april 25, 2024, 11:08:42 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Turbohansen's VW 1300  (Lest 21526 ganger)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #60 på: februar 22, 2011, 13:28:24 pm »

Hadde/har samme problem på turboroadster. Etter å revet vekk alt ekstrakoblinger tidligere eier hadde, tror jeg det blir greit å koble alt sammen. Bruk opp alle jordingsledningene først, og se hva som blir igjen i forhold til hvor langt de andre rekker. Tror du forstår logikken når du først kommer i gang.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Turbohansen
Juniormedlem
**
Innlegg: 50
Bosted: Andøy



Vis profil
« Svar #61 på: februar 22, 2011, 17:14:31 pm »

Får se hva jeg finner ut.. er sikert enklere enn det ser ut som.  Glad
Kommer neppe til å fjærne alt, men ta ut det som blir i veien og pakke det pent vekk som Rikard sa Blunker
Loggført

1969 - VW 1300
Turbohansen
Juniormedlem
**
Innlegg: 50
Bosted: Andøy



Vis profil
« Svar #62 på: februar 26, 2011, 23:20:03 pm »

Har nå innsett at et sveiseapparat ikke hadde vært så veldig domt (skulle hørt på deg før tistlo Øyerulling), da det begynner og bli flere og flere småplasser som skulle vært sveiset. Så er da spørsmålet som sikkert er spurt flere ganger før her på forumet: Hvilket apparat skal jeg kjøpe? Og skal jeg ha MIG eller TIG?
Vil ha muligheten til og sveise både stål og aluminium, etter hva jeg har lest og forstått er det MIG som da er tingen!?
Forslag på et ok sveiseapparat til max 6000 kr.?
Loggført

1969 - VW 1300
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #63 på: februar 26, 2011, 23:37:44 pm »

mig(mag) til bil og tig til alu. du kan jo sveisa alu med vanleg apparat og, med litt skifting av diverse deler og gass MEN eg vil påstå att alumig er meir for produksjonsveising og ergo er eit tig apparat det du vil ha for alusveising.. problemet er att tig er forholdsvis uegna til karosserisveising, dvs fullt brukande men litt meir tidkrevande og meir presisjon etc. (= tungvindt framfor mig)

hadde valget vert mitt hadde eg kjøpt eit bra mig apparat, og seinare når behovet melder seg heller invistert i ac/dc tig apparat. dei er normalt relativt dyre, men du får jo desse kinesiske rilon apparata billigare og dei skal vist etter sigande vera bra?

esab er bra greier.
feks esab origomag 170c, det kostar rundt 6k på tilbud. kan sveisa opp til 5mm. du kan og kjøpa orgiomag 150 som er vel opp til ca 3mm stål. det er jo billigare. men i tilleg til apparatet kjem gass, gassregulator(ca800),muligens ein rull tråd(2-300) maska(du vil helst ha automatmaska, ca 1000) og ymse hendigt verktøy som du sikkert har mykje tå frå før av.

men kjøp deg skikkeleg apparat du vil ikkje angra! om du e pengalens kan du vel selga noko deler av den japsen du har ståande Blunker
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Turbohansen
Juniormedlem
**
Innlegg: 50
Bosted: Andøy



Vis profil
« Svar #64 på: februar 26, 2011, 23:58:17 pm »

ok, da skjønner jeg litt mer!  Glad  Har også skjønt at esab er godt sveiseutstyr, og fant nettopp ut at det er en butikk i nærheten som er forhandler av esab! Så skal komme meg dit så kjapt som mulig å sjekke ut salget..
Sveise aluminium er egentlig ikke noe must akkurat nå, tenkte bare at det hadde vært kjekt.
Loggført

1969 - VW 1300
Turbohansen
Juniormedlem
**
Innlegg: 50
Bosted: Andøy



Vis profil
« Svar #65 på: februar 26, 2011, 23:59:21 pm »

... og delene på mazdaratien skal ikke røres!!! Blunker
Loggført

1969 - VW 1300
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #66 på: mars 24, 2011, 10:23:31 am »

..har en mazda bensinpumpe jeg lurte på å bruke..  Flau Men den blir synlig.. Så da ble det en annen..  Blunker
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Turbohansen
Juniormedlem
**
Innlegg: 50
Bosted: Andøy



Vis profil
« Svar #67 på: mars 03, 2012, 00:23:23 am »

Må vell koste av litt støv på denne tråden..

Jobber litt nå og da med bilen, men pga skolegang 6 timer unna garasjn er det ikke mye tid å tilbringe der. Tvilende
Bunnplata ble ferdiglakket forje helg og denne helga står girkasse og hjuloppheng for tur. Kassen og alt annet som skal lakkes er ferdig-grunna i kveld så håper å få lakket ferdig i morgen. Kanskje kommer den seg ned på alle fire før helgen er omme!

