mai 29, 2024, 01:55:45 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3] 4 5 6
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: da fixer vi litt cab.....  (Lest 43236 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #60 på: november 12, 2009, 12:01:02 pm »

Marius - hva med å restaurere den som en ....tja....Originalbil  Gliser

B.O.R.I.N.G
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Jalle
Supermedlem
*****
Innlegg: 1049
Bosted: Lørenskog


Klubbløs #006


Vis profil
« Svar #61 på: november 12, 2009, 12:06:23 pm »


B.O.R.I.N.G
[/quote]

Bedre.Og.Resturere.I.Nostalgisk.Gasserstyle
« Siste redigering: november 12, 2009, 13:15:28 pm av Jalle » Loggført

All klaring er god klaring, tut og kjør !! ©
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #62 på: november 12, 2009, 12:12:45 pm »

Man kan vel få en fet cab selv om den er originalrestaurert? Litt senk, hjul og fiiint interiør - de fineste cab,ene jeg har sett er det er kun gjort få forandringer med - men smaken er som baken Osteaktig
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #63 på: november 12, 2009, 12:17:16 pm »

er den da originalbil ...? men tar poenget.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sambabuss
Medlem
***
Innlegg: 148
Bosted: Østre Toten



Vis profil
« Svar #64 på: november 12, 2009, 14:30:36 pm »

Blir uansett en flott bil. Følg dine egne følelser for hvordan DU vil ha den  Blunker
Loggført

Samba `65
Ur-quattro `86 mod
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #65 på: november 12, 2009, 14:36:20 pm »

Krever nok litt stålsveisebankekunskapar, men det har du jo vist at du har..

Go for it! Verdens første New Beetle bygd av ein originalbil!



I dare you.

I DOUBLE dare you!
 
Gliser
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
Bekkelagsmafiaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 735
Bosted: drøbak


KDF-LOOK


Vis profil WWW
« Svar #66 på: november 12, 2009, 14:53:48 pm »

hahahaaaaa Øyerulling
no fukin way...
Loggført

Part of the legendary Bekkelagsmafiaen
anno 1996.
Marius melstrøm
Sponserd by:
--------------------------------------------------------------------------------

http://www.vdub2you.com/
Bekkelagsmafiaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 735
Bosted: drøbak


KDF-LOOK


Vis profil WWW
« Svar #67 på: november 12, 2009, 15:06:05 pm »

tenkte jeg skulle bruke en switter tank jeg hadde på hylla...


* DSC00075.JPG (136.83 KB, 1207x640 - vist 251 ganger.)
Loggført

Part of the legendary Bekkelagsmafiaen
anno 1996.
Marius melstrøm
Sponserd by:
--------------------------------------------------------------------------------

http://www.vdub2you.com/
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #68 på: november 12, 2009, 15:24:55 pm »

Passer den på en 60-taller sån uten videre? Lurer på dette siden splitten min har 61 front.
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Bekkelagsmafiaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 735
Bosted: drøbak


KDF-LOOK


Vis profil WWW
« Svar #69 på: november 12, 2009, 16:02:22 pm »

jepp det gjør den...
Loggført

Part of the legendary Bekkelagsmafiaen
anno 1996.
Marius melstrøm
Sponserd by:
--------------------------------------------------------------------------------

http://www.vdub2you.com/
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #70 på: november 12, 2009, 16:21:31 pm »

Herlig Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #71 på: november 13, 2009, 07:06:30 am »

Sikker?
Tanken fra en 61 modell passer garantert ikke i en 58 helt uten videre...... Men motsatt kan det nok gå. Men må du ikke lage litt mindre hull i karoseriet?
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Bekkelagsmafiaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 735
Bosted: drøbak


KDF-LOOK


Vis profil WWW
« Svar #72 på: november 13, 2009, 09:35:38 am »

