april 29, 2024, 09:49:20 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bytte gummilister rundt vinduene. Vanskelig å få på  (Lest 1922 ganger)
skogheim
Medlem
***
Innlegg: 199
Bosted: Bærums Verk



Vis profil
« på: februar 09, 2008, 15:05:47 pm »

Har tatt ut alle vinduene for å fjerne de gamle og råtne gummilistene, men sliter med å få på de nye. Noen som har gjort dette før som kan gi noen enkle tips om hvordan å få på listene enklest mulig? Zalo etc..?
« Siste redigering: februar 10, 2008, 20:28:58 pm av skogheim » Loggført

Putrer rundt i en lyseblå cab :-)
Finn-Erik DeLuxe60
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2890
Bosted:



Vis profil
« Svar #1 på: februar 09, 2008, 17:41:35 pm »

Zalo er noe dritt.  Blunker Du sliter med og bli kvitt rester etter zalo i lang tid etterpå og alt du tar i når du skal montere gummin rundt vinduene blir meget glatt og klinete... Et tips er og legge gummilistene i en bøtte med varmt vann slik at de blir myke. Da er de mer "hjelpsomme" når de skal settes på og mer tøylige...  Øyerulling
Loggført

58`mod Type1
60`mod Type1 Deluxe
61`mod Type1
64`mod Type1
65`mod Type1
68`mod Type1
+ et par til på lur...(pensjonsparingen min Blunker )

Eier av Harry Von Kaaten Racing Team.
Rammekroken Fredrikstad
71kg
Supermedlem
*****
Innlegg: 646
Bosted: Kristiansand


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #2 på: februar 09, 2008, 21:35:49 pm »

Zalo er noe dritt.  Blunker Du sliter med og bli kvitt rester etter zalo i lang tid etterpå og alt du tar i når du skal montere gummin rundt vinduene blir meget glatt og klinete... Et tips er og legge gummilistene i en bøtte med varmt vann slik at de blir myke. Da er de mer "hjelpsomme" når de skal settes på og mer tøylige...  Øyerulling

Hmm Byttet nettop gummilister, smurte salo på kantene av vinduene før vinduet ble satt inn. Det gikk som smurt .
Loggført
Finn-Erik DeLuxe60
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2890
Bosted:



Vis profil
« Svar #3 på: februar 10, 2008, 13:04:54 pm »

Zalo er noe dritt.  Blunker Du sliter med og bli kvitt rester etter zalo i lang tid etterpå og alt du tar i når du skal montere gummin rundt vinduene blir meget glatt og klinete... Et tips er og legge gummilistene i en bøtte med varmt vann slik at de blir myke. Da er de mer "hjelpsomme" når de skal settes på og mer tøylige...  Øyerulling

Hmm Byttet nettop gummilister, smurte salo på kantene av vinduene før vinduet ble satt inn. Det gikk som smurt .

Jaja.. men det er ikke "alle" som liker og bruke noe væske for og få de inn.. jeg ville ikke bruke det på min da jeg har lyst filttrekk i tak/vegger og derfor ikke ville ha zaloflekker på dette hvis det hadde blitt litt klin  Blunker  Men har du vinyltak så har det jo ikke noe og si, da er det jo bare og vaske over etterpå...  Øyerulling
Loggført

58`mod Type1
60`mod Type1 Deluxe
61`mod Type1
64`mod Type1
65`mod Type1
68`mod Type1
+ et par til på lur...(pensjonsparingen min Blunker )

Eier av Harry Von Kaaten Racing Team.
Rammekroken Fredrikstad
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #4 på: februar 10, 2008, 13:58:18 pm »

Hvis du så på discovery nå så gjorde de dette med en vwbuss. De la gummilistene oppi ei bøtte med varmt vann Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #5 på: februar 10, 2008, 14:34:47 pm »

Hvis du så på discovery nå så gjorde de dette med en vwbuss. De la gummilistene oppi ei bøtte med varmt vann Glad

De brukte hyssing også, men det kan kanskje noen som har gjort det selv, forklare nærmere.
Loggført

1969 Militær-buss
Variant 412
Supermedlem
*****
Innlegg: 584
Bosted: 6612 Grøa


i e Sønndaling i


Vis profil
« Svar #6 på: februar 10, 2008, 14:57:06 pm »

   Ja det er best når listene er mjuke, istedet for hyssing bruker eg klesnor av den plastbelagdte typen denn er sånn passe tykk. Legger da lista på vinduet så snora i sporet utvendig på lista, legger da snora slik at eg får endene opp på toppen ha litt lange ender. legg vinduet på plass med snora da inn i bilen, trykk vinduet å lista godt inn. Så er det kjekkt å ha litt hjelp med att noen drar i den ene enden av snora mens den andre dytter inn lista i samme retning som snora dras ut, med litt prøving så går det hær greit. Lykke til.
« Siste redigering: februar 10, 2008, 14:59:00 pm av Variant 412 » Loggført

Member of the Vintage VW-Club of Møre & Romsdal


i har mange slike i
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!