tmbryhn
|
|
« Svar #60 på: desember 09, 2009, 20:18:07 pm » |
|
Jeg bestemte meg for å prøve å lage innsugspakninger av bakelitt. Hvorfor det?
Innsugene blir veldig varme igjennom direkte metallisk kontakt med toppene. Varme innsug vil føre til kondensering av bensin osv. når motoren får stått litt. Jeg har erfaring med at halvvarme forgassermotorer er sure og føler at dette kan være noe av årsaken da motoren "drukner" pga. for mye bensin som suges inn i motoren. Vanlig prosedyre er jo å holde klampen i bånn ved oppstart, nettop for at det skal komme mer luft enn bensin inn.
Bakelitt er et materiale som tåler mye varme og som isolerer godt. Det blir spennende å se om dette hjelper litt mot det vanlige "problemet". Kanskje motoren også vil gå litt bedre ved noe kaldere innsug?
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
tmbryhn
|
|
« Svar #61 på: desember 09, 2009, 20:28:48 pm » |
|
Jeg fikk også rigget eksosanlegget for lambdasonden jeg har fastmontert i bilen. Det skal bli digg å dyse inn Dell'Orto-ene med lambdasonde på veien med realistisk belastning! Blir første gang jeg prøver med to dobble uten å ta det på "feelen". Til nå har jeg erfart at den alminnelige 34PICT-gasseren går en smule magert jevnt over, hehe Først måtte jeg frese et stort nok hull for at pluggen skulle få plass. Jeg var ikke kjent med denne type eksosanlegg, så jeg begynte å frese litt vekk fra selve kollektroen. Det jeg fant ut av var at det gikk et noe tykkere rør rett fra kollektoren og ut da den tykkere delen kun er en slags kappe. Derfor måtte jeg frese meg litt nermere kollektoren for å komme inn til eksosgassen. Derfor den stygge glippa havnet der...
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
tmbryhn
|
|
« Svar #62 på: desember 12, 2009, 22:31:58 pm » |
|
Det nermer seg slutten på byggeprosessen! Nå mangler jeg kun innsug, så er motoren good to go.
Jeg måtte offre vekselstrømsdynamoen og foten som var beregnet på 1915-bygget da jeg ikke hadde noe annet liggende. Er rart å se to så fine komponenter blandt alt det stygge blekket som er på motoren ellers. Jeg vikk også montert spenningsregulatoren bak viftehuset og trukket opp ledninger mellom terminalene.
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
tmbryhn
|
|
« Svar #63 på: desember 12, 2009, 22:35:48 pm » |
|
Jeg fikk også gått over "akebretta" som jeg liker å kalle dem. Det er alt av blekk som ligger under støtstangrørene. Disse var veldig rustne...
Startet med roterende stålbørste i drill for å fjerne det verste. Deretter ble de hengt opp og sprøytet med Epoxy Brunox. Dette er et stoff som omdanner rusta til "metal" igjen på sett og vis. Det skjer en kjemisk reaksjon i rusta og dette fører kort fortalt til at det ALDRi vil ruste igjen, selv om det står eksponert for vær og vind. Ja, jeg har prøvd dette over en lenger tidsperiode tidligere.
Etter reaksjonen er ferdig vil rusten på en veldig mørke-lilla farge, så det er ikke så ille mot den svarte lakken.
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
tmbryhn
|
|
« Svar #64 på: desember 12, 2009, 22:37:49 pm » |
|
Så fikk jeg omsider montert alt av blekk og eksos. Eksosanlegget var veldig skjenda av tidligere eier tydeligvis. Der hvor stussen skal trekkes over varmepotta var det ganske bulkete. Blei en del banking og tilpassning. Måtte sveise igjen et lite mikroskopisk hull ved den ene flensen også (weird...)
Nå er alt på stell, og motoren ser helt jævlig ut! That's the way it's gonna be!
|
|
« Siste redigering: desember 12, 2009, 23:23:36 pm av tmbryhn »
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #65 på: desember 12, 2009, 23:25:25 pm » |
|
Veldig bra! Frister å gjera nett det samme no! Pm forresten.
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
tmbryhn
|
|
« Svar #66 på: desember 12, 2009, 23:30:47 pm » |
|
Right, get to it then! Jeg er forresten veldig imponert over sveisearbeidet ditt, Tistlo.
"Pm forresten" hva mente du med det?
