juni 03, 2024, 16:54:07 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Spacere  (Lest 926 ganger)
Oval 54
Medlem
***
Innlegg: 136
Bosted: Skien



Vis profil
« på: oktober 22, 2009, 07:29:41 am »

Felgene bak er bygget ut med noen kraftige skiver. 4 mm tykke. Dette er imidlertid litt for lite. Tenkte å gå opp til 10 mm tykke skiver og lengre bolter. Er det en ok løsning eller må jeg ha spacere?
Loggført
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #1 på: oktober 22, 2009, 08:01:59 am »

Hvis du mener at du bare har runde skiver rundt boltene nå så ville jeg enten kjørt uten eller kjøpt spacere... eller bredet felgene/flyttet banen ut til ønsket mål Blunker
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Oval 54
Medlem
***
Innlegg: 136
Bosted: Skien



Vis profil
« Svar #2 på: oktober 22, 2009, 08:12:45 am »

Felgene er breddet med dekket subber på innsiden. Skivene er 50x50x4 og ligger mellom tromlene og felgbane. Vurderer altså å bytte til 50x50x10.
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #3 på: oktober 22, 2009, 08:58:45 am »

Original felgene har bare anlegg rundt selve bolten... så forskjellen mellom bare skiver og en "full" spacer er vel ikke det helt store?
Loggført

Speed is no substitute for direction
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #4 på: oktober 22, 2009, 09:27:47 am »

Original felgene har bare anlegg rundt selve bolten... så forskjellen mellom bare skiver og en "full" spacer er vel ikke det helt store?

Det er egentlig helt sannt, men jeg bare synes det høres "harry/ jalla/ bø-mekk" ut med løse skiver fremfor en hel spacer. Samt at det må være et ennå større HE?)("&!%!%TE å montere enn en hel spacer. Men det er nok som JHU skriver ikke totalt nødvendig med annet enn løse skiver. Om jeg ville hatt en slik løsning selv eller ikke kommer vel frem av det jeg skriver Blunker
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #5 på: oktober 22, 2009, 10:27:59 am »

Om det føles bedre så er det bare å tigge skivene fast til felgen... da er det faktisk bedre enn full spacer... siden det da bare er en klemflate. Men det er kanskje Hjuksebø?
Loggført

Speed is no substitute for direction
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!