april 25, 2024, 10:17:05 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: M&H racemaster Dekk.  (Lest 6627 ganger)
notchback
Supermedlem
*****
Innlegg: 637
Bosted: Buvika (Trondheim)


DÆVEN , ENN Æ DA!!!!!


Vis profil
« på: februar 12, 2008, 20:33:10 pm »

Noen som vet om disse er bra??
Skal ha dekk til fastbacken, har plass til max 215/65-15.


http://www.mandhtires.com/store.php?crn=73&rn=311&action=show_detail
« Siste redigering: februar 12, 2008, 21:16:26 pm av notchback » Loggført

69 Race Vw Fastback.
71 israce Boble.
01 Citroen Saxo.
00 Mercedes vito 110 cdi.
15 Volkswagen E-UP.
MLH
Medlem
***
Innlegg: 172
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #1 på: februar 12, 2008, 23:50:35 pm »

Skal visst være bra. har kjøpt et sett selv til drag prosjektet vårt. Lette og fine. Har ikke prøvd dem ennå. men blei tipsa av andre vw folk. Kult
Loggført

1200 Jeans 1974,kræsjet...
1200 T 1 1955 "Dragon Wagon" gitt bort til kjerringa
1600 Variant 1971, grønn.
1600 Variant 1970 "panel" Rusten!!!
1500 T 1 1969 Muggen
1600 TL  1971 (solgt)
alask
Supermedlem
*****
Innlegg: 1750
Bosted: viterbro/ås



Vis profil WWW
« Svar #2 på: februar 13, 2008, 00:50:20 am »

de var i allefall tøffe...
er det noen av de dekka som er godkjente på veien?
har et prosjekt som burde ha slike dekk eller
noen  som ser ut som slics men det skal være gatebil
med mulighet for stripe kjøring
utseendet er det viktigste..
Loggført
notchback
Supermedlem
*****
Innlegg: 637
Bosted: Buvika (Trondheim)


DÆVEN , ENN Æ DA!!!!!


Vis profil
« Svar #3 på: februar 13, 2008, 08:24:30 am »

Dekkene jeg har linket til er lov på gata.
Loggført

69 Race Vw Fastback.
71 israce Boble.
01 Citroen Saxo.
00 Mercedes vito 110 cdi.
15 Volkswagen E-UP.
Kormi
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Oslo/Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #4 på: februar 13, 2008, 09:27:58 am »

Gode hjul det der.. Stort sett alle med DOT-slicks har denne typen. Ikke er de så veldig avvikende på størrelse heller.
Loggført
notchback
Supermedlem
*****
Innlegg: 637
Bosted: Buvika (Trondheim)


DÆVEN , ENN Æ DA!!!!!


Vis profil
« Svar #5 på: februar 13, 2008, 14:11:39 pm »

Dekk er bestilt Glad
Loggført

69 Race Vw Fastback.
71 israce Boble.
01 Citroen Saxo.
00 Mercedes vito 110 cdi.
15 Volkswagen E-UP.
FUSENTAST
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted:


Trønder i eliksir


Vis profil
« Svar #6 på: februar 13, 2008, 15:34:03 pm »

Dekk er bestilt Glad
Bestilte du i ditt eget navn...eller brukte du dekknavn...?
Loggført

SCREWDRIVER #1
notchback
Supermedlem
*****
Innlegg: 637
Bosted: Buvika (Trondheim)


DÆVEN , ENN Æ DA!!!!!


Vis profil
« Svar #7 på: februar 13, 2008, 16:30:20 pm »

Dekk er bestilt Glad
Bestilte du i ditt eget navn...eller brukte du dekknavn...?
Hohoho
Loggført

69 Race Vw Fastback.
71 israce Boble.
01 Citroen Saxo.
00 Mercedes vito 110 cdi.
15 Volkswagen E-UP.
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #8 på: februar 15, 2008, 22:44:32 pm »

Er DOT slicks lov å kjøre på gata i Norge?  Hæ
Loggført
tovwair
Supermedlem
*****
Innlegg: 713
Bosted: Sander



Vis profil
« Svar #9 på: februar 15, 2008, 22:46:09 pm »

Dot-merka dekk er lov å bruke på gata.
Loggført
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #10 på: februar 16, 2008, 10:23:31 am »

Er DOT slicks lov å kjøre på gata i Norge?  Hæ

Trodde heller ikke at de var lovlige på gata i Norge....

