april 29, 2024, 00:10:37 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: 1
under 80hk pr liter
80-90hk pr liter
90-100hk pr liter
Over 100hk pr liter
.
..

Sider: 1 ... 31 32 [33] 34 35 ... 40
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: '67 1500, Cal-looker  (Lest 299461 ganger)
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #960 på: februar 09, 2013, 18:01:09 pm »

pictures or it didn't happen
Loggført
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #961 på: februar 09, 2013, 18:02:29 pm »

En lang dag hos Jee er over. Glad
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #962 på: februar 09, 2013, 18:08:07 pm »

Haha

Det gjør seg med en full dag i verkstedet til Erik Glad

Motoren har samme effekt som ifjor med lik bremsemetode, og litt mindre ved pådragsmetoden. Motoren går leant, så fett og så leant igjen, så den er ikke helt enig i dysebyttene vi gjør.

Snerten og fin, og tok turen opp til 7500 med belastning i dag.


Kan ellers melde om effekt fra 4500 og oppover, st en liten oljelekkasje under sylinder 3..

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #963 på: februar 09, 2013, 18:30:58 pm »

Grattis med bra NA resultat. Lekkasjen fikser du kjapt.

Nå er jeg spent på kurvene fra Jee sammenliknet med kurvene fra EA. Teori vs praksis  Glad

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #964 på: februar 09, 2013, 18:33:35 pm »

Flott levert!
Nå er det Puttemotor v3 sin tur i benken Glad
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #965 på: februar 09, 2013, 19:04:16 pm »

Hmm. Nå har EA konket her. Får legge ut på jobb på mandag, har backup filer på den maskinen.


Bra dag Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #966 på: februar 09, 2013, 19:06:40 pm »

Hmm. Nå har EA konket her. Får legge ut på jobb på mandag, har backup filer på den maskinen.


Bra dag Glad

Kom deg hjem og pop en pils!!
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #967 på: februar 09, 2013, 19:10:49 pm »

Hmm. Nå har EA konket her. Får legge ut på jobb på mandag, har backup filer på den maskinen.


Bra dag Glad

Kom deg hjem og pop en pils!!

Allerede gjort. Osteaktig
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #968 på: februar 09, 2013, 19:31:41 pm »

Hmm. Nå har EA konket her. Får legge ut på jobb på mandag, har backup filer på den maskinen.


Bra dag Glad

Kom deg hjem og pop en pils!!

Allerede gjort. Osteaktig

Skål bror!
Loggført
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2424
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #969 på: februar 09, 2013, 20:40:16 pm »

Grattis Glad med et flott resultat.
Da er det bare og få klar bilen,
 så er sesongen rett rundt hjørnet.
 Mvh Svein.
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #970 på: februar 09, 2013, 20:47:22 pm »

Grattis Glad med et flott resultat.
Da er det bare og få klar bilen,
 så er sesongen rett rundt hjørnet.
 Mvh Svein.

Jepp.. Tipper jeg har motoren plukket fra hverandre og lekkasje tettet imorgen.

Så er det bare å begynne å montere stæsj Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #971 på: februar 09, 2013, 22:08:22 pm »

Motoren blir en bitch og håndtere på stripa. Så vi må følge Erlend med falkeblikk om han skal få noen bra tider. Faller han under 4300 rpm er han fucked og må vente på momentet i lang tid. Her er alt mellom 4600 og 7200 rpm. Og overgangen mellom girene funker kun om han drar den helt ut på samtlige gir.

Hadde vært artig å prøvd denne i bilen min med den gamle kassa mi (4,375 R/P og 1,23 4de). Ville tippet jeg skulle klart å lure en midten 12'er ut av den Blunker

Loggført

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #972 på: februar 09, 2013, 22:11:16 pm »

Herlig hobby vi har :-)
Grattis med en hyggelig dag på Jessheim. Vi ses på Brumunddal :-)
Om du ikke får ånden over deg og drar til sesongåpning i Stavanger i April da.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #973 på: februar 09, 2013, 22:11:48 pm »

Motoren blir en bitch og håndtere på stripa. Så vi må følge Erlend med falkeblikk om han skal få noen bra tider. Faller han under 4300 rpm er han fucked og må vente på momentet i lang tid. Her er alt mellom 4600 og 7200 rpm. Og overgangen mellom girene funker kun om han drar den helt ut på samtlige gir.

Hadde vært artig å prøvd denne i bilen min med den gamle kassa mi (4,375 R/P og 1,23 4de). Ville tippet jeg skulle klart å lure en midten 12'er ut av den Blunker


Bitch eller ikke, det er garantert en morsom motor på stripa. En som krever litt mer av deg som sjåfør sammenliknet med en "standard" 2332. Skal man kjøre fort med noe slikt så må alt stemme, timing, giring, lav vekt, riktig girkasse og en god dose gi fan holdning.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #974 på: februar 09, 2013, 22:18:50 pm »

Erlend får endre signaturen sin..