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #67 på: desember 12, 2009, 23:32:26 pm » |
|
Takk for det. PM til deg meinte eg. Gledar meg til oppstartsvideo
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
tmbryhn
|
|
« Svar #68 på: desember 12, 2009, 23:35:10 pm » |
|
Ja, det tok langt tid før den PM-en kom inn...
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
|
|
« Svar #69 på: desember 13, 2009, 00:03:00 am » |
|
Se her ja, nå begynner ting å ta form, ja den ene stussen på eksosen er litt herja, så det jeg og. Grunnen var nok at justeringen der hadde rusta fast, så det var nok prøvde alle midler for å få den løs hehe Motoren ser helt jævlig ut??? det syns ikke jeg, detta begynner å bli bra
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com
|
|
|
tmbryhn
|
|
« Svar #70 på: desember 13, 2009, 01:33:18 am » |
|
Er bare så mange stygge kontraster på de forskjellige delene. Strøken dynamo og dynamofot, rat-look kjøleblekk og blått dynamodrev. Not good...
Jeg kommer nok til å lakkere om alt sammen før et ev. salg om noen er interessert i å kjøpe den etterhvert. Vi vet jo alle at innsiden på motoren er gull verdt! Blir ihvertfall ikke "20500 kr" for en usplitta blokk slik enkelte forsøker seg på. Jeg blir stadig forbløffet når jeg romsterer rundt i enkelte tråder her på forumet...
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
Race-buggy
Supermedlem
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet
boblekameratene
|
|
« Svar #71 på: desember 14, 2009, 22:11:30 pm » |
|
Da har tmbryhn vært hos meg og hentet di siste deler han trenger for oppstart av low cost prosjektet. koslig med litt vw prat i verkstedet her i dag, så fikk du tittet litt på mine prosjekter også
|
|
|
Loggført
|
Race-buggy. black bullet-59 boble
|
|
|
vw56
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 1567
Bosted: Darbu
Rust is not a crime..
|
|
« Svar #72 på: desember 14, 2009, 22:22:18 pm » |
|
ja det her blir artig å se hvordan fungerer .. får vel bare begynne et sted nå vi andre oxo vel når vi ser hva du får til tmbryhn .. stå på vi venter i spenning vi
|
|
|
Loggført
|
Erik Andersen 3322 Darbu tlf: 46813220 ---------------------------------------------------------- Røyken og Omegn Aircoolers Arrangement Ansvarlig ------------------------------------------------------------------------------ 1967 Notchback 1989 Transporter syncro bruksvogn Solgt 1969 Variant Solgt 1956 Oval Solgt 1973 1303S SOLGT
|
|
|
tmbryhn
|
|
« Svar #73 på: desember 15, 2009, 01:17:36 am » |
|
Takker for kommentarer. Ja, jeg fikk kjøpt noen oljeslanger av Race-buggy som jeg trengte. Jeg mangler fortsatt innsug, men motoren er satt opp med std.-gasser bare for innkjøring og for å se at alt fungerer som det skal før den får sitt nye midlertidig hjem i Bobla.
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
|
|
« Svar #74 på: desember 15, 2009, 15:33:35 pm » |
|
Så spennende! Si ifra når den er i live PM foresten
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com
|
|
|
Anders Røsåsen
Supermedlem
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia
|
|
« Svar #75 på: desember 15, 2009, 17:20:24 pm » |
|
Nice work man Gleder mei til å se oppstart
|
|
|
Loggført
|
VW 1300 69 (Grøfterenser`n) VW 1303S automatic 73 (SOLGT) VW 1200 Jeans 73 (SOLGT) VW 1200 65 VW T2 Bay 1975 VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
|
|
|
tmbryhn
|
|
« Svar #76 på: desember 16, 2009, 02:47:06 am » |
|
Were gettn' there! Motoren skal etter all sannsynlighet inn i bilen i morgen. Blir en liten filmsnutt av oppstart da. Dessverre har jeg ikke fått på de to dobble Dell'Orto-ene ennå da jeg fortsatt mangler innsug, så den originale 34'n får holde intil videre.
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
Anders Røsåsen
Supermedlem
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia
|
|
« Svar #77 på: desember 16, 2009, 16:19:23 pm » |
|
Venter i spenning
|
|
|
Loggført
|
VW 1300 69 (Grøfterenser`n) VW 1303S automatic 73 (SOLGT) VW 1200 Jeans 73 (SOLGT) VW 1200 65 VW T2 Bay 1975 VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
|
|
« Svar #78 på: desember 16, 2009, 21:21:58 pm » |
|
Det blir bra Gleder meg til Film
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com
|
|
|
Portland
Nybegynner
Innlegg: 2
Bosted: Kristiansand
|
|
« Svar #79 på: desember 16, 2009, 21:54:21 pm » |
|
Jeg også! Dette blir moro å se Venter, men ikke med tålmodighet
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tmbryhn
|
|
« Svar #80 på: desember 17, 2009, 00:02:54 am » |
|
Statusrapport: Motor står i bilen, og den startet og gikk med en gang, helt til jeg ruste opp til 4000 og slapp gassen etter et sekund. Da sprengte oljefilteret...