DOT forkortelsen står vel for Department of transportation, og henviser til at de er godkjente for gatebruk i USA...
Loggført



Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #11 på: februar 16, 2008, 11:00:11 am »

Det er helt riktig Torgeir, om tovwair eller noen andre kunne komme med litt mer info rundt dette hadde det vært fint!
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #12 på: februar 16, 2008, 11:03:05 am »

Finner dere noe om at DOT dekk ikke er godkjente på gata såfremt dem er merket i henhold til reglene? ; http://www.lovdata.no/for/sf/sd/td-19941004-0918-013.html

Kap. 13. Hjul, dekk

§ 13-1. Generelt om hjul, dekk

2. Generelle bestemmelser om hjul og dekk  
2.0 Bil og tilhenger til bil som tilfredsstiller kravene i direktiv 92/23/EØF, eventuelt som endret ved direktiv 2001/43/EF, anses å oppfylle bestemmelsene i dette kapittel når det gjelder krav til og montering av dekk.  
2.1 Bestemmelsene i denne paragraf gjelder ikke for beltebil/beltemotorsykkel.  
2.2 Kjøretøy må ha hjul som er beregnet for en belastning som minst tilsvarer kjøretøyets tillatte aksellast.  
2.3 Hastighet  
2.3.1 Motorvogn med totalvekt ikke over 3.500 kg skal være utstyrt med hjul beregnet for minst den maksimale hastighet kjøretøyet er konstruert for. Det er dog tillatt å bruke dekk som er merket M+S, MS, M&S, M-S eller « Mud and Snow » når disse er merket for en hastighet på 160 km/t eller mer, selv om kjøretøyet er konstruert for en høyere hastighet.  
2.3.2 Motorvogn med totalvekt over 3.500 kg skal være utstyrt med hjul beregnet for minst den maksimale hastighet kjøretøyet er konstruert for, når kjøretøyet har maks hastighet mindre enn 110 km/t. På slikt kjøretøy med maks hastighet 110 km/t eller mer er det tilstrekkelig at dekkene er merket for en hastighet lik 110 km/t. For buss klasse 1 kreves ikke høyere hastighetsmerking enn 90 km/t.  
2.3.3 Tilhenger og tilhengerredskap som er beregnet for å trekkes av bil, skal ha hjul beregnet for minst 100 km/t.  
2.4 Hjul må være i tilstrekkelig statisk og dynamisk balanse. Kjøretøy må ikke ha hjul av slik type eller dimensjon at det har uheldig innflytelse på kjøretøyets styring, bremsing mv.  
2.5 Kjøretøy må være utstyrt med felg av dimensjon, materialkvalitet og type som er godkjent av kjøretøyfabrikanten eller felg med minst tilsvarende egenskaper. Dekk skal passe til felgen.  
        Felg med variabel boltesirkel tillates ikke.  
2.6 Hjul på samme aksel skal ha dekk med tilnærmet samme egenskaper.
 
