april 28, 2024, 01:27:05 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Nøkkel-krise...  (Lest 6030 ganger)
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #30 på: oktober 14, 2009, 13:45:35 pm »

Jatta jatta... Etter at jeg i dag fikk se døra i dagslys, så innså jeg at jeg må ha virket som en totalt ubrukelig idiot ut fra spørsmålene mine igår. Fikk ut håndtaket, skaffet ny nøkkel, monterte alt tilbake.... og fant ut at frykten jeg har hatt i bakhodet ble virkelighet: det er ikke samme nøkkel til dørene som til tenningen... Aaaarrrghhh!!!

Så nå er tauing neste på programmet så får den stå til de nøklene dukker opp.

Apropos ubrukelige idioter - dro først til Låsspesialisten i Grefsenveien for å skaffe ny nøkkel. Spesialister my ass. De lagde en ny nøkkel basert på koden, men jeg fikk en nøkkel som bare hadde profil på ene siden. Og som naturlig nok ikke funket. Jeg hadde med bussnøklene til andre bussen min og viste at nøkkelen skulle ha profil på begge sider. Men nei, den skulle ikke det ifølge låskoden, sa fyren og foreslo at låsen på et tidspunkt var omprogrammert og at det var derfor den ikke funket med den nye nøkkelen. På Låsspesialisten tar de kun 50 kroner i betaling for å lage nøkler som ikke funker, det er jo et røverkjøp.

Jeg stolte ikke på det Låsspesialisten hevdet, så jeg blåste ut til Karl Jensen på Lillestrøm som Jaru anbefalte. Der ristet de på hodet når de så nøkkelen fra Låsspesialisten. Det var brukt feil emne og en rask sjekk på pcen viste at nøkkelen naturligvis skulle ha profil på begge sider. To minutter etterpå var jeg ute av døra med en nøkkel som funka. Og toppen av service, når jeg skulle betale sa han "Siden du allerede har betalt 50 kroner hos en annen låsesmed for en nøkkel som ikke funker, så får du få denne for 50 kroner også da"!!!! Jeg vet hvor jeg drar også neste gang jeg trenger nøkkel ihvertfall Glad
Loggført

1969 Militær-buss
Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #31 på: oktober 14, 2009, 14:41:29 pm »

Tauing? har du ikke rattlås?
Loggført
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #32 på: oktober 14, 2009, 15:37:14 pm »

Vet ikke, må sjekke. Men med min flaks så har jeg vel det. Og garasjetaket er for lavt til at man kan få bilen opp på et lasteplan. Så det kan nok bli gøy...  Tvilende
Loggført

1969 Militær-buss
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #33 på: oktober 14, 2009, 16:24:49 pm »

Har du forsøkt med nøkler fra div andre tilsvarende biler? Du kjenner jo til noen..
Jeg vet bilen din har gått lite og ikke har slitt låsesylinder, men det er verdt forsøket allikevel. Det finnes bare et visst antall forskjellige nøkler og i tillegg er flere av dem såpass like at de går om hverandre. Jeg har et stort knippe med T1 nøkler, det funker på de aller fleste bobler  Blunker
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #34 på: oktober 14, 2009, 16:31:32 pm »

Har vel egentlig bare testet med bussnøklene jeg har. Det er verdt et forsøk for nå begynner gode råd å bli dyre Glad

Har nå bedt om fri fredag og mandag for å endevende hver eneste centimeter av leiligheten min. De nøklene må jo gjemme seg ett eller annet sted...
« Siste redigering: oktober 14, 2009, 16:33:50 pm av EspenX » Loggført

1969 Militær-buss
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #35 på: oktober 14, 2009, 18:20:13 pm »

Fikk du laget EN ny nøkkel, eller fikk du laget TO, slik at du har en i reserve? Blunker
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Eivind E
Supermedlem
*****
Innlegg: 529
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #36 på: oktober 27, 2009, 15:09:34 pm »

Jeg har en liten nøkkelkrise del II, er ikke akutt men likevel..
Når man stikker nøkkelen inn, siger låsesylinderen inn.
Får da ikke vridd rundt, og rattlåsen sitter på.
For å få vridd rundt må jeg da trekke ut nøkkel mens jeg vrir, slik at jeg trekker ut sylinderen, og så må jeg lirke nøkkelen inn.

Er det noen som har en fix på dette her?
Loggført

65 Karmann Ghia @ 2332
66 1300 @ 1914
72 Doka @ 2.4
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #37 på: oktober 27, 2009, 16:16:36 pm »

start en egen tråd, lykke til Espen! Si fra om du trenger hjelp til noe
Loggført
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #38 på: oktober 27, 2009, 17:04:28 pm »

Du må gjerne bruke denne tråden, for det ordna seg for meg til slutt. Etter å ha endevendt leiligheten for andre gang måtte jeg en tur ut i Golfen, og der, under setet, skimtet jeg noe kjent gitt Osteaktig
Loggført

1969 Militær-buss
Eivind E
Supermedlem
*****
Innlegg: 529
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #39 på: oktober 27, 2009, 17:10:59 pm »

Jeg trodde man helst ikke skulle starte en egen tråd hvis man kunne bruke en eksisterende? (Forumetikette og alt det..)

Men ok Osteaktig jeg ser for meg at det er noe sånn en fjær inni der som er knekt eller noe? Som gjør at låsesylinderen siger inn?
Loggført

65 Karmann Ghia @ 2332
66 1300 @ 1914
72 Doka @ 2.4
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #40 på: oktober 27, 2009, 17:18:06 pm »

Du må gjerne bruke denne tråden, for det ordna seg for meg til slutt. Etter å ha endevendt leiligheten for andre gang måtte jeg en tur ut i Golfen, og der, under setet, skimtet jeg noe kjent gitt Osteaktig

Kva gjorde Jan under der, då? Var han full igjen?
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #41 på: oktober 27, 2009, 17:51:00 pm »

Nei Freddy, under setet lå apebabyen min.  Så da var det bare å ta den med opp til der bussen står og låse den inn i den med ekstranøkkelen jeg fikk laget. Så nå venter jeg bare... (husker ikke helt hvordan det skal fikse tenningslåsen, men regner med at det løser seg selv nå).  Øyerulling

Loggført

1969 Militær-buss
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!