Tiltak: Stå opp 0730 i morgen tidlig og frese over på biltema m. en kompis for å kjøpe NATOs største oljefilter. Skal kjøpe filter for Volvo 850 Turbo. Dette har jeg kjørt med stor belastning før på kald motor og samma oljepumpa. Tror dette skal gjøre susen. Den lille tiden motoren fikk svive virket den veldig tight og fin. Ingen ulyder, og GROM lyd! Tror det er et fint moment i denne motoren.
Blir filming i morgen under oppstarts- og tuneprosessen. Vi krysser fingrene... Serlig fordi jeg har fire timer lang kjøretur fra Kristiansand til gamlebyen Drammen i morgen rett etter at motoren er konstatert OK...
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
vw56
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 1567
Bosted: Darbu
Rust is not a crime..
|
|
« Svar #81 på: desember 17, 2009, 00:19:50 am » |
|
ja lykke til da , krysser fingre vi oxo vettu ...
|
|
|
Loggført
|
Erik Andersen 3322 Darbu tlf: 46813220 ---------------------------------------------------------- Røyken og Omegn Aircoolers Arrangement Ansvarlig ------------------------------------------------------------------------------ 1967 Notchback 1989 Transporter syncro bruksvogn Solgt 1969 Variant Solgt 1956 Oval Solgt 1973 1303S SOLGT
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
|
|
« Svar #82 på: desember 17, 2009, 22:32:05 pm » |
|
Uffda, kjipt med Oljefilteret! Men vi krysser fingra for suksess
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com
|
|
|
tmbryhn
|
|
« Svar #83 på: desember 20, 2009, 11:08:51 am » |
|
Heisann folkens, og gledelig jul! Så blei det ingen oppstartsfilm allikevel da jeg hadde et stort tidspress på meg for å komme meg hjem. Motoren gikk inn i bilen og startet og gikk greit med en gang. Etter litt justering av tenning og gasser bar det avsted til Drammen. "I was driving home for christmas". Motoren gikk veldig godt, selv med originalgasser! Var et herlig moment og en stor overgang fra std. 1600-motor. Bredbåndslambda er en god ting! I bilen har jeg lambdamåler der jeg kan lese av blandingsforholdet i sanntid. Jeg fant fort ut at motoren jevnt over gikk altfor magert, særlig på mellomregisteret. Ved klampen i bunn hadde jeg perfekt blanding. Dette gjorde at det blei mye av/på-gassing på vei fra Kristiansand til Drammen. Etter ca. tre timer passerte jeg Larvik, og den deilige og ganske nye tofelteren lå foran meg. Nå skulle jævelskapen straffes det lille siste stykket før hjemkomst! Alt gikk veldig bra, og motoren dro kjempefint, og i venstrefila kjørte jeg forbi bil etter bil. Moro! Men, bare en halvtime fra gamlebyen smalt det... Jeg hadde full pedal og lå i 120,men plutselig så jeg at speedometer-nåla begynte å dale uten at jeg slapp gassen. Samtidig fikk jeg en noe rar lyd i motoren og jeg så en svak røyksky bak bilen i innerspeilet. Dette skjedde i løpet av få sekunder, og jeg kuttet tenning og fikk den i fri sporens straks etter det spontane effekttapet. Varselblinker på og inn til siden rett før avkjørselen til Horten. Tankene begynte å spinne inni hodet. Hvordan kunne jeg miste effekt så raskt? En varmskjæring ville jo skjedd over tid! Jeg kjørte bilen opp til en Statoil-stasjon noen hundre meter unna på tre sylindere og fikk parkert den der. Deretter kom stefaren min og hentet meg. Etter mye refleksjon med meg selv kom jeg frem til kun et utfall: Brent hull i et stempel…
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
JS
Supermedlem
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
|
« Svar #84 på: desember 20, 2009, 11:25:33 am » |
|
Hvilke AF verdier hadde du?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tmbryhn
|
|
« Svar #85 på: desember 20, 2009, 11:28:04 am » |
|
Fikk så hentet bilen i Horten på henger og fikk kjørt den opp på et verksted jeg har tilgang på her i Drammen. Dette fikk jeg gjort på lørdag, og allerede da hadde jeg fått tak i nye stempler etter et hyggelig besøk hos Jørn på fredag kveld. Fikk også med meg et par innsug til to dobble, så nå skal det bli vei i vellinga!
