Ole B
Seniormedlem
   
Innlegg: 423
Bosted: Lørenskog
|
 |
« på: november 28, 2009, 19:08:28 pm » |
|
Er det andre her som har vært borti dette,lavere på venstre side etter senking nå med droppa spindler.Skjedde også med den tidligere bobla da med puma.Legger til at forstillinga ikke er justert etter senking. Det er vel ca 1-1.5cm forskjell.
Ole
|
|
|
Loggført
|
Tlf.95059839
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4336
Bosted: Horten
Ække laft før du henger igjen på brosteinen
|
 |
« Svar #1 på: november 28, 2009, 20:05:14 pm » |
|
Er torsjons stavene dine hele?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ole B
Seniormedlem
   
Innlegg: 423
Bosted: Lørenskog
|
 |
« Svar #2 på: november 29, 2009, 10:47:55 am » |
|
Er torsjons stavene dine hele?
De er hele.
|
|
|
Loggført
|
Tlf.95059839
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #3 på: november 29, 2009, 11:14:23 am » |
|
Venstre side er jo mer belastet så jeg tipper fjærpakkene dine er mykere på venstre side av bilen. Du kan jo prøve å snu de?! Slik at endene som i dag er til venstre, kommer til høyre.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ole B
Seniormedlem
   
Innlegg: 423
Bosted: Lørenskog
|
 |
« Svar #4 på: november 29, 2009, 13:30:02 pm » |
|
Venstre side er jo mer belastet så jeg tipper fjærpakkene dine er mykere på venstre side av bilen. Du kan jo prøve å snu de?! Slik at endene som i dag er til venstre, kommer til høyre.
Ja det er jo en mulighet,men er det bare jeg som har opplevd dette?
|
|
|
Loggført
|
Tlf.95059839
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #5 på: november 29, 2009, 13:46:44 pm » |
|
Venstre side er jo mer belastet så jeg tipper fjærpakkene dine er mykere på venstre side av bilen. Du kan jo prøve å snu de?! Slik at endene som i dag er til venstre, kommer til høyre.
Ja det er jo en mulighet,men er det bare jeg som har opplevd dette? Bare bak, men det er jo samme prinsippet.
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Svein.
Supermedlem
    
Innlegg: 2442
Bosted: Lørenskog
|
 |
« Svar #6 på: november 29, 2009, 16:38:57 pm » |
|
Jeg har det på min og. Dette med en puma forstilling som er 4 år= nesten ny  Mvh Svein.
|
|
|
Loggført
|
201m 8,063 sek. 136,42km/t 402m 12,708 sek.176,81km/t...
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #7 på: november 30, 2009, 15:31:01 pm » |
|
Det er ikke nødvendigvis lurt å montere fjærene motsatt vei siden de kan ha vendt seg til å bli vridd i en retning, er ikke helt sikker på dette, men slik er det med drivaksler i hvertfall.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
vwlilleblå
Nybegynner

Innlegg: 4
Bosted:
|
 |
« Svar #8 på: desember 09, 2009, 22:35:28 pm » |
|
Riktig det JHU. Snu de så vil de nok knekke. Eneste fordel da,,,, Du må ha nye.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ole B
Seniormedlem
   
Innlegg: 423
Bosted: Lørenskog
|
 |
« Svar #9 på: desember 09, 2009, 23:15:32 pm » |
|
Burde det ikke også være forskjell før jeg senkan?
|
|
|
Loggført
|
Tlf.95059839
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #10 på: desember 10, 2009, 01:11:14 am » |
|
Måler du på skjermkant eller spindel?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ole B
Seniormedlem
   
Innlegg: 423
Bosted: Lørenskog
|
 |
« Svar #11 på: desember 10, 2009, 06:05:38 am » |
|
Måler du på skjermkant eller spindel?
Skjermkant.
|
|
|
Loggført
|
Tlf.95059839
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #12 på: desember 10, 2009, 08:19:55 am » |
|
Helt vanlig problem dette. De fleste bilene jeg har sett eller selv fått senket ligger venstre hjul mye penere i skjermen. Høyre ser vanligvis noe høyere ut. Det kan også virke som at felgen ligger lenger ut. Forskjellig fasong på skjermene kanskje?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Svein.
Supermedlem
    
