Hølby: 1958 Folkevogn m/piler
Basse «The bastard»: 1959 Ragtop med oval bakrute og litt annen gatemix
Høyby: 1969 T2 Dobbeltkabiner m/kapell
T3 Gipsy Camper 1985
Hølby
Supermedlem
*****
Innlegg: 1631
Bosted: Gan


Originalt er kult!


Vis profil
« Svar #125 på: august 05, 2011, 15:44:50 pm »

Noen timer med skruing i dag for å montere ut tanken og dessverre hadde det lekket bensin og ødelagd en del av lakken under baksetet. Makan til uflaks


* lakkskade.jpg (61.16 KB, 640x480 - vist 219 ganger.)
Loggført

Mobil: 90828000
Hølby: 1958 Folkevogn m/piler
Basse «The bastard»: 1959 Ragtop med oval bakrute og litt annen gatemix
Høyby: 1969 T2 Dobbeltkabiner m/kapell
T3 Gipsy Camper 1985
Hølby
Supermedlem
*****
Innlegg: 1631
Bosted: Gan


Originalt er kult!


Vis profil
« Svar #126 på: august 05, 2011, 15:46:22 pm »

Så da monterte jeg skiltene for å få litt motivasjon.


* skilt_foran.jpg (54.53 KB, 480x640 - vist 186 ganger.)

* skilt_bak.jpg (44.37 KB, 640x480 - vist 169 ganger.)
Loggført

Mobil: 90828000
Hølby: 1958 Folkevogn m/piler
Basse «The bastard»: 1959 Ragtop med oval bakrute og litt annen gatemix
Høyby: 1969 T2 Dobbeltkabiner m/kapell
T3 Gipsy Camper 1985
58orgbug
Supermedlem
*****
Innlegg: 628
Bosted: fredrikstad



Vis profil
« Svar #127 på: august 05, 2011, 20:11:40 pm »

Blir den klar til scc eller, det var en nydelig bil du har fått tak i der, hadde vært artig å fått sett den på scc treffet. Lykke til vidre med sruinga Blunker
Loggført

FOLLO VW KLUBB
Hølby
Supermedlem
*****
Innlegg: 1631
Bosted: Gan


Originalt er kult!


Vis profil
« Svar #128 på: august 05, 2011, 20:54:16 pm »

Blir den klar til scc eller, det var en nydelig bil du har fått tak i der, hadde vært artig å fått sett den på scc treffet. Lykke til vidre med sruinga Blunker
Blir nok ikke ferdig til årets treff. Jeg må få tak i en bensintank også og jeg har ikke fått napp her på forumet enda.
Loggført

Mobil: 90828000
Hølby: 1958 Folkevogn m/piler
Basse «The bastard»: 1959 Ragtop med oval bakrute og litt annen gatemix
Høyby: 1969 T2 Dobbeltkabiner m/kapell
T3 Gipsy Camper 1985
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #129 på: august 06, 2011, 11:00:58 am »

Synd med bensinlekkasjen!! Er det 1komp maling du har på golvet der sidan den kokte opp so mykje? 2komp skal jo normalt tåla ein go del bensin før den koker.

trur ikkje sånne earlybay tankar veks på trer, så eg vil nesten anbefala deg å få den fiksa. har du sett tilstanden på den, kor mykje hol da er å sånt?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Hølby
Supermedlem
*****
Innlegg: 1631
Bosted: Gan


Originalt er kult!


Vis profil
« Svar #130 på: august 06, 2011, 16:05:55 pm »

Synd med bensinlekkasjen!! Er det 1komp maling du har på golvet der sidan den kokte opp so mykje? 2komp skal jo normalt tåla ein go del bensin før den koker.

trur ikkje sånne earlybay tankar veks på trer, så eg vil nesten anbefala deg å få den fiksa. har du sett tilstanden på den, kor mykje hol da er å sånt?
Jeg mener det er 2komp maling, det er samme type som er brukt utvendig. Men det har kommet en del bensin som har blitt liggende og derfor har det begynt å koke. Til alt hell er det kun UNDER setet og da blir det også enklere å omlakkere. Kunne ha vært mye verre tross alt.

Early bay tank er DÅRLIG innvendig, mye rust. Jeg har en latebay som er strøken innvendig og litt rust utvendig, så jeg skal prøve å montere den inntil videre.
Loggført

Mobil: 90828000
Hølby: 1958 Folkevogn m/piler
Basse «The bastard»: 1959 Ragtop med oval bakrute og litt annen gatemix
Høyby: 1969 T2 Dobbeltkabiner m/kapell
T3 Gipsy Camper 1985
Hølby
Supermedlem
*****
Innlegg: 1631
Bosted: Gan


Originalt er kult!


