april 28, 2024, 05:14:16 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Voltmeter viste maks utslag (Over 16V) på vei til klubbkveld/Mekonomen i dag...  (Lest 1540 ganger)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« på: oktober 21, 2009, 17:43:18 pm »

La merke til at lyset i dashbordet ble veldig sterkt. Kikket på spenningsmåleren, den sto på maks.
For å komme meg hjem de 20km, tok jeg av reima og stoppet for noen kjølepauser på veien.
Jeg har innebygget likeretter/spenningsregulator 12V. Hvordan ordner jeg dette på best mulig måte?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1 på: oktober 21, 2009, 18:51:26 pm »

Må jeg bytte dynamo om ladespenningen er for høy?
Det er selvfølgelig spesielt mye arbeid på min motor å bytte denne.
ALT ligger i veien. Tenning, bensinpumpe, trykkregulator og ledninger som er akkurat lange nok, loddet med krympestrømpe  Øyerulling

Fant en regulator (Den til høyre på bildet) på nettet som ser ut til å passe min dynamo som er avbildet her. Går det å bytte denne i bil?
Har 55amp med alt innebygd.


* reg.jpg (33.55 KB, 613x222 - vist 131 ganger.)

* dy.jpg (27.17 KB, 600x278 - vist 124 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #2 på: oktober 21, 2009, 19:34:48 pm »

Når spenningen blir for høy, er det som regel regulatoren sin feil. Det burde gå bra å få ut denne med dynamoen fast i bilen. Må nok løsne den klemmen som går rundt dynamo og fot.
Har regulatoren god jord? Er lett å bli lurt, viss en lakker opp dekselet som regulatoren henger fast i, må man skrape bort lakken der regulatoren skrues fast i dekselet. Men så lenge det har virket før, er nok muligheten stor for at regulatoren er defekt  Flau
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #3 på: oktober 21, 2009, 20:43:57 pm »

Har søkt i hele verden i tre timer i strekk, og du er den eneste som har komt med gode svar  Blunker

Jeg har postet bildet av den regulatoren jeg tror det er, men dynamoen min har et klistermerke hvor det står:
Remanufactured in W. Germany. Nr. 0 986 031 120 14V 55A
Har sett bilder av rundt 6 "Alternatoer" og ingen er like min.
Men ser at dekselet til der jeg tror regulatoren ligger, blir holdt på plass av to skruer og er klemt under klemmen i bak kant.

Har brukt et par timer på thesamba og. Har du forslag til hva slags regulator det kan være inni?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

mdyrseth
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: trondheim


Vis profil

« Svar #4 på: oktober 23, 2009, 15:05:23 pm »

jeg stemmer for at regulatoren er ødelagt, enkel og billig å fikse, neste gang du får et tilsvarende prob, koble fra ledningen på dynamoen evt laderegulatoren, så slipper du å miste kjøling.
Loggført
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #5 på: oktober 23, 2009, 18:23:06 pm »

Regulator kan kjøpes hos Bosch. Da får du en ny elektronisk regulator. Tror det er en universal regulator til alle gamle Bosch vekselstrøm med ekstern regulator. De gamle er + regulerte, mens de nyere er minsregulerte. Dette er viktig! Hvis de byttes om, virker de ikke.
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #6 på: oktober 23, 2009, 20:05:26 pm »

Har plukket den ut nå i kveld. Det står BOSCH 0 192 052 007 EE 14 V V 3 Made in Germany.
Så står det 846 oppe i høyre hjørne, og 020 nede i høyre hjørnet.
Stiftene og regulatoren er i ett stykke, så da kan det ikke være noen av disse som bildet viser.
Noen som vet hvor jeg får kjøpt riktig type fort?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

nk
Supermedlem
*****
Innlegg: 1011
Bosted: Hønefoss



Vis profil
« Svar #7 på: oktober 23, 2009, 21:15:47 pm »

Denne passer også tenker jeg.


* VW 062.jpg (154.75 KB, 1024x768 - vist 100 ganger.)
Loggført

tlf: 40843606
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #8 på: oktober 23, 2009, 21:38:41 pm »

Den ser lik ut ja, hvor skaffer jeg en sånn en?
Det er vel denne jeg skal ha.. http://www.paruzzi.com/webshop/?zoektrefwoord=1953&category=

Da er den bestilt.
« Siste redigering: oktober 23, 2009, 22:07:20 pm av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!