april 27, 2024, 19:19:37 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: min vw beetle 1959  (Lest 9911 ganger)
pats1
Nybegynner
*
Innlegg: 49
Bosted:


Vis profil

« Svar #30 på: januar 21, 2014, 10:32:06 am »

Du kan og lage et dummy reservehjul og ha sprayen inne i det, så får du skjult belgen.
Det var ingen dum ide. Får se hva jeg gjør når forstillingen er på plass Glad
Loggført
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #31 på: januar 21, 2014, 23:29:56 pm »

Har lurt mye på dette med sentermontert belg..... Forstillingen fungerer som normalt med torsjonsfjærer og støtdempere, mens belgen tar seg av justeringen av høyden? Vil ikke denne belgen også fungere som ei ekstra fjær slik at bilen blir ennå mykere i fjæringen?
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #32 på: januar 23, 2014, 00:05:30 am »

Tror han bytter ut fjæra med aksling, fjæring skjer kun ved kompresjon av lufta i belgen. Stemmer det?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

roarrag57
Seniormedlem
****
Innlegg: 380
Bosted: dokka



Vis profil
« Svar #33 på: januar 23, 2014, 11:42:19 am »

Ser slik ut
Loggført

bumblebee
pats1
Nybegynner
*
Innlegg: 49
Bosted:


Vis profil

« Svar #34 på: januar 23, 2014, 23:48:19 pm »

Tror han bytter ut fjæra med aksling, fjæring skjer kun ved kompresjon av lufta i belgen. Stemmer det?

Ja det stemmer Glad

Blir litt mykere en coilovers, blir midt mellom static og coils.
Den blir jo mykere jo lavere du kjører. Hadde luft på golf r32 og det funket greit å kjøre lavt med den uten at det ble for mykt
Loggført
pats1
Nybegynner
*
Innlegg: 49
Bosted:


Vis profil

« Svar #35 på: januar 27, 2014, 21:13:58 pm »

her er noen bilder fra forstillingen, skal få montert den i løpet av uka.






litt dårlige bilder med det får gå Blunker
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #36 på: januar 28, 2014, 11:06:28 am »

Ser bra ut :-)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

pats1
Nybegynner
*
Innlegg: 49
Bosted:


Vis profil

« Svar #37 på: januar 28, 2014, 23:32:02 pm »

da skal forstillinga på, ned i garasjen å skru litt





litt lavere ble den =D må bare få litt mindre dekk dimensjon
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #38 på: januar 28, 2014, 23:54:36 pm »

Ooohhh... Det ble lavt ja. Jeg har bestilt 145/65 til min. Da skal jeg ha klaring til skjerm og lyktebrønn.
Tips: hvis du lar skjøten på volvolista havne i bunnen, vil du ikke ae den. Og fyll dn gjerne med grease for å hindre rust.. ;-)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

pats1
Nybegynner
*
Innlegg: 49
Bosted:


Vis profil

« Svar #39 på: januar 28, 2014, 23:57:20 pm »

Ooohhh... Det ble lavt ja. Jeg har bestilt 145/65 til min. Da skal jeg ha klaring til skjerm og lyktebrønn.

tror det er 80 profil på de jeg har på nå, skal få lakket felgene og bestylltt nye dekk Glad det ser så rart ut, men fy hvor mye klaring det er i hjulbuene
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #40 på: januar 29, 2014, 05:47:48 am »

Ooohhh... Det ble lavt ja. Jeg har bestilt 145/65 til min. Da skal jeg ha klaring til skjerm og lyktebrønn.

tror det er 80 profil på de jeg har på nå, skal få lakket felgene og bestylltt nye dekk Glad det ser så rart ut, men fy hvor mye klaring det er i hjulbuene

det er jo svivel på garasjejekken din, prøvd å svinge på hjula? :-) Og har du sett på klaring til lyktebrønn? Tror ikke det er så mye klaring der med så mye senk og 80profil?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

pats1
Nybegynner
*
Innlegg: 49
Bosted:


Vis profil

« Svar #41 på: januar 29, 2014, 18:59:44 pm »