3. Krav til dekk  
3.1.1 Tilhenger med konstruktiv hastighet over 40 km/t og tillatt totalvekt ikke over 3.500 kg og bil med tillatt totalvekt ikke over 3.500 kg skal ha dekk med mønstret slitebane med mønsterdybde i hovedrillene på minst 1,6 mm over 3/4 av slitebanens bredde og rundt hele dekkets omkrets, bortsett fra de steder hvor eventuelle slitasjevarslere er plassert.  
3.1.2 Bil med tillatt totalvekt over 3.500 kg, to- og trehjulede motorvogner og tilhenger med konstruktiv hastighet over 40 km/t og med tillatt totalvekt over 3.500 kg skal ha dekk med mønstret slitebane med mønsterdybde i hovedrillene på minst 1 mm over 3/4 av slitebanens bredde og rundt hele dekkets omkrets, bortsett fra de steder hvor eventuelle slitasjevarslere er plassert. Det samme gjelder for traktor og tilhengerredskap med konstruktiv hastighet over 40 km/t og motorredskap med konstruktiv hastighet over 30 km/t.  
3.2 Dekkene skal tilnærmet ha slikt trykk som bestemt av kjøretøy- eller dekkfabrikanten og må ikke overstige dekkfabrikantens fastsatte maksimaltrykk. Det er ikke i noe tilfelle tillatt å bruke større lufttrykk enn 900 kPa (9 bar). Lufttrykket skal måles når dekkene er kalde.  
3.3 Dekk må ikke ha hull, skår, sprekker eller andre skader som når inn til eller blottlegger corden. Dekk må ikke vise tegn til brudd i stammen eller til separasjon. Dekk må ikke ha nevneverdige høyde- eller sidekast.  
3.4 I dekk er det ikke tillatt å skjære noen form for nytt mønster som går dypere enn bunnen i dekkets originale mønster, medmindre dekket har innpreget merking som tilkjennegir at dette er tillatt av fabrikanten. I dekk for kjøretøy med tillatt totalvekt ikke over 3.500 kg er det ikke i noe tilfelle tillatt å skjære noen form for nytt mønster.  
3.5 Ved skifte av dekk fra diagonaldekk til radialdekk skal det påses at dekkets bæreevne er tilstrekkelig og at dekket er tilpasset felgen. Det forutsettes overgang til tilsvarende dimensjon for radialdekk, med en maksimal variasjon på ± 5%, jf. STRO-normen.  
3.6 Ved vurdering av hva dekk tåler, følges STRO-normen og ETRTO-normen.
 
4. Merking  
4.1 Felg skal være merket ved hjelp av innpregning eller lignende med fabrikantens navn eller merke og med dimensjon (type). Merkingen bør stå på utsiden av felgen og være synlig når dekket er montert.  
4.2 Dekk skal ved hjelp av innstøpning være tydelig og varig merket med:  
a) Fabrikantens navn eller merke, og for regummierte dekk, vulkanisørens navn og hjemland.  
b) « Regummiert » eller tilsvarende betegnelse dersom dekket er pålagt ny bane.  
c) Dekkdimensjon.  
d) PR (ply rating) - angivelse eller annen styrkebetegnelse, overensstemmende med STRO (Scandinavian Tire & Rim Organization) eller ETRTO (European Tire & Rim Technical Organization).  
e) « Tubeless » dersom dekket kan brukes uten slange.  
f) Dessuten skal dekk for personbiler og lette varebiler (tillatt totalvekt t.o.m. 2.200 kg) være merket med:  
i) Dekktype  
 Følgende betegnelser skal brukes:  
 Diagonaldekk:  Ingen spesiell merking  
 Diagonalbeltedekk:  B  
 Radialdekk:  R  
ii) Hastighet  
 Følgende betegnelser brukes:  
 « Speed » dekk:  S  
 « High speed » dekk:  H  
 « Very high speed » dekk:  V  
 De øvrige hastighetsgrenser er:  
1) For diagonaldekk  
        « Standard » dekk (uten hastighetsmerking) med

 
 10 " felg:  120 km/t  
 12 " felg:  135 km/t  
 13 " felg og større:  150 km/t  
 « Speed » dekk med 10 " felg:  150 km/t  
 12 " felg:  160 km/t  
 13 " dekk og større:  175 km/t  
 « High speed » dekk med 10 " felg:  175 km/t  
 12 " felg:  185 km/t  
 13 " dekk og større:  200 km/t  
 « Very high speed » dekk: over  200 km/t  
2) For radialdekk og diagonalbeltedekk:  
 « Standard » dekk (uten hastighetsmerking):  150 km/t  
 « Speed » dekk:  180 km/t  
 « High speed » dekk:  210 km/t  
 « Very high speed » dekk: over  210 km/t  
3) Uansett dekktype gjelder i tillegg følgende symboler for øvre hastighetsgrense:  
- L = maks. hast. 120 km/t  
- M = maks. hast. 130 km/t  
- N = maks. hast. 140 km/t  
- P = maks. hast. 150 km/t  
- Q = maks. hast. 160 km/t  
- R = maks. hast. 170 km/t  
- T = maks. hast. 190 km/t  
- U = maks. hast. 200 km/t  
- H = maks. hast. 210 km/t  
- V = maks. hast. 240 km/t  
g) Dekk godkjent etter ECE-reg.nr. 30 og ECE-reg.nr. 54 godtas når merkingen er utført som vist i fig. 1.  