Innlegg: 2442
Bosted: Lørenskog
|
 |
« Svar #13 på: desember 10, 2009, 09:05:29 am » |
|
Merkligt fenomen det her. Ingen høyde forskjell før senking. Ole har en 68mod m/senkespindler(nye), jeg har en 54/60 mod m/ puma som er ca 5år (gått ca 700 mil). Begge har samme høyde forskjellen foran og på samme side.
|
|
|
Loggført
|
201m 8,063 sek. 136,42km/t 402m 12,708 sek.176,81km/t...
|
|
|
Pan
Supermedlem
    
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #14 på: desember 10, 2009, 12:13:58 pm » |
|
Helt vanlig problem dette. De fleste bilene jeg har sett eller selv fått senket ligger venstre hjul mye penere i skjermen. Høyre ser vanligvis noe høyere ut. Det kan også virke som at felgen ligger lenger ut. Forskjellig fasong på skjermene kanskje?
Uoriginale skjermer kan ha forskjellig utforming. Men jeg tror faktisk at karosseri og foraksel ikke sitter helt dønn rett og midt på i forhold til hverandre på Bobla - fra fabrikk.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ole B
Seniormedlem
   
Innlegg: 423
Bosted: Lørenskog
|
 |
« Svar #15 på: desember 10, 2009, 13:05:57 pm » |
|
Enig med Baboon at venstre hjul ligger penere i skjermen,kan opplyse at det er de orginale skjermene som sitter på.Godt å høre at det er et vanlig problem 
|
|
« Siste redigering: desember 10, 2009, 13:10:21 pm av Ole B »
|
Loggført
|
Tlf.95059839
|
|
|
Einic
Supermedlem
    
Innlegg: 773
Bosted: Røyken
|
 |
« Svar #16 på: desember 10, 2009, 17:11:14 pm » |
|
Disse bilene var nok like høye på alle hjul da de var nye. Byggekvaliteten på T1 var jevnt høy. En vanlig feil mange gjør når de senker bak, er at de bommer litt på høyden. Indre og ytre splines har forskjellig antall, og kan kombineres på mange måter for å finjustere høyden. Spenn ut fjærplatene og mål vinkelen mot holderen bak. Ikke tifeldig at VW brukte gradvinkel når de justerte. En skjevhet bak vises også foran.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ole B
Seniormedlem
   
Innlegg: 423
Bosted: Lørenskog
|
 |
« Svar #17 på: desember 10, 2009, 20:28:27 pm » |
|
Disse bilene var nok like høye på alle hjul da de var nye. Byggekvaliteten på T1 var jevnt høy. En vanlig feil mange gjør når de senker bak, er at de bommer litt på høyden. Indre og ytre splines har forskjellig antall, og kan kombineres på mange måter for å finjustere høyden. Spenn ut fjærplatene og mål vinkelen mot holderen bak. Ikke tifeldig at VW brukte gradvinkel når de justerte. En skjevhet bak vises også foran.
Den er ikke senket bak.
|
|
|
Loggført
|
Tlf.95059839
|
|
|
JTWE
Supermedlem
    
Innlegg: 2198
Bosted:
|
 |
« Svar #18 på: desember 10, 2009, 20:32:21 pm » |
|
Mål høyden fra plant underlag til forstillingsramme og bakstillingsramme. Da får du svar på om bilen står rett.
Lufttrykk må være riktig også.
Selv mener jeg også å se forskjell på min, så jeg er meget troendes til at mange biler orignalt er litt forskjellig fra høyre til venstre side når det gjelder karosseriet, men ikke på selve understellet.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
toaake
Medlem
  
Innlegg: 156
Bosted: Kongsberg
|
 |
« Svar #19 på: desember 19, 2009, 09:52:26 am » |
|
den 66 mod taksenka bobla mi er også lavere på venstre side 
|
|
|
Loggført
|
Torgeir Aaker Viking Wagons 1956 splitbuss. (gml militærbil) 1958 Splitbuss. (gml militærbil) 1958 boble 1965 Boble 1966 Taksenket boble 1967 Boble 1969 Transporter DOKA -solgt- 1972 jubileums boble 1995 Caravelle -solgt- www.strobelys.comwww.sandblasing.no
|
|
|
|