april 23, 2024, 12:09:17 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: skal oppgradere bremser, hva kan jeg bruke?  (Lest 1249 ganger)
Gisle
Nybegynner
*
Innlegg: 2
Bosted:


Vis profil

« på: november 04, 2009, 21:22:20 pm »

hei har påbegynnt prosjekt i garasjen der jeg skal resturere en boble jeg har kjøpt for en stund tilbake. har demontert hele karroseriet og sitter igjenn med understellet. tenkte en boxer motor og skal oppgradere bremsene da, til skiver fremme og bak. men er litt i tvil og ikke så altfor mye kunnskap om boble så trenger noen råd for erfarne. har hørt at jeg kan bruke golf 2 gti bremser, noe formening?? og hva motor anbefaler du/dere? tengt på en caravelle 2,1 motor luftavkjølt så slipper vinge bak for plass til radiator eller radiator i front. takker for råd  Glad
Loggført
GeirH
Supermedlem
*****
Innlegg: 552
Bosted: Borgen, ca. 4 mil nord for Oslo.



Vis profil
« Svar #1 på: november 04, 2009, 21:59:12 pm »

Hei

Det finnes ferdige kit og få kjøpt. Søk på nett.
Loggført

Har laaang VW-pause.
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #2 på: november 04, 2009, 22:07:20 pm »

Jeg kan anbefale dette kit'et;

http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=ACC%2DC10%2D4121%2DBO

Det er de funksjonsmessig desidert beste bremsene jeg har prøvd på boble noengang, er enkle å montere og alt til en uslåelig pris. Kan også fåes med senkespindler Glad. Det finnes også en rekke dyrere bremsesett, også med TÜV godkjenning hvis ønskelig - alt etter ønske og behov.

Når det gjelder motor vil jeg gjerne slå et slag for boblemotor (passer bra siden du har tenkt på boxer..). Den er enkel å jobbe med, kan trimmes til det ugjenkjennelige, og så passer den veldig godt i bilen  Blunker
« Siste redigering: november 04, 2009, 22:09:47 pm av Endre D » Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
Gisle
Nybegynner
*
Innlegg: 2
Bosted:


Vis profil

« Svar #3 på: november 09, 2009, 17:12:37 pm »

takker for svar. men har forhørt meg litt så tenker å bruke kerscher sine bremse kitt. skiver forran og bak opp til 160hk, er bare å smoke rett på. å da blir bolt sirkelen 4x100 så stort utvalg av felger da også.. Osteaktig
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7124
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #4 på: november 09, 2009, 18:28:51 pm »

kerscher sine kit får du men 4x130 og 5x130 også, og de felgene som passer de boltsirklene har ofte litt mer riktig offset enn de som passer 4x100...

men enig i konklusjonen din, Kerscher med TUV papirer er ikke dumt
Loggført
Volkswagen
Juniormedlem
**
Innlegg: 83
Bosted: Maura



Vis profil
« Svar #5 på: november 09, 2009, 18:44:03 pm »

Det er en del jobb å bygge om en 2,1 caravellemotor til luftavkjølt, men det er mulig
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!