Vis profil
« Svar #131 på: august 06, 2011, 18:33:03 pm »

Siden jeg ikke fant noen tråder med svaret på om early og latebay bensintanker går om hverandre, så legger jeg ut litt informasjon i min prosjekttråd. Tanken til venstre (grå-sort) er fra late bay og den i lysere grå er fra early. De har forskjellige tankmålere, men det regner jeg med går om hverandre siden instrumentene i dashboardet er ganske like. Tankmåleren sitter litt mer midt på tanken på late, men det spiller ingen rolle. Påfyllingsrøret har omtrent identisk plassering og det samme gjelder bensintappen i bunn. Så foreløpig konklusjon fra meg, er at dette passer om hverandre. Så blir det spennende å se på mandag om det faktisk stemmer.


* early-late-bensintank_1.jpg (132.88 KB, 676x870 - vist 192 ganger.)

* early-late-bensintank_2.jpg (145.34 KB, 841x590 - vist 178 ganger.)

* early-late-bensintank_3.jpg (145.55 KB, 683x662 - vist 164 ganger.)
Loggført

Mobil: 90828000
Hølby: 1958 Folkevogn m/piler
Basse «The bastard»: 1959 Ragtop med oval bakrute og litt annen gatemix
Høyby: 1969 T2 Dobbeltkabiner m/kapell
T3 Gipsy Camper 1985
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #132 på: august 06, 2011, 19:05:28 pm »

latebay tanken har jo 2 utluftingar ,mens earlyen har vel kun 1? fiksar du lett med ein T kobling. hoks ny o-ring på tankmålaren-
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Hølby
Supermedlem
*****
Innlegg: 1631
Bosted: Gan


Originalt er kult!


Vis profil
« Svar #133 på: august 06, 2011, 19:32:28 pm »

latebay tanken har jo 2 utluftingar ,mens earlyen har vel kun 1? fiksar du lett med ein T kobling. hoks ny o-ring på tankmålaren-

Det har du rett i. O-ring og t-stykke, er det Biltema eller? Eller tror du det er mulig å blokke den ene luftingen?

Lateby tanken er 99,5% strøken innvendig og relativt bra utvendig. Det er ett område utvendig som har litt gravrust og der legger jeg på epoxy for å kapsle inn rusta. Fikk tips av en kompis og da skal tanken holde noen år.
« Siste redigering: august 06, 2011, 19:38:08 pm av Hølby » Loggført

Mobil: 90828000
Hølby: 1958 Folkevogn m/piler
Basse «The bastard»: 1959 Ragtop med oval bakrute og litt annen gatemix
Høyby: 1969 T2 Dobbeltkabiner m/kapell
T3 Gipsy Camper 1985
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #134 på: august 07, 2011, 00:54:31 am »

Prøv tess, eik senteret eller liknande for o ring og t-stykke. ville ikkje ha blokka den for det er sikkert ei meining bak da;)

puss vekk so mykje rust som mulig og ha på feks biltema sinn kjemisk metall. so pusser du resten av tanken og maler den med nokon strøk go maling når epoksyen har torka.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Hølby
Supermedlem
*****
Innlegg: 1631
Bosted: Gan


Originalt er kult!


Vis profil
« Svar #135 på: august 07, 2011, 08:09:04 am »

Prøv tess, eik senteret eller liknande for o ring og t-stykke. ville ikkje ha blokka den for det er sikkert ei meining bak da;)

puss vekk so mykje rust som mulig og ha på feks biltema sinn kjemisk metall. so pusser du resten av tanken og maler den med nokon strøk go maling når epoksyen har torka.

Takker for innspill her. Jeg har sjekket med syredupping nå og det koster kr. 400,- og det er ikke så hakkande gale og da kan det hende jeg gjør det før pålegging av kjemisk metall og lakkering. Jeg kommer uansett til å montere den først slik at jeg kan få EU-godkjent bilen. Det tok meg en drøy halvtime å få den gamle ut og det er jo ikke store jobben.
Loggført

Mobil: 90828000
Hølby: 1958 Folkevogn m/piler
Basse «The bastard»: 1959 Ragtop med oval bakrute og litt annen gatemix
Høyby: 1969 T2 Dobbeltkabiner m/kapell
T3 Gipsy Camper 1985
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #136 på: august 07, 2011, 14:08:01 pm »

får du syreduppa den so kan du jo få sveisa da som måtte vera hol i den, utan problem Glad Det er jo mykje betre. so maling + innvendig behandling(kan ikkje ha bart stål) gasolin selger eit sånt tank sealer sett som du skal ha inni.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Hølby
Supermedlem
*****
Innlegg: 1631
Bosted: Gan


Originalt er kult!


