mai 01, 2024, 21:00:12 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: 1
under 80hk pr liter
80-90hk pr liter
90-100hk pr liter
Over 100hk pr liter
.
..

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 40
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: '67 1500, Cal-looker  (Lest 299860 ganger)
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #150 på: mai 09, 2011, 06:17:00 am »

Men jeg er da spent på å få høre hva som var galt jeg, ikke bare at nå virker ting. Selv om det selvsagt er supert. Glad
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4054
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #151 på: mai 09, 2011, 06:46:29 am »

Er en fin fin fornemmelse den når tingene vil fungere igen  Gliser får gratulere
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #152 på: mai 09, 2011, 06:57:52 am »

Men jeg er da spent på å få høre hva som var galt jeg, ikke bare at nå virker ting. Selv om det selvsagt er supert. Glad

Tenning og dysing. Litt halvkjip nå når den var kald, men litt oljetemp så trekker den bra!

Neste er lambdasonde :-)
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #153 på: mai 09, 2011, 07:00:29 am »

Seff oljelekkasje ved tromlene :-P godt jeg kjøpte pakningssett på Ekeberg! Av med bremser etter skolen :-)
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #154 på: mai 09, 2011, 20:12:25 pm »

da var det ingen oljelekkasje mer dra drivaksler, men har kommet en liten en ved støtstangrørene.. godt jeg har ett sett med delbare Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #155 på: mai 09, 2011, 20:22:24 pm »

Prøv å vri/flytt litt på de du har.. Kan være nok til at de tetter igjen. Funker ofte ved nye pakninger. De delbare blir som regel aldri tette  Osteaktig
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #156 på: mai 09, 2011, 21:38:09 pm »

Godt tips! Skal testes :-)
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #157 på: mai 10, 2011, 13:16:51 pm »

eneste nå er at den ikke vil gå på tomgang..

har 55 dyser og 3 runder ut på blandingsskruene. prøve mer fler runder eller 57 dyser?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2424
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #158 på: mai 10, 2011, 13:19:03 pm »

Hvor lavt har du satt tomgangen? (rpm)

Svein
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #159 på: mai 10, 2011, 13:23:20 pm »

den vil ikke gå på tomgang Blunker

skruene kan skrus LANGT inn uten at den vil
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #160 på: mai 10, 2011, 13:41:33 pm »

sjekk om den går på alle fire på tomgang. det er vanlig at tomgangsdysene tetter seg og da går den bare på tre. dra av en og en tennpluggkabel fra fordeleren og se om det er noen forskjell. hvis dert ikke er forskjell går den ikke på den sylinderen. jeg er sikker på at det skal være mulig å få den til å gå på tomgang med de dysene du har. jeg har kjørt med 47 dyser på min 2165. du må kanskje justere opp spjellåpningen også hvis du ikke har prøvd det. husk å ta like mye på hver side.
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #161 på: mai 10, 2011, 13:46:18 pm »

hadde vært en godt idé det, men den vil ikke gå på tomgang i det hele tatt.. hverken på 1,2,3 eller 4 sylindere!

1100rpm går fint, ikke noe under, og det er med foten på pedalen og ikke "av seg selv"
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #162 på: mai 10, 2011, 15:16:04 pm »

Hvis tenninga er ca 8 fortenning på tomgang og tomgangs skruene er ca 1 omdreining inn så skal den går på tomgang med blandeskruen 1 runde ut.
Hvis ikke, kontroller gasserne. skru dem i biter, blås skikkelig rent hele tomgang systemet osv.

Du kan også prøve å justere tomgangen opp til der den sviver sånn ok alene også ruse en forgasser litt omgangen.
Tomgangs kretsen virker til i ca 1/3 gass...

Stor sjans for at du ha to tette tomgangs kretser. Øyerulling
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #163 på: mai 10, 2011, 15:51:45 pm »

Hvis tenninga er ca 8 fortenning på tomgang og tomgangs skruene er ca 1 omdreining inn så skal den går på tomgang med blandeskruen 1 runde ut.
Hvis ikke, kontroller gasserne. skru dem i biter, blås skikkelig rent hele tomgang systemet osv.

Du kan også prøve å justere tomgangen opp til der den sviver sånn ok alene også ruse en forgasser litt omgangen.
Tomgangs kretsen virker til i ca 1/3 gass...

Stor sjans for at du ha to tette tomgangs kretser. Øyerulling

dette var vel litt lite? jeg har lest 1,5runder på blandeskruene, men to uavhengige folk som kan sakene sine sier 3-4 runder ut..

blir sikkert å plukke de i deler allikevel Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #164 på: mai 10, 2011, 16:37:32 pm »


* CIMG3858.jpg (77.51 KB. 360x480 - vist 280 ganger.)

* CIMG3865.jpg (101.38 KB. 640x480 - vist 247 ganger.)

* CIMG3859.jpg (133.31 KB. 640x480 - vist 414 ganger.)

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #165 på: mai 10, 2011, 16:40:41 pm »

4 runder = idioti  Gliser
1-2 runder er alt som skal trenges.
50-55 tomgangsdyse pleier nesten alltid å holde/din motor er normal nok til at det skal gjelde her og.

Har ikke sett så nøye på oppsettet ditt i det siste men litt sånn generell fornuft tilsier at du har en "feil" ikke bare justering.
pass på bensintrykk, flotør høyde, at alle kanaler er åpne og at blandeskruen ikke er ødelagt osv.
Loggført

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #166 på: mai 10, 2011, 16:43:00 pm »

Flott bil!
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #167 på: mai 10, 2011, 16:44:07 pm »

4 runder = idioti  Gliser  jaja.. de KAN motor iallefall
1-2 runder er alt som skal trenges.
50-55 tomgangsdyse pleier nesten alltid å holde/din motor er normal nok til at det skal gjelde her og.

