mai 01, 2024, 23:57:46 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: 1
under 80hk pr liter
80-90hk pr liter
90-100hk pr liter
Over 100hk pr liter
.
..

Sider: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 40
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: '67 1500, Cal-looker  (Lest 299951 ganger)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #450 på: januar 04, 2012, 13:36:37 pm »

ja. ser også at noen putter inn stålull der for å skille ut enda mer olje.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #451 på: januar 08, 2012, 23:18:06 pm »

Noen som vet hva slags tennplugger som blir bra her? 12mm og 3/4 lengde..

Regner med det er MC-sjapper som har slikt i Norge?

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #452 på: januar 08, 2012, 23:22:10 pm »

Lagervare på lokale mekonomen regner eg med.
Husker ikke helt hva dem heter, står på cb sine sider.
Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #453 på: januar 08, 2012, 23:27:37 pm »

D7Ea - 12Mm - 3/4'' Reach - For General High Performance Or High Compresion Applications.
D8Ea - 12Mm - 3/4&Quot; Reach - For General High Performance Or High Compresion Applications (One Range Colder).
D9Ea - 12Mm - 3/4&Quot; Reach - Very Cold Plug For Turbo Applications.
http://www.vwparts.net/mm5/merchant.mvc?Session_ID=846674d93b78c03129931d867aaacd44&Screen=PROD&Store_Code=VWP&Product_Code=NGKPLUGS
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #454 på: januar 08, 2012, 23:35:10 pm »

Eivind: 1 helg for sent :-P fant pokker meg ikke den når jeg lette etter deler på fredag Trist

Dalland: verdt å sjekke ut, og nå har jeg noen navn på plugger og :-)
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #455 på: januar 08, 2012, 23:40:12 pm »

Slik er det  Blunker
Men de selger Denso og NGK plugger i 12mm 3/4" til en relativ billig penge hos BilXtra.
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #456 på: januar 08, 2012, 23:41:32 pm »

Bilxtra må sjekkes ut i tillegg :-) takker for info
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Torbjørn Ravndal
Supermedlem
*****
Innlegg: 525
Bosted: Feda, Vest Agder



Vis profil WWW
« Svar #457 på: januar 09, 2012, 21:47:55 pm »

NGK - D7EA - kr. 44.-
NGK - D8EA - kr. 47.-
NGK - D9EA - Kr. 45.-

Pr. stk
Hos Mekk

flekkefjord@mekk.no eller finn din butikk på mekk.no
Loggført

1973 - 1200 "spareboble"
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #458 på: januar 09, 2012, 22:12:00 pm »

Eller 2,48$ på vwparts :-)
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #459 på: januar 09, 2012, 22:14:06 pm »

Crap!

Skulle ta av pinneboltene idag, men 4 pinner tok med seg case-saverne! What to do? Skrudde de ut og satt de inn igjen med locktite. Vil dette funke (time will show) eller er alternativet å sette inn nye?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #460 på: januar 10, 2012, 20:46:20 pm »

Nei.. Dette funket altså ikke. Da blir det nye casesavere, noe som er litt kjipt, da man med 94borring dreier ned noe av casesaveren. Får ta dette for hånd når de er på plass Glad

Ellers kjøpte jeg meg en blokk til idag som skal bli backup motor, men nok om det Glad

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #461 på: januar 11, 2012, 10:05:20 am »

Ang. pluggene, kan anbefale deg også å prøve plugg med powertip, da vil du få gnisten litt lengre inn i forbrenningsrommet. De heter da f.eks. DP7EA (P for powertip) istedenfor D7EA. Eneste du må ta hensyn til, er om du har klaring mellom plugg og stempel (det merker du fort...).

Har hatt god erfaring med powertip på gamle Kawa'n min (1030ccm/100 hk). Blei raskere/bedre gassrespons, og mindre soting. Ser også at BBT og enkelte andre VW-firmaer anbefaler powertip.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #462 på: januar 13, 2012, 20:36:19 pm »

Da var motoren (short) sammen Glad


Endeslakk uten shims: 0,41mm.. Her må det tynne shims til..

eller må jeg pusse ned siden av lageret for å øke endeslakken?
« Siste redigering: januar 13, 2012, 20:47:01 pm av bug66 » Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #463 på: januar 18, 2012, 08:13:57 am »

Satt å leste litt hva andre har opplevd med 86c kammen og må si jeg blir mer og mer positiv.

Før jeg bestemte meg for kam mener jeg å ha lest (uten å kunne gi noen link) at den lå imellom FK8 og FK10.

Skal sies at jeg ikke så mye mer på Engle kammene, men har i ettertid funnet ut at den er "tøffere" enn en FK10...

Noen her inne med en FK10 som var fornøyd med den?

FK 10 : http://cal-look.no/lounge/index.php?action=dlattach;topic=10956.0;attach=36585
86c: http://cal-look.no/lounge/index.php?action=dlattach;topic=10956.0;attach=36846


Eneste jeg ikke har ett klart bilde av er om stemplene og ventilene er enige om hvem som har forkjørsrett og hvem som må vike. Om stemplene må vike blir det litt notching. Tror uansett det blir trangt nedi der!

 Gliser
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #464 på: januar 18, 2012, 21:41:59 pm »

Skulle ikke dette være en turtalt maskin?
Fk89 er vel veien å gå.. Glad
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #465 på: januar 18, 2012, 21:46:51 pm »

Blir flusst av turtall med 86c! Fk89 ville gitt 9hk men høyere enn det jeg vil gå i registeret!
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #466 på: januar 18, 2012, 22:10:06 pm »

Blir flusst av turtall med 86c! Fk89 ville gitt 9hk men høyere enn det jeg vil gå i registeret!

