Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« på: november 07, 2009, 23:31:53 pm » |
|
tok ut motoren av min '67 1500 idag, men INGENTING stemmer.. motornummer er 126-076426 og det står AS21 under støtstengene på venstre side :S er ikke dette en 1600 motor? Det er singelport mexico topper på den så noen har skrudd i løpet av bilens liv takker for hjelp
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #1 på: november 08, 2009, 02:50:34 am » |
|
Du har sett på feil nummer. Motorkoden er eit 7-8sifra tal, og står i blokka rett under dynamofoten. Det står og ein bokstav før koden som i ditt tilfelle bør vera H, som er 1500
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
|
« Svar #2 på: november 08, 2009, 03:33:07 am » |
|
Motoren er nok opprinnelig en 1600 industrimotor. Disse har vel singelport for bedre dreimoment på lavere turtall. Og den er nyere enn 67.
På industrimotorer mener jeg at 122- er 1200, 123- er 1300 og 126- er 1600-motorer.
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #3 på: november 08, 2009, 12:18:26 pm » |
|
ok, da er ikke dette reg. i vognkort siden motornummer der er H03....(ett eller annet)
hvis nummeret tilsvarer en industrimotor, med singelport, vet noen om hva de ble brukt til og hvor mye slike motorer har gått?
hvis det er en AS21 motor, som det står på blokka, har den da store oljekanaler etc?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
|
« Svar #4 på: november 08, 2009, 19:44:44 pm » |
|
Det tror jeg. http://www.vwnorge.no/index.php/topic,3267.0.htmlSøk på AS21 på forumet. De som trimmer veit det bedre enn meg, men mener blokka er et godt utgangspunkt.
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
SveinT
Supermedlem
Innlegg: 1956
Bosted: Vennesla
Agder VW Klubb
|
|
« Svar #5 på: november 08, 2009, 21:00:57 pm » |
|
126 er både 1500 og 1600, men siden ditt motornummer er så høyt, er sannsynligheten stor for at det er en 1600, og at toppene muligens har vært på fra begynnelsen av? 122 motorene er 1200, og 124 er industrimotor med Type 3 kjøling på 1500 og 1600ccm.
|
|
|
Loggført
|
Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass. Hilsen Svein Terje 91647950
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #6 på: november 08, 2009, 21:29:33 pm » |
|
er 1600 ja.. målte sylindere isted
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
|