Nå har jeg ikke montert ennå men tror åpningen er riktig
men at under er de forskjellig husk nyere bil har mere dritt ved snekka eks styrestanga/røret.
Loggført

Part of the legendary Bekkelagsmafiaen
anno 1996.
Marius melstrøm
Sponserd by:
--------------------------------------------------------------------------------

http://www.vdub2you.com/
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #73 på: november 13, 2009, 10:12:23 am »

Gled deg til du skal prøve Blunker Du må nesten garantert modde åpningen i karoseriet. Tanken som orginalt skal være i caben din er lengere i lengeretning enn den eldre tanken. Husker ikke helt om det også er litt diff på bredden. Det jeg helt sikkert vet er at tanken fra min  fars 61 modell (lik caben din bare uten bensinmåler) ikke passer nedi hullet på min 58 modell. Jeg prøvde mens jeg letet etter en 58 tank for noen år siden.
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #74 på: november 13, 2009, 10:41:38 am »

Så ihvertfall i en tråd at hullet til tanken er litt lavere plassert på en 60-taller enn på 50-taller. Ikke mye, men litt. En liter ekstra bagasjeplass eller tre...
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Bekkelagsmafiaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 735
Bosted: drøbak


KDF-LOOK


Vis profil WWW
« Svar #75 på: november 13, 2009, 22:47:20 pm »

hehee ja da så ikke noe problem da liggern bare litt til på hylla.... Gliser
Loggført

Part of the legendary Bekkelagsmafiaen
anno 1996.
Marius melstrøm
Sponserd by:
--------------------------------------------------------------------------------

http://www.vdub2you.com/
Bekkelagsmafiaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 735
Bosted: drøbak


KDF-LOOK


Vis profil WWW
« Svar #76 på: november 24, 2009, 19:28:33 pm »

da blir det grunning i morra.... Gliser


* DSC00093.JPG (83.25 KB, 640x480 - vist 321 ganger.)

* DSC00091.JPG (87.76 KB, 640x480 - vist 281 ganger.)
Loggført

Part of the legendary Bekkelagsmafiaen
anno 1996.
Marius melstrøm
Sponserd by:
--------------------------------------------------------------------------------

http://www.vdub2you.com/
Bekkelagsmafiaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 735
Bosted: drøbak


KDF-LOOK


Vis profil WWW
« Svar #77 på: november 25, 2009, 20:07:02 pm »

grunning og fyller...


* DSC00105.JPG (92.92 KB, 480x640 - vist 291 ganger.)

* DSC00108.JPG (57.77 KB, 480x640 - vist 279 ganger.)

* DSC00104.JPG (90.05 KB, 640x480 - vist 258 ganger.)

* DSC00103.JPG (93.44 KB, 480x640 - vist 251 ganger.)
Loggført

Part of the legendary Bekkelagsmafiaen
anno 1996.
Marius melstrøm
Sponserd by:
--------------------------------------------------------------------------------

http://www.vdub2you.com/
Bekkelagsmafiaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 735
Bosted: drøbak


KDF-LOOK


Vis profil WWW
« Svar #78 på: november 25, 2009, 20:10:08 pm »

...


* DSC00098.JPG (106.46 KB, 640x480 - vist 321 ganger.)

* DSC00097.JPG (110.91 KB, 640x480 - vist 284 ganger.)

* DSC00096.JPG (98.06 KB, 480x640 - vist 242 ganger.)
Loggført

Part of the legendary Bekkelagsmafiaen
anno 1996.
Marius melstrøm
Sponserd by:
--------------------------------------------------------------------------------

http://www.vdub2you.com/
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #79 på: november 25, 2009, 20:10:58 pm »

Her går det fort og det ser bra ut!! Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Bekkelagsmafiaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 735
Bosted: drøbak


KDF-LOOK


Vis profil WWW
« Svar #80 på: november 25, 2009, 20:15:34 pm »

hehee ja ikke så fort har ikke sparklet eller noe såntt ennå... men nå ruster den ikke mer....
Loggført