Ooohhh... Det ble lavt ja. Jeg har bestilt 145/65 til min. Da skal jeg ha klaring til skjerm og lyktebrønn.

tror det er 80 profil på de jeg har på nå, skal få lakket felgene og bestylltt nye dekk Glad det ser så rart ut, men fy hvor mye klaring det er i hjulbuene

det er jo svivel på garasjejekken din, prøvd å svinge på hjula? :-) Og har du sett på klaring til lyktebrønn? Tror ikke det er så mye klaring der med så mye senk og 80profil?

det går garantert ikke å svinge Blunker dekkene stopper i hjulbuen hehe.
Loggført
pats1
Nybegynner
*
Innlegg: 49
Bosted:


Vis profil

« Svar #42 på: februar 01, 2014, 18:33:29 pm »

Ooohhh... Det ble lavt ja. Jeg har bestilt 145/65 til min. Da skal jeg ha klaring til skjerm og lyktebrønn.
Tips: hvis du lar skjøten på volvolista havne i bunnen, vil du ikke ae den. Og fyll dn gjerne med grease for å hindre rust.. ;-)

ja vi fant ut til slut at vi måtte ha volvolisten i bunn, ble mye penere.
Loggført
Eastside
Medlem
***
Innlegg: 177
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #43 på: februar 01, 2014, 19:35:53 pm »

Har lurt mye på dette med sentermontert belg..... Forstillingen fungerer som normalt med torsjonsfjærer og støtdempere, mens belgen tar seg av justeringen av høyden? Vil ikke denne belgen også fungere som ei ekstra fjær slik at bilen blir ennå mykere i fjæringen?

Tror han bytter ut fjæra med aksling, fjæring skjer kun ved kompresjon av lufta i belgen. Stemmer det?

Jeg som er Christian Østby og fikk den første slik produserte forstilling fra Derek på the.dub.lab til min type1 i 2013. Babelfish har rett i det meste, men belgen fungerer ikke som en ekstra fjær, fordi den er liten og har høyt trykk når man kjører, ergo ingen ekstra fjæring. Dette er helt kongefett å kjøre med, spesielt sammenlignet med de tåpelige airkewldforstillingene med airshocks. Men dette er ganske stivt å kjøre på da..

og ja, det er plass til reservehjulet fortsatt Glad
Loggført
Eastside
Medlem
***
Innlegg: 177
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #44 på: februar 01, 2014, 20:03:06 pm »

funker slik:

« Siste redigering: februar 03, 2014, 20:39:48 pm av Eastside » Loggført
pats1
Nybegynner
*
Innlegg: 49
Bosted:


Vis profil

« Svar #45 på: februar 02, 2014, 15:08:19 pm »

funker slik:

gleder meg så sykt nå east Glad har egentlig gjort ferdig allt forran hehe, mkobla stømmen på batteriet, pluss og minus på kompressorene og trekke slangen ned til baggen forran =)
men har hatt dama på besøk så da har jeg ikek fått gjort noe =)
Loggført
pats1
Nybegynner
*
Innlegg: 49
Bosted:


Vis profil

« Svar #46 på: februar 02, 2014, 22:02:02 pm »

i dag har jeg fått testa lufta forran,  og ble ganske fornøyd

Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #47 på: februar 02, 2014, 22:14:25 pm »

Det så veldig bra ut!  Glad
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

pats1
Nybegynner
*
Innlegg: 49
Bosted:


Vis profil

« Svar #48 på: februar 02, 2014, 23:28:43 pm »

Det så veldig bra ut!  Glad
takk =) ble veldig fornøyd med høyden selv =)
Loggført
pats1
Nybegynner
*
Innlegg: 49
Bosted:


Vis profil

« Svar #49 på: mars 03, 2014, 00:49:12 am »

Jeg skal bestille ny lamell/clutch til 1200 motor fra 1973
Noen som vet hvilken type som passer ?
Skal bestille fra hotshop http://www.hotshop.as/index.php/butikk/kategori/1099-clutch

Loggført
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!