 
Fig. 1
4.3 Dekk som på grunn av fabrikasjonsfeil, av fabrikanten er funnet uegnet til bruk på motorvogner, skal ved innpregning, innbrenning e.l. på begge sider være tydelig og varig merket « Ikke for motorvogner ». På slike dekk kreves ikke annen merking. Slike dekk tillates ikke brukt på motorvogner eller tilhenger/tilhengerredskap til motorvogn.
 
 
6. Bytte av dekk/felg  
6.1 Ved bytte av felg eller dekk kan dimensjon og/eller sporvidde tillates endret under følgende forutsetninger:  
a) Sporviddeendringen må ikke overskride det som er tillatt av kjøretøyfabrikanten eller godtatt av TÜV (Technische Überwachungs Verein) i Tyskland for vedkommende motorvogn. Det kan kreves dokumentert at sporvidde eller innpresning er tillatt. Dokumentasjon i form av ABE (Allgemeine Betriebserlaubnis) for felg eller utdrag (kopi) av TÜV Raderkatalog eller separat TÜV godkjenning godtas.  
b) Plassforholdene i hjulhuset må være tilstrekkelige slik at dekk og/eller felg ikke kommer i kontakt med kjøretøydetaljer ved fullt styreutslag og/eller maksimale fjæringsbevegelser.  
c) Rulleomkretsen på hjulene må holdes innenfor ± 5% av rulleomkretsen på de hjul som kjøretøyet normalt er utstyrt med fra kjøretøyfabrikanten.  
d) Dekkene må være godkjent for en belastning som minst tilsvarer kjøretøyets tillatte aksellast.  
e) Dekkene må være beregnet for minst den maksimale hastighet kjøretøyet er konstruert for. For vinterdekk er det tilstrekkelig at dekkene er beregnet for 130 km/t.  
f) Felg og dekk må passe sammen i henhold til STRO-normen.  
g) Det må ikke brukes mellomlegg/plate/« spacer » som øker sporvidden med mindre kjøretøyfabrikanten har tillatt dette eller det foreligger dokumentasjon som nevnt i nr. 6.1 a.  
h) Dekkene må ha samme dimensjon. På kjøretøyer som originalt er utstyrt med dekk av ulike dimensjoner foran og bak skal størrelsesendringen være lik. Ved endringer utover dette må kjøretøyfabrikantens tillatelse foreligge eller det må foreligge dokumentasjon som nevnt i nr. 6.1 a.  
i) Dersom kjøretøyets originale felger er skiftet ut med andre stål- eller lettmetallsfelger, skal disse enten være merket med innpresning eller det skal medfølge dokumentasjon for innpresning i kjøretøyet.  
        Med innpresning forstås avstanden mellom felgplatens anleggsflate mot navet og felgens senterlinje. Se for øvrig fig. 2.  

 
Fig. 2
6.2 Dersom sporvidden endres mer enn 15 mm - dvs. at felgenes innpresning endres mer enn 7,5 mm - skal kjøretøyet fremstilles for regionvegkontoret for ny godkjenning. Det må fremlegges dokumentasjon for at sporviddeendringen er tillatt. Regionvegkontoret gjør anmerkning om endringen i vognkort og registerkort. Dersom sporvidden endres 15 mm eller mindre frafalles kravet om fremstilling for ny godkjenning etter § 3-4.  
0 Endret ved forskrift 23 des 2004 nr. 1810.  