Fra "If it's fucked, improve it!"   Til... "If it's fucked ...Fuck the shit out of it!" 

Her må det piskes Glad
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #975 på: februar 09, 2013, 22:28:56 pm »

Pisken er til oljing ja  Gliser

Holdt jo fint til 7500 med motstand idag, så holder sikkert til 7200 eller noe på stripa. Får se på å flytte opp turtelleren for å være sikker på å ikke gire for tidlig.

Beste blir å få blandingen litt feitere på lavt turtall
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #976 på: februar 10, 2013, 08:00:27 am »

.
Beste blir å få blandingen litt feitere på lavt turtall

Datasprut eller nye blandingsdyser?
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #977 på: februar 10, 2013, 14:17:57 pm »

Gikk greit i benken ja. Grattis Gliser
Resta er piece of cake for deg ;-)
Bare å få satt motorn i bilen og få denga den Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #978 på: februar 10, 2013, 15:19:31 pm »

Drit i turteller, shift light er tingen! Blunker
Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #979 på: februar 10, 2013, 15:34:26 pm »

Drit i turteller, shift light er tingen! Blunker

Evt. gir når du har ventilflyt Blunker
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #980 på: februar 11, 2013, 09:20:16 am »

Praksis:


Teori:

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #981 på: februar 11, 2013, 10:03:00 am »

Tok friheten av å redusere størrelsen litt


* rsz_jee_1915.jpg (73.02 KB. 648x484 - vist 321 ganger.)


* rsz_1ea_1915.jpg (39.33 KB. 745x414 - vist 309 ganger.)

Loggført

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #982 på: februar 11, 2013, 10:45:51 am »

Her er det bare å selge sliksene og få til skikkelig slurestarter, det er en kunst...

Hva er griden din satt opp på Jee... er det pr 1000 rpm på øvre vindu også?
Tenkte på legge de to grafene oppå hverandre. På hvilket turtall var peak?
Loggført

Speed is no substitute for direction
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #983 på: februar 11, 2013, 11:01:53 am »

Akse inndelingen endrer seg etter makstall. Så bilde blir lite oversiktlig uten å kunne bevege den vertikale hvite streken frem og tilbake.

Det øvre vinduet viser Nm og HP (ikke sae korrigert)

Det nedre viser kun rpm. Og tallene som står ved siden av den hvite vertikale streken er verdiene på det punktet.

Kjører ikke det bilde under bremsing, da jeg vil ha frem litt flere faktorer. Men det blir for rotete til å presentere på et bilde.

At grafene blir hakkete på topp har med dempingen på oljetrykket til momentmåleren å gjøre. Men liker å ha det slik da den blir kjappere til å registrere tenningsbank og småkutt.
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #984 på: februar 12, 2013, 21:17:04 pm »

Da har 3/4 vært av motoren og kan se ut som om det lakk fra deepstuden. Når motoren blir maskinert kommer det en liten glippe ned mellom sylinderhull og kanal inn til deepstuden. Nå er iallefall kanalen det fylt med guffelure..

Begynte på gasserene og, og kan se ut som om den ene har spist en o-ring til overspylerene til akspumpen.. Enten det, eller så fløy den av gårde når jeg tok den ut  Øyerulling
(Satser på sistnevnte)

Motor er iallefall torquet sammen igjen. Og skal vel i bilen snart Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #985 på: februar 17, 2013, 19:02:40 pm »

Hva tenker dere om dette?

* image.jpg (35.41 KB. 450x600 - vist 352 ganger.)

* image.jpg (85.5 KB. 640x480 - vist 305 ganger.)

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #986 på: februar 17, 2013, 19:25:55 pm »

Dropp det fremre festet og kjør på med krybbe lengre bak på kassa. Bedre støtte i det. Stumt bakre feste er også en fordel.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #987 på: februar 17, 2013, 21:30:28 pm »

Dropp det fremre festet og kjør på med krybbe lengre bak på kassa. Bedre støtte i det. Stumt bakre feste er også en fordel.

Ikke bare bare det akkurat nå. Så det seff etter at motor er satt inn. Tipper jeg tester det nå, og heller oppgraderer om det ikke funker.



Nytt av året er at jeg må på med innsugene før jeg kan sette på dekslene over toppene og sylindrene  Øyerulling
Custom kaller de det..  Gliser


Klokket nesten 20timer i garasjen i helge, og tipper det blir det samme neste. Forhåpentligvis så får jeg fyrt opp motoren neste helg Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #988 på: februar 17, 2013, 22:00:09 pm »

Vibrasjoner knekker nesefeste VOL 2 - en gammel klassiker.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #989 på: februar 17, 2013, 22:02:21 pm »

Vibrasjoner knekker nesefeste VOL 2 - en gammel klassiker.

Skjønte det ja, men når det er en sprekk på 1cm som ikke kan forplante deg videre? Litt usikker på hva jeg bør gjøre..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Sider: 1 ... 31 32 [33] 34 35 ... 40
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!