april 29, 2024, 09:10:04 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: ÅRET 1970 !!! -- "EN TRAGEDIGE MED STORE SKADER" !  (Lest 3668 ganger)
Kubel
Nybegynner
*
Innlegg: 6
Bosted:


Vis profil

« på: februar 06, 2008, 23:39:03 pm »

Dette er historien om en kamerat av meg som var på vei hjem, etter en tur med faren sin bil. Dagen var 28/10 1970 !

Bilen, en 1963 modell ble kjøpt fra Laksevåg Forbruksforening ( dagens OBS - MEGA - PRIX ) i skadet stand. Den ble fikset opp av faren og gikk som en kule frem til den tragiske datoen :

28/10 1970 !

Som bildet viser tok bilen kveld og kompisen min Sigmund ble jævlig skadet. Han gikk på krykker ca. et års tid, før han kom seg. Dette er skumle biler å kræsje med, husk det ! Vi har selv en 1966 Microbus !

Bilen ligger i dag begravet nesten der hvor ulykken skjedde, i Rådalen under markene til Jordbruksskolen i Bergen. De som er lokalkjent vet hvor dette er.

Jeg traff en kamerat av meg Sigmund, for noen uker siden og vi snakket om diverse turer vi hadde tidlig på 70 tallet, den gang når vi var ung og vakker. Vi hadde en kjæmpetur til, blandt annet " Visefestivalen i Haugesund " som jeg tror var sommeren 1970. Returen til Bergen ble kjørt av Sigmund i sin egen bil, ikke faren sin, dette også en transpoter av omtrent samme modell.
Vi var en hel gjeng i bilen, trøtt etter flere dagers festing, men vi kom hel hjem alle sammen.

Jeg skulle til å gå da Sigmind sier " Jeg har et bilde av bilen som jeg kræsjet den gangen. Ka sier du HæHæHæHæ?  hvor er det da ?   I lommeboken - det er dette bilde som her er lagt ut , med Sigmund sin velsingnelse !


* Kopi av type2.JPG (86.23 KB, 675x505 - vist 666 ganger.)
« Siste redigering: februar 07, 2008, 00:08:19 am av Kubel » Loggført
Gaston
Supermedlem
*****
Innlegg: 681
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #1 på: februar 06, 2008, 23:43:44 pm »

AU
« Siste redigering: mai 03, 2008, 12:07:28 pm av Gaston » Loggført

1957 Type 2
Kubel
Nybegynner
*
Innlegg: 6
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: februar 09, 2008, 00:16:22 am »

Hei folkens !

I dag kl. 14.45 reiser jeg til Spania igjen, et sted hvor jeg er ofte. Har hørt om en fyr/verksted der, som driver med gamle VW.

På denne turen var planen å avlegge dette stedet en visitt. Blir det noe resultat, kommer jeg med et reisebrev. Jeg har tatt noen bilder av noen biler der syd.

Vi snakkes !

PS. Blir der i minst 6 uker dersom ikke noe spesielt skjer, men jeg har jo nettkafeen som nermeste nabo.
Loggført
Jon T
Supermedlem
*****
Innlegg: 657
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #3 på: februar 09, 2008, 19:30:16 pm »

alicante/altea?
Loggført
Kubel
Nybegynner
*
Innlegg: 6
Bosted:


Vis profil

« Svar #4 på: februar 14, 2008, 18:04:05 pm »

Hei igjen. Etter det jeg har forstaat er det et stykke videre fra Alicante

retning Valencia. Finner jeg ut noe mere faar dere referat !

Spania hilsen fra Kubel !
Loggført
Fisk1
Medlem
***
Innlegg: 120
Bosted: Lillehammer/Gjøvik



Vis profil
« Svar #5 på: mai 03, 2008, 00:59:43 am »

Å fy fader, den hadde fått seg en trøkk friskus! Sjokkert
Hoho... Noe å tenke over når man går med planer om en lignende farkost...

Ha en fin sydentur iallefall!
Loggført

Altfor mange planer og altfor lite penger...
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!