mai 01, 2024, 17:59:17 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: 1
under 80hk pr liter
80-90hk pr liter
90-100hk pr liter
Over 100hk pr liter
.
..

Sider: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 40
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: '67 1500, Cal-looker  (Lest 299793 ganger)
Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #540 på: februar 20, 2012, 08:45:53 am »

jeg måtte sveise inn "utsparinger" til gasserne i viftehuset. og bruke bensintilførselen på toppen av gasseren. smal motor=mye jobb. er det verd det? vet ikke....




Haha

Motoren er blitt så custom, at når jeg satt på viftehuset og en gasser så var det ikke plass.. og da snakker vi lite rundt viftehus.. går ikke uten banjobolt på bensininngang engang.

Her må viftehuset varmes opp og gis noen kakk med hammer Glad

Og må bestille noe annet inn på gasseren Glad
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #541 på: februar 20, 2012, 08:46:55 am »

Det er vel ingen grunn til annet enn å fortsette gjengene innover på staget og så kappe?

blir nok det ja Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #542 på: februar 20, 2012, 08:48:25 am »

jeg måtte sveise inn "utsparinger" til gasserne i viftehuset. og bruke bensintilførselen på toppen av gasseren. smal motor=mye jobb. er det verd det? vet ikke....




Haha

Motoren er blitt så custom, at når jeg satt på viftehuset og en gasser så var det ikke plass.. og da snakker vi lite rundt viftehus.. går ikke uten banjobolt på bensininngang engang.

Her må viftehuset varmes opp og gis noen kakk med hammer Glad

Og må bestille noe annet inn på gasseren Glad

Må mekke litt jeg og, tror ikke jeg gidder ¨kappe pg sveise da det ikke er snakk om mange mm..

 bestilte AN-fittings til gasseren igår så da blir det toppen som skal ha bensin inn Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #543 på: februar 20, 2012, 09:01:17 am »

Dere må ha smale motorer gutter, eller er det egentlig bare at dere har gasserne snudd feil vei?
Jag kan ikke huske å måttet kappe lengden på CSP staget heller, men det er jo en stund siden så hvem vet...
Loggført

Speed is no substitute for direction
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #544 på: februar 20, 2012, 09:42:31 am »

Her er det gasserene som bygger lite på den siden ja.. Mine er snudd og bygger endel mer mot viftehuset da..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #545 på: februar 21, 2012, 08:22:49 am »


* IMG_0385.jpg (57.48 KB. 800x598 - vist 345 ganger.)

* IMG_0386.jpg (64.76 KB. 800x598 - vist 337 ganger.)


trangt gitt..

og ræva bilde når jeg tenker meg om.

Måtta ta en stor chunk ut av dekslene over sylindrene. Prøvde å bevare den air-deflectoren som står på orginale deksler, men det var nytteløst. Var ikke plass til hull for tennpluggmuffe heller, så det ble en halvsirkel der og.

Neste er å kappe hull i viftehuset der jeg ikke har plass, banke ut en passende bit og sveise inn. Og kanskje lakke litt, om jeg gidder.


Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #546 på: februar 21, 2012, 09:44:22 am »

bilder :=)
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #547 på: februar 21, 2012, 10:20:19 am »

Skal få tatt litt bedre bilder ikveld, med ordentlig kamera  Gliser
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2424
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #548 på: februar 21, 2012, 10:35:43 am »

Hei.
Dette ser jo riktigt så snasent ut. Kult

Mvh Svein.

PS: Hvor bestilte du de RØDE pakningene dine mellom gasser/innsug?
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #549 på: februar 21, 2012, 10:36:24 am »

Jaycee greier fra VWPARTS.. skal visst holde tempen nede i gasserene
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #550 på: februar 21, 2012, 12:21:53 pm »

knall:0) vet du hvordan grunnjusteringa e på 2 doble idf gasserere?
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #551 på: februar 22, 2012, 20:16:01 pm »

ble litt kapp Glad


* bilde.JPG (90.29 KB. 478x640 - vist 2359 ganger.)

* bilde2.JPG (74.44 KB. 478x640 - vist 290 ganger.)


Kunne sikkert kappet mindre, men ville kappe slik at det ble lettere å lappe sammen igjen Glad

« Siste redigering: februar 22, 2012, 20:21:31 pm av bug66 » Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #552 på: februar 27, 2012, 10:32:59 am »


* bilde.JPG (145.64 KB. 640x478 - vist 309 ganger.)

