november 01, 2024, 01:13:23 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: .
. - 1 (33.3%)
. - 2 (66.7%)
Stemmer totalt: 3

Sider: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 39
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Dewil's 56 Oval ragtop  (Lest 326120 ganger)
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #540 på: mai 08, 2013, 12:03:04 pm »

Kul tråd dette her...går jammen unna! Glad
Takker Gliser

Ja, det må gå unna skal jeg bli ferdig. Gliser
Bakstillinga/fjærplatene ble ferdig justert i går kveld også. Så nå er polyurethan-foringer på plass baki der.
Har også montert gummi på de nye stigtrinnene.

Venter bare på en bestilling fra Hotshop med stumme girkassefester. Så kan jeg få inn kassa.

Litt synsing om batteriplassering ble det også tid til før klokken slo 24:00


* _conv_IMAG1739.jpg (35.73 KB, 800x600 - vist 380 ganger.)

* _conv_IMAG1740.jpg (29.31 KB, 800x600 - vist 376 ganger.)

* _conv_IMAG1742.jpg (32.56 KB, 800x600 - vist 386 ganger.)
« Siste redigering: mai 08, 2013, 12:06:13 pm av Dewil » Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #541 på: mai 08, 2013, 14:19:42 pm »

Ser bra ut dewil, mossegutta får det til Blunker
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #542 på: mai 08, 2013, 16:26:28 pm »

Vi prøver Gliser
Skal se om jeg får snekra en batterikasse i kveld.
I morgen er det jo "fridag", så da går hele dagen bort til boble Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #543 på: mai 08, 2013, 22:42:59 pm »

Pakke fra hotshop med girkassefester og div småtteri har ankommet. Kanskje kassa er på plass i løpet av morgendagen.
Kjenner det klør i fingrene etter å få bilen ned på bakken for å sjekke høyden Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #544 på: mai 10, 2013, 11:57:26 am »

Etter litt mekking av nytt fremre girkassefeste så kom girkassa på plass. Bremsene bak er breiere, så her har jeg lagt en spacer mellom trommel og hjullager, må også ha på en stor skive ytterst. Kan tenkes at tromler kun blir midlertidig da det er mulig jeg har fått tak i et sett med skivebremser.

Bilen står nå endelig på bakken, men noe høy bak Gliser Har jekket opp fronten og lagt inn litt vekt i bilen for å få fjærene til å sette seg litt, men jeg regner med å måtte ta opp fjærene og justere litt. Det får jeg ta samtidig med 4-hjulskontrollen.

Bilder selger sies det:


* _conv_IMAG1748.jpg (25.78 KB, 800x600 - vist 345 ganger.)

* _conv_IMAG1749.jpg (37.37 KB, 800x600 - vist 345 ganger.)

* _conv_IMAG1750.jpg (41.28 KB, 800x600 - vist 365 ganger.)

* _conv_IMAG1751.jpg (35.5 KB, 800x600 - vist 385 ganger.)

* _conv_IMAG1752.jpg (36.96 KB, 800x600 - vist 418 ganger.)
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #545 på: mai 10, 2013, 13:26:31 pm »

blir du klar til varna da..?
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #546 på: mai 10, 2013, 14:12:18 pm »

Det er akkurat det jeg sikter mot. Har ikke noe annet å kjøre med, så jeg må bare rekke det ;-)

Men skal jeg bli ferdig blir det mye jobbing, det er langt ned til bunnen av lista Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #547 på: mai 11, 2013, 01:45:56 am »

Har fiksa litt småtteri i dag også. Jeg har slipet litt på skivene som "holder" hjullagrene foran så de passer de nye spindlene, montert støtstangrør, støtstenger og stempelet til oljetrykksregulatoren.
Fikk også vært en tur innom Biltema, der sjekket jeg hva som finnes av slangekoblinger som kan brukes til veivhusventilasjon og dit blir det en tur i morra.


Jeg må også nevne at det stadig ramler inn en og annen pm fra "de der ute" som følger med i tråden. Alt fra spørsmål og direkte tilbakemelding på hva jeg driver med ramler inn, noe jeg syns er meget hyggelig.
Det er mange positive tilbakemeldinger der ute og det setter jeg stor pris på!
Jeg syns det er hyggelig å kunne både inspirere og bidra til å variere det luftkjølte folkevogn-miljøet.

Stor takk til DEG der ute som følger med og heier på at ovalen skal bli ferdig til årets sesong! Det hjelper mye med støtte fra miljøet!

