april 19, 2024, 13:04:23 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Berg vs CSP shifters  (Lest 2106 ganger)
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« på: februar 08, 2008, 14:55:50 pm »

Hva er deres erfaringer med de respektive? Noen som har prøvd begge? Noen som er superfornøyd med den ene eller den andre? Jeg er på jakt etter en kvalitetsshifter, men usikker på hva jeg skal velge..  Glad
Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
Luftvw
Seniormedlem
****
Innlegg: 277
Bosted: Noreg



Vis profil
« Svar #1 på: februar 08, 2008, 15:58:19 pm »

Jeg er ikke noen ekspert på området men jeg har prøvd noen skiftere da jeg også vil vite hva som er best.Jeg klarer ikke å kjenne forskjell på de spakene jeg har prøvd.Har selv en hurst kopi fra Bugpack og den er like fin og jeg kjenner ikke forskjell bortsett fra at det er kule på spaken. Jeg har også en skjelden Mickey Thommson skifter og det er helt annerledes,lang vandring -spaken går ut til siden mot passasjer.Jeg mener det er viktig å justere skifteren riktig,har alt å si.Csp eller Berg? -bra greier begge to!  ....Merket du velger.
Loggført

Folkevogn er kjerra!
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #2 på: februar 08, 2008, 20:43:51 pm »

Jeg har veldig bra erfaring med litt eldre 60% Berg. Også med Drag-Fast spaken fra Scat faktisk.
Har ikke kjørt med CSP, men utførelse/kvalitet virker veldig bra på disse.
Loggført
KFS
Medlem
***
Innlegg: 110
Bosted: Tønsberg



Vis profil WWW
« Svar #3 på: februar 08, 2008, 22:29:38 pm »

for gate bruk tror jeg det er mere smak og behag, alle skifterene duger

for litt over ivrig shifting på 400m asfalt stripe kan det hende att en spak med shiftehus i maskinert alu isteden for med tyn plate shiftehus som er punktet sammen er å foretrekke

men så var det prisen da !  biligeste T-shifteren fra Bugpack koster 500,-, hurst kopi 600,- scat dragfast 1200
berg og csp vesentlig dyrere

men på en annen side dette er jo lommerusk i forhold til din motor kostnad  Gliser
Loggført

Karl Fredrik
har både telefon og mail !! vær snill ikke send PM
33 33 06 06 og mail karl@unneberg-bil.no

Steel can be any shape you want if you are skilled enough,
and any shape but the one you want if you are not.

http://www.unneberg-bil.no
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #4 på: februar 08, 2008, 22:50:28 pm »

for gate bruk tror jeg det er mere smak og behag, alle skifterene duger

for litt over ivrig shifting på 400m asfalt stripe kan det hende att en spak med shiftehus i maskinert alu isteden for med tyn plate shiftehus som er punktet sammen er å foretrekke

men så var det prisen da !  biligeste T-shifteren fra Bugpack koster 500,-, hurst kopi 600,- scat dragfast 1200
berg og csp vesentlig dyrere

men på en annen side dette er jo lommerusk i forhold til din motor kostnad  Gliser

Ja du er jo en av dem som vet hva et sånt motorprosjekt faktisk ender opp på økonomisk..  Osteaktig

Enig i at det meste duger på gata, beste shifteren jeg har kjørt med selv er en "dyrere" empispak - tilsvarende den Berger har/hadde i dødsvogna. Hurst-kopien i superbrugsen fungerer forsåvidt også upåklagelig.. Har likevel lyst på en litt grom en til å forvalte gira for stormotoren.. Øyerulling
Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #5 på: februar 09, 2008, 00:48:10 am »

Hva er en skifter egentlig, ei stang med et "ledd" litt nedpå, resten er kun utveksling.
Kjøp en som tåler bruken din, og kanskje viktigst... en du liker trynet på  Glad
Loggført

Speed is no substitute for direction
MLH
Medlem
***
Innlegg: 172
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #6 på: februar 18, 2008, 22:44:58 pm »

De litt "billigere" shifterne kan sperre mekanismen til revers ryke. litt kjett ved heftig giring.... Kult Sjokkert
Loggført

1200 Jeans 1974,kræsjet...
1200 T 1 1955 "Dragon Wagon" gitt bort til kjerringa
1600 Variant 1971, grønn.
1600 Variant 1970 "panel" Rusten!!!
1500 T 1 1969 Muggen
1600 TL  1971 (solgt)
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #7 på: februar 18, 2008, 23:14:55 pm »

Kjørt med Berg sin i 12 år , ikkeno galt med den ..
Kjøpte CSP nå , virker solid "og likte tryne pån"
Samme feelingen på begge to synes jeg ." Kjeppen" er viktig synes jeg ,skal jo trives inne i bilen mil etter mil .
Mvh
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #8 på: februar 19, 2008, 07:49:24 am »

Jeg mener det er kvalitetsforskjell på CSP og BERG. Se på basen, CSP er av plast skrudd sammen med 4 umbrakoskruer og etter litt bruk så merket jeg at disse løsnet litt, noe som igjen førte til en løsere/slarkete skifter. På BERG er det stål hele veien igjennom. CSP`en føles mer smooth og har ikke den samme distinktive følelsen som en BERG har når du skifter.

I det store og det hele er det et spørsmål om smak og behag - i tillegg til økonomi.

Jeg har tatt mitt valg og det ble en 60% Berg skifter med de nye kulehodene - om nå bare rotehodet Clyde Berg kan ta seg sammen og maskinere hodet mitt  Sint

Mvh
BB
« Siste redigering: februar 19, 2008, 07:53:39 am av BeetleBug » Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #9 på: februar 19, 2008, 10:39:17 am »

Det finnes en billig shifter som bruker samme basen som berg også. I stål. 
Loggført

Speed is no substitute for direction
Karmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1057
Bosted: Kongsberg



Vis profil
« Svar #10 på: februar 19, 2008, 11:21:32 am »

Jeg har tatt mitt valg og det ble en 60% Berg skifter med de nye kulehodene - om nå bare rotehodet Clyde Berg kan ta seg sammen og maskinere hodet mitt  Sint

Mvh
BB

Gled deg. Jeg fikk kula mi for noen uker siden....super nice :-)
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!