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #553 på: februar 27, 2012, 10:51:25 am »

Ferdig?  Sjokkert
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #554 på: februar 27, 2012, 10:56:02 am »

Sveise viftehuset, bensinslanger, sette fottørhøyde og justere ventiler..   + at jeg må finne ut av hva slags staaaaag jeg skal ha.

Du ferdig? Blunker
« Siste redigering: februar 27, 2012, 11:00:06 am av bug66 » Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #555 på: februar 29, 2012, 08:51:25 am »


* bilde1.JPG (91.12 KB. 478x640 - vist 299 ganger.)

* bilde2.JPG (109.98 KB. 478x640 - vist 274 ganger.)

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #556 på: februar 29, 2012, 08:58:30 am »

Slip de sveisene a erlend. Ser jo så inmari ammatør ut det der!!
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #557 på: februar 29, 2012, 09:09:34 am »

Slip de sveisene a erlend. Ser jo så inmari ammatør ut det der!!

Takk!
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #558 på: februar 29, 2012, 09:13:02 am »

knall:0) vet du hvordan grunnjusteringa e på 2 doble idf gasserere?
Gass-spjeldet helt lukket, 1,5 runde ut på AF skruen. Få opp driftstemp på motor/gassere først.
Skru sent inn skruen til turtall synker, skru et kvart/halv omdreining ut igjen.
Gjentas på alle fire. Husk å sjekke sync av gasserne. Har du ikke gjort det før, kan jeg nesten garantere at de er mye feil.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #559 på: februar 29, 2012, 09:13:44 am »

Slip de sveisene a erlend. Ser jo så inmari ammatør ut det der!!

Takk!

Pffffft! skal du kjøre fort eller vinne "se hvor pen bilen min er" premie? :-D
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #560 på: februar 29, 2012, 09:14:59 am »

Slip de sveisene a erlend. Ser jo så inmari ammatør ut det der!!

Takk!

Pffffft! skal du kjøre fort eller vinne "se hvor pen bilen min er" premie? :-D

Fort eller seint... leter man finner man alltid unnskyldninger for å gjøre slett arbeid.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #561 på: mars 01, 2012, 19:22:11 pm »

Eksosen er levert til "Bilens Eksosanlegg" der det skal TIG'es inn bung til AF-måler, bytte flens på ett dual pack anlegg og sveise på flens på stingeren Glad

Hentes imorgen i lunsjen Glad

Deretter er det å sette ventiler og flottørhøyde på gasserene, grunnjustere de, kjøpe inn olje og starte opp.. (tror jeg Rekker tunge )
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #562 på: mars 02, 2012, 12:12:03 pm »


* bilde4.JPG (95.83 KB. 640x478 - vist 272 ganger.)


 Gliser

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #563 på: mars 02, 2012, 15:20:45 pm »


* bilde3.JPG (144.78 KB. 640x478 - vist 2495 ganger.)

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #564 på: mars 02, 2012, 15:56:39 pm »

da er det vel bare å fyre
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #565 på: mars 02, 2012, 23:37:16 pm »

Ikke lenge igjen nå nei Glad

Håper jeg får jobbet litt med selve bilen på søndag Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #566 på: mars 03, 2012, 11:42:16 am »

Gratulerer Erlend! Vi gnir oss i hendene av ren spenning! Blir det ventilbutt eller heftig "snerring" på 8k?!

Håper på å få vært med på oppstart. You name the time, and the place Blunker
Hjelper gjerne til med noe også, hvis du trenger det, men her har du sikkert allerede sikret deg greit.. Eller?
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #567 på: mars 03, 2012, 13:07:20 pm »

Det gjenstår egentlig kun oppstart med motor.

I biln er det setebelter, målere, styresnekke og litt arbeid på girkasse som gjenstår.


Har ikke spikret oppstartstid eller sted, men Drammen virker som en god mulighet  Blunker


Snart vår!

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #568 på: mars 07, 2012, 19:48:34 pm »

Da ble det kjøpt inn nye felger Glad

Fra unaiten, og blir en form for stripehjul..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2424
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #569 på: mars 07, 2012, 21:13:09 pm »

Hva ble det da Erlend Øyerulling Øyerulling Øyerulling
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Sider: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 40
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!