april 27, 2024, 22:05:26 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: velocity stacks  (Lest 2113 ganger)
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« på: februar 11, 2008, 08:39:12 am »

Hva mener dere om velocity stacks? Skal de være lange eller korte for å fungere best?
Og hvordan finner man egentlig rett lengde og størrelse??
Hva "taper" man på å kjøre uten?

Prøvde å finne noe på nettet om dette, men det var ikke noe entydig.....
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #1 på: februar 11, 2008, 09:34:33 am »

Grunnen til det er at det er individuelt, lange eller korte er et regnestykke a de helt store.
Lange innsug og lange trakter gir "boost" på lave turtall, korte innsug og korte trakter gir "boost" på høyere turtall.   
Loggført

Speed is no substitute for direction
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #2 på: februar 11, 2008, 11:10:16 am »

I mitt tilfelle er det snakk om 44hpmx på Ghia motoren.
Har ikke velocity stacks til den nå, noen ide om hva jeg burde kjøpe?



* P2090032.jpg (187.95 KB, 676x507 - vist 169 ganger.)
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #3 på: februar 11, 2008, 11:20:02 am »

Siden kammen din ikke er spes rå, ville jeg valgt korte. Tror ikke du vil få noe "Boost" på høyere turtall siden kammen ikke følger med der uansett. Man får liksom ikke i pose og sekk selvom det kan høres slik ut.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #4 på: februar 11, 2008, 12:39:58 pm »

Siden kammen din ikke er spes rå, ville jeg valgt korte. Tror ikke du vil få noe "Boost" på høyere turtall siden kammen ikke følger med der uansett. Man får liksom ikke i pose og sekk selvom det kan høres slik ut.

Der har du nok forstått motsatt av hva jeg skrev, korte er for høyt turtall.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #5 på: februar 11, 2008, 15:07:00 pm »

.
« Siste redigering: februar 06, 2010, 23:41:48 pm av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #6 på: februar 11, 2008, 16:40:51 pm »

Kjøp ain so e midt i mullom på størrelsen då vel Blunker
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
n2o
Medlem
***
Innlegg: 159
Bosted:


Vis profil

« Svar #7 på: februar 11, 2008, 19:15:16 pm »

Velocity stacks: lengden bør tilpasses ønsket turtallsområdet for best effekt og det må være et vist volum i toppen av trakten, slik at pulsen fra lukking av innsugsventil ikke "snur" utenfor trakten, men innenfor (går pulsen på utsiden, reduseres momentet i pulsen)

videre bør det være en god radie inn i trakten.
Loggført

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #8 på: februar 11, 2008, 20:10:11 pm »

det må være et vist volum i toppen av trakten

Grei ut og forklar  Gliser
Loggført

Speed is no substitute for direction
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #9 på: februar 11, 2008, 20:43:12 pm »

.
« Siste redigering: februar 06, 2010, 23:41:18 pm av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #10 på: februar 12, 2008, 08:09:07 am »

Siden kammen din ikke er spes rå, ville jeg valgt korte. Tror ikke du vil få noe "Boost" på høyere turtall siden kammen ikke følger med der uansett. Man får liksom ikke i pose og sekk selvom det kan høres slik ut.

Der har du nok forstått motsatt av hva jeg skrev, korte er for høyt turtall.

Se der ja Busted...

Velocity stacks: lengden bør tilpasses ønsket turtallsområdet for best effekt og det må være et vist volum i toppen av trakten, slik at pulsen fra lukking av innsugsventil ikke "snur" utenfor trakten, men innenfor (går pulsen på utsiden, reduseres momentet i pulsen)

videre bør det være en god radie inn i trakten.

Oioi da lærte jeg noe idag også Glad
En kjent sak det der med pulsen... har stått og kikka og fundert på det der, og jeg som trodde at pulsen skulle snu rett over stack'n...
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!