Bil opp på søylebukken og motoren ut. Begynte med å nappe av toppen på. v. side, altså syl. 3 og 4. Her var stemplene 100% strøkne! Merkelig tenkte jeg, for ville ikke de andre stemplene være noe medtatt hvis det faktisk har gått hull i et av dem pga. for mager blanding? I god tro satt jeg på toppen og vippestellet igjen og begynte på h. side. Og DER fant jeg feilen! Stempel nr. 1 hadde smeltet på et punkt langs kanten og sveist fast stempelringene! Ikke rart jeg hadde kompresjon på 3 av 4 sylindere! Stempel nr. 2 var derimot like strøkent som 3 og 4.
Bensin har hovedsakelig to funksjoner i en forbrenningsmotor: Skape forbrenning og kjøle. Jeg kunne lett se på stemplet og i forbrenningskammeret at akkurat denne sylinderen hadde gått mer magert enn de andre. Ok, så måtte det ha vært pakningen som var dårlig i rundt akkurat denne porten. Jeg slo meg til ro med det siden jeg hadde kjørt original sentermontert forgasser.
Fikk byttet stempel og sylinder og satt toppen på igjen, så nå står den klar som longblock for nye eventyr! Fint er det at jeg har fått innsug til dellortoene også, så nå skal det bli greit å tune da jeg har bygd opp et fint dyseskrin til disse gasserne.
Foreløpig har jeg matchportet et av innsugene, så det gjenstår et til. Jeg skal også friske opp motorrommet mitt litt mens motoren er ute da dette har stått på agendaen en stund. Uansett, motoren er fikset, og med riktig blandingsforhold og riktig fortenning vil nok ikke dette skje igjen med det første! Jeg kommer med oppdateringer når motoren har kommet inn i bilen igjen.
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
tmbryhn
|
|
« Svar #86 på: desember 20, 2009, 11:29:14 am » |
|
Hvilke AF verdier hadde du?
På det værste ved en bestemt spjellposisjon hadde jeg så mye som 21... Da hakket det friskt... Jevnt over tenker jeg at jeg lå på 16,5. Jeg tror at de andre sylinderne har gåt ganske greit igrunn, men at den veldig magre sylinderen har ødelagt helheten på resultatet og at dette er grunnen til at jeg følte at hele motoren gikk magert.
|
|
« Siste redigering: desember 20, 2009, 11:31:20 am av tmbryhn »
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #87 på: desember 20, 2009, 12:41:30 pm » |
|
shit happens, ja takk for praten, kom på en ting i ettertid, da jeg sjøl har hatt ett slikt stempel ras. dog med innsprutmotor. da var det att en sylinder ikke tente..slik att den gikk på 3 sylindere og den 400cc store dysa pumpet inn benzin uten forbrenning over en god stund. plutselig så tente den , menn etter kort tid på bånn gass så så blei det lokale tåkebyger bak bilen.(SCC2004..?) en teori anng dette kan være att benzinene vasket bort oljefilmen som gjorde att ringene skjærte seg på A/F måleren vil du får magert utslag på blandingen hvis en sylinder ikke tenner , rundt 16-17, da den vil få set ufor brente oxygenet inn i målinegene fra den ene sylinderen. har du en ventil som ikke tetter helt , kan den f.eks tette bedre når man gir : full gass --høyere VE -høyere sylindertrykk -bedre tetting og tenning enn f.eks på cruise , hvor VE er lav og lavere sylinder trykk , dårlig tetting og mangel på tenning. slik var i allefall min skrotebrote motor da jeg feilsøkte når den hadde defekt innsugsventil
|
|
« Siste redigering: desember 20, 2009, 12:44:50 pm av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
|
|
« Svar #88 på: desember 20, 2009, 15:54:23 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com
|
|
|
zimba
Nybegynner
Innlegg: 6
Bosted: trondheim
|
|
« Svar #89 på: desember 20, 2009, 16:47:41 pm » |
|
Hei. Har fulgt med på denne tråden ,hva skal du ha for denne ved evt salg? Tenker på komplett med gassere ,klar til å putte i min bil. Mvh Rune
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|