Noen dårlig mobilbilder av bunnplata og girkasse:



Loggført

1969 - VW 1300
Turbohansen
Juniormedlem
**
Innlegg: 50
Bosted: Andøy



Vis profil
« Svar #68 på: januar 21, 2013, 17:16:46 pm »

Hei igjen!!
Går treigt det her, men nå er det forhåpentligvis litt liv i dette prosjektet igjen og kommer til å trenge svar på noen spørsmål etterhvert fra medentusiaster Glad

Flyndra er mer eller mindre ferdig og montert sammen igjen. Mangler noen bremseslanger, mansjetter, påfylling av olje og småtterier for å få den helt ferdig. Delene skal ligge hjemme så blir montering til helgen når jeg kommer hjem fra jobb. Det betyr at jeg snart kan starte på karosseriet. Er veldig i tvil hva jeg skal gjøre her.. Problemet er at taket er veldig bulkete (etter at den har vært rullet) og jeg har veldig lyst på et -67 utseende på bilen. Er panser og frontstykket under panseret likt på 67 og 69 (samme med bakpartiet? motorluke og bakstykke.) og passer 67-skjermer rett på?
Et annet alternativ er jo å kjøpe en -67 modell å flytte over karosseriet, dog igjen; passer det rett på en bunnplate fra 69?

Noen bilder som bevis på fremgang   Osteaktig











Litt dagdrømming  Blunker

Loggført

1969 - VW 1300
Turbohansen
Juniormedlem
**
Innlegg: 50
Bosted: Andøy



Vis profil
« Svar #69 på: mars 11, 2015, 13:50:03 pm »

Heldigvis skjedd mere med bilen enn det har i denne tråden. Bilen er på god fart mot lakkboksen så i løpet av neste uke skal den være ferdig sprøytet i ny farge, det blir en stor milepærle i det snart 6 år lange prosjektet! Glad Målet nå er at den skal være på veien og sånn høvelig ferdigtil 17. mai. Skal prøve å følge opp her etterhvert som den blir montert.









Loggført

1969 - VW 1300
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #70 på: mars 11, 2015, 13:53:08 pm »

Ble det 12B motor?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Turbohansen
Juniormedlem
**
Innlegg: 50
Bosted: Andøy



Vis profil
« Svar #71 på: mars 11, 2015, 13:53:51 pm »

Er det forresten noen som har tips til hvor jeg får tak i fillt som skal ligge mellom taktrekket og karosseri?
Loggført

1969 - VW 1300
Turbohansen
Juniormedlem
**
Innlegg: 50
Bosted: Andøy



Vis profil
« Svar #72 på: mars 11, 2015, 13:55:06 pm »

Ble det 12B motor?

Nei, kanskje senere Glad Den på bilde er delemotor til en annen bil. *13B   Gliser
Loggført

1969 - VW 1300
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #73 på: mars 11, 2015, 23:41:46 pm »

eit lite varsku: slip av all den svarte malingen på bakplata di (og evt. andre sveisedeler) før ny lakk. ellers vil du angra om eitpar år når lakken flassar av
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Turbohansen
Juniormedlem
**
Innlegg: 50
Bosted: Andøy



Vis profil
« Svar #74 på: mai 01, 2015, 18:58:21 pm »

Første kjøretur  Blunker

Loggført

1969 - VW 1300
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #75 på: mai 01, 2015, 19:43:56 pm »

Gratulerer!
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Turbohansen
Juniormedlem
**
Innlegg: 50
Bosted: Andøy



Vis profil
« Svar #76 på: mai 01, 2015, 20:48:01 pm »

Takk! Har fortsatt interiør, stereo og litt småtteri igjen da før den kommer på skilter.
Loggført

1969 - VW 1300
Turbohansen
Juniormedlem
**
Innlegg: 50
Bosted: Andøy



Vis profil
« Svar #77 på: juni 17, 2015, 21:43:56 pm »

Noen her inne som har 2" hvit dekkring på 155/60-15? Hadde felgene på dekksjappa men han la ikke ringene på siden dem var for store? Er bortreist på jobb så fikk ikke sett det selv. Må dekkveggen slipes flat for å få ringen til å sitte ordentlig? Post gjerne et bilde av deres hvite dekkvegg og dekk dim!

Loggført

1969 - VW 1300
Turbohansen
Juniormedlem
**
Innlegg: 50
Bosted: Andøy



Vis profil
« Svar #78 på: juni 25, 2015, 12:07:26 pm »

Ordna seg med dekkene og har nå fått på riktig dimensjon (165/80-15) og hvit dekkring  Glad
Nå er bilen tatt i bruk, men noe finjustering på fangere og installering av stereo gjennstår fortsatt. Startmotor ga seg selvfølgelig første dagen på veien, venter på ny i posten nå  Øyerulling Her er i alle fall noe "ferdig" bilder av hvordan den ble tilslutt.





Loggført

1969 - VW 1300
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #79 på: juni 25, 2015, 12:12:37 pm »

Meget pen bil!  Glad
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Jb68
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted: Narvik



Vis profil
« Svar #80 på: juni 25, 2015, 13:26:17 pm »

Denne ble veldig fin , hva heter fargen?
Loggført

1977 t2 lateby aut (konebil)
1973 1303 s big
1966 t1 prosjekt
1973 Teardrop
Turbohansen
Juniormedlem
**
Innlegg: 50
Bosted: Andøy



Vis profil
« Svar #81 på: juni 25, 2015, 21:49:32 pm »

Takk!
Fargen er ikke helt rettferdiggjort på bildene.. i sollys er den mye mer gylden. Det er "Volvo Saffron"  Glad
Loggført

1969 - VW 1300
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #82 på: juni 26, 2015, 11:48:49 am »

Likte godt farge kombinasjonen mellom felg og bil!
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Sider: 1 2 [3]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!