Noen ville gitt en tommel og en nyre for 9hk ekstra i en NA motor.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #467 på: januar 18, 2012, 22:19:01 pm »

Blir flusst av turtall med 86c! Fk89 ville gitt 9hk men høyere enn det jeg vil gå i registeret!

Noen ville gitt en tommel og en nyre for 9hk ekstra i en NA motor.

Han har jo kjøpt seg procomp nå så da henter han vel inn ca 15 hk vel?  Gliser
Bugg66: synes ikke du skal feige ut nå!
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #468 på: januar 18, 2012, 22:25:28 pm »

Blir flusst av turtall med 86c! Fk89 ville gitt 9hk men høyere enn det jeg vil gå i registeret!

Noen ville gitt en tommel og en nyre for 9hk ekstra i en NA motor.

Han har jo kjøpt seg procomp nå så da henter han vel inn ca 15 hk vel?  Gliser
Bugg66: synes ikke du skal feige ut nå!

Procompen er ikke til meg. Foreløpig iallefall.

Seff er 9hk mye, men med 1100rpm mer ble det over det som er "godtatt" av meg.

Snakk om utfeiging dalland som ikke vil bremse motoren før det blir oppgradering  Øyerulling
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #469 på: januar 18, 2012, 23:08:47 pm »

Blir flusst av turtall med 86c! Fk89 ville gitt 9hk men høyere enn det jeg vil gå i registeret!

Noen ville gitt en tommel og en nyre for 9hk ekstra i en NA motor.

Han har jo kjøpt seg procomp nå så da henter han vel inn ca 15 hk vel?  Gliser
Bugg66: synes ikke du skal feige ut nå!

Procompen er ikke til meg. Foreløpig iallefall.

Seff er 9hk mye, men med 1100rpm mer ble det over det som er "godtatt" av meg.

Snakk om utfeiging dalland som ikke vil bremse motoren før det blir oppgradering  Øyerulling

"Jeg har en venn som..."  Øyerulling
Er det noe gale med å oppgradere litt?  Glad
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #470 på: januar 18, 2012, 23:14:34 pm »

Absolutt ikke noe galt i å oppgradere.

Jeg blir førstemann til å legge plan for hva jeg må gjøre med motoren om jeg ikke blir fornøyd! Men da må jeg nesten VITE hva den gir av effekt. Ellers blir jo alt ta ut av luften via rumpedyno og man har plutselig USA-hk..


Jeg har en plan B for å si det sånn..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #471 på: januar 20, 2012, 11:22:53 am »

Oppdatering fra mannen på Jessheim Osteaktig
[ Vedlegget er ugyldig eller eksisterer ikke ]


* IMG_0336.JPG (80.27 KB, 600x450 - vist 279 ganger.)
« Siste redigering: januar 20, 2012, 11:24:52 am av bug66 » Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2424
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #472 på: januar 20, 2012, 12:10:04 pm »

Gikk du for ca 12cm korte innsug  Blunker
Ellers ser dette veldigt  bra ut......... Blir en spennende sesong start på oss, ser det ut til Kult.

Prates. Svein.
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #473 på: januar 20, 2012, 12:11:02 pm »

Var vel litt mer: kapp de det du klarer Glad lengden kan man evt. korrigere med andre trakter Glad

Dette blir meget spennende ja Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #474 på: januar 20, 2012, 13:16:28 pm »

Det var lekre innsug, men jeg forstår ikke hvorfor det legges jobb i disse. Hvorfor ikke kjøpe ferdige korte Race-Trim eller Deano innsug som samtidig har innfestning til gasserne 180 grader i forhold til disse. Mye enklere å justere blandings hvis det er nødvendig senere. Bensinslangen kommer også ut mot veggene i motorrommet og ikke mot viftehuset.

I tillegg lukter det vesentlig mye mer nostalgi av de gamle innsugene. Du er vel ute etter litt stil også??
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #475 på: januar 20, 2012, 13:21:33 pm »

Det var lekre innsug, men jeg forstår ikke hvorfor det legges jobb i disse. Hvorfor ikke kjøpe ferdige korte Race-Trim eller Deano innsug som samtidig har innfestning til gasserne 180 grader i forhold til disse. Mye enklere å justere blandings hvis det er nødvendig senere. Bensinslangen kommer også ut mot veggene i motorrommet og ikke mot viftehuset.

I tillegg lukter det vesentlig mye mer nostalgi av de gamle innsugene. Du er vel ute etter litt stil også??

For det første så fant jeg ikke noen når jeg lette. For det andre så er korte feite og sveisede innsug sykt rå! For det tredje så er matchportingen 110% med toppene. kapp og sveis og kule innsug er resultatet.

Nå må jeg titte litt på Race-Trim og DDS innsug kjenner jeg Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #476 på: januar 20, 2012, 13:45:27 pm »

Det er ganske romslige kanaler på disse, men mulig at wedge kryper litt for langt opp og utenfor basen. Kanskje det måtte sveises litt i de gamle også.


* Deano innsug.jpg (14.42 KB, 400x300 - vist 216 ganger.)
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #477 på: januar 20, 2012, 15:40:36 pm »

Tror flaten med porter er litt større en basen på innsugene.

Men tror dette blir kult allikevel Glad

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #478 på: januar 20, 2012, 19:00:34 pm »

Da ble eksosen tatt:


* IMG_0337.jpg (35.16 KB. 448x600 - vist 245 ganger.)

* IMG_0338.jpg (57.26 KB. 800x598 - vist 212 ganger.)

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #479 på: januar 26, 2012, 22:54:58 pm »

Jadda! JEE holder ord som vanlig! Fikk en sms om at toppene og innsugene er ferdig! :-)

Gleder meg sykt til å se de! :-)
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Sider: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 40
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!