§ 13-2. Dekk på bil - støy (direktiv 2001/43/EF som endret ved direktiv 2005/11/EF)

1. Kravnivå:  
        Direktiv 92/23/EØF som endret ved direktiv 2001/43/EF og direktiv 2005/11/EF.  
2. Virkeområde m.m.:  
        Kjøretøy i gruppe M, N og O samt nye dekk til disse uansett om de er originalmontert eller er en reservedel unntatt regummierte dekk.  
        Støykravene gjelder ikke for:  
- piggdekk (men for andre vinterdekk med eventuelle hull for pigger),  
- dekk som er beregnet for montering på kjøretøy som er førstegangsregistrert før 1. oktober 1980,  
- dekk med hastighetsindeks mindre enn 80 km/t.  
- dekk beregnet for felger med nominell diameter som ikke overstiger 10 tommer eller som overstiger 25 tommer og  
- reservedekk av type T til midlertidig bruk.  
3. Alternativ standard:  
        Ingen.  
4. Godkjenning:  
        Ved typegodkjenning av ny type kjøretøy og dekk skal det fremlegges dokumentasjon/bevitnelse/garanti fra fabrikant eller kompetent uavhengig laboratorium for at direktiv 92/23/EØF som senest endret ved direktiv 2001/43/EF og direktiv 2005/11/EF er tilfredsstilt.  
        Dekkene er delt opp i 3 brukskategorier med forskjellige grenseverdier:  
 C1, dekk som hovedsakelig er konstruert for personbiler (M1 ) og deres tilhengere,  
 C2, dekk som hovedsakelig er konstruert for busser (M2 og M3 ), varebiler (N1 ) og lastebiler (N2 og N3 ) og deres tilhengere og hvor dekk er godkjent for maksimalt 1450 kg belastning ved en hastighetsmerking på 140 km/t eller mer,  
 C3, dekk som hovedsakelig er konstruert for busser (M2 og M3 ), varebiler (N1 ) og lastebiler (N2 og N3 ) og hvor dekk er godkjent for maksimalt 1450 kg belastning ved en hastighetsmerking på 130 km/t eller mindre, samt dekk som er godkjent for 1500 kg eller mer.  
        Grenseverdiene for personbildekk (C1) i dB(A) er:

 
Dekk kl.  Nominell dekk-bredde (mm)  A  B1  C12  
C1a  ≤145  til 30. juni 2007  72  fra 1. juli 2007  71  70  
C1b  > 145≤165  til 30. juni 2007  73  fra 1. juli 2007  72  71  
C1c  > 165≤185  til 30. juni 2007  74  fra 1. juli 2007  73  72  
C1d  > 185≤215  til 30. juni 2008  75  fra 1. juli 2008  74  74  
C1e  > 215  til 30. juni 2009  76  fra 1. juli 2009  75  75  
1 Indikerende grenseverdi. Endelige verdier vil bli vedtatt i endringsdirektiv på bakgrunn av rapporten som omtales i artikkel 3(2) i direktivet.  
2 Ikrafttreden ennå ikke vedtatt. Grenseverdiene i kolonne C skal bestemmes i endringsdirektiv på bakgrunn av rapporten som omtales artikkel 3(2) i direktivet.

 
        Forsterkede (merket «Reinforced») har 1 dB(A) høyere grenseverdi enn angitt i tabellen over. Spesialdekk (jf. direktiv 92/23/EØF: for eksempel dekk til blandet bruk (på veg og i terreng) og i begrenset hastighet) har 2 dB(A) høyere grenseverdi enn angitt i tabellen over.  
        Grenseverdiene for buss-, vare- og lastebildekk (C2 og C3) i dB(A) er:  
Bruk/dekk  C2  C3  
normal (sommerdekk til vanlig veg)  75  76  
vinterdekk (M+S)  77  78  
Spesialdekk  78  79  
        Merking av dekkene som viser at de er prøvet og tilfredsstiller støykravene skal se slik ut:  