TAKK!
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4106
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #548 på: mai 11, 2013, 08:07:00 am »

You the man!  Osteaktig Det er klart man bliver inspireret af arbejde som det her Anders. Og så må jeg sige at de forhjul sidder utrolig fint.
Hvornår er motoren klar til at tage plads i bilen?
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #549 på: mai 11, 2013, 10:45:18 am »

Motoren skal få en prøvetur inn i bilen i dag for å sjekke hvor eksos og forgassere ender opp.
Drømte i natt om så stor motor at motorluken ikke fikk plass Gliser

Har også påvirket de unge i Vestfold Gliser


* _conv_IMAG1176.jpg (21.93 KB, 800x451 - vist 342 ganger.)
« Siste redigering: mai 11, 2013, 10:51:50 am av Dewil » Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #550 på: mai 11, 2013, 11:31:26 am »

Ja me følger med Dewil, alltid moro å lese om ekte tusenkunstnere på VW boble. Gliser
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #551 på: mai 11, 2013, 11:34:34 am »

Takk Gliser

Motoren er på vei ut av kjellern og bort i garasjen. Det ble pitstop på halvveien for vektkontroll xD 76kg longblock med clutch og svinghjul. Målte vekten på svinghjulet alene og det veier rett rundt 4,5kg. Akkurat passe Gliser Trykkplata er faktisk en halv kg tyngre enn svinghjulet...


* _conv_IMAG1755.jpg (42.65 KB, 800x600 - vist 399 ganger.)
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #552 på: mai 11, 2013, 13:07:49 pm »

En ren og pen VW motor er rett og slett lekkert!
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #553 på: mai 11, 2013, 16:42:45 pm »

En ren og pen VW motor er rett og slett lekkert!
ABSOLUTT!
Tung å løfte alene var den også. Det kommer noen bilder av monteringen snart også. Jeg er bare litt uvel etter motorløfting og div monteringsarbeid...
Ble litt sterke følelser i garasjen. Stakkars bilen...
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #554 på: mai 12, 2013, 11:09:05 am »

I går gikk det tregt, men fikk da gjort noe, blant annet fikk jeg delt bilen i to...

Det hele startet med å prøve å skyve inn motoren på gamlemåten, noe som viste seg å være umulig, så da kappet jeg av bakplata.
Girkassa måtte jeg slipe litt til på, spesielt ved starteren og utløserarmen. Det ble hull ved utløserarmen, men skulle vel klart det uten å lage hull også.

Motoren er hvertfall på plass, gasserstaget er prøvemontert og justert.

Neste på lista er litt ledningsnett og festing av batteri, får se hvor langt jeg kommer med det i dag.


* _conv_IMAG1761.jpg (43.49 KB, 800x600 - vist 386 ganger.)

* _conv_IMAG1766.jpg (33.52 KB, 800x600 - vist 384 ganger.)

* _conv_IMAG1768.jpg (23.63 KB, 800x600 - vist 377 ganger.)

* _conv_IMAG1772.jpg (36.93 KB, 800x600 - vist 400 ganger.)
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #555 på: mai 12, 2013, 11:50:26 am »

er veldig greit med avtagbar "ræv" når man skrur litt mere enn middels Blunker Hvordan passer t4 motoren med tanke på bredde? ventildeksler vil jo bygge litt og det kan være trangt å justere ventiler?
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #556 på: mai 12, 2013, 13:17:23 pm »

Vil tro ventiljustering går bra.
Denne motoren virker litt smalere enn T1. Jeg har massert viftehuset med hammer og brekkjern for å få det til å gå klar av forgasserene. Gliser


* _conv_IMAG1774.jpg (31.49 KB, 800x600 - vist 362 ganger.)

* _conv_IMAG1775.jpg (28.3 KB, 800x600 - vist 321 ganger.)
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #557 på: mai 12, 2013, 14:46:57 pm »

I går gikk det tregt, men fikk da gjort noe, blant annet fikk jeg delt bilen i to...

Det hele startet med å prøve å skyve inn motoren på gamlemåten, noe som viste seg å være umulig, så da kappet jeg av bakplata.
Girkassa måtte jeg slipe litt til på, spesielt ved starteren og utløserarmen. Det ble hull ved utløserarmen, men skulle vel klart det uten å lage hull også.

Motoren er hvertfall på plass, gasserstaget er prøvemontert og justert.

Neste på lista er litt ledningsnett og festing av batteri, får se hvor langt jeg kommer med det i dag.

Du sier "Girkassa måtte jeg slipe litt til på ". Jeg regner med at du vet hvilken fare du går gjennom hvis du bruker vinkelsliper på den  Blunker

Jeg kjenner en som fikk seg en overraskelse på akkurat det  Øyerulling

Men du brukte kanskje noe annet..
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #558 på: mai 12, 2013, 15:11:03 pm »

Jeg liker å leve litt farlig. Her er det flapdisk og vinkelsliper som gjelder Gliser
Hvis det er magnesium du tenker på så gikk det kanske fint Gliser Lever fremdeles ;-)

Gamle magnesiumfelger og høyt oksygeninnhold under trykk derimot, det er virkelig spennende.