Har ikke sett så nøye på oppsettet ditt i det siste men litt sånn generell fornuft tilsier at du har en "feil" ikke bare justering.
pass på bensintrykk ny pumpe men ikke sjekket trykk, flotør høyde sjekket 3 ganger og er 10 og 32mm hver gang, at alle kanaler er åpne og at blandeskruen ikke er ødelagt osv neste på listen.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #168 på: mai 10, 2011, 16:45:47 pm »

Flott bil!

takk for det Glad kommer seg nå.. tror det blir litt mer gummi foran neste gang!
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #169 på: mai 10, 2011, 16:47:03 pm »

Begynte akkurat å se på 1915 prosjekt tråden din og ser du kokte dem i sitron syre.
Bare som et lite tips så kan det lett legge seg hvitt pulver/oksid belegg i kanalene som kan være litt vanskelig å få ut.
Kommer av erfaring etter eg kokte noen kadron gassere og slet med justering etterpå..

Helst ikke si hvem er irritere på meg, bedre å leve i uviten. Glad
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #170 på: mai 10, 2011, 16:48:24 pm »

de ble smelt i oppvaskmaskin etter, og dratt igjennom med pussestenger, så tror ikke det er det, men kan være drit fra noe annet


uten vaskepulver, så det er ikke det heller Rekker tunge
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #171 på: mai 10, 2011, 16:52:18 pm »

de ble smelt i oppvaskmaskin etter, og dratt igjennom med pussestenger, så tror ikke det er det, men kan være drit fra noe annet


uten vaskepulver, så det er ikke det heller Rekker tunge

Hvis du får pussestenger gjennom tomgangs kanalene osv er jeg imponert.

Fin bil og fine bilder! Glad
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #172 på: mai 10, 2011, 16:54:21 pm »

der ble det blåst! Blunker

takk
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #173 på: mai 10, 2011, 17:42:17 pm »

da er gasserene ute og vi skrur på balkongen!


* CIMG3866.jpg (115.35 KB. 640x480 - vist 325 ganger.)



her er blandingsskruene ute


* CIMG3870.jpg (71.71 KB. 640x480 - vist 273 ganger.)

* CIMG3871.jpg (74.01 KB. 640x480 - vist 265 ganger.)



og inni gasserene der blandingssruene står:


ikke noe s¨ærlig ræl inni der og hullet i enden er fint og rundt..




tomgangsdysene er skrudd ut


Dalland:
hva mer hadde du gjort?


* CIMG3873.jpg (93.65 KB, 640x480 - vist 281 ganger.)
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #174 på: mai 10, 2011, 18:17:27 pm »

du må ta fra hverandre tomgangsdysene (selve dysa og dyseholderen og sjekke at ikke selve dysa er tett. dysa er kjempeliten og det skal ikke mye til før det tetter seg. lykke til.
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #175 på: mai 10, 2011, 22:33:28 pm »

Ble litt usikker på om du har fått med hele blandeskrue "foten" eller om blandeskruen bare ser forskjellig ut på forskjellig varianter av idf...
Her er bilde av hvordan dem ser ut på hpmx kopien:


Mine tips fremover er å gjøre som speed-demon sier, ta ut tomgangs dysen, og blås gjennom.
Men også sett inn blandeskruen noen få runder og ha tomgangs skruen inne, sett så trykkluft på "tute" blandeskruen komme ut i.
Den øverst i midten av bildet:


Du kan til slutt ta ut blandeskruen og tomgangs dysen og blåse ned i "puste hullet" på toppen av gasseren.
Det lille hullet i messing innsatsen oppe til venstre på bildet:


50-55 tomgangs dyse, blandeskruen 1.5 runde ut, tomgangs skruen 1 runde inn etter berøring, tenning på 8 grader.
Da "skal" den gå på tomgang. Øyerulling
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #176 på: mai 10, 2011, 22:40:29 pm »

vi har tydeligvis ikke like idf'ere!

jeg har:

ikke blandeskruer jeg kan skru med hånden
ikke så lange koninger på blandeskruene
ikke aksdyser (kjøkkenkraner) som er skrudd ned, men presset ned


jeg har:

2 tomgangsdyser som er skrudd i fra toppen
aksdyser som er presset ned, med en kule og en firkantet stang under dette



merkelig dette her


så dine gassere er ikke like som mine.. kjørte på 1,5runder ut før, har nå 3 og motoren går bedre!
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #177 på: mai 10, 2011, 22:48:58 pm »

Kan du ta litt bilder rundt om gasserne og dysene?
Han cato på forumet har sikker bedre peiling på de forskjellige variantene. Blunker
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #178 på: mai 10, 2011, 23:05:26 pm »


* CIMG3887mod.jpg (140.04 KB. 640x480 - vist 279 ganger.)

* CIMG3881mod.jpg (138.19 KB. 640x480 - vist 251 ganger.)

* CIMG3885.jpg (89.73 KB. 640x480 - vist 244 ganger.)

* CIMG3882.jpg (98.48 KB. 640x480 - vist 236 ganger.)

* CIMG3882.jpg (98.48 KB. 640x480 - vist 245 ganger.)

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #179 på: mai 10, 2011, 23:11:33 pm »

Ho hei, disse var av en litt eldre garde. Blunker
Men du kan følge samme fremgangsmåte som forklart, "luftehullet" ser du på toppen av gasseren, men bare skru den i filler. Glad
Loggført

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 40
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!