 
        Nummereringen over er tatt med som eksempel. 3-tallet inne i rektangelet betyr at dekket er typegodkjent i Italia og med typegodkjenningsnummer « 687 », « 00 » at dette er et vare- eller lastebildekk og « -s » at typegodkjenningen dekker bilag V (støy) i direktivet. For øvrig krever ikke (eller forbyr heller ikke) direktivet at dekkene skal merkes for eksempel med det målte støytallet.  
        I henhold til artikkel 3 skal det senest 4. august 2003 vedtas et endringsdirektiv (via the Committee for Adaptation to Technical Progress) for å introdusere veggrepstester for dekk. Basert på erfaringene med innføringen av dekkstøygrenseverdier og med hensyntagen til tekniske fremskritt skal Kommisjonen innen 4. august 2004 rapportere til Parlamentet og Rådet om hvor forsvarlig det er å innføre B- og C-grenseverdiene uten at dette går ut over sikkerheten. Basert på denne rapporten skal Kommisjonen innen 4. august 2005 foreslå endringsdirektiv for å introdusere krav på områder som berører sikkerhet, miljø og rullemotstand.  
5. Ikrafttreden:

 
- 4. august 2003 for typegodkjenning av ny type dekk.  
- 4. februar 2004 for typegodkjenning av ny type kjøretøy.  
- 4. februar 2005 for registrering av kjøretøy.  
- Fra tidspunktene under skal nye dekk som selges eller tas i bruk tilfredsstille kravene i direktivet:

 
Dekklasse  Nominell dekkbredde (mm)  Salg og bruk av nye dekk  
C1a, b, c  ≤185  1. oktober 2009  
C1d  > 185≤215  1. oktober 2010  
C1e  > 215  1. oktober 2011  
C2 og C3  alle  1. oktober 2009  
0 Endret ved forskrift 14 okt 2005 nr. 1226.  


§ 13-3. Hjul, dekk på bil

1. Bil skal ha luftfylte dekk eller dekk med tilsvarende egenskaper godkjent av Vegdirektoratet. Piggdekk er i alle tilfelle godkjenningspliktig. Godkjenningsplikten anses oppfylt dersom slike dekk er i overensstemmelse med disse bestemmelser.

       På personbil er plass-sparende eller lett reservehjul tillatt. Dekket eller felgen må være merket med høyeste fart. Bruken må være beskrevet i anvisning som følger hjulet eller er tatt inn i bilens instruksjonsbok. Hjulet må bare nyttes under nødvendig transport til nærmeste reparasjonssted.

2. Dersom det på bil med tillatt totalvekt ikke over 3.500 kg nyttes dekk av forskjellig type på for- og bakaksel, gjelder følgende:

a) Radialdekk skal brukes på bakhjulene uansett hvilken type dekk som brukes på forhjulene.  
b) Diagonalbeltedekk skal brukes på bakhjulene dersom det brukes diagonaldekk på forhjulene. Diagonalbeltedekk skal brukes på forhjulene dersom det brukes radialdekk på bakhjulene.  
c) Dekk av annen spesiell utførelse skal plasseres etter dekk eller kjøretøyfabrikantens anvisninger.  

Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #13 på: februar 16, 2008, 11:28:37 am »

For å snu litt på det står det ikke at DOT dekk ER godkjent. Og jeg har ikke sett noe om europeisk merking av sånne dekk.
§2.4 er morsom, har aldri kjørt med DOT slicks men det er blitt meg fortalt at de ikke har veldig bra kjøreegenskaper...
Flere som har innspill?
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #14 på: februar 16, 2008, 11:59:21 am »

Jeg har kjørt med dem og kan vel si at noen lavprofil "ZR" egenskaper har dem ikke. En tanke, i og med at dem har en rulleomkrets som er langt over 5% fra den originale så er vel nok til at dem ikke er lovlige?

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #15 på: februar 16, 2008, 12:19:00 pm »

I følge min kalkis er de nøyaktig 5% for store så det skulle gå, men en annen ting er jo selvfølgelig om dimmensjonen er godkjent på bilen, dot-slicks eller ikke.
Loggført
notchback
Supermedlem
*****
Innlegg: 637
Bosted: Buvika (Trondheim)


DÆVEN , ENN Æ DA!!!!!


Vis profil
« Svar #16 på: februar 16, 2008, 13:40:17 pm »

Om de er godkjente på gata er ikke så viktig for meg Blunker, for jeg må ha de for å kjøre street legal å der er de godkjent Glad
Loggført

69 Race Vw Fastback.
71 israce Boble.
01 Citroen Saxo.
00 Mercedes vito 110 cdi.
15 Volkswagen E-UP.
notchback
Supermedlem
*****
Innlegg: 637
Bosted: Buvika (Trondheim)


DÆVEN , ENN Æ DA!!!!!


