mai 05, 2025, 00:39:12 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Motorproblemer igjen 2,0 cumotor  (Lest 2821 ganger)
Leif
Seniormedlem
****
Innlegg: 426
Bosted: Askoy


Vis profil

« på: november 03, 2009, 00:23:37 am »

ifølge gamle eier skulle det bare vaere nye eller overhalte deler, den hoster fiser bråker og lekker olje  og nå vil den ikke starte engang, får bensin og det er gnist  Hæ
Noen gode forslag motor har bare gått ca 2500km siden Andersen Racing ifølge gamle eier bygde den opp igjen, den har vel ikke gått skikkelig siden jeg hentet den men har bare blitt verre og verre. Hæ
Loggført
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #1 på: november 03, 2009, 00:36:45 am »

Detta var rare greier,,aldri hatt noe tull med mine fra samma gubbe
 Hæ
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Knut-Tore Sylte
Medlem
***
Innlegg: 194
Bosted: Rauma



Vis profil WWW
« Svar #2 på: november 03, 2009, 14:02:22 pm »

Heisann, kan være symtomer på falsk luft eller forgasser problemer. Har du uttak til bremsekraftforsterker på forgasser innsugene? Har opplevd at det har kommet falsk luft ved innsugene og da er symtomene lik de du beskriver.
Er forgasserne oppjustert? Olje lekarsjen skal ikke være årsak til at motoren ikke går så lenge det er nok olje på den.
Knut-Tore Sylte
Loggført

T1-61,T2-57-77, T3-69, T4-74, 914-4, Golf1GTI-83, Audi1005E-81, Combi Camp
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #3 på: november 03, 2009, 16:28:35 pm »

Hvor lenge er det siden forgasserne er overhalt? De skal overhales hver 30.000 km.
Det er lett å få kjørt ned kammen på de, måtte ut og bytte kam på fatterns nyoverhalte 80 mod en gang (og den var proffoverhalt).
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #4 på: november 03, 2009, 16:40:43 pm »

er det hydrauliske ventil løftere på denne?
hvis den har stått lenge kan noen av løfterene bli tomme for olje og da ikke gir noe løft
vipp av ventil dekslene og dytt på støtstanga . fjører den som en svamp så er løfterene "tomme"
disse pumpes sakte opp ...når/hvis du får start på den
evt ta en komp test.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Leif
Seniormedlem
****
Innlegg: 426
Bosted: Askoy


Vis profil

« Svar #5 på: november 03, 2009, 19:42:17 pm »

klarte aa slepe den igang idag, alt skal visst vaere overhalt for ca 2500km siden.
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #6 på: november 04, 2009, 15:37:21 pm »

Andersen racing bygde ny motor til meg nå i sommer, og den er god. Jeg hadde og problemer med maskinen, men det var fordi vi var enige om å bruke de gamle gasserne, bensintilførsel og tenning. Så når jeg fikk ordnet dette, ble maskinen bra den. Prøv å få låne en fordeler av noen, begynn gjerne først med coilen...
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Leif
Seniormedlem
****
Innlegg: 426
Bosted: Askoy


Vis profil

« Svar #7 på: november 04, 2009, 17:26:38 pm »

I dag måtte vi slepe den igang igjen, starter fint etterpå men når den er kald er det ikke håp Hæ
Kan det vaere choke problem Hæ
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #8 på: november 04, 2009, 20:39:22 pm »

Har aldri hatt choke, og jeg bruker min midtvinters.. Begynn med å skifte plugger, sjekk stifter, bensintilførsel, gassere og tenning.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Leif
Seniormedlem
****
Innlegg: 426
Bosted: Askoy


Vis profil

« Svar #9 på: november 04, 2009, 22:13:16 pm »

ok, 2 av pluggkablene var kjeramikken knekt på, tar med meg 2 fra en boble i morgen.
Det rare var at i dag etter at den var slept igang, gikk den ganske fint og startet lett igjen med ett par timers mellomrom.
blir spennende i morgen tidlig, kansje den starter.
Venter fremdeles på mailrekken ang hva som er gjort med motor fra tidligere eier.
Blir da litt lettere hvis jeg må bestille deler eller bytte ut noe.
Loggført
Leif
Seniormedlem
****
Innlegg: 426
Bosted: Askoy


Vis profil

« Svar #10 på: november 04, 2009, 22:15:18 pm »

Vi monterte på en gnistsjekker i dag og det var bra med gnist på alle uttakene fra fordeleren
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #11 på: november 04, 2009, 22:56:30 pm »

På fatterns 80 modell, kødda kontaktstykket i tenningslåsen i lengre tid. Feilen kom og gikk. Bytta kontaktstykke etter tips, og bilen gikk som aldri før.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #12 på: november 04, 2009, 23:01:04 pm »

hei
jeg overhalte motoren det sitter vanlige løftre i den, gasserene ble sjekket av meg men fikk ikke så mye greie på de jeg leverte et sett til Forgasser Service i Drøbak for ovehaling disse er vel sikkert ferdige nå
jeg skulle hentet disse i sommer for de var vist ferdige da men så ble det glemt noe som er min feil
så ring til forgasser service og hør med han om han har de liggenede enda
motoren har nye topper og alt ble byttet men vet også at forige eier ble fra stjålet sine luftfiltre og at han kjørte en tid uten disse
men jeg tror feilen ligger  i gassere
se hvor oljen lekker kansje bare å bytte en o-ring

mvh Andresen Racing
Loggført
Leif
Seniormedlem
****
Innlegg: 426
Bosted: Askoy


Vis profil

« Svar #13 på: november 13, 2009, 00:12:04 am »

snakket med forgasser service de skulle self. ha 3000 for gasserene, det passer ikke helt med dagens lommebok.
Får slepe og trille den igang en stund til tenker jeg, j..... irriterende
Loggført
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #14 på: november 17, 2009, 08:30:39 am »

kansje du skal prøve en elektrisk bensinpumpe.kan jo være pinnen mellom kamaksel or pumpe som er slitt da pumper det ikke bensin opp i forgasserne.
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Leif
Seniormedlem
****
Innlegg: 426
Bosted: Askoy


Vis profil

« Svar #15 på: november 18, 2009, 00:12:51 am »

Har faatt start, tok opp og gjorde rent alle pluggene satte paa noen gamle boble pluggledninger, justerte stiftaapning, gjorde ren forgasserene og den startet, men han som hjalp meg med aa justere gasserene, mente at de burde byttes ut. Bilen gaar men smeller og skyter i nedoverbakke paa tomgang. Gliser
Er derfor paa jakt etter gassere i bedre stand(som ikke koster alt for mye)
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #16 på: november 18, 2009, 01:06:19 am »

Vist den skyter å smeller så får den nok for lite bensin! Prøv å gje den litt feitare blanding
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #17 på: november 18, 2009, 09:09:41 am »

du bytter ikke ut forgasserne med mindre dei er helt utslitte i spjeldakslingene skaff ei rep bok som det står fremgangmåte om forgasserjustering.Justering er ikke lett uten rett utstyr.Mange vil jo kaste forgasserne men det er vel berre kunskapen som mangler i mange tilfeller.Bytt alle vakumslanger som er tvilsomme når du først er i gang.Co og tomgang skal justeres på den venstre forgasseren.Det skal være en grei jobb men syncronisering av begge forgassere må være 100%.Ikkejuster tomgang ved å skru på gassspjelda.
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!