chris68
Nybegynner
Innlegg: 40
Bosted: Kopervik
|
|
« på: november 19, 2009, 19:02:05 pm » |
|
Hei alle der ute... Hva skal til for å bytte min ghia kasse med en 72 1302s kasse. Trengs det noe sveising eller......? Kunnskap tas imot med stor glede....
|
|
|
Loggført
|
1960 Karman Ghia 1996 Citroen Xantia 2.0 16v Break (Solgt) 2008 Skoda Fabia Sportline 1.6 16v(Levert tilbake til Møller Bil Haugesund etter 2 år med helvete. Møkka bil!!!) 1991 Opel Kadett GSI Bertone Cab.(Solgt) 1992 Audi 100 Avant 2.3 2007 Audi A3 Sportback 1.9 TDI 1992 Kawasaki 1500 Vulcan
|
|
|
Pan
Supermedlem
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim
|
|
« Svar #1 på: november 19, 2009, 20:47:08 pm » |
|
Det lar seg vel gjøre, men neppe uten sveising, da 1302 har en ganske så annen bakaksel enn en 60-modell Ghia.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
|
« Svar #2 på: november 20, 2009, 00:05:53 am » |
|
1300s blir nok MYE enklere
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
TomR
|
|
« Svar #3 på: november 20, 2009, 00:27:51 am » |
|
Jeg mener vagt å fornemme at 60 modeller har et one year only feste - sjekke dette før du river ut sulamitten...
|
|
|
Loggført
|
- The devil is in the detalis! - Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
|
|
|
chris68
Nybegynner
Innlegg: 40
Bosted: Kopervik
|
|
« Svar #4 på: november 20, 2009, 09:35:23 am » |
|
Så det er lettere hvis jeg finner en kasse fra en 1300s. Men passer de ytre drivledds flensene sammen? Slik at det er bare å sette en ny kasse inn med ledd ute og inne.
|
|
|
Loggført
|
1960 Karman Ghia 1996 Citroen Xantia 2.0 16v Break (Solgt) 2008 Skoda Fabia Sportline 1.6 16v(Levert tilbake til Møller Bil Haugesund etter 2 år med helvete. Møkka bil!!!) 1991 Opel Kadett GSI Bertone Cab.(Solgt) 1992 Audi 100 Avant 2.3 2007 Audi A3 Sportback 1.9 TDI 1992 Kawasaki 1500 Vulcan
|
|
|
Pan
Supermedlem
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim
|
|
« Svar #5 på: november 20, 2009, 11:39:16 am » |
|
Som sagt - 1302 har en helt annen bakaksel, så dette blir neppe bolt-on, akkurat.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #6 på: november 20, 2009, 13:16:25 pm » |
|
1302s har en såkalt IRS, bakaksel, så du må enten sveise inn hele bakparten fra en 1302 eller 1303 boble, eller bare disse brakettene innerst på fjør-røra bakerst. Ikke bolt-on akkurat, nei...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BABOON
Supermedlem
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
|
« Svar #7 på: november 20, 2009, 13:31:49 pm » |
|
Hvorfor ønsker du å bytte og i såfall hvorfor til en 1302 girkasse?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
chris68
Nybegynner
Innlegg: 40
Bosted: Kopervik
|
|
« Svar #8 på: november 22, 2009, 15:42:05 pm » |
|
Vil ha vekk svingakselen til fordel for en IRS. Har hørt rykter om at svingakselen ikke liker å bli kjørt så hardt i svinger eller bli senket så mye. Så svingaksel går opp til??? Hva 68 ca.
|
|
|
Loggført
|
1960 Karman Ghia 1996 Citroen Xantia 2.0 16v Break (Solgt) 2008 Skoda Fabia Sportline 1.6 16v(Levert tilbake til Møller Bil Haugesund etter 2 år med helvete. Møkka bil!!!) 1991 Opel Kadett GSI Bertone Cab.(Solgt) 1992 Audi 100 Avant 2.3 2007 Audi A3 Sportback 1.9 TDI 1992 Kawasaki 1500 Vulcan
|
|
|
G.D
Medlem
Innlegg: 155
Bosted: Tysvær
|
|
« Svar #9 på: november 22, 2009, 20:24:28 pm » |
|
Hei, IRS finner du på halv-automat boblene samt 1302/3. Enten må hele bakre del av bunnplata skiftes over, eller kan en få kjøpt indre bærearm-innfestninger som sveises på plass. I tillegg til kassen må du ha komp. hjuloppheng fra samme bil. Dette innebærer også bremser/hjul fra samme bil med boltsirkel 4* 130. Mvh. Geir
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad
|
|
« Svar #10 på: november 22, 2009, 20:31:18 pm » |
|
Jeg mener vagt å fornemme at 60 modeller har et one year only feste - sjekke dette før du river ut sulamitten... I hvertfall på T-1. Jeg måtte bruke fremre feste fra buss om jeg ikke husker feil på min 60 mod T-1.
|
|
|
Loggført
|
1960 T-1 1965 T-1 1988 Opel Omega (Til salgs) 1993 Honda CBR600F 1998 BMW 520iAT 2001 Chrysler PT Cruiser
Sulten og tørst, bil først!
Kjør fort, ta sjanser.
|
|
|
Pål
Supermedlem
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
|
« Svar #11 på: november 22, 2009, 20:47:00 pm » |
|
Har komplett IRS bakstilling fra en 181 Thing. Eneste forskjellen på denne og boble er en forsterkning under torsjonsrøret. Den er komplett med fjærplater og bærearmer. 1000 kr hentet i Tønsberg
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
|