Forsker litt på plassering av oljekjøler og slangeføring, det ser ut til at den passer veldig fint på bakveggen i motorommet.

Så nå må jeg få kjøpt et par meter med slange.


* _conv_IMAG1777.jpg (34.6 KB, 800x600 - vist 370 ganger.)
« Siste redigering: mai 12, 2013, 15:24:25 pm av Dewil » Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7275
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #559 på: mai 12, 2013, 18:07:49 pm »

Er det så lurt da? Du vil oppnå både dårligere luftgjennomstrømning til vifta og forvarming av den lufta som kommer gjennom.
Loggført
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #560 på: mai 12, 2013, 18:39:54 pm »

Har ingen praktisk erfaring med den plasseringa, men har lest om andres erfaring med at temp øker og luftgjennomstrømming minker.
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #561 på: mai 12, 2013, 18:50:46 pm »

Jeg har ikke testet stort når det kommer til plassering og temp, hadde den over girkassa i fjor.

Prøver å sette den lengst mot venstre og lengst unna vifta. Mulig det er lurt å sette inn en plate mellom oljekjøleren og inntaket til vifta som kan styre den varme luften unna inntaket på vifta.

Veldig lettvint å ha den på bakveggen. Tenkte å montere bensinpumpa helt ute til venstre også, lurer på å bruke noen 1/4 bremserør til bensintilførsel. Riktig bøyd og festet så kan det se ganske så lekkert ut.

Batteriet er også på plass, festet og sitter som støpt. Brukte to sånne klemmer som holder bensintanken Gliser

Motoren er overraskende smal. Målt fra utsiden av forgasserene i forhold til 1600'n med doble 40 jeg hadde i fjor så skiller det nærmere 10cm.


* _conv_IMAG1778.jpg (29.19 KB, 800x600 - vist 352 ganger.)

* _conv_IMAG1779.jpg (30.6 KB, 450x600 - vist 365 ganger.)
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #562 på: mai 12, 2013, 19:11:01 pm »

Har du satt inn en plate som batteriet står på? Jeg tenkte og flytte mine to batterier frem i bagasjerommet, og bruke to batteriplater fra enten en MB W124/201 eller Volvo 240 som jeg bolter på hver side i 412'n
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #563 på: mai 12, 2013, 19:18:37 pm »

Vil tro ventiljustering går bra.
Denne motoren virker litt smalere enn T1. Jeg har massert viftehuset med hammer og brekkjern for å få det til å gå klar av forgasserene. Gliser

så jo greit ut det der da skulle nok gå greit
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #564 på: mai 12, 2013, 21:39:15 pm »

Har du satt inn en plate som batteriet står på? Jeg tenkte og flytte mine to batterier frem i bagasjerommet, og bruke to batteriplater fra enten en MB W124/201 eller Volvo 240 som jeg bolter på hver side i 412'n
Blir vel en plate under batteriet etterhvert. Akkurat nå har jeg bare brukt et vinkeljern av aluminium som er skrudd i bakerste skrue i støtfangerfestet og et vinkeljern som er skrudd i veggen for å støtte opp.
Må finne på noe mere lurt, lage en vinkel som hindrer batteriet i å vippe fremover ved bremsing. Ser det er litt bevegelse der.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #565 på: mai 12, 2013, 22:23:35 pm »

ikke like greit å bygge fia godkjent med en gang a? 2x 8mm bolt og flattjern over? sitter bedre hvis du skal ut å pløye igjen ved et uhell Blunker
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #566 på: mai 13, 2013, 00:23:10 am »

Jo da, kan gå for det også, Har flattjern i garasjen jeg. Får skrive opp gjengestang på handlelista ;-) Lurt Gliser Takker!
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #567 på: mai 13, 2013, 20:25:49 pm »

Gjengestang og polsko på plass ;-)
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #568 på: mai 13, 2013, 20:32:35 pm »

ikke like greit å bygge fia godkjent med en gang a? 2x 8mm bolt og flattjern over? sitter bedre hvis du skal ut å pløye igjen ved et uhell Blunker


Drag er vel M10 og flattjern?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #569 på: mai 13, 2013, 20:43:34 pm »

Bare å lese det. bilsport.no har svaret. Har 2013 boka i bilen, kan se der også.
Er vel også krav om plassering en viss avstand inn fra ytterste kant av kaross.
Men nå blir det nok ingen lisens med det første.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Sider: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 39
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!