Part of the legendary Bekkelagsmafiaen
anno 1996.
Marius melstrøm
Sponserd by:
--------------------------------------------------------------------------------

http://www.vdub2you.com/
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #81 på: november 25, 2009, 20:30:04 pm »

la den vere sånn å lakker alt som er blankt i den fargen å på med fuchsa. da har me han  Sjokkert
Loggført
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #82 på: november 26, 2009, 08:18:33 am »

ser ut som denne har landet i trygge hender mht trygg fremtid på veiene våre og for ikke å snakke om treff så vi andre kan nyte dens åsyn
Loggført
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #83 på: november 26, 2009, 10:05:59 am »

Jævlig irriterande å sjå Duracellkaniner i arbeid, spør du meg.. Det ryk fra tonnevis med dårlig samvittighet her hos meg!
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #84 på: november 26, 2009, 10:19:48 am »

Thumbs og bottoms up Marius!!! Utrolig bra jobbet - imponerende fremdrift. Jeg trodde "bor langt unna verkstedet, har nettopp blitt pappa og flyttet til nytt hus/sted" var gode nok unskyldninger til å forklare lite fremdrift jeg... men du beviser det motsatte. Veldig imponerende. Keep up the good work!
Loggført

SCREWDRIVER #2
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #85 på: november 26, 2009, 10:39:59 am »

Thumbs og bottoms up Marius!!! Utrolig bra jobbet - imponerende fremdrift. Jeg trodde "bor langt unna verkstedet, har nettopp blitt pappa og flyttet til nytt hus/sted" var gode nok unskyldninger til å forklare lite fremdrift jeg... men du beviser det motsatte. Veldig imponerende. Keep up the good work!

Det straffer seg den dagen "krapylet" slår seg vrang og mamma ikke er hjemme. Sån rent teoretisk..... Men jeg er utrolig sjalu på alle de som har mere vw-fritid....
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Bekkelagsmafiaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 735
Bosted: drøbak


KDF-LOOK


Vis profil WWW
« Svar #86 på: november 26, 2009, 14:36:16 pm »

HEHEEE JA HER MÅ JEG RETTE OPP LITT DET ER EN LOGISK FORKLARING... Gliser
JEG BLE JO IKKE PAPPA SIST.... MENNNNNNNNNN DET BLIR JE TIL SOMMERN... Gliser
Loggført

Part of the legendary Bekkelagsmafiaen
anno 1996.
Marius melstrøm
Sponserd by:
--------------------------------------------------------------------------------

http://www.vdub2you.com/
Jøran Larssen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #87 på: november 26, 2009, 14:48:41 pm »

Hyggelig å høre at dere er på gang igjen  Glad
Loggført
Bekkelagsmafiaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 735
Bosted: drøbak


KDF-LOOK


Vis profil WWW
« Svar #88 på: november 26, 2009, 15:26:17 pm »

jepp vi tar det som det kommer...
da har jeg jo tid til og fixe litt cab nå... og ikke senere.... heheeee
(bra og forklare når jeg kommer hjem sent...)
Loggført

Part of the legendary Bekkelagsmafiaen
anno 1996.
Marius melstrøm
Sponserd by:
--------------------------------------------------------------------------------

http://www.vdub2you.com/
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #89 på: november 26, 2009, 21:41:50 pm »

Det er som alltid noe vakkert med et ferdig grunnet karosseri. Fantastisk artig å følge tråden - flott med cab-restaurering!!!

Ser at det er nok av folk som har veldig gode råd om "look" på bilen, så jeg skal ikke blande meg inn i den debatten (med mindre du inviterer til argumenter på hvorfor man ikke skal herpe en ekte Karmann Kabriolett).

Ser frem til å følge fremdriften!  Gliser

Loggført
Sider: 1 2 [3] 4 5 6
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!