mai 08, 2025, 18:41:17 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 3-eiket standard ratt *solgt*  (Lest 2365 ganger)
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« på: oktober 06, 2009, 11:17:56 am »

Hvitt urestaurert "standard" ratt med strøken hornknapp vurderes solgt. Dette rattet har fine splines, og passer i alt fra kdf til til langt opp på 50 tallet(kan tilpasses senere modeller også). Har de siste 2 sesonger sittet i zwitteren min og har vært både på Mantorp og i Tyskland. Mao det går an å kjøre med og er ikke bare veggpynt, tuter gjør det også. Finnes ikke så mange slike originale montert i norske biler. Seriøse bud over 1500 NOK vurderes. Rattet sitter i bilen til det rette budet dukker opp  Blunker

PM for spørsmål


* ratten-i-min-bil1.JPG (91.57 KB, 339x395 - vist 176 ganger.)

* ratten-i-min-bil2.JPG (96.18 KB, 353x488 - vist 130 ganger.)
« Siste redigering: oktober 08, 2009, 20:23:58 pm av Knechten » Loggført
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #1 på: oktober 06, 2009, 14:35:36 pm »

Med mindre du har en custom laget adapter så passer dette kun til boble med den korte rattstammen. På det nye rattet som kom i 1960 ble det mindre splines, og pga det nye rattets utforming ble det kortere rattstamme.
Så det er vel mere riktig å si at det passer på allt fra KDF og tom. 1959 model T-1.
« Siste redigering: oktober 06, 2009, 14:38:28 pm av Mr. Empiboy » Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #2 på: oktober 06, 2009, 15:02:34 pm »

Dette rattet har "fine" splines, men passer fint på gammel stamme med grove splines som det er i min bil. Derfor antar jeg, uten å ha prøvemontert det i en slik, at det passer i nyere biler med fine splines også. Skulle det vise seg å være fullstendig feil er det reklamasjonsrett  Blunker Originialt er dette rattet levert i en 60 talls standard modell i blå farge om jeg ikke tar feil, mens i andre standardmodeller ble det levert i sort farge.

Sjekk thesamba.com så ser dere hva utlendinger tror de kan få for samme rattet. Utropspris er selvkost for flere år siden, og absolutt minstepris.
Loggført
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #3 på: oktober 06, 2009, 17:09:25 pm »

Dette rattet har "fine" splines, men passer fint på gammel stamme med grove splines som det er i min bil. Derfor antar jeg, uten å ha prøvemontert det i en slik, at det passer i nyere biler med fine splines også. Skulle det vise seg å være fullstendig feil er det reklamasjonsrett  Blunker Originialt er dette rattet levert i en 60 talls standard modell i blå farge om jeg ikke tar feil, mens i andre standardmodeller ble det levert i sort farge.

Sjekk thesamba.com så ser dere hva utlendinger tror de kan få for samme rattet. Utropspris er selvkost for flere år siden, og absolutt minstepris.


Det passer på både fine og grove splines. Min 58 modell har orginalt grov tanning på rattstammen men fin tanning inni rattet. Problemet er at biler fra 1960 og nyere (de med den korte rattstammen) har mindre diameter på splinesen. Ganske mye faktisk Blunker Jeg vet dette fordi jeg kjøpte et ratt fra en 61 modell som jeg skulle plukke ut hylsa med splines på for å overføre til mitt Petri standardratt som orginalt er laget for volvo feltvogn. Problemet var at hullet og splinesen i dette rattet var alt for lite til å passe på min lange 58 rattstamme.
« Siste redigering: oktober 06, 2009, 17:12:42 pm av Mr. Empiboy » Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #4 på: oktober 06, 2009, 21:34:43 pm »

Du har nok rett  Blunker Litt mer jobb å få det inn i en sekstitaller, så da sier vi bolt on i femtitallsbiler. Redigert annonse =)
Loggført
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #5 på: oktober 07, 2009, 09:15:04 am »

Bud på 1600 har tikket inn, noe som er over sperregrensen  Glad
...1. gang...
Loggført
øystein
Medlem
***
Innlegg: 211
Bosted: vinje


Hvor gammel kan ei folkevogn bli?


Vis profil
« Svar #6 på: oktober 07, 2009, 21:39:14 pm »

Er ratte lakka? tenkte det skulle vera svart ratt i standaren.
Loggført
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #7 på: oktober 07, 2009, 22:49:25 pm »

Dette er originalt hvitt, med pent patinert original lakk inntakt. Som skrevet over her, noen biler ble levert med hvitt ratt fra fabrikk.  De aller fleste standardmodeller ble solgt på hjemmemarkedet i Tyskland, og det ble antakelig ikke levert mange (om noen) biler med dette rattet til Norge.
Loggført
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #8 på: oktober 07, 2009, 22:50:21 pm »

2. gang......
Loggført
Del
Medlem
***
Innlegg: 185
Bosted: -


Vis profil

« Svar #9 på: oktober 08, 2009, 00:17:36 am »

1700.-
Loggført
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #10 på: oktober 08, 2009, 07:06:44 am »

Bud på 1800 mottatt på PM
Loggført
Del
Medlem
***
Innlegg: 185
Bosted: -


Vis profil

« Svar #11 på: oktober 08, 2009, 11:31:25 am »

2000,-
Loggført
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #12 på: oktober 08, 2009, 12:20:41 pm »

For å ikke trekke dette i langdrag, avslutter jeg budrunden 20.00 i dag. Det er registrert klokkeslett på posting eller PM som gjelder.
Takker for innkomne bud så langt.
Loggført
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #13 på: oktober 08, 2009, 20:23:02 pm »

Da anser jeg dette som solgt.
Loggført
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #14 på: oktober 08, 2009, 23:25:48 pm »

Er det nå jeg skal legge ut mitt for salg?
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #15 på: oktober 08, 2009, 23:42:19 pm »

Er det nå jeg skal legge ut mitt for salg?

Skal jeg grine? Tvilende

(Nei, jeg gjør ikke det, Bare kødda).
« Siste redigering: oktober 08, 2009, 23:44:56 pm av Kjell Roar » Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #16 på: oktober 09, 2009, 10:09:31 am »

Er det nå jeg skal legge ut mitt for salg?

Skal jeg grine? Tvilende

(Nei, jeg gjør ikke det, Bare kødda).

Jeg synes det er moro å ha det jeg. Nå er jeg på jakt etter tutknapp:)
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!