Vis profil
« Svar #17 på: mars 04, 2008, 01:21:01 am »

Dekkene har kommet, Ser meget lovende ut Gliser.
Tror jeg skal få ned  60f tiden nå ja Gliser Gliser
Loggført

69 Race Vw Fastback.
71 israce Boble.
01 Citroen Saxo.
00 Mercedes vito 110 cdi.
15 Volkswagen E-UP.
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #18 på: mars 04, 2008, 08:25:28 am »

Hvor bestilte du og hva kom de på?
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #19 på: mars 04, 2008, 09:19:35 am »

Lurer jeg og på...
Hører jeg samlebestilling? :-D
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
notchback
Supermedlem
*****
Innlegg: 637
Bosted: Buvika (Trondheim)


DÆVEN , ENN Æ DA!!!!!


Vis profil
« Svar #20 på: mars 04, 2008, 10:19:02 am »

Bestilte dekkene til Arlanda Marketing i Sverige. Dekkene koster 1400,- for stk + frakt på 350,- + norsk moms.
Kan anbefale Arland Marketing, svarte raskt på mail å sendte dekkene med en gang de fikk pengene.

http://www.nitroz.se/arlanda/
Loggført

69 Race Vw Fastback.
71 israce Boble.
01 Citroen Saxo.
00 Mercedes vito 110 cdi.
15 Volkswagen E-UP.
ALIEN
Supermedlem
*****
Innlegg: 749
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #21 på: mars 04, 2008, 17:06:30 pm »

Dekkene har kommet, Ser meget lovende ut Gliser.
Tror jeg skal få ned  60f tiden nå ja Gliser Gliser

om drivaksla holder så:)Glad
Loggført

SCREWDRIVERS  #3

www.screwdriversnorway.blogspot.com

hvor er hobbysjela til folket blitt av??  mi er til salgs, gi bud!!!
notchback
Supermedlem
*****
Innlegg: 637
Bosted: Buvika (Trondheim)


DÆVEN , ENN Æ DA!!!!!


Vis profil
« Svar #22 på: mars 04, 2008, 17:40:57 pm »

Dekkene har kommet, Ser meget lovende ut Gliser.
Tror jeg skal få ned  60f tiden nå ja Gliser Gliser

om drivaksla holder så:)Glad

Positive Alien!
Loggført

69 Race Vw Fastback.
71 israce Boble.
01 Citroen Saxo.
00 Mercedes vito 110 cdi.
15 Volkswagen E-UP.
notchback
Supermedlem
*****
Innlegg: 637
Bosted: Buvika (Trondheim)


DÆVEN , ENN Æ DA!!!!!


Vis profil
« Svar #23 på: april 09, 2008, 16:29:56 pm »

 Glad


* DSC00352.jpg (55.77 KB, 640x480 - vist 285 ganger.)
Loggført

69 Race Vw Fastback.
71 israce Boble.
01 Citroen Saxo.
00 Mercedes vito 110 cdi.
15 Volkswagen E-UP.
ALIEN
Supermedlem
*****
Innlegg: 749
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #24 på: april 10, 2008, 05:32:39 am »

Hey Harald..... kjempekult.....

men?? når Morten Høgnes har fått skrive på det dekket.. kan jeg skrive på det andre da??
Loggført

SCREWDRIVERS  #3

www.screwdriversnorway.blogspot.com

hvor er hobbysjela til folket blitt av??  mi er til salgs, gi bud!!!
notchback
Supermedlem
*****
Innlegg: 637
Bosted: Buvika (Trondheim)


DÆVEN , ENN Æ DA!!!!!


Vis profil
« Svar #25 på: april 10, 2008, 07:42:06 am »

Hoho.
Loggført

69 Race Vw Fastback.
71 israce Boble.
01 Citroen Saxo.
00 Mercedes vito 110 cdi.
15 Volkswagen E-UP.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!