Vis profil
« Svar #137 på: august 08, 2011, 13:06:06 pm »

Den nye tanken er så bra at jeg har blitt anbefalt å IKKE gjøre så mye med den. Vil montere den i bilen i dag og ta den ut senere og kun sveise de 2-3 små stedene hvor det er litt gravrust.
Loggført

Mobil: 90828000
Hølby: 1958 Folkevogn m/piler
Basse «The bastard»: 1959 Ragtop med oval bakrute og litt annen gatemix
Høyby: 1969 T2 Dobbeltkabiner m/kapell
T3 Gipsy Camper 1985
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #138 på: august 08, 2011, 13:32:07 pm »

husk å bytte ut sila i bunnen av tanken nå da Øyerulling
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Hølby
Supermedlem
*****
Innlegg: 1631
Bosted: Gan


Originalt er kult!


Vis profil
« Svar #139 på: august 09, 2011, 06:05:48 am »

husk å bytte ut sila i bunnen av tanken nå da Øyerulling
Det var visst ikke sil i bunnen på latebaytanken.
Loggført

Mobil: 90828000
Hølby: 1958 Folkevogn m/piler
Basse «The bastard»: 1959 Ragtop med oval bakrute og litt annen gatemix
Høyby: 1969 T2 Dobbeltkabiner m/kapell
T3 Gipsy Camper 1985
Hølby
Supermedlem
*****
Innlegg: 1631
Bosted: Gan


Originalt er kult!


Vis profil
« Svar #140 på: august 09, 2011, 06:14:52 am »

Gårdsdagens skruing var bra. Fikk byttet tanken og den passet (skal bare fikse lufting og det skal jeg gjøre i ettermiddag).

Bilen startet og går med ny tank og det betyr at man kan bruke latebay-tank fra latebay-doka på earlybay. Tankmåleren fungerer på instrumentet på earlybay, selv om tenk er annledes enn på early. For første gang på lenge fikk var dere 3-4 mann innom låven, vanligvis er det bare meg. Når bilen gikk for egen maskin fant vi ut at vi skulle gjøre den ut på plassen. Garasjeporten er relativ trang, spesielt i høyden. Vi plasserte  tre gubb i bilen og sikret senking. Satt 1 mann til å følge meg på at bilen gikk knirkefritt igjennom og det gjorde den - iallefall i høyden. Oppsynsmannen glemte å følge med på begge sider og dermed ble bilen stående i klem i porten og den lyden er ikke morsom å høre på en nylakkert bil. Ord som "detta er bare å polere bort" og "detta er jo en arbeidsbil" ble brukt, mens undertegnede stod og så på at sidelemmen hadde fått en liten bulk og noen lakkskader. MEN dette kunne ha vært jævlig mye verre, hell i uhell tross alt.

Legger ut bilder etter kveldens skruing.
Loggført

Mobil: 90828000
Hølby: 1958 Folkevogn m/piler
Basse «The bastard»: 1959 Ragtop med oval bakrute og litt annen gatemix
Høyby: 1969 T2 Dobbeltkabiner m/kapell
T3 Gipsy Camper 1985
bay crewcab
Seniormedlem
****
Innlegg: 374
Bosted:



Vis profil
« Svar #141 på: august 09, 2011, 06:40:09 am »

Uff. Godt jeg ikke var der og så akkurat det! Ikke moro på nylakkert bil Tvilende. Desverre er det sjelden en bil blir montert etter lakk uten skader. Sånn er det bare,har jeg skjønt...
Loggført

Member of mandagsklubben
Member of Ultimate Street Bays
Bronze 2011, silver 2012 and gold 2015 in USB
Hølby
Supermedlem
*****
Innlegg: 1631
Bosted: Gan


Originalt er kult!


Vis profil
« Svar #142 på: august 09, 2011, 06:47:51 am »

Uff. Godt jeg ikke var der og så akkurat det! Ikke moro på nylakkert bil Tvilende. Desverre er det sjelden en bil blir montert etter lakk uten skader. Sånn er det bare,har jeg skjønt...
Men, det er minimale skader ut i fra hvordan det hørtes ut. Og bilen var nesten helt ute når det skjedde og sånn sett skal man egentlig bare være glad. 2 cm mer til høyre og bilen hadde vært "home free". Men gutta fikk lent bilen over på andre siden og lirket den videre. Men det er jo ett par andre småting som skal fikses i lakken og da tas alt samtidig ;-)
Loggført

Mobil: 90828000
Hølby: 1958 Folkevogn m/piler
Basse «The bastard»: 1959 Ragtop med oval bakrute og litt annen gatemix
Høyby: 1969 T2 Dobbeltkabiner m/kapell
T3 Gipsy Camper 1985
bay crewcab
Seniormedlem
****
Innlegg: 374
Bosted:



Vis profil
« Svar #143 på: august 09, 2011, 07:50:51 am »

Viktig å ta med seg på livets landevei. Det å se løsninger istedet for problemer Blunker.
Loggført

Member of mandagsklubben
Member of Ultimate Street Bays
Bronze 2011, silver 2012 and gold 2015 in USB
bælan
Medlem
***
Innlegg: 138
Bosted: fetsund



Vis profil
« Svar #144 på: august 09, 2011, 08:03:57 am »

det gikk jo ikke så værst da, tatt i betraktning at bilen kunne truffet hjørne mye før og mer av lemmen å sida kunne fått seg en god trøkk. men surt er det jo alltids, men bilen starter og går for egen maskin, så det lover jo godt, og jeg må få takke for turen ut av låven som ballast.
Loggført

1969 bay panel
Member of mandagsklubben
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #145 på: august 09, 2011, 08:06:47 am »

å husk at front ruta skal i også neste mandag Osteaktig
stå på så kan de hende du kan kjøre til scc som er rett borti gata da

m
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #146 på: august 09, 2011, 09:31:23 am »

Trist, men den første bulken skrapa er den verste. Nå er du over den kneika. Tvilende
Kanskje det holder å tappe ut litt luft av hjulene?
Loggført

Speed is no substitute for direction
Hølby
Supermedlem
*****
Innlegg: 1631
Bosted: Gan


Originalt er kult!


Vis profil
« Svar #147 på: august 09, 2011, 11:14:10 am »

Trist, men den første bulken skrapa er den verste. Nå er du over den kneika. Tvilende
Kanskje det holder å tappe ut litt luft av hjulene?
Problemet her var egentlig ikke høyden, da vi satt 3 mann i framsetet - men det var det vi fokuserte på. Vi kjørte ut bilen på skrått og dermed ble det mye trangere enn det er når den kjøres ut rett fram. 
Loggført

Mobil: 90828000
Hølby: 1958 Folkevogn m/piler
Basse «The bastard»: 1959 Ragtop med oval bakrute og litt annen gatemix
Høyby: 1969 T2 Dobbeltkabiner m/kapell
T3 Gipsy Camper 1985
Hølby
Supermedlem
*****
Innlegg: 1631
Bosted: Gan


Originalt er kult!


Vis profil
« Svar #148 på: august 09, 2011, 11:14:51 am »

det gikk jo ikke så værst da, tatt i betraktning at bilen kunne truffet hjørne mye før og mer av lemmen å sida kunne fått seg en god trøkk. men surt er det jo alltids, men bilen starter og går for egen maskin, så det lover jo godt, og jeg må få takke for turen ut av låven som ballast.
Hell i uhell - det er det ingen tvil om.
Loggført

Mobil: 90828000
Hølby: 1958 Folkevogn m/piler
Basse «The bastard»: 1959 Ragtop med oval bakrute og litt annen gatemix
Høyby: 1969 T2 Dobbeltkabiner m/kapell
T3 Gipsy Camper 1985
Hølby
Supermedlem
*****
Innlegg: 1631
Bosted: Gan


Originalt er kult!


Vis profil
« Svar #149 på: august 09, 2011, 21:18:29 pm »

Bilder av uhellet


* 2011-08-09-faens_hengsel.jpg (52.94 KB, 570x854 - vist 200 ganger.)

* 2011-08-09-bulk.jpg (27.29 KB, 854x570 - vist 227 ganger.)

* 2011-08-09-lakkskade.jpg (32.47 KB, 854x570 - vist 195 ganger.)
Loggført

Mobil: 90828000
Hølby: 1958 Folkevogn m/piler
Basse «The bastard»: 1959 Ragtop med oval bakrute og litt annen gatemix
Høyby: 1969 T2 Dobbeltkabiner m/kapell
T3 Gipsy Camper 1985
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!