april 27, 2024, 09:58:44 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1300 moter + noe fra en1500  (Lest 2556 ganger)
burker (Brian)
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1183
Bosted: Tistedal


Savner Folkevogn klubben Østfold


Vis profil
« på: september 02, 2014, 15:43:40 pm »

dette kommer ikke til å bli verdens lengste tråd.
men jeg trenger litt innspill.
har en 1300 motor i bobla i dag som er blitt litt slapp i fisken.
fikk tak i en 1500 industrimotor som var ødelagt i blokka.
da ble jeg fortalt at topp sylindere og stemplende passer på min 1300, så da tenkte jeg og sette dette sammen til en enhet.

men først må hengerfeste av.


* image.jpg (30.64 KB, 320x240 - vist 170 ganger.)

* image.jpg (31.98 KB, 320x240 - vist 187 ganger.)
« Siste redigering: september 02, 2014, 20:34:18 pm av burker (Brian) » Loggført

T-1 1959
burker (Brian)
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1183
Bosted: Tistedal


Savner Folkevogn klubben Østfold


Vis profil
« Svar #1 på: september 02, 2014, 15:45:31 pm »

bilde av topper osv fra 1500.
noe spesielt jeg må gjøre utenom renhold før jeg begynner?


* image.jpg (34.04 KB, 320x240 - vist 175 ganger.)

* image.jpg (36.04 KB, 320x240 - vist 174 ganger.)

* image.jpg (38.1 KB, 320x240 - vist 171 ganger.)
Loggført

T-1 1959
burker (Brian)
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1183
Bosted: Tistedal


Savner Folkevogn klubben Østfold


Vis profil
« Svar #2 på: september 02, 2014, 15:46:19 pm »

slik ser alle sylindere ut innvendig.


* image.jpg (29.83 KB, 320x240 - vist 192 ganger.)
Loggført

T-1 1959
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #3 på: september 02, 2014, 16:38:09 pm »

Så veldig blankt ut...

Ville målt dia på sylindere og stempler, hona sylindrene siden det ikke er noe sted olja kan henge på der lengre og bytta stempelringer.

Dersom sylindre og stempler er innenfor toleransene.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #4 på: september 02, 2014, 17:03:24 pm »

Jeg ville kostet på meg nye stempelringer.
Var det noe form for pakning mellom sylinder og blokk eller sylinder og topp?
Om det var det går det å droppe dette. Da får du litt mere komp også Glad

Det kommer jo an på hvor mye du vil bruke av tid, men nå har du jo også mulighet til å slipe ventilsetene og porte litt på eksoskanalene.
Men dette koster litt tid kontra å bare skru det sammen igjen.

Litt effekt økning vil du få uansett. Osteaktig
Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
burker (Brian)
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1183
Bosted: Tistedal


Savner Folkevogn klubben Østfold


Vis profil
« Svar #5 på: september 02, 2014, 17:11:03 pm »

takk for innspill. det var pakninger mellom blokk og sylindere på 1500 motor. hva det er på1300 vet jeg ikke enda.

passer det originale innsuget eller må jeg ha tak i et fra en 1500 motor, og går det greit med orginal forgasser.
« Siste redigering: september 02, 2014, 19:31:38 pm av burker (Brian) » Loggført

T-1 1959
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #6 på: september 02, 2014, 21:33:03 pm »

Innsug vil jeg tro går om hverandre.
Forgasser tror jeg også vil gå bra med den fra 1300 motoren.

Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
burker (Brian)
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1183
Bosted: Tistedal


Savner Folkevogn klubben Østfold


Vis profil
« Svar #7 på: september 04, 2014, 17:24:04 pm »

litt olje på feil sted? tok av toppen på 1300 motoren i dag.
men ser at de øverste pinneboltene er lengre på 1300 blokka enn de som satt på 1500 blokka.
så jeg må bytte de 4 øverste.


* image.jpg (30.12 KB, 320x240 - vist 167 ganger.)

* image.jpg (37.65 KB, 339x600 - vist 174 ganger.)
Loggført

T-1 1959
burker (Brian)
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1183
Bosted: Tistedal


Savner Folkevogn klubben Østfold


Vis profil
« Svar #8 på: september 04, 2014, 19:38:04 pm »

når motoren først var ute var det like greit å ta av gummipakningen som sitter rundt motoren.
er det en kaller skrot.


* image.jpg (39.91 KB, 320x240 - vist 173 ganger.)
Loggført

T-1 1959
burker (Brian)
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1183
Bosted: Tistedal


Savner Folkevogn klubben Østfold


Vis profil
« Svar #9 på: september 06, 2014, 12:29:14 pm »

Fått tak i en 009 fordeler.


* image.jpg (114.56 KB, 640x480 - vist 180 ganger.)
